Dan Istitene/Getty Images

Automoto

06.12.2018 | 22.13 > 22:15

FIA: 'Oreol' spasao Leklera u Spa

Istraga Svetske automobilske federacije o udesu koji se desio u prvoj krivini Velike nagrade Belgije pokazala je da je ‚oreol‘ doveo do toga da prednji deo bolida Fernanda Alonsa ne udari Šarla Leklera.

Fernando Alonso, Charles Leclerc

Mark Thompson/Getty Images

Dvostrukog svetskog šampiona je posle starta na stazi „Spa Frankošam“ otpozadi udario Niko Hilkenberg u Renou, što ga je katapultirao preko bolida vozača Zaubera.

Posle nekoliko nedelja naliza video snimaka i podataka iz bolida koji su bili umešani u incident, u zvaničnom izveštaju stoji da je istraga pokazala da je ‚oreol‘ imao ključnu ulogu u tome što je mladi Monegašanin iz incidenta izašao bez ikakvih povreda.

Kako navodi sajt motorsport.com, zaštita vozača u kokpitu je praktično ostala strukturalno netaknuta posle Alonsovog udarca od 58kN, a takođe je omogućila da se bolid Meklaren odbije o nju. Slike sa kamere u kokpitu pokazuju da su Leklera udarili samo sitni delovi sa bolida španskog automobiliste.

Bez ‚oreola‘, koji je uveden ove godine, incident bi imao mnogo veće posledice, čak iako trajektorija prednjeg točka sa Alonsovog bolida ukazuje da ne bi došlo do kontakta sa Leklerovom glavom.

Formula 1


Zahvaljujući podacima i snimcima, uvereni smo da točak ne bi udario Leklerovu kacigu. Ali, da je Alonsov bolid nastavio da skreće ka Lekleru, verujemo da bi prednji deo došao u kontakt sa vizirom kacige. Teško je predvideti posledice kontakta precizno“, naglasio je bezbednosni direktor FIA Adam Bejker za motorsport.com.

U zvaničnom izveštaju incidenta navodi se da je do glavnog kontakta došlo između prednjeg desnog točka Alonsovog bolida i gornje desne strane Leklerovog ‚oreola‘. Analiza pokazuje da je relativna brzina između dva bolida bila 30 km/h, a da je je procenjeno da je ugao samog udarca bio 90 stepeni.

Udarac u ‚oreol‘ bio je dovoljan da bi se slomilo vešanje na Alonsovom bolidu, ali su prednji točak i pneumatik ostali netaknuti. Uz to, slomljeno je i vešanje na zadnjem desnom točku Leklerovog bolida.

Komentari (4)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Motori Motori

Kao da nismo znali da mu je glavu sacuvala najbolja stvar koju su mogli da uvedu jer su mnogi gubili glave bas zbog te slabe zastite

Odgovori 10 1

Deki Kg

Realno glupo izgleda ali cuva glavu, ne samo lekleru. Bilo je i prevrtanje u prosloj trci, ne secam se da li je bio hulkenberg, tacno je pao na oreol i istrcao iz bolida posle.

Odgovori 15 2

Kule

Izuzetno opasan incident, ko zna sta bi sedesilo. Oreol jako dobra stvar.

Odgovori 25 1

* Sva polja su obavezna

Zašto je Rikardo Ferstapenov idealni timski kolega?

Zašto je Rikardo Ferstapenov idealni timski kolega?

Zašto je Rikardo Ferstapenov idealni timski kolega?

Vozač Red Bula Maks Ferstapen rekao je da je dinamika koju je imao u odnosu sa Danijelom Rikardom u timu bila idealna za njega.

Fetel: Treba da radimo bolje, ne više

Fetel: Treba da radimo bolje, ne više

Fetel: Treba da radimo bolje, ne više

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel rekao je da je jasno kakve korake njegov tim mora da preduzme da bi napredovao i prekinuo dominaciju Mercedesa u Formuli 1.

Hamilton: Ne očekujem titulu u Meksiku

Hamilton: Ne očekujem titulu u Meksiku

Hamilton: Ne očekujem titulu u Meksiku

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da očekuje da će morati da pričeka na osvajanje titule i da to neće učiniti na Velikoj nagradi Meksika, pošto kaže da će se na njoj njegov tim mučiti.

Lekler: Samo ja sam kriv

Lekler: Samo ja sam kriv

Lekler: Samo ja sam kriv

Vozač Ferarija Šarl Lekler rekao je da je on jedini krivac za udes sa Maksom Ferstapenom zbog kojeg je zaradio kaznu na Velikoj nagradi Japana.
Loading...