Getty Images/Getty Images

Automoto

24.10.2019 | 00.37 > 00:40

Zabranjene tehnologije: Renou oduzeti bodovi iz Japana

Formula 1 kaznila je tim Renoa oduzimanjem devet bodova koje je ekipa osvojila na Velikoj nagradi Japana, pošto je žalba tima Rejsing Point usovojena, a ona se ticla kršenja FIA Međunarodnog sportskog kodeksa u vezi sa sistemom kočnica.

Niko Hulkenberg

Mark Thompson/Getty Images

Niko Hulkenberg

Reno je na toj trci bio prilično dobar – Danijel Rikardo je završio na šestom, a Niko Hulkenber na desetom mestu, ali će tim ostati bez ijednog boda.

Kamere na stazi su snimile bolide Renoa, koji su usled nedozvoljenog načina menjanja kočionog sistema uticali na volan i bez poteza vozača.

Reno je oprovrgavao optužbe, ali je svetska organizacija sprovedela istragu i ispitala volane Rikarda i Hulkenberga. Na njima je bilo tragova nedozvoljenog mehanizma, a pravila FIA jasno naglašavaju da vozač bolid mora da vozi sam i bez ikakvih dodatnih pomoći, što na Velikoj nagradi Japana nije bio slučaj na Renoovim bolidima.

Istraga je istakla da su zbog spornih poboljšanja vozači imali lakši posao od konkurencije i nisu morali da prave određena prilagođavanja.

Reno ima priliku da se žali na takav rezultat istrage, a Toro Roso i Rejsing Point će se u generalnom plasmanu konstruktora približiti francuskom timu.

Komentari (16)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Nemesis

@RENO Kao što si i lepo napisao da interkuler služi za hlađenje vazduha i da taj ohlađenj vazduh vraća nazad direktno u cilindar. E sada, sa čime se hladi interkuler? Uljem. Pretpostavlja se da Ferrari koristi kontrolisano curenje ulja iz interkulera i gde ga zajedno vraća sa vazduhom u cilindar čime pojačava snagu motora. Ranije je to koristio i Mercedes koji je direktno ubacivao ulje, ali je onda FIA zabranila bilo kakvo sagorevanje ulja u cilindru. Sada jasnije?

Odgovori 7 3

RENO

Ne bih rekao da mi je jasnije. Turbina se hladi uljem. Ona uzima deo izduvnih gasova koji su normalno vreli, i šalje kroz interkuler, koji ima zadatak da taj vazduh ohladi sistemom vazduh-vazduh ili, vrlo retko kod nekih sportskih auta jer je jako skup, vazduh-voda. Moguće je da kroz interkuler puštaju ulje iz turbine, ili ja nisam čuo da se interkuler hladi uljem. Pozzz...

4 7

Nemesis

@RENO U pravu si, nisam masinski inzenjer da bih sve znao, samo sam iskoristio bukvalan prevod. Inace F1 koristi tecno hladjeni interkuler. Da se vratim na pocetak, pretpostavlja se da nekako uspevaju kroz interkuler da ubace ulje, da li je to kontrolisano curenje iz turbine ili je Ferrari nasao jos neki nacin zaista ne znam, ali se iskreno nadam da cemo saznati. Pozdrav

3 0

* Sva polja su obavezna

Fetel: Sramota za tim; Lekler: Ostavićemo ovo iza sebe

Fetel: Sramota za tim; Lekler: Ostavićemo ovo iza sebe

Fetel: Sramota za tim; Lekler: Ostavićemo ovo iza sebe

Vozači Ferarija Šarl Lekler i Sebastijan Fetel, koji se se sukobili na trci za Veliku nagradu Brazila, pozvani su na saslušanje kod upravnika tog Gran Prija.

VN Brazila: Hamilton najbolji na trećem treningu

VN Brazila: Hamilton najbolji na trećem treningu

VN Brazila: Hamilton najbolji na trećem treningu

Šampion Formule 1 Luis Hamilton bio je najbrži na trećem treningu za Veliku nagradu Brazila pošto je najbolji krug izvozao za 1:08.320.

Hamilton: Svašta se dešava 'iza zavese'

Hamilton: Svašta se dešava 'iza zavese'

Hamilton: Svašta se dešava 'iza zavese'

Vozač Mercedesa Luis Hamilton predvideo je velike promene u sastavima timova za narednu sezonu, ali očekuje da Ferari i dalje bude glavni konkurent njegovom timu.

Hamilton bolji nego ikada ranije

Hamilton bolji nego ikada ranije

Hamilton bolji nego ikada ranije

Iako je šestostruki svetski šampion postao tek u novembru, na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država, već posle osam trka je bilo jasno da je titula njegova. Na putu do nje nije bilo mnogo trenutaka od kojih zastaje dah, ali je izvesno ova sezona najbolja u karijeri Luisa Hamiltona.
Loading...