Clive Mason/Getty Images

Automoto

17.03.2019 | 07.39 > 07:41

Botas maestralan u Melburnu, Maks ispred Ferarija!

Vozač Mercedesa Valteri Botas trijumfovao je na Velikoj nagradi Australije kojom je startovao ovogodišnji šampionat Formule 1.

Valtteri Bottas

Charles Coates/Getty Images

Finac je na stazi „Albert park“ upisao četvrtu pobedu u karijeri, prvu od trke u Abu Dabiju 2017. godine.

Botasu je najbliži bio njegov timski kolega i branilac titule Luis Hamilton, koji je imao oko 20 sekundi zaostatka. Njima dvojici se na podijumu pridružio Maks Ferstapen u bolidu Red Bula i tako doneo Hondi prvi podijum od povratka japanske kompanije u Formulu 1 pre tačno četiri godine.

Velika nagrada Australije je rešena na samom startu što se tiče borbe za trijumf, pošto je Botas odličnim manevrom pretekao Hamiltona, koji je držao pol poziciju. Od tog trenutka, finski automobilista se nije osvrtao, kontrolisao je trku i konstantno povećavao prednost, pa njegov trijumf nijednog trenutka nije doveden u pitanje. Uz to, ostvario je najbrži krug trke, pa je prvu trku sezone završio sa maksimalnim brojem od 26 bodova.

Britanac je, s druge strane, morao da se pribojava za drugu poziciju, pošto je izuzetno rano otišao u boks, a u finišu je Ferstapen počeo opasno da mu se približava. Vozač Red Bula je vozio odlično u Melburnu, izveo je i najbolje preticanje dana, kada je napao Sebastijana Fetela u Ferariju, ali je šansu da ugrozi Hamiltona izgubio deset krugova pre kraja, kada je imao mali izlet sa staze. Uprkos tome, do samog cilja je vrebao svoju šansu, ali je na kraju stigao do podijuma, prvog za Hondu od Velike nagrade Britanije 2008.

Fetel je praktično trku za zaborav, pošto nije imao šansu za trijumf, a u drugom delu trke nije mogao da parira Ferstapenu. Njegov timski kolega Šarl Lekler je bio odmah iza njega, a iako se činilo da će ga napasti, to se nije desilo, ali je mladi Monegašanin svakako došao do najboljeg plasmana karijere osvajanjem petog mesta.

Valtteri Bottas

Mark Thompson/Getty Images

Iza najbolje petorice je bilo mnogo više borbi nego na samom čelu, a najbolji među ostalima bio je vozač Hasa Kevin Magnusen, ispred Nika Hilkenberga u Renou i vozača Alfa Romea Kimija Raikonena. Osvajače bodova kompletirali su Lens Strol u bolidu Rejsing Pointa i povratnik u Formulu 1 Danil Kvjat.

Prvu trku sezone obeležilo je i odustajanje jedinog domaćeg vozača Danijela Rikarda na njegovom debiju za Reno. Australijanac je napravio veliku grešku na startu, posle koje je ostao bez prednjeg krila, posle čega nije uspeo da se oporavi, a isto je uticalo i na Roberta Kubicu u Vilijamsu, koji je prvu trku posle osam godina završio na poslednjoj, 17. poziciji, pošto su viđena tri odustajanja.

Pored Rikarda, trku nisu završili ni Karlos Sains junior u Meklarenu i vozač Hasa Roman Grožan. Prvi van bodova bio je Pjer Gasli na svojoj prvoj trci u Red Bulu, a sledio ga je najbolji među novajlijama Lando Noris. Serhio Peres u bolidu Rejsing Pointa je morao da se zadovolji 13. pozicijom, a sledili su ga novajlije Aleksander Albon, Antonio Đovinaci i Džordž Rasel.

Trka u Australiji je, inače, bila prva od smrti trkačkog direktora Formule 1 Čarlija Vajtinga, koji je iznenada preminuo u četvrtak od posledica plućne embolije. Uprkos tome, Botas, Hamilton i Ferstapen su plasman na pobedničko postolje proslavili prskanjem šampanjcem.

Šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Bahreina 31. marta.

Sport klub

Tok trke:


Od starta na stazi „Albert park“ poveo je Botas, ispred Hamiltona, Fetela, Ferstapena i Leklera, dok je Rikardo posle sopstvene greške ostao bez prednjeg krila. Kubica je naišao na krilo, pa je i sam ostao bez svog, a njih dvojica su zbog odlaska u boks pala na samo začelje. Finac je već brzo posle jednog kruga povećao svoju prednost u odnosu na timskog kolegu na više od sekunde, a zatim je razlika postajala sve veća.

Prvo odustajanje viđeno je u 11. krugu, kada se Sains zaustavio na stazi zbog kvara Renoovog motora. Od 15. kruga viđeni su prvi odlasci u boks, Fetel je prvi među vozačima pri vrhu otišao po nove pneumatike i pao je na šestu poziciju, ali je nizao sve brže krugove. Hamilton je pre Botasa otišao u boks, a Finac je to učinio u 24. krugu i vratio se na čelo. Ferstapen je posle stajanja ostao relativno blizu Fetela, dok je Lekler bio na drugoj poziciji, na starim pneumaticima.

Kada je Monegašanin otišao u boks, poredak se vratio na staro, ali je Ferstapen počeo da pritiska Fetela, a zatim ga i napada. Vozač Red Bula se u 31. krugu našao ispred četvorostrukog svetskog šampiona, a nedugo zatim Grožan je odustao zbog problema sa vešanjem prednjeg desnog točka. Prethodno je trka bila gotova i za Rikarda, koji se parkirao u garaži koji nije uspeo da se probije posle problema na startu. Ferstapen je sustigao Hamiltona, dok je Botas bio oko 18 sekundi ispred i u potpunosti je kontrolisao ritam.

Među vozačima koji su bili van prvih deset viđene su mnogo veće borbe nego pri vrhu, pa je Kvjat posle svoje greške u duelu sa Strolom završio pored staze, ali se vratio u trku. Rus je nedugo zatim pretekao Gaslija, koji je posle odlaska u boks na stazu izašao ispred njega, a vozač Red Bula je od tada pokušavao da uzvrati udarac. Fetel je 15 krugova pre kraja pitao tim zašto je toliko spor, a njegov timski kolega je nadoknađivao sekundu po krugu u tim trenucima.

Iako se činilo da će Ferstapen u poslednjim trenucima izazvati Hamiltona, Ferstapen je deset krugova pre kraja napravio grešku i imao je malo izletanje sa staze. Holanđanin je tako povećao razliku na oko četiri sekunde, ali je ponovo počeo da sustiže šampiona, dok je iza njih Lekler počeo da izaziva Fetela, ali je odustao od napada. U pretposlednjem krugu, Ferstapen je bio tik iza Hamiltona, koji je potom pojačao tempo, pa nije došlo do njihovog duela.

Komentari (103)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

M.M.

malo su pojedinci dosadni sa izjavama tipa potrosio sam sat ipo vremena,pogledao sam samo start,odgledao sam par krugova i okrenuo drugi kanal. molim vas batali te vise ta sranja svi znamo da niste trepnuli gledajuci trku u nadi da ce neko iz mercedesa odustati. da je ferari kojim slucajem pobedio komentari bi bili pozitivni i sezona nikad bolja.

Odgovori 3 2

Spartacus

“Mislim da smo u pogledu performansi tu negdje. Ferrari nije uradio dobar setup, mi jesmo i to je to,” za kraj je izjavio šef Mercedesa.

Odgovori 1 0

player 2

sta ce biti sa red bulom kad im staza bude odgovarala... honda je chudo...

Odgovori 5 1

* Sva polja su obavezna

Vozači se pribojavanju preticanja na "Zandvortu"

Vozači se pribojavanju preticanja na "Zandvortu"

Vozači se pribojavanju preticanja na "Zandvortu"

Iako još nisu iskusili kako je to voziti trku Formulu 1 na „Zandvortu“, pojedini vozači su otkrili da se pribojavaju trkanja na Velikoj nagradi Holandije, za koje veruju da će biti u povorci, iako naglašavaju da će sama vožnja na njoj biti sjajna.

Maks: Jedva čekam Zandvort, staza je brza kao Suzuka

Maks: Jedva čekam Zandvort, staza je brza kao Suzuka

Maks: Jedva čekam Zandvort, staza je brza kao Suzuka

U utorak je Formula 1 zvanično objavila da će se naredne sezone ponovo, posle 35 godina, trka najbržeg cirkusa na svetu ponovo voziti u Holandiji. Domaćin će biti legendarna staza u priobalnom gradu Zandvortu.

F1 opet u Holandiji, Zandvort čeka sezonu 2020

F1 opet u Holandiji, Zandvort čeka sezonu 2020

F1 opet u Holandiji, Zandvort čeka sezonu 2020

Formula 1 je zvanično objavila da će se od naredne sezone ponovo voziti trka za Veliku nagradu Holandije i to na stazi Zandvort.

Pobeda za Harija - ko je inspirisao Hamiltona?

Pobeda za Harija - ko je inspirisao Hamiltona?

Pobeda za Harija - ko je inspirisao Hamiltona?

Hari Šo iz Redhila bio je inspiracija Luisu Hamiltonu u nedeljnoj pobedi na Velikoj nagradi Španije.
Loading...