Rudy Carezzevoli/Getty Images

Automoto

20.02.2020 | 17.38 > 17:42

Mercedesov novi sistem u centru pažnje na "Katalunji"

Ekipa Mercedesa isprobala je novi sistem upravljanja prednjim točkovima drugog dana predsezonskih testiranja na stazi „Katalunja“, a iako mnogi sumnjaju u to da li je on po pravilima ili ne, iz nemačkog tima sve uveravaju da jeste.

Lewis Hamilton

Charles Coates/Getty Images

Tehnički direktor aktuelnog šampiona u konkurenciji konstruktora Džejms Alison istakao je da novi sistem „daje dodatnu dimenziju upravljanju koji bi trebalo da bude od pomoći“. Takođe je dodao da su u Svetskoj automobilskoj federaciji obavešteni o tome.

Pravila su jasna oko toga šta je dozvoljeno u sistemima za upravljanje. Uvereni smo da je u skladu sa time“, naglasio je Alison, ali nije želeo pojasni koja je svrha samog sistema.

Takozvani ‚dvoosni sistem upravljanja‘ vozačima omogućava da promene položaj prednjih točkova ili njihov ugao prema užoj osi bolida dok voze.

Pokušavamo da ga isprobamo i razumemo, ali što se tiče bezbednosti nema nikakvih problema i iz FIA su sasvim ok što se tiče projekta. Za mene je ohrabrujuće to što tim nastavlja sa inovacijama i ostaje ispred svih, a to je zbog sjajnih umova unutar njega i nadam se da će nam ići u korist“, rekao je Luis Hamilton.


Taj sistem se našao u centru pažnje pošto je mogao da se vidi na snimcima unutar kokpita bolida drugog dana akcije na „Katalunji“. Videlo se da Hamilton pomera volan prema sebi na početku pravca, a da se kao posledica toga točkovi pomeraju ka centralnom delu bolida. Potom bi pre sledeće krivine pomerio volan unapred, a točkovi bi se raširili. Za sada nije jasna svrha tog sistema, ali svim bolidima su prednji točkovi namešteni pod određenim uglom da bi im pomoglo pri ulasku u krivini. Međutim, to znači da točkovi nisu paralelni sa bolidom, što dovodi do trošenja pneumatika na pravcima, a samim tim i problema oko njihove temperature, što je od ključne važnosti.

Timovi Formule 1 stalno rade na inovacijama u dizajnu unutar pravila koje bi mogle da im donesu prednost u odnosu na rivale. Ukoliko taj sistem Mercedes učini bržim, a dobije zeleno svetlo za njegovu upotrebu, drugim timovima će najverovatnije biti potrebhne nedelje da anuliraju tu prednost svojim dizajnom.

Ovogodišnji šampionat startuje Velikom nagradom Australije 17. marta, a Hamilton će juriti svoju sedmu titulu, šestu sa Mercedesom u sedam godina.

Komentari (22)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Rone

Pa osamdesetih i devedesetih su "varali" Wilijals i Mclaren, 2000tih je varao Ferrari, Pa je Varao RedBull, pa je varao Brawn GP, pa sada par godina "vara" Mercedes. Odnosno skoro uvek neki tim nađe rupu u pravilima koju koristi. Uvek ima više vozača sposobnih za pobedu u tom bolidu, ali vozi ga jedan, dvoje..

Odgovori 3 3

Kuntas

Za Rone , trazenje rupa u zakonu je fer i korektno za razliku ostalih nespotrskih poteza od strane Ferarija koji konstantno varaju tako da bi trebalo angazovati ekipu inspektora inzenjera samo za Ferari . Mercedes svaku novinu prijavi za razliku od Zabara .

7 1

M.M.

Kuntas: tako je potpuno si u pravu,DAS siistem nije inovacija za koju inzenjeri ne znaju,odavno je on razmatran ali periiod je dug da se on sklopi i piitanje da li ce ta sasija bolida odgovarati njemu. Drugo Mercedes radi godinu dana na ovom sistemu,FIA je obavestena i prvi je u sve ovo sumnjao Toto Wolf ali su ga inzenjeri ubedili i na simulatoru ga je on prvi i probao I biio odusevljen kako je prost za rukovanje. Stvar je u tome sto Mercedes sezonu doceka spreman sa malim promenama koje donose razliiku i tako iz sezone u sezonu,ali dok drugi te promene uvide probaju proslo je pola sezone a Mercedes vec obezbedio titulu i posveti se razvoju bolida za sledecu sezonu. Ukratko korak ispred vodecih a dva i tri od ostatka

7 1

* Sva polja su obavezna

Oktobar krajnji rok za početak sezone u Formuli 1?

Oktobar krajnji rok za početak sezone u Formuli 1?

Oktobar krajnji rok za početak sezone u Formuli 1?

Svetski šampionat u Formuli 1 mogao bi da se održi čak i ako sezona počne u oktobru, smatra izvršni direktor Ros Bron.

Iz Ferarija jasni: Isključiti emocije u odlukama

Iz Ferarija jasni: Isključiti emocije u odlukama

Iz Ferarija jasni: Isključiti emocije u odlukama

Prvi čovek Ferarija Matija Binoto kaže da su neophodne detaljne analize pre donošenja konačne odluke oko nastavka sezone u Formuli 1.

Odložena i trka za Veliku nagradu Kanade

Autor

Odložena i trka za Veliku nagradu Kanade

Odložena i trka za Veliku nagradu Kanade

Trka za Veliku nagradu Kanade deveta je u kalendaru Formule 1 koja je zvanično odložena.

Rozberg: Maks ima veće šanse za titulu u kraćoj sezoni

Rozberg: Maks ima veće šanse za titulu u kraćoj sezoni

Rozberg: Maks ima veće šanse za titulu u kraćoj sezoni

Nekadašnji svetski šampion u Formuli 1 Niko Rozberg veruje da će potencijalno smanjenje broja trka pogodovati Holanđaninu Maksu Ferstapenu u borbi sa Luisom Hamiltonom oko šampionske titule.
Loading...