Getty Image/Mark Thompson

Automoto

01.05.2018 | 14.28 > 14:30

FIA odobrila nova pravila - od 2019. uzbudljivija F1

Međunarodna automobilska federacija (FIA) odobrila je promenu pravila kad je reč o izgledu bolida formule 1 u cilju povećanja broja preticanja i neizvesnijih trka u šampionatu.

Nico Rosberg, Formula 1

Mark Thompson/Getty Images

Nova pravila će stupiti na snagu 2019. godine i sa sobom će doneti novine. Pre svega, aerodinamika bolida će biti pojednostavljena - prednje krilo će imati veći raspon i sa njega bi trebalo da bude proizvedeno manje vazduha oko spoljnje strane guma, što će u krivinama manje ometati aerodinamički potisak i grip bolida koji pretiče.

Zadnje krilo će biti šire i to bi trebalo da učini sistem za smanjivanje otpora vazduha efikasnijim. Takođe, i kočioni kanali će biti znatno pojednostavljeni.

FIA je saopštila da je do odobrenja novih pravila došlo posle intenzivnih istraživanja i činjenice da je većina F1 timova dalo saglasnost, a ona su podržana i ratifikovana od strane vlasnika F1 Liberti Medija.

Komentari (16)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Dzejms Bond

Vazim u srbiji za nekog ko je najvise puta bio na trkama F1 od 77 god pa do pre dve. . Od kako su uveli turbo kad me pitaju kako se cuje svima kazem da se cuje kao porse kup i da je GP2 bucniji i 3x uzbudljiviji od F1. Da vidite kako klinci od 15god voze 300 na sat i niko nema polozen vozaki. . F1 je postao kao taxi voznja. . Elem: Da se ukine taj j turbo, Da se uvede obican menjac Da se komunikacija sa boksom ukine . Samo vozac ka boksu. . Da se ukine stednja goriva. Da se ukine broj guma i broj motora. . Da se vozi da se cuje da se oseca miris pajenog benzina ,guma i asvalta. . Ja od 80 tih do danas ovu F1 ne prepoznajem.

Odgovori 16 5

ДЕЈАН

Избацити обавезан улазак у бокс, због било чега, а нарочито ради обавезне промене гума, а ако веђ морају у бокс онда нека одраде 2 или више спринт трка. Што гуме баш морају да се мењају, а и сведоци смо да се трке већином одлучују у боксовима не на писти. Кишу не разматрати као ограничавајући фактор-нека свако прилагоди брзину условима па ком шта Бог и умеђе дају.

Odgovori 6 2

F1 fan

Promjena guma je uvedena jer tehnologija guma tako napreduje da fabrika moze da napavi takvu smjesu da izdrzi cijelu trku. Onda nema trosenje para. Ulaganje u pod tvrdoce. Reklame guma. Najbitnije od svega onda nemas ulogu tima. Cista voznja. Formula je ipak sve skupa vozac, bolid i tim.

4 1

* Sva polja su obavezna

Fetel: Sramota za tim; Lekler: Ostavićemo ovo iza sebe

Fetel: Sramota za tim; Lekler: Ostavićemo ovo iza sebe

Fetel: Sramota za tim; Lekler: Ostavićemo ovo iza sebe

Vozači Ferarija Šarl Lekler i Sebastijan Fetel, koji se se sukobili na trci za Veliku nagradu Brazila, pozvani su na saslušanje kod upravnika tog Gran Prija.

VN Brazila: Hamilton najbolji na trećem treningu

VN Brazila: Hamilton najbolji na trećem treningu

VN Brazila: Hamilton najbolji na trećem treningu

Šampion Formule 1 Luis Hamilton bio je najbrži na trećem treningu za Veliku nagradu Brazila pošto je najbolji krug izvozao za 1:08.320.

Hamilton: Svašta se dešava 'iza zavese'

Hamilton: Svašta se dešava 'iza zavese'

Hamilton: Svašta se dešava 'iza zavese'

Vozač Mercedesa Luis Hamilton predvideo je velike promene u sastavima timova za narednu sezonu, ali očekuje da Ferari i dalje bude glavni konkurent njegovom timu.

Hamilton bolji nego ikada ranije

Hamilton bolji nego ikada ranije

Hamilton bolji nego ikada ranije

Iako je šestostruki svetski šampion postao tek u novembru, na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država, već posle osam trka je bilo jasno da je titula njegova. Na putu do nje nije bilo mnogo trenutaka od kojih zastaje dah, ali je izvesno ova sezona najbolja u karijeri Luisa Hamiltona.
Loading...