Getty Images/Getty Images

Automoto

26.05.2019 | 17.03

Hamilton prvi kockar Monte Karla

Luis Hamilton je ostvario četvrtu ovosezonsku pobedu, 77. u karijeri, na veoma zanimljivoj Velikoj nagradi Monaka u Monte Karlu.

Lewis Hamilton

Getty images/Michael Regan

Posle iscrpljujuće bitke koja je trajala skoro 110 minuta, a u situaciji u kojoj je 64 kruga vozio na srednje tvrdim gumama, svetski šampion je izdržao sve nalete Maksa Ferštapena i ostvario pobedu, koju je posvetio legendarnom Nikiju Laudi.

Hamilton je na kraju kroz cilj prošao sa 2,6 sekundi prednosti u odnosu drugoplasiranog asa Ferarija, Sebastijana Fetela, dok je treće mesto pripalo Fincu Valteriju Botasu, sa 3,2 sekundu u plusu. Holanđanin Maks Ferštapen je zbog kazne (5 sekundi), koju je dobio u 22. krugu, na kraju ostao četvrtoplasirani, sa 5,5 sekundi zaostatka.

Peto mesto pripalo je Francuzu Pjeru Gasliju (Red Bul) sa 9,9 sekundi zaostatka, a šesto Špancu Karlosu Saincu (Meklaren), koji je imao više od 53 sekunde „plusa”. U bodovima su još i sedmoplasirani Rus Danil Kvjat (Toro Roso), osmoplasirani Tajlanđanin Aleksandar Albon (Toro Roso), devetoplasirani Australijanac Danijel Rikardo (Reno) i desetoplasirani Francuz Roman Grožan (Has). 

U generalnom plasmanu Hamilton ima 137 bodova, a drugoplasirani Botas 120. Na trećem mestu je Sebastijan Fetel sa 82 boda, a četvrtoplasirani Maks Ferštapen ima 78 bodova. Peta pozicija je i dalje u vlasništvu Šarla Leklera, koji je sakupio 57 bodova.

Naredna trka u Svetskom šampionatu voziće se za Veliku nagradu Kanade, 9. juna.

Tok trke

Start trke nije doneo velike promene. Luis Hamilton je sačuvao prvu poziciju, Valteri Botas i pored napada Maksa Ferštapena drugu, a Holanđanin je ostao na trećoj, ispred Sebastijana Fetela.

U prvih nekoliko krugova, vodeći kvartet je konstantno odmicao petoplasiranom Danijelu Rikardu, a kamere su najčešće pratile domaćeg vozača Šarla Leklera, koji je zbog greške Ferarija u kvalifikacijama, startovao sa 16. pozicije.

Posle velike borbe sa Romanom Grožanom, mladi as iz Monaka je u 6. krugu stigao do 12. mesta, a kad je napao Nika Hulkenberga, zakačio je zaštitni zid, pao za dve pozicije, da bi već u narednom krugu, zbog pucanja pneumatika, morao u boks.

Ostaci sa Leklerovog bolida bili su rasuti po stazi, pa su naterali čelnike trke da prvi put na stazu pošalju „sejfti kar”. Usledila su odlaženja u boks, a „ceh je platio” Valteri Botas, koji je kao drugi u ekipi Mercedesa, izgubio bitku sa Ferštapenom, pa je uz kontakt sa Holanđaninom, pao na treće mesto.

U narednom krugu, Finac je ponovo otišao na promenu pneumatika, pa je trku nastavio sa četvrte pozicije, iza Sebastijana Fetela.

U međuvremenu, Šarl Lekler je odustao, a direktorijum trke objavio da će Maks Ferštapen na kraju dobiti vremensku kaznu od pet sekundi, zbog rizičnog izlaska iz boksa.

U 28. krugu, 40 minuta od početka trke, pojedini vozači su prijavili početak kiše, ali je vrlo brzo „nestala” ta informacija.

Maks Ferštapen je maksimalno pritiskao vodećeg Hamiltona, a na nešto više od sekunde zaostatka, na trećem i četvrtom mestu su bili Fetel i Botas.

U pozadini su sjajno vozili Alek Albon, Pjer Gasli, Karlos Sainc i Danil Kvjat, koji su se sredinom trke ravnopravno uključili u borbu, čak i za najviši plasman.

U periodu od 40. do 60. kruga nije bilo nikakvih promena na vrhu. Hamilton je vodio ispred Ferštapena, koji ga je konstantno pritiskao, a Fetel je držao treću poziciju, ispred Botasa.

Najzanimljivija je, u tim trenucima, bila komunikacija Hamiltona sa boksom, pošto je svetski šampion „kukao” da njegove srednje tvrde gume neće izdržati do kraja trke.

Najbrži krug trke za još jedan bod, odvezao je Pjer Gasli – 1;14,279.

U završnici nije moglo bez drame. Maks Ferštapen je na sve načine želeo da preuzme lidersku poziciju i pokuša da se, i pored kazne, popne na pobedničko postolje. Dva kruga pre kraja pokušao je sa kasnim kočenjem po izlasku iz tunela, ali je samo udario u zadnji levi točak Hamiltona, koji je iz ovog kontakta ipak izašao dovoljno bezbedno.

Na kraju velika pobeda Hamiltona, šesta uzastopna Mercedesa u šest ovosezonskih trka, ali i prvi put druga pozicija za Ferari.

Komentari (76)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Doctor Dr

Fetel odvozio trku kao moja tetka. Gleda da nema guzve,radara,policije,10 ispod ogranicenja,top gume ( guma glavu cuva), pazi na pjesake, cuva motor,.... Pa dragi Sebastijane koji ti je. 🇩🇪.

Odgovori 2 0

Kule

Mercedes je suvise dominantan poslednjih godina, skidam im kapu. Mauricio Arivabene je radio jos i dobar posao kada pogledamo pocetak ove sezone u Ferariju. Titula sa ove tacke gledista sigurno odlazi u mercedesove ruke, postavlja se pitanje Hamilton ili Botas. S obzirom da je Hamilton opet poceo na vreme da pravi razliku, opet ce u prvi plan da izbije i sto je normalno da ima favorizaciju tima. U istoriji Formule uglavnom su postojali izraziti favoriti, Mercedes u ovom dobu, Red Bul sa Fetelom, Ferari sa Sumaherom, Meklaren sa Senom i Prostom. Vazda bilo i bice. Ono sto je rak rana trenutno je izrazito malo preticanja sto je i poenta Formule 1, brzina, dueli, borba na stazi. Razumem da Mercedes ne mozete prestici kada je prvi ali da se i na ostalim delovima staze, bez obzira koji grand pri se vozio desi jako malo preticanja, to je strasno. Na tome mora da se radi.

Odgovori 1 0

S.Nemanja §93§

ja sam vec predložio rešenje nego mi ljudi nalupase minuse da se skrate trke na 30 krugova i da nema odlazak u boks A ovako sa dva do tri stajanja i sa sat i po vremena na raspolaganju vozači kalkulišu i ne žele da rizikuju

2 3

* Sva polja su obavezna

Fetel: Treba da radimo bolje, ne više

Fetel: Treba da radimo bolje, ne više

Fetel: Treba da radimo bolje, ne više

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel rekao je da je jasno kakve korake njegov tim mora da preduzme da bi napredovao i prekinuo dominaciju Mercedesa u Formuli 1.

Hamilton: Želim da moj život nešto znači

Hamilton: Želim da moj život nešto znači

Hamilton: Želim da moj život nešto znači

Šampion Formule 1 Luis Hamilton izrazio je putem društvenih mreža zabrinutost zbog situacije u kojoj se nalazi naša planeta, te je pozvao svoje pratioce da se okrenu veganstvu.

Hamilton: Ne očekujem titulu u Meksiku

Hamilton: Ne očekujem titulu u Meksiku

Hamilton: Ne očekujem titulu u Meksiku

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da očekuje da će morati da pričeka na osvajanje titule i da to neće učiniti na Velikoj nagradi Meksika, pošto kaže da će se na njoj njegov tim mučiti.

Lekler: Samo ja sam kriv

Lekler: Samo ja sam kriv

Lekler: Samo ja sam kriv

Vozač Ferarija Šarl Lekler rekao je da je on jedini krivac za udes sa Maksom Ferstapenom zbog kojeg je zaradio kaznu na Velikoj nagradi Japana.
Loading...