Mirco Lazzari gp/Getty Images

Automoto

16.05.2020 | 11.59 > 12:05

Lorenco Agostiniju: Nedolično za legendu kakva ste vi

Petostruki svetski šampion Horhe Lorenco poručio je legendarnom Đakomu Agostiniju da nije njegovo da procenjuje sposobnosti vozača koji su vozili mnogo posle njega.

Giacomo Agostini, Jorge Lorenzo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Verbalni rat između Agostinija i Lorenca traje već neko vreme, a novi obrt dobio je u petak kada se Španac dugačkom porukom oglasio na društvenoj mreži Instagram. A sve je započeto kada je Agostini, osvajač 15 titula svetskog šampiona, rekao da veruje da su loši rezultati koje je Lorenco imao u Dukatiju i Honde do njegove glave.

Motor je važan, ali je ponekad glava ta koja pravi razliku“, istakao je Agostini.

Lorencu nije bilo potrebno mnogo vremena da se oglasi, a tom prilikom je rekao:

Da li dugujem novac tom čoveku ili šta? Kaže da nisam uspeo na Dukatiju... Hajde, molim te! Koliko je lako pričati kada niste seli na motor 50 godina“.

I tu nije bio kraj, pošto je Agostini Špancu poručio da istina boli i da ima prava da ga kritikuje, isto kao što ga je prethodno hvalio zbog njegovih uspeha. Lorenco je na to odgovorio dugačkom porukom u kojom je objasnio kakve su razlike između današnjeg Moto GP šampionata i ere u kojoj se Agostini takmičio. Petostruki svetski šampion je naglasio da je u današnje vreme zbog same konkurencije teško uspeti u poređenju sa šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog veka.

View this post on Instagram

Espero algún día, no tener que lidiar con las nuevas generaciones quedándome fosilizado en los recuerdos de mis victorias, comparando el futuro con mi pasado y diciendo: "Yo en mis tiempos...” Creo que lo que el señor Giacomo Agostini debería entender es que cada época del motociclismo tiene su historia, cada campeón tiene su importancia en el contexto en el que vivió, tanto en lo que respecta a sus rivales como a la tecnología. Por ejemplo, si bien en los años 60 se corría en circuitos con nivel de seguridad muy bajo, muchas veces la diferencia entre la moto mas rápida y la mas lenta rondaba los 10 segundos. Algunos pilotos disfrutaban de tal ventaja que podían permitirse el lujo de correr (y ganar) en varias categorías el mismo año. Aunque la tecnología ya avanzaba, todavía quedaba a años luz de la actual (hablamos de motocicletas de llantas de radios y frenos de tambor). En las ultimas décadas, tanto los circuitos como la tecnología han avanzado enormemente. Con la centralita única y el monógama se ha conseguido un gran equilibrio entre todas las motos. Las fabricas buscan cualquier pequeña ventaja que les haga vencer a sus rivales y muchas de las victorias se consiguen por escasas milésimas... Cuando tras 45 minutos de carrera, un segundo separa al primero del quinto, significa que cualquier pequeño detalle es necesario para obtener algo de ventaja y poder ganar. En tal contexto, detalles como un vértice aerodinámico, un ajuste en el mapa electrónico o unos bordes en el deposito se convierten en determinantes para tal propósito. Por el contrario, cuando la diferencia se mide en decenas de segundos, minutos o incluso vueltas, los pequeños detalles se vuelven insignificantes. Y si, también puedes quedarte satisfecho con una ergonomía imperfecta. Y esto, querido Giacomo, si que es una verdad irrefutable. Por eso, cuando alguien (que conoce circunstancias y hechos), afirma que no obtuve resultados en Ducati, no puedo dejar de sorprenderme. Con todo el debido respeto, creo que recurrir al “Yo en mis tiempos...” o al puro “resultadismo” para valorar la capacidad de un campeón de la época moderna, me parece una banalidad impropia de una leyenda como usted.

A post shared byJORGE LORENZO(@jorgelorenzo99) on


Nadam se da se da jednog dana nove generacije neće ponašati kao fosili na pomen mojih pobeda i porediti budućnost sa mojom prošlošću i govoriti: ’U moje vreme...’. Smatram da bi gospodin Đakomo Agostini trebalo da razume da svaka era motociklizma ima svoju istoriju, svaki šampion ima važnost u kontekstu tog perioda, kako u pogledu rivala, tako i tehnologije. Na primer, iako ste se šezdesetih takmičili na stazama na kojima je bezbednost bila izuzetno loša, mnogo puta je razlika između najbržeg i najsporijeg motora bila oko 10 sekundi. Neki vozači su uživali tu prednost da su mogli da priušte da voze i pobeđuju u više kategorija tokom jedne sezone.

Iako je tehnologija napredovala, bila je svetlosnim godinama udaljena od današnje. U poslednjim decenijama, i staze i tehnologija su napredovali neverovatno. Na jedinstveni način, napravljen je odličan balans između svih motora. I fabrike traže male prednosti zahvaljujući kojima pobeđuju svoje rivale, a do mnogih pobeda dolaze uz prednost od samo nekoliko hiljaditinki....

Kada posle 45 minuta trkanja, sekunda razdvaja prvog od petog, to znači da je svaki mali detalj potreban da bi se dobila određena prednost i da biste mogli da pobede. U tom kontekstu, detalji kao što su aerodinamički vrhunac, podešavanje mapiranja ili sitne promene na rezervoaru za gorivo postaju odlučujući kao svrha za to. Suprotno tome, kada se razlike mere desetinama sekundi, minutima ili krivinama, mali detalji postaju nebitni. I, da, takođe možete da budete zadovoljni nesavršenom ergonomijom. I to, dragi Đakomo, jeste nepobitna istina.

Zato kada neko (ko zna okolnosti i činjenice) kaže da nisam postigao rezultate u Dukatiju, ne mogu da ne budem zapanjen. Uz poštovanje, mislim da je to pribegavanje pričama ’u moje vreme...’ ili samo oslanjanje na rezultate da bi se procenila sposobnost jednog šampiona moderne ere banalno neprikladno za legendu kakva ste vi
“, istakao je Lorenco.

Jorge Lorenzo

Screenshot

Lorenco je na kraju prošle godine odlučio da se povuče iz Moto GP šampionata posle jedine sezone koju je proveo u Hondi, a koje su obeležili loši rezultati i povrede. Prethodno je dve sezone proveo u Dukatiju, na kojem je počeo da pobeđuje kada je tim već odlučio da ga ne zadrži. Svoje najveće uspehe Španac je ostvario kao vozač Jamahe, u kojoj je proveo devet godina i u tom periodu osvojio tri titule u kraljevskoj klasi, a prethodno je dva puta bio šampion u klasi do 250 kubika. Od početka ove godine je ponovo u Jamahi, ali kao test vozač.

S druge strane, Agostini je tokom karijere osvojio 15 titula i ostvario 122 pobede, po čemu je rekorder Svetskog šampionata u motociklizmu. Međutim, kao što je Lorenco pomenuo, u njegovo vreme je vozačima bilo dozvoljeno da se takmiče u više kategorija, pa je tako Italijan pet godina bio šampion u klasama do 300 i 500 kubika.

Komentari (44)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

qatar

Pustite me Agostinija koji se izdvojio kao talentovaniji u gomili amatera i nikad vidjenijoj razlici u kvalitetu motora!!Ja licno to doba ne uzimam za neki ozbiljan pereiod moto sporta.Tek od kraja 80ih moze se gledati na trkanje motora kao na nesto poluprofi,a kasnije tek kao skroz profesionalni sport!!Zadnjih 20 god. je zlatno doba motociklizma koje i sada traje!!!

Odgovori 4 0

Milos

Miodrage prestani da se svadjas sam sa sobom

Odgovori 16 3

Miodrag

Umlati te svakodnevno guglanje i iščitavanje gomile podataka u koje si zalutao koristeći ih za odbranu onog koga više niko i ne napada i svađu samim sobom ovde...modove agregata si izmešao sa setapom motocikla i u sve to se zamrsio da bi dokazao šta ??? Evo da pogledamo ko će 2021. da se našteluje prema kome, Yamaha po Kvartararu ili Kvartararo prema Yamahi i koji će mod biti korišćen tom priikom...da ne lupetaš dalje okrećući se u krug i ponavljajući jedno te isto.

Odgovori 5 20

* Sva polja su obavezna

Trijumf fantastičnog Rinsa, Markes ponovo na podijumu!

Trijumf fantastičnog Rinsa, Markes ponovo na podijumu!

Trijumf fantastičnog Rinsa, Markes ponovo na podijumu!

Vozač Suzukija Aleks Rins postao je osmi različiti pobednik ove sezone, pošto je slavio na Velikoj nagradi Aragona, 10. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata.

Neuništiv: Kvartararu pol pozicija u Aragonu

Neuništiv: Kvartararu pol pozicija u Aragonu

Neuništiv: Kvartararu pol pozicija u Aragonu

Vozač Petronas Jamahe Fabio Kvartararo startovaće sa pol pozicije na 10. trci sezone Moto GP šampionata, Velikoj nagradi Aragona.

Težak pad Kvartarara, Morbideli najbrži u Aragonu

Težak pad Kvartarara, Morbideli najbrži u Aragonu

Težak pad Kvartarara, Morbideli najbrži u Aragonu

Vozač Petronas Jamahe Franko Morbideli bio je najbrži na trećem slobodnom treningu pred 10. trku Moto GP šampionata, Veliku nagradu Aragona, koji je obeležio težak pad njegovog timskog kolege i vodećeg u generalnom plasmanu Fabija Kvartarara.

Presuda Janoneu sredinom novembra

Presuda Janoneu sredinom novembra

Presuda Janoneu sredinom novembra

Italijanski motociklista Andrea Janone, koji je optužen za doping, pred Sudom za sportsku arbitražu u Lozani govorio je o svom slučaju. Presuda se očekuje sredinom novembra.
Loading...