F1: Šest timova se protivi propisima za 2021. godinu

Formula 1 12. okt 201917:01 > 17:03
Dan Istitene/Getty Images

Većina timova Formule 1 protivi se novim tehničkim propisima koji bi trebalo da budu uvedeni 2021. godine, a predložili su ih čelnici šampionata, prenosi BBC.

Šest od deset timova je u upitniku koji su spremili Ferari, Mercedes i Red Bulu, odgovorilo da nisu saglasni sa planovima. Samo su se Alfa Romeo, Meklaren, Reno i Vilijams izjasnili da su više za nova pravila, u odnosu na postojeća. Dva od četiri ta tima su, inače, predložili promene pravila.

Predstavnici timova će se ponovo sastati 16. oktobra kako bi nastavili pregovore. Još ranije je određeno da je 31. oktobar poslednji rok za utvrđivanje tehničkih propisa 2021. godine, a iz Svetske automobilske federacije i Formule su naglasili da ga neće pomerati. Ukoliko se ne nađe kompromis, Ferari ima pravo na veto na paket propisa, ali su iz italijanskog tima nagovestili da se nadaju da neće doći do toga.

Tri najbolja tima su poslala upitnik posle sastanka na Velikoj nagradi Singapura na kojem su svi dobili poslednji nacrt pravila. Prema brojnim zvaničnicima, u njima su uvedene oštrije restikcije po pitanju slobode u dizajniranju. Na tom sastanku prvi čovek FIA Žan Tod je rekao da ne želi da se uvedu pravila bez dogovora, a tom prilikom je zatražio da timovi kažu šta misle o tome i da predlože alternative ako ih imaju.

Čelnici Formule 1, pod vođstvom tehničkog direktora Rosa Brona, radili su više od dve godine na setu novih tehničkih propisa, koji za cilj ima smanjenje razlike između tima i povećanje uzbuđenja, sa akcentom na preticanja. Ograničenje budžeta je već dogovoreno, uz podršku najvećih timova, ali se nastavljaju pregovori oko planiranih promena na samim bolidima.

Iz Formule 1 žele da promene aerodinamiku da bi vozačima bilo lakše da prate jedan drugoga, pa tako i pretilu. Takođe, zatraženo je ograničenje dizajnerske slobode koju timovi imaju trenutno da bi se sprečilo da oni timovi koji imaju veće resurse imaju prednost u odnosu na druge.