Getty Images

Automoto

28.03.2017 | 14.29 > 14:31

Tod: Manjak preticanja – cena koju vredi platiti

Prvi čovek Svetske automobilske federacije Žan Tod rekao je da se nekih stvari vredi odreći da bi bolidi Formule 1 bili brži i spektakularniji.

Lewis Hamilton

Mark Thompson/Getty Images

Tokom prve trke sezone – Velike nagrade Australije viđena su samo dva preticanja na stazi, u poređenju sa 26 prošle godine. Time su ostvarene sumnje da bi veća zavisnost od aerodinamike u kombinaciji sa manjim trošenjem pneumatika mogla da dovede so znatnog smanjenja broja preticanja.

Preticanja su oduvek bila problem u auto-moto sportu. Sećam se trka pre 20 ili 30 godina, kada bolidi na svežim pneumaticima, koji su bili brži za dve ili tri sekunde, nisu mogli da preteknu one koji su bili ispred njih, pošto su preticanja bila izuzetno teška. Jasno je da možemo da shvatimo da će preticanja biti još teža ove godine, ali smo pokušali da nađemo način da bismo ih olakšali. Možda će novi propisi sve dodatno otežati, ali možda je to bila cena koju vredi platiti zbog širih bolida i veće aerodinamike“, rekao je Tod.

Vladajuće telo Formule 1 trebalo bi da razmisli o dužinama DRS zona posle Velike nagrade Kine, kada bude jasno koliko su preticanja zapravo teža nego ranije. Tod je takođe istakao da na duže staze Frormula 1 treba da razmisli o promeni aerodinamičnog koncepta da bi budući bolidi lakše mogli da prate jedan drugog.

To je nešto o čemu treba da razmislimo kada budemo razgovarali o budućim propisima, o tome da li je to dobar kompromis“, rekao je Tod.

Trostruki svetski šampion Luis Hamilton nagovestio je posle otvaranja sezone da je trenutna situacija po pitanju preticanja najgora koju je iskusio od početka svoje karijere.

Definitivno se neće popraviti, ovako će biti do kraja sezone“, naglasio je Hamilton.

Naredna trka sezone u Formuli 1 vozi se za Veliku nagradu Kine 9. aprila.

Komentari (10)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Bobby Peru

Odlično. Onda dajte svakom vozaču 5 krugova na praznoj stazi, pa im uračunajte najbrže vreme i tako formirajte plasman. Naravno kvalifikacije da služe za redusled nastupa. Što da se troše pare na trkanje bez veze. Tu ušteđenu razliku dajte opet Ferariju jer je dugo prisutan i obaveštavajte nas mejlom i sms-om o rezultatima. Eventualno 10-to minutna reportaža u sportskom pregledu. Ako baš nekog bude interesovalo.

Odgovori 6 4

Alen

Ne vredi platiti tu cenu! Pa nije to auto show da gledamo kolonu koja ide jedan iza drugoga.

Odgovori 10 0

Dejan

Ja mislim da je najbolja opcija da se zabrani preticanje u F1 i da gledamo 90min kako vrte u krug i cekamo Box. I obavezno u toku prenosa bar 10 puta pokazu namrgodjene face direktora timova,zabrinute mehanicare,goste u boxovima i naravno one dugonoge hostese.Pa kad vec gubi draz da bar gledamo Estradu

Odgovori 19 1

* Sva polja su obavezna

Hamilton kršio pravila, vežbao start van dozvoljene zone

Hamilton kršio pravila, vežbao start van dozvoljene zone

Hamilton kršio pravila, vežbao start van dozvoljene zone

Pre početka trke u Rusiji, Luis Hamilton je vežbao starta van dozvoljene zone, zbog čega se našao pod istragom.

Botas: Nastaviću da pritiskam Hamiltona

Botas: Nastaviću da pritiskam Hamiltona

Botas: Nastaviću da pritiskam Hamiltona

Vozač Mercedesa Valteri Botas zadovoljan je pobedom na Velikoj nagradi Rusije i kaže da je kontrolisao trku sve vreme.

Hamilton: To je što je, čestitam Valteriju

Hamilton: To je što je, čestitam Valteriju

Hamilton: To je što je, čestitam Valteriju

Vozač Mercedesa Luis Hamilton nije želeo da govori o kaznama koje je dobio pre početka trke za Veliku nagradu Rusije.

Botasu pobeda, Hamilton sam sebe lišio borbe za trijumf

Botasu pobeda, Hamilton sam sebe lišio borbe za trijumf

Botasu pobeda, Hamilton sam sebe lišio borbe za trijumf

Vozač Mercedesa Valteri Botas trijumfovao je na Velikoj nagradi Rusije, 10. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.
Loading...