Lorenco: Lakši prelazak sa 250cc, nego na Dukati

Moto GP 17. okt 201819:42 > 19:45
Mirco Lazzari gp/Getty Images

Španski motociklista Horhe Lorenco rekao je da mu je prelazak sa Jamahe na Dukati na početku prošle sezone bio najteži u karijeri.

Lorenco je u italijanski tim stigao posle devet godina u Jamahi, ali je posle godinu i po dana promenljivih rezultata bilo jasno da će na kraju ove sezone toj vezi doći kraj.

Iako je petostruki svetski šampion na kraju uspeo da dođe do najvišeg stepenika pobedničkog postolja, to se desilo prekasno da bi imao šansu da ostane u Dukatiju. Zbog toga će od naredne sezone braniti boje Honde, uz Marka Markesa.

Povezano

Imam talenat da budem brz na motoru posebno jer sam, rekao bih, kao sunđer. Vredno radim i ako nešto ne funkcionišem dvostruko više se trudim. Na Jamahi sam jedva koristio zadnju kočnicu, kasno sam puštao prednju da bih povećao svoju brzinu u krivinama. Na Dukatiju je potpuno suprotno, dobijate vreme na tačkama kočenja time što blokirate zadnji točak u poslednjem trenutku i tako profitirate od ubrzanja na izlasku iz krivine“, rekao je Lorenco u intervjuu za motorsport.com, „Za mene je to bilo kao promena kategorije. Rekao bih da je prelazak sa Aprilije u kategoriji do 250 kubika na Jamahu u kraljevskoj klasi bio manje dramatičan nego moj prelazak u Dukati. Aprilija je manje ‚nervozna‘ od Dukatija, što je bilo savršeno za moj stil. Dukati je potpuno suprotno što se mene tiče i zbog toga sam bio šokiran kada sam prvi put seo na njega. Ali, naglašavam, uvek mi uspe. Proživeo sam to u 125 kubika, potom u 250 kubika, ali i kraljevskoj klasi. Problem je što su pojedini ljudi mislili da ću biti šampion na Dukatiju u mojoj prvoj sezoni. Uz to, Markes je bio na čelu, koji je u tom trenutku već pet godina vozio Hondu“.

Iako Lorenco priznaje da je potcenio to šta je potrebno da bi bio konkurentan na Dukatiju, naglašava da je italijanski tim do svoje jedine titule došao u čudnim okolnostima. Jedini vozač koji je na Dukatiju uspeo da postane šampion je Kejsi Stoner, kojem je to pošlo za rukom 2007.

Mislio sam da ću biti brži od početka, a nije bilo tako. Ali je takođe tačno da je Dukati osvojio samo jednu titulu u istoriji, i to kada su imali Bridžstonove pneumatike i 30 konjskih snaga više od ostalih. Stoner je vrhunski vozač, posle 2007. godine je nastavio da pobeđuje, ali nije više bilo sve isto“, naglasio je Lorenco.

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja predstojećeg vikenda Velikom nagradom Japana, a kompletnu akciju možete da pratite na kanalima Sport Kluba.