Dan Istitene/Getty Images

Automoto

06.12.2018 | 22.13 > 22:15

FIA: 'Oreol' spasao Leklera u Spa

Istraga Svetske automobilske federacije o udesu koji se desio u prvoj krivini Velike nagrade Belgije pokazala je da je ‚oreol‘ doveo do toga da prednji deo bolida Fernanda Alonsa ne udari Šarla Leklera.

Fernando Alonso, Charles Leclerc

Mark Thompson/Getty Images

Dvostrukog svetskog šampiona je posle starta na stazi „Spa Frankošam“ otpozadi udario Niko Hilkenberg u Renou, što ga je katapultirao preko bolida vozača Zaubera.

Posle nekoliko nedelja naliza video snimaka i podataka iz bolida koji su bili umešani u incident, u zvaničnom izveštaju stoji da je istraga pokazala da je ‚oreol‘ imao ključnu ulogu u tome što je mladi Monegašanin iz incidenta izašao bez ikakvih povreda.

Kako navodi sajt motorsport.com, zaštita vozača u kokpitu je praktično ostala strukturalno netaknuta posle Alonsovog udarca od 58kN, a takođe je omogućila da se bolid Meklaren odbije o nju. Slike sa kamere u kokpitu pokazuju da su Leklera udarili samo sitni delovi sa bolida španskog automobiliste.

Bez ‚oreola‘, koji je uveden ove godine, incident bi imao mnogo veće posledice, čak iako trajektorija prednjeg točka sa Alonsovog bolida ukazuje da ne bi došlo do kontakta sa Leklerovom glavom.

Formula 1


Zahvaljujući podacima i snimcima, uvereni smo da točak ne bi udario Leklerovu kacigu. Ali, da je Alonsov bolid nastavio da skreće ka Lekleru, verujemo da bi prednji deo došao u kontakt sa vizirom kacige. Teško je predvideti posledice kontakta precizno“, naglasio je bezbednosni direktor FIA Adam Bejker za motorsport.com.

U zvaničnom izveštaju incidenta navodi se da je do glavnog kontakta došlo između prednjeg desnog točka Alonsovog bolida i gornje desne strane Leklerovog ‚oreola‘. Analiza pokazuje da je relativna brzina između dva bolida bila 30 km/h, a da je je procenjeno da je ugao samog udarca bio 90 stepeni.

Udarac u ‚oreol‘ bio je dovoljan da bi se slomilo vešanje na Alonsovom bolidu, ali su prednji točak i pneumatik ostali netaknuti. Uz to, slomljeno je i vešanje na zadnjem desnom točku Leklerovog bolida.

Komentari (4)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Motori Motori

Kao da nismo znali da mu je glavu sacuvala najbolja stvar koju su mogli da uvedu jer su mnogi gubili glave bas zbog te slabe zastite

Odgovori 10 1

Deki Kg

Realno glupo izgleda ali cuva glavu, ne samo lekleru. Bilo je i prevrtanje u prosloj trci, ne secam se da li je bio hulkenberg, tacno je pao na oreol i istrcao iz bolida posle.

Odgovori 15 2

Kule

Izuzetno opasan incident, ko zna sta bi sedesilo. Oreol jako dobra stvar.

Odgovori 25 1

* Sva polja su obavezna

FP2: Dve crvene zastave, sudar Albona, Luis najbrži

FP2: Dve crvene zastave, sudar Albona, Luis najbrži

FP2: Dve crvene zastave, sudar Albona, Luis najbrži

U petak se u Bahreinu vozio drugi slobodan trening pred Veliku nagradu Bahreina, a u seansi koju je obeležio veliki sudar u kojem je učestvovao Aleksander Albon, najbrži je bio vozač Mercedesa Luis Hamilton.

FP1: U Bahreinu ništa novo, Mercedes na vrhu

FP1: U Bahreinu ništa novo, Mercedes na vrhu

FP1: U Bahreinu ništa novo, Mercedes na vrhu

Vozač Mercedesa Luis Hamilton bio je najbrži na prvom slobodnom treningu pred Veliku nagradu Bahreina.

Luis: Titula viteza? Ne bih odbio kraljevsku porodicu

Luis: Titula viteza? Ne bih odbio kraljevsku porodicu

Luis: Titula viteza? Ne bih odbio kraljevsku porodicu

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da bi mu bila velika čast kada bi dobio titulu viteza od kraljevske porodice.

Hamilton: F1 mora više da radi na polju ljudskih prava

Hamilton: F1 mora više da radi na polju ljudskih prava

Hamilton: F1 mora više da radi na polju ljudskih prava

Novi-stari svetski šampion Formule 1 Luis Hamilton ponovo se dotakao teme koja je bila dominantna u njegovom diskursu tokom čitave sezone, a to su ljudska prava.
Loading...