Mark Thompson/Getty Images

Automoto

21.02.2020 | 17.41

Mercedesov novi sistem već zabranjen od 2021. godine

Inovativni sistem upravljanja, kojeg je Marcedes uveo za ovu sezonu, biće zabranjen od 2021...

Mercedes

© 2020 Daimler AG

Mercedes je dobio zeleno svetlo da koristi novi sistem u 2020. godini, a tehnički direktor Džejms Alison izrazio je uverenje da će im baš on „doneti prednost”.

Međutim, pravila se menjaju za 2021, što znači da će najbolja ekipa današnjice morati iznova da promeni sistem upravljanja.

Mihael Masi, direktor takmičenja, u petak je potvrdio promenu pravila.

Mercedesov sistem omogućava vozaču da povlačenjem volana prema sebi, menja ugao prijanjanja prednjih pneumatika, u odnosu na užu osu bolida, i to tokom vožnje.

To zapravo znači da je prednji par guma okrenut van za nekoliko milimetara. Od ovog sistema pilot navodno ima korist u oštrim zavojima, kada postiže maksimalno prijanjanje i stabilnost.

U isto vreme točkovi nisu paralelni sa bolidom, što opet dovodi do trošenja pneumatika na pravcima, a samim tim i problema oko njihove temperature, što je od ključne važnosti.

U Mercedesovom sistemu - nazvanom „dvoosni sistem upravljanja” - pilot može da izravna prednje točkove dok vozi po ravnom, a zatim da uvlačenjem volana promeni položaj pneumatika, pred ulazak u oštre krivine.

Ovo je dopušteno pravilima u 2020. godini, jer relevantna klauzula kaže:

Prednji točkovi se podešavaju isključivo upravljačem i pod punom kontrolom vozača”.

Ipak, pravila za 2021. godinu sadržaće klauzulu koja kaže:

Poravnjanje prednjih pneumatika mora se odvijati samo kroz stalnu funkciju rotacijskog pokreta jednog volana, nikako uz pomoć drugih dodataka”, što će zabraniti „push-pull” sistem na Mercedesovom bolidu.

Masi je još dodao:

Videćemo šta još timovi mogu da smisle unutar granica pravila za 2021. godinu.

Mercedesovi rivali su na potezu, pretpostavlja se da će još neko pokušati da usavrši ovaj sistem za 2020. godinu.

Ako je to ogroman napor za malo koristi, onda verovatno nećemo zbog ograničenih resursa pokušavati da uradimo isto. Ali, ako je to mali napor za veliku korist, pokušaćemo. Sistem deluje pametno, siguran sam da će mnogi učiniti napor da ga primene”, rekao je Otmar Scafnauer, direktor ekipe Rejsing Point.

U Mercedesu su odbili da objasne tačnu svrhu sistema. Džejms Alison je samo dodao:

To je inovativna ideja, koja vozačima omogućava dodatnu dimenziju kontrole na upravljačkom sistemu. Zašto to radimo, kako sve funkcioniše i šta dobijamo s tim, radije bismo odgovore zadržali za sebe. Mi smo primer kako se u svakom trenutku trudimo da pronađemo neke nove načine da naš automobil bude brži”, zaključio je tehnički direktor Mercedesa.

Na ovu temu, novinari su zamolili za mišljenje i Sebastijana Fetela, asa Ferarija:

Mislim da ovaj sistem upravljanja neće doneti puno Mercedesu. Možda ja sve to potcenjujem, ali smatram da to nije karta za pobedu. Postoji mnogo više elemenata za izgradnju konkurentnog bolida. To jeste inovacija i videćemo da li je to nešto što svako mora imati u 2020. godini. Mogu samo da zamislim ovu čudnu opciju, ali ako budemo brži sa tim, onda je treba izabrati”, rekao je Fetel.

Spekulacije o primeni sistema usredotočene su na njegovu verovatnu sposobnost snižavanja temperature u gumama, što bi mogla biti ključna prednost, jer su Pirelijevi pneumatici skloni pregrevanju. A možda i u određenoj aerodinamičnoj prednosti, kojeg donosi izmena ugla prednjih točkova na pravcu.

Komentari (17)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Lada

Sve se dozvoljava da bi srusili ferarijev rekord ali mislim da ferari 1000 ima sta da pokaze ove sezone

Odgovori 0 0

Vlada

Ovo je samo još jedan pokazatelj zašto je Mercedes najbolji. Ljudi su pročitali pravila i u okviru pravila se setili šta da naprave na svom bolidu. Nije zabranjeno i drugima da to urade i nije ni tajna šta su uradili, samo su se setili da to naprave prvi i to su jedini za sada i napravili. Ostali mogu da ih kopiraju, ako mogu u ovom trenutku da tako modifikuju svoje bolide. To što će biti zabranjeno od sledeće sezone je više udar na Mercedes nego na druge, jer je Mercedes jedini uložio sredstva i vreme u ovaj sistem i sada će im zbog FIA to trajati samo jednu sezonu. Apsolutno su zaslužili da budu najbolji i biće to i ove sezone. Hamilton obara sve Šumaherove rekorde.

Odgovori 1 2

qatar

Neka bude,a bice zanimljiva i ova sezona F1 kao prosla!Bicemo presrecni jer ocekujem konkurentnijeg Maxa od pocetka!!

Odgovori 2 2

* Sva polja su obavezna

Zek Braun: Formula 1 je krhkom stanju

Zek Braun: Formula 1 je krhkom stanju

Zek Braun: Formula 1 je krhkom stanju

Šef Meklarena Zek Braun je rekao da je situacija u Formuli 1 veoma problematična i da aktuelna pauza može da bude užasna po neke ekipe.

F1 možda do februara, mesec pred prelomnu 2021.

F1 možda do februara, mesec pred prelomnu 2021.

F1 možda do februara, mesec pred prelomnu 2021.

Zbog pandemijer virusa COVID-19 otkazano je nekoliko trka u aktuelnom šampionatu Formule 1 pa je moguće da će aktuelna sezona biti produžena i u 2021. godini.

Marko želeo "Korona kamp”, da zarazi vozače Red Bula

Marko želeo "Korona kamp”, da zarazi vozače Red Bula

Marko želeo "Korona kamp”, da zarazi vozače Red Bula

Savetnik „Red Bulovog” tima, Helmut Marko, želeo je da organizuje „Korona kamp” za vozače svog tima, kako bi se oni namerno zarazili virusom KOVID-19.

Binoto: Možda trke u januaru, možda se ne vozi petkom

Binoto: Možda trke u januaru, možda se ne vozi petkom

Binoto: Možda trke u januaru, možda se ne vozi petkom

Prvi čovek Ferarijeve ekipe u Formuli 1 kaže da su sve opcije oko završetka aktuelne seozne u igri. Matija Binoto kaže da su sve ekipe u konstantnoj komunikaciji.
Loading...