Branislav Jocić 16.03.2016 | 21:51

Formula 2: Nova pravila, ruki vozači...

Drugi deo najave nove F1 sezone počinjemo pokušajem da objasnimo novi sistem kvalifikacija, koji je uveden na "brzinu" pred sam početak sezone.Uprkos nezadovoljstvu vozača i navijača, nakon 10 godina, pravila kvalifikacija za trke Formule 1 su promenjena pred sam početak sezone. I primenjivaće ...


Drugi deo najave nove F1 sezone počinjemo pokušajem da objasnimo novi sistem kvalifikacija, koji je uveden na "brzinu" pred sam početak sezone.

Uprkos nezadovoljstvu vozača i navijača, nakon 10 godina, pravila kvalifikacija za trke Formule 1 su promenjena pred sam početak sezone. I primenjivaće se već od trke na Albert Parku.



Fernando Alonso je jedan bio jedan od najglasnijih protivnika promene pravila, ali ne zbog samih vozača već zbog navijača.

Kako je rekao, svi timovi imaju ljude koji su zaduženi za te stvari i vozačima će pravila biti detaljno objašnjena, ali je pitanje koliko će navijačima trebati vremena da ih razumeju.

Alonsa najviše brine što se sada menja stvar koja je navijačima bila najjednostavinija za razumevanje. Osnovna razlika novog u odnosu na stari sistem kvalifikacija je što ćemo sada imati više bolida i vozača na stazi a vozači će biti eliminisani u određenom vremenskom roku u toku sesije.

Iz Mercedesa su prilično besni zbog ove novine jer u njoj ne vide ništa dobro. Za timove to znači da će morati da u kvalifikacije ulaze sa novim gumama, dok u Q3 neće biti mnogo vozača na stazi, posebno u poslednjih 8 minuta, kada je ranije bio “potpuni haos”.

Tokom ove sezone, biće promenjena i pravila o radio komunikaciji koja će biti redukovana, što je dodatno razljutilo vozače, ali ni navijači, posebno oni kraj TV ekrana neće biti oduševljeni jer će mogućnost da, uslovno rečeno, sede u bolidu sa vozačima, biti umanjena.

Priča o pravilu “tokena”

Da bismo pojasnili pravilo “tokena” odnosno “žetona” u slobodnom prevodu, moramo da krenemo od njegovog uvođenja.

2014. sa namerom da se smanji jaz između bogatih i siromašnih i da se minimalizuju troškovi, ograničen je broj delova koji je mogao da se promeni na šasiji u toku sezone. Svaki deo je vredeo 1-3 “tokena” a ukupno, šasija ima 66 tokena.

Počelo je sa pravilom da svaki tim ima pravo na 32 “žetona” godišnje, a trebalo je da se smanjuje iz godine u godinu da bi 2020. došlo do pet. Umesto toga, pravilo tokena će biti ukinuto 2017.  i timovi će biti moći da menjaju koliko im se prohte tokom sezone.



Naravno, nije ovo samo borba oko žetona, oko jednog pravila, već je to i borba moćnika F1 iza kulisa. U suštini, ovo pravilo je donelo dominaciju Mercedesu, a zajedničkim snagama, Honda, Ferari i Reno su uspeli da ih pobede, bar van staze.

Ali, to je mač sa dve oštrice. Ako ih ne pobede na stazi, Reno, Ferari i Honda više neće imati opravdanje za to zašto ne mogu ništa Mercedesu. Iako ga više neće biti od 2017. nekako sve ukazuje na to da nismo čuli poslednju reč o “pravilu tokena”.

Novajlije na gridu

Ove sezone, videćemo tri nova vozača u Formuli 1.

Džojlon Palmer će biti u bolidu Renoa. Ovaj momak je mnogima poznat kao šampion GP2 serije iz 2014. U toj seriji je startovao na 84 trke i zabeležio sedam pobeda uz četiri pol pozicije.

Ovaj 25-godišnjak iz britanskog mesta Horšam će nositi broj 30. Nije da baš bez iskustva dolazi u Formulu. Prošle sezone je bio test vozač ovog tima, koji se tada zvao Lotus i imao nekoliko zapaženih nastupa na slobodnim treninzima. Nosiće broj 30

Paskal Velrajn će biti za volanom Manora. Ovaj 21-godišnjak se smatra za jednog od najvećih talenata automobilizma i Mercedes ga vidi kao naslednika Nika Rozberga.

Ovaj 21-godišnjak se ne boji nikoga i ničega, što je dokazao postavši najmlađi pobednik trke u istoriji DTM-a. Prošle godine je rutinski osvojio titulu iako nije nijednom bio na pol poziciji, što je samo potvrdilo njegov status nebrušenog dijamanta.

On je do sada vozio bolide Mercedesa i Fors Indije, a nemojte se začuditi ako bolid sa brojem 94 vidite na mnogo boljoj poziciji nego što ste očekivali

Imaćemo i egzotičnog Rija Harjanta na gridu. On će voziti Manor uz Paskala Velrajna i veliku pomoć indonezijske vlade.



Ovaj momak će biti i najveća nepoznanica među 22 vozača, a ono što se zna o njemu iz vožnji u GP2 i GP3 seriji je da je izuzetno hrabar i izuzetno brz po kiši. Brojke kažu da je prošle godine u GP2 šampionatu u bolidu Kampos Rejsinga zabeležio tri pobede na 22. trke.

Harjantova veza sa ovim timom traje još od 2010. kada je vozio juniorske testove za njih. Pravi bolid je oprobao prvi put 2012. sa Maksom Čiltonom, a 18. februara ove godine, zvanično je postao prvi Indonežanin u istoriji Formule 1 i nosiće broj 88.

The 2016 F1 driver line-up

Mercedes 
Nico Rosberg
Lewis Hamilton

Ferrari 
Sebastian Vettel 
Kimi Raikkonen 

Red Bull TAG-Heuer 
Daniel Ricciardo 
Daniil Kvyat 

Williams-Mercedes 
Valtteri Bottas 
Felipe Massa 

McLaren-Honda 
Fernando Alonso 
Jenson Button 

Force India-Mercedes 
Nico Hulkenberg 
Sergio Perez 



Toro Rosso-Ferrari 
Max Verstappen 
Carlos Sainz 

Renault 
Kevin Magnussen 
Jolyon Palmer 

Sauber-Ferrari 
Marcus Ericsson 
Felipe Nasr 

Manor-Mercedes 
Pascal Wehrlein 
Rio Hartyanto

Haas-Ferrari 
Romain Grosjean 
Esteban Gutierrez

Četvrtak i petak: Najava Moto GP šampionata


Komentari (0)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

* Sva polja su obavezna

Fjuri već proziva Džošuu: Gde si dečače?

Autor

Fjuri već proziva Džošuu: Gde si dečače?

Britanski bokser Tajson Fjuri zakleo se da će vratiti svetske titile, koje su, kako je rekao, pravno njegove.

Lilu zabranjeni transferi, pred izbacivanjem iz lige!

Lilu zabranjeni transferi, pred izbacivanjem iz lige!

Nacionalni direktorat za kontrolu menadžmenta objavio je da je izrekao zabranu transfera fudbalskom klubu Lil u zimskom prelaznom roku zbog finansijske situacije.
Loading...