Kako je rival doprineo katastrofi Tojote u Le Manu

Dan Istitene/Getty Images

Tojota je proteklog vikenda doživela debakl na trci 24 časa Le Mana, a u japanskom timu veruju da je jedan od vozača druge ekipe doprineo tome i da ih je koštao pobede.

Ne biste mogli ovo da izmislite”, rekao je portparol Tojote pošto su se na društvenim mrežama pojavili video snimci incidenta koji se desio u subotu uveče, desetak sati posle starta legendarne trke.

Na tim snimcima se vidi kako francuski vozač Vensan Kapiler, obučen u kombinezon, pritrčava vodećoj Tojoti koja čeka da se ugasi crveno svetlo na izlasku iz boksa. Kapiler je vozaču Tojote pokazao kao da je sve ok, što je Japanac protumačio kao znak da krene, iako je i dalje crveno svetlo bilo uključeno. U celoj situaciji je Kobajašiju odmogla činjenica da je Francuz bio obučen u istim bojama kao redari na stazi u Le Manu.

Vozači znaju da sve vreme moraju da slušaju redare”, dodao je portparol Tojote.

Pošto su Kobajašiju iz tima preko radija poručili da stane i ne izlazi na stazu, nekadašnji vozač Formule 1 je zbunjen nekoliko puta zaustavio i pokrenuo svoj prototip. Upravo zbog toga je došlo do kvara kvačila na njegovoj Tojoti, zbog čega je posada sa brojem sedam morala da se povuče iz trke.

To se ne bi desilo da nije stao i krenuo. Izvršio je veći pritisak na kvačilo nego što bi slučaj bio u normalnim okolnostima i tako ga je učištio. Ne verujem da je Kapiler to uradio namerno, ali je pokrenuo niz događaja”, naglasio je portparol Tojote.

Francuz, koji je branio boje Algarv pro rejsing tima u LMP2 kategoriji, izneo je svoju verziju događaja na svojoj zvaničnoj Fejsbuk stranici.

Želeo sam da dam podršku vodećem automobilu, koji je stao zbog crvenog svetla nekoliko metara ispred mog boksa. To je bio znak ohrabrenja koji se dešava između vozača. Redari su me kaznili zbog toga, priznajem da nije bio prikladan. Žalim zbog toga”, istakao je Kapiler.

Porše je na kraju trijumfovao na prestižnoj trci i to zahvaljujući svojoj drugoj posada, koja je zbog kvara provela više od sat vremena u garaži. U trenutku kada se pobednički prototip vratio na stazu u subotu uveče bio je 22 kruga iza Kobajašija. Samo jedna Tojotina posada završila je 24 časa Le Mana, i to na osmom mestu.