Najbolji vozači podržavaju ‘oreol’, ostali ne toliko

Formula 1 28. jul 20175:32 > 5:35
Clive Mason/Getty Images

Vodeći vozači Formule 1 podržali su odluku da se od naredne sezone uvede obavezna upotreba zaštite glave u kokpitu, koja je nazvana ‘oreol’.

Četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel rekao je da bi sport bio ‘neuk i glup’ kada ne bi koristio tu spravu. Fernando Alonso je istakao da bi ‘oreol’ pomogao u mnogim fatalnim nesrećama koje su se desile u poslednjih 15 godina, dok je Luis Hamilton priznao da ne izgleda lepo, ali da nema ništa protiv uvođenja.

Idemo ka zatvorenim kokpitima, to bi izgledalo bolje. Postoje neki odlični koncepti, ali kada pomislite na sve ono što se desilo kada bi vozači bili udareni u glavu, ludo je što je glava najvredniji deo tela, a potpuno je izložen”, istakao je Hamilton.

Svetska automobilska federacija objavila je da je ‘oreol’ najbolje rešenje koje bi unapredilo bezbednost vozača u kokpitu. ‘Oreol’ je dizajniran tako da štiti vozače od udarca letećih objekata ili udara u zid u slučaju da bolid završi u vazduhu.

Morate da shvatite da je to odluka koja nam pomaže u bolidu u slučaju da se nešto izuzetno loše desi. Mogu da shvatim da ljudi govore da tome nije mesto na bolidu Formule 1, ali se vremena menjaju”, naglasio je Fetel.

Fetel je posebno naglasio da bi ‘oreol’ spasao život vozaču Indikara Džastinu Vilsonu, koji je poginuo kada ga je tokom trke udario deo sa drugog bolida.

Da ste ponudili sistem i zaštitu koju sada dajete nama Džastinu Vilsonu, on bi to prihvatio i to bi mu spaslo život”, istakao je Fetel.

Clive Mason/Getty Images

Alonso je istakao da bi se osećao bezbednije da je imao ‘oreol’ na bolidu tokom nesreće na Velikoj nagradi Australije 2016. godine, kada se pri velikoj brzini okrenuo nekoliko puta-

Da možemo da vratimo vreme i spasemo živote svojim kolegama, svi bismo bili srećni. To je jedina stvar o kojoj bi trebalo da pričamo. Ne interesuje me estetika. Formula 1 se toliko promenila još od moje prve sezone. Bolidi su drugačiji, visina prednjeg krila, visina kokpita. Pre 40-50 godina nismo imali ni pojas. Za mene uopšte ne postoji pitanje, srećan sam što ćemo uvesti zaštitu za glavu. Ako FIA bude razvila ‘oreol’, ako je to najefikasniji način za zaštitu glava vozača, ja ću biti srećan što ću to imati na bolidu”, jasan je vozač Meklarena.

Manji broj vozača izrazio je zabrinutost zbog uvođenja ‘oreola’, prvenstveno zbog izgleda, a neki su postavili i pitanje da li je takva zaštita zaista potrebna. Među njima su i vozači Renoa i Red Bula Niko Hilkenberg, Džolion Palmern, Maks Ferstapen, ali i direktor Asocijacije Gran Pri vozača Roman Grožan.

Tu je element estetike, kako izgleda. Zaštitiće vas u nekoj ludoj nesreći, koja se dešava jednom u milion slučajeva. Vešanja su sve jača iz godine u godinu, sve manje je šanse da će neki točak poleteti. Nisam siguran da nam je takva dodatna zaštita potrebna, pošto se na drugim poljima napreduje, a mnogo kompromituje izgled bolida”, istakao je Hilkenberg.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 se nastavlja predstojećeg vikenda trkom za Veliku nagradu Mađarske.