Potpuna ludnica – pobeda Ferstapena, Fetel na podijumu!

Formula 1 28. jul 201917:04 > 17:06
Lars Baron/Getty Images

Vozač Red Bula Maks Ferstapen trijumfovao je na Velikoj nagradi Nemačke, 11. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1 koju je obeležio veliki broj incidenata.

Mladi Holanđanin je na stazi „Hokenhajm“ upisao drugu pobedu ove sezone, a sedmu u karijeri, pošto se najbolje snašao u promenljivim uslovima.

Drugo mesto pripalo je Sebastijanu Fetelu u Ferariju, posle starta sa poslednje pozicije, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao Danil Kvjat iz ekipe Toro Roso.

Pored Ferstapenovog slavlja i Fetelovog postepenog napretka kako je trka odmicala, kao i iznenađujućeg podijuma za Kvjata, trku je obeležio i potpuni sumrak Mercedesa.

Do polovine trke se činilo da bi Luis Hamilton i Valteri Botas mogli da ostvare dvostruki trijumf, ali umesto toga nemački tim na svojoj stazi nije osvojio nijedan bod. Britanac je napravio veliku grešku u trenutku kada je svojim rivalima mogao da zada ključni udarac u borbi za pobedu i na kraju je bio tek 11, dok je njegov timski kolega popustio kada je branilac titule bio daleko iza njega i nije stigao do cilja.

Dan Mullan/Getty Images

Velika nagrada Nemačke donela je mnogo uzbuđenja i iznenađenja, a incidenti su se nizali kao na traci, dok je na stazi više puta bio period virtuelnog ili pravog vozila bezbednosti. Zbog loših vremenskih uslova, direkcija trke je odlučila da ona krene iza bezbednosnog vozila, ali su vozači tražili da se trkaju, pa su i dobili standardni start. Vozači Mercedesa su najbolje startovali, Ferstapen je posustao, ali je uspeo brzo da ih sustigne, a posle dvadesetak krugova činilo se da Šarl Lekler u Ferariju ima ritam kojim bi mogao do pobede.

Do tada je bezbednosno vozilo već ponovo bio na stazi zbog izletanja Serhija Peresa, a njegov novi izlazak izazvao je upravo mladi Monegašanin. I to je bio trenutak koji je najviše uticao na ishod trke, pošto je krug kasnije, dok je ona bila usporena na istom mestu i Hamilton imao izletanje u kojem je oštetio prednje krilo i morao je u boks. To je omogućilo Ferstapenu da preuzme vođstvo kada je Botas otišao po nove pneumatike, a ispostavilo se da je na taj način mladi Holanđanin i prelomio trku jer od kraja niko nije mogao da ga ugrozi. Britanac je kasnije i kažnjen jer je ‚isekao‘ ulazak u boks, a ispostavilo se da je tako i ostao bez šanse za osvajanje bodova.

Tu nije bilo kraju uzbuđenjima jer je usledilo izletanje Nika Hilkenberga u Renou, koji je u tom trenutku bio u konkurenciji za podijum, a novi period bezbednosnog vozila i odlasci u boks doveli su do toga da Lens Strol povede u bolidu Rejsing Pointa. To nije potrajalo jer ga je Ferstapen brzo pretekao, a do kraja trke se mladi Kanađanin odlično držao, ali je morao da se zadovolji četvrtim mestom. Do kraja trke viđena je i Botasova greška u trenutku kada je vodio borbu sa Kvjatom, koji se sjajno probio, a ona je dovela do toga da Mercedes prvi put od trke u Austriji prošle godine ne osvoji nijedan bod. Takođe je došlo i do kontakta između drugog vozača Red Bula Pjera Gaslija i Aleksandera Albona iz ekipe Toro Roso, iz kojeg je deblji kraj izvukao Francuz i ostao bez plasmana.

Peter Fox/Getty Images

I dok je Ferstapen imao relativno mirnu trku od trenutka kada je preuzeo vođstvo, Fetel se tokom celog njenog toka probijao, a ključna preticanja izveo je u poslednjih pet krugova. Na taj način se iskupio za ono što se desilo prošle godine, kada je na „Hokenhajmu“ izleteo u trenutku kada se činilo da je na sigurnom putu do pobede. Kvjat je takođe bio sjajan, a pohvale zaslužuju i Strol i Karlos Sains junior, koji je u Meklarenu zauzeo peto mesto. Albon je bio šesti, koji je pod istragom zbog incidenta sa Gaslijem, ispred dvojca Alfa Romea Kimija Raikonena i Antonija Đovinacija, a osvajače bodova kompletirali su vozači Hasa Roman Grožan i Kevin Magnusen.

Posle takvog raspleta, Hamilton na čelu generalnog plasmana ima 223 boda, a prate ga Botas sa 184 i Ferstapen, koji ima 162.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se već naredne nedelje Velikom nagradom Mađarske na stazi „Hungaroring“.

Tok trke:

Zbog loših vremenskih uslova, direkcija trke je odlučila da se nekoliko krugova vozi iza bezbednosnog vozila, a vozači su već posle prvog tražili da se ono skloni. Posle drugog je ispunjena želja vozača i odlučeno je da start bude iz mesta, a kada je trka krenula Hamilton je poveo ispred Botasa, Raikonena, Ferstapena, Grožana i Sainsa, dok je Fetel napredovao do 15. pozicije. U drugom krugu je viđena greška Peresa, koji je udario u zaštitni zid, što je dovelo do povratka bezbednosnog vozila na stazi, a Fetel je to iskoristio da ode u boks.

Po pneumatike za promenljivo vreme su otišli redom svi vodeći vozači i Hamilton se vratio na čelo, ispred Magnusena, koji nije bio u boksu, Botasa i Ferstapena, dok je Raikonen pao na 11. mesto posle greške tima. Trka je nastavljena u petom krugu, a Magnusen nije dugo mogao da se odupre napadima vozača iza sebe, pa je branilac titule vodio ispred timskog kolege, Ferstapena, Leklera i Hilkenberga. Mladi Monegašanin je u tim trenucima bio pod istragom jer ga je tim iz boksa pustio pravo ispred Grožana, a nekoliko krugova kasnije je došla informacija o kazni za Ferari, ali ne i njega.

Dan Mullan/Getty Images

Do tada, Lekler je napredovao za jednu poziciju, pošto je pretekao Hilkenberga, za čijeg timskog kolegu je trka bila gotova u 15. krugu zbog kvara motora. Vozač Ferarija je produžio u boks krug kasnije na zamenu pneumatika i našao se u odličnoj poziciji jer je počeo da sustiže vodeću trojicu, a Hilkenberg je takođe bio u boksu, pa nije izgubio nijedno mesto. Usledila je greška Sainsa, koji je završio pored staze, ali je uspeo da se vrati u trku, dok je Lekler nastavio da sustiže Ferstapena.

Iako su Hamiltonu poručivali da pada kiša u boksu, Ferari je pozvao Fetela po nove pneumatike za suvo, isto kao i Red Bul Ferstapena. Mladi Holanđanin je napravio grešku i okrenuo se na stazi, a nedugo zatim je Noris odustao zbog kvara, dok je izletanje imao i Strol. Na stazi je tada proglašen sistem virtuelnog vozila bezbednosti, što su vozači Mercedesa iskoristili za odlazak u boks, a Hamilton u poslednjem trenutku, kada je nastavljen normalan režim trke.

Lekler je imao šansu da preuzme vođstvo zbog spore zamene pneumatika za Britanca, ali je izleteo sa staze i ponovo je na scenu stupilo bezbednosno vozilo. Pošto je incident bio na startno-ciljnom pravcu, vozači su pratili bezbednosno vozilo kroz boks, a Hamilton je napravio veliku grešku i oštetio prednje krilo, zbog čega je produžio do svojih mehaničara. Britanac je pao na četvrtu poziciju, iza Botasa, Ferstapena, Hilkenberga i Albona, a kada je Finac otišao u boks vozač Ferarija je preuzeo prvu poziciju, dok je on pao na treću.

Dan Mullan/Getty Images

Hamilton se tada našao pod istragom jer je iskoristio prečicu za odlazak u boks, a trka je nastavljena u 34. krugu. Ferstapen je odmah pobegao na više od sekunde Hilkenbergu, iza kojeg su sledili Botas, Albon, Hamilton i Sains. Britanac je dobio kaznu dodavanja pet sekundi, a tada je pokrenuta još jedna istraga protiv njega jer je vozio nepotrebno sporo iza bezbednosnog vozila. U međuvremenu je pretekao Albona u borbi za četvrto mesto, dok se Botas našao ispred Hilkenberga. Hamiltonu nije bilo potrebno mnogo vremena da i on pretekne vozača Renoa, koji je trku završio u 41. krugu, kada se zaglavio na istom mestu kao Lekler.

Na stazu je ponovo izašlo bezbednosno vozilo, Ferstapen je odmah produžio u boks i ostao na čelu, a po nove pneumatika je tada otišao i Fetel. Trka je nastavljena u 46. krugu, a Ferstapen je brzo pobegao Botasu, dok je Albon dobio priliku da napadne Hamiltona, ali nije uspeo, što je omogućilo Sainsu da ga pretekne. Odmah potom svi sem Hamiltona, Raikonena i Fetela su produžili u boks, a njih trojica su to učinili krug kasnije, a na trci je poveo Strol, samo ga je Ferstapen vrlo brzo pretekao. Treće mesto tada je držao Kvjat, ispred Botasa, Sainsa i Magnusena, dok je Hamilton posle odrađene kazne bio 12. Rus se probio pored Strola i preuzeo drugo mesto, a usledila je nova greška branioca titule, ali ga je koštala samo jednog mesta.

Osam krugova pre kraja Botas je napravio grešku i izleteo sa staze, što je dovelo do novog izlaska vozila bezbednosti koje se zadržalo tri kruga. Kada je trka nastavljena, Fetel je u kratkom vremenskom periodu pretekao Sainsa i Strola, a zatim krenuo u poteru za Kvjatom. Hamilton je pretekao vozače Vilijamsa i napredovao do 11. pozicije posle incidenta između Gaslija i Albona u kojem je Francuzu stradao pneumatik i označio kraj trke. U pretposlednjem krugu Fetel je stigao i do drugog mesta, a kroz cilj je prošao sedam sekundi iza Ferstapena, a osam ispred Kvjata.