© 2019 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Blog ostalo

17.07.2019 | 11.35 > 11:44

Kako je Srbin zaludeo 100.000 ljudi u Asenu

Autor

Zrenjaninac Radislav Mihajlov je jedini profesionalni ’stunt’ vozač u Srbiji, a nedavno je svoje veštine na motoru demonstrirao na Velikoj nagradi Holandije Svetskog šampionata u motociklizmu pred više od 100.000 ljudi.

Radislav Mihajlov

Sebastiaan de Vries

Piše: Marija Joksimović.

Nastup u holandskom Asenu je jedan od najvećih uspeha u njegovoj karijeri, pa taj momak sa pravom kaže da živi svoj san i u njegovom slučaju to nije samo izlizana fraza. Treba imati petlju, stav, a i talenat da budeš jednako dobar i dok treniraš sâm, a drugi dobacuju sa strane: “batali motor i nađi posao”, ali i onda kada su sve oči uprte u tebe, a gromoglasni aplauzi gotovo nadmašuju buku tvog motora. Radetu je to pošlo za rukom.

Neposredno pred nastup u Holandiji, rekao sam sebi: ’Za ovo si radio prethodnih 10 godina, sad samo uživaj’. Nisam imao tremu, atmosfera je bila fantastična, dao sam svoj maksimum, a osećaj je neverovatan”, počinje priču Rade.

’Stunt’ je moto disciplina u kojoj vozač izvodi akrobacije na motoru ili da budemo precizniji - najčešće na zadnjem točku, na ravnoj površini.

Bukvalno moram da budem jedno sa motorom i to je osećaj koji će ljudima koji ne voze ostati zauvek nepoznat. Izazovno je kontrolisati motor koji ima 170 kg i znaš da ne možeš da ga zadržiš kad se otrgne kontroli”, kaže Mihajlov, koji je svoj nastup doveo do savršenstva pa kada ga gledate u akciji sve deluje toliko fluidno, gotovo lako.

Reč je o disciplini koja je više performativnog karaktera, a iako postoje takmičenja čak i na svetskom nivou, ’stunt’ vozači uglavnom nastupaju kao deo šou programa na moto trkama. Baš kao i većina moto sportova i ’stunt’ je skupa zabava jer motor u potpunosti mora biti prepravljen pa tako Radetov Kawasaki 636, kako i sâm kaže, izgleda kao KTM na steroidima. Zbog prirode sporta motor se lako haba, a i gume se brzo troše. Primera radi, Mihajlov za godinu dana promeni između 30 i 40 zadnjih guma, pa kada za ’stunt’ vozače kažemo da “ubijaju trikove i gume” onda to zaista i mislimo.


U Srbiji ima oko sedam miliona ljudi, a one koji se bave ’stuntom’ možete prebrojati na prstima jedne ruke. Takmičenja ne postoje, niti moto klubovi u kojima to možete da naučite, pa ako želite time da se bavite prepušteni ste sami sebi. Kada u takvom okruženju jedan tinejdžer kaže da želi da mu ’stunt’ bude profesija jasno je da će naići na nekoliko podignutih obrva i podsmeha, ali Rade je znao da je odabrao put kojim se ređe ide i bio je dovoljno odvažan da njime krene. Nešto više od jedne decenije kasnije s ponosom može da kaže da je ostvario svoj san jer danas živi od vožnje motora.

Ljudi ovde ni sad ne znaju šta je ’stunt’ i kada im kažem da vozim motor i da nemam drugi posao njima je to čudno, nepojmivo. Uvek je bilo onih koji su mi govorili: ’batali motor, nema od toga ništa, nađi posao’, bilo je teško, ali nisam se obazirao na njih. Od prvog dana sam se fokusirao na to da hoću da mi ovo bude posao i sve smo uložili u to. Nikada nisam sumnjao u sebe, a nastupom na Moto GP trci u Holandiji sam to i dokazao. Ako su i postojale neke sumnje, sada su pale u vodu“, ističe Rade.

Motor je počeo da vozi sa 14 godina, a ’stunt’ nekoliko godina kasnije. Trikove je gledao na YouTube kanalima, a potom ih do savršenstva uvežbavao na ulici u rodnom Zrenjaninu.

Prvo sam imao neki skuter koji baš i nije bio pogodan za tu vrstu vožnje, a potom je mama podigla kredit kako bi mi kupila motor koji smo prepravili da bude adekvatan za ’stunt’. Budući da ovde ne postoje takmičenja počeo sam da se takmičim van Srbije, što se ispostavilo kao dobra odluka jer odlično mi je krenulo“, otkriva Rade.  

Radislav Mihajlov

Sebastiaan de Vries

Nije prošlo mnogo vremena pre nego što je postao šampion Hrvatske, Mađarske i Bugarske u manjim kategorijama, a nešto kasnije i prvak Mađarske u klasi 6 na velikom motoru. Uspesi na takmičenjima su se ređali u nizu, a verovatno jedan od najvećih je i plasman u Top10 vozača na Svetskom prvenstvu 2017. godine. ’Stunt’ ga je odveo širom Evrope. Talenat je tu i neosoporan je, ali svaki sport uzima svoj danak, pa je tako i heroj naše priče imao ozbiljnu povredu koja je stavila znak pitanja na njegovu dalju karijeru i pretila da ga odvoji od njegovog ljubimca na dva točka. Snaga volje bila je jača.

Sada sve izgleda savršeno, ali pre četiri godine stvari u mom životu su bile potpuno drugačije, moja karijera je bila vrlo neizvesna zbog povrede. U 2016. i 2017. godini imao sam tri operacije ramena i doktor mi je savetovao da još jednom razmislim da li želim i dalje da vozim motor i da li ću od toga živeti, međutim, ja sam mu rekao da ja samo za to i živim i da moj život nema smisla ako se ujutru probudim i ne mogu da vozim motor. Onda je i on shvatio da sam ja u potpunosti posvećen tome i zahvaljujući njemu i terapeutu i vrednom radu uspešno sam se oporavio. Monster Energy me je i do tada podržavao, a negde baš u to vreme potpisao sam ugovor i postao njihov sportista, čime smo ojačali saradnju i oni su sve vreme verovali u mene“, naglašava srpski ’stunter’.

Potom je na red došla i Velika nagrada Holandije vožena u Asenu krajem juna ove godine.

Taj događaj je teško opisati rečima. To je najveća moto manifestacija na kojoj sam ikada mogao da nastupim. Samo glavnog dana, u nedelju, bilo je oko 105.000 ljudi na tribinama, a tokom tog vikenda je prošlo više od 150.000 ljudi. Nastupao sam sva tri dana, zajedno sa timskim kolegom Adamom Kunom koji vozi ’flatland’, koji je dosta slična disciplina samo na BMX biciklu i svaki naš šou je bio savršen. Ti ljudi tamo su ludi za motorima, lože se na sve što pravi buku pa je atmosfera bila fantastična. Glavnog dana sam nastupao baš na stazi gde se vozi Moto GP, u prvoj krivini. Dok sam ja izvodio šou, Moto GP vozači su se ređali na startu, a po završetku nastupa dok sam išao uz stazu, pored mene su već prozujali prvi takmičari, među njima i Valentino Rosi što je za mene bio prilično nadrealan momenat, budući da je on jedan od vozača zbog kojih sam počeo da vozim motor. Posebno bih se zahvalio Monster timu iz Holandije na poverenju i gostoprimstvu“, otkriva Rade.

Radislav Mihajlov

Sebastiaan de Vries

Zanimalo nas je šta je sve potrebno da od hobija napraviš profesiju i, da se poslužimo klišeom, “živiš svoje snove”?

Kada sam počinjao da vozim da mi je neko rekao da ću voziti na Moto GP trci, ne znam da li bih mu verovao. Bez motora, treninga i nastupa ne bih imao razlog da se probudim ujutru. Ali, ja danas zaista živim svoje snove. Ne postoji neki recept za uspeh, moraš da veruješ u sebe i u taj svoj san bez obzira na to šta drugi kažu. Radi svoju stvar. Živi život onako kako ti misliš da treba. Ja živim takav život. Istrajan sam u svojim namerama. Na tom putu su me čekale brojne prepreke i nepravde, ali morao sam da naučim da prevaziđem to i idem dalje. Uvek možeš ići i linijom manjeg otpora i reći: ’Nije mi se dalo’”, kaže mladi Zrenjaninac.

Život profesionalnog sportiste donosi mnogo odricanja i određen način života kojeg moraš da se pridržavaš i pre nego što ti to postane profesija.

Treniram šest puta nedeljno, dva puta dnevno – bez izuzetaka, samo jedan dan u nedelji ostavim za odmor. Ujutro obično idem u teretanu, taj trening je jako bitan s obzirom da na motoru telo trpi veliki stres, padovi i povrede su neizostavni deo ovog sporta. U zavisnosti od vremenskih prilika, popodne vozim ili motor ili bicikl. I na treningu moram da dam svoj maksimum kao i na takmičenju ili nastupu, ne mogu da poštedim ni sebe, a ni motor. Kao profesionalni sportista moraš da se odrekneš mnogih stvari, iz nekog ugla taj život je prilično dosadan. Na primer, najveći deo mog vremena ode na treninge, slobodno vreme provodim sa devojkom i prijateljima, iz hobija igram igrice, retko kad izlazim. Neko to može, neko ne“, jasan je Rade.

Radislav Mihajlov

Sebastiaan de Vries

Rekli bismo da su upravo ta požrtvovanost, disciplina i istrajnost ključne karakteristike koje prave šampione, pobednike i velike sportiste.

Verujem da se trud uvek isplati. Motivaciju ne crpim samo iz stunta, već i iz drugih sportova i sportista. Jedan od mojih uzora je i Konor Mekgregor, koji je od vodoinstalatera postao jedan od najboljih boraca i najpoznatijih sportista na planeti. Verovatno da je u nekom momentu njegovog života samo on verovao u taj svoj san. Čast mi je da budem ’timski kolega’ sa takvim ljudima, budući da smo deo Monster Energy porodice. To se ne kupuje novcem, to se zaslužuje radom i to te motiviše da guraš dalje“, rekao je Rade.

Posle nastupa u Asenu Rade je imao šou i u Hrvatskoj, a ovog leta su mu u planu neki video projekti i još nastupa na većim manifestacijama. Kako i sâm kaže – smatra da su mu se vrata tek otvorila i da najbolji deo njegove karijere tek predstoji. Jednom kada oslobodiš zver ona ne staje.

Komentari (4)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Steve

Svaka cast! Sto vise ovakvih tekstova. Spomenite nekad i motocross.

Odgovori 24 2

Zika Milenkovic

Ma ima nas de oces.

Odgovori 29 4

Samo To

Svaka čast za tekst, a ogromno poštovanje za ovog čoveka ućutao je sve ljude kojima je lakše da odustanu nego da slede svoje snove

Odgovori 78 4

* Sva polja su obavezna

Markes ispred Rosija do pol pozicije na "Silverstonu"

Markes ispred Rosija do pol pozicije na "Silverstonu"

Markes ispred Rosija do pol pozicije na "Silverstonu"

Vozač Repsol Honde Mark Markes osvojio je pol poziciju pred 12. trku sezone Moto GP šampionata, Veliku nagradu Britanije.

Moto 3: Arbolino do treće pol pozicije u sezoni

Moto 3: Arbolino do treće pol pozicije u sezoni

Moto 3: Arbolino do treće pol pozicije u sezoni

Italijanski motociklista Toni Arbolino stigao je do pol pozicije u Moto 3 kategoriji pred trku za Veliku nagradu Velike Britanije.
Loading...