Izvor: Mirco Lazzari gp/Getty Images
Jelena Trajković 10.10.2016 | 20:29 > 20:34

Kako preko noći postati heroj celog kontinenta

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Dovoljno je teško nositi se sa pritiskom koji donosi to što na nekom takmičenju predstavljate svoju zemlju, možete li da zamislite kako je to kada se jedan ceo kontinent uzda u Vas?

Bred Binder posle osvajanja titule u Aragonu

Izvor: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Bred Binder posle osvajanja titule u Aragonu

Istina je da tako nešto, na primer, mogu da iskuse golferi u Rajder kupu, ali ni izbliza sa takvim emocijama kakav je slučaj sa jednim 21-godišnjim momkom iz južnoafričkog Počefstrum, koji je svoj rodni grad napustio sa 13 godina da bi jurio svoj san. Njegovo ime je Bred Binder.

Mladi Južnoafrikanac je praktično za pola godine prešao put od prosečnog motocikliste do zvezda. Vozača koji povremeno stignu do podijuma u nižim klasama ima mnogo, a samo oni koji su voljni da rade na sebi i čvrsto stoje na nogama pruža se prilika za nešto više. Binder je imao prave ljude oko sebe, shvatio je da mora da ima drugačiji pristup i rezultat je došao u njegovoj šestoj sezoni Svetskog šampionata.

Binder je drugim mestom na Velikoj nagradi Aragona četiri trke pre kraja sezone u Moto3 kategoriji Južnoj Africi doneo prvu titulu posle 36 godina. Prethodnu je osvojio Jon Ekerold u klasi do 350 kubika –
on je na tronu nasledio sunarodnika Korka Bolingtona. Upravo Bolington je najtrofejniji afrički motociklista sa četiri titule, pošto je 1978. i 1979. godine bio nezaustavljiv kako u klasi do 250 kubika, tako i do 350.

Bred Binder tokom Velike nagrade Aragona

Izvor: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Bred Binder tokom Velike nagrade Aragona

Zahvaljujući tituli, Binder je definitivno obezbedio svoje mesto među velikanima južnoafričkog sporta, i to sa samo 21 godinom. Zbog toga, ali i činjenice da sezona još nije gotova, mali broj ljudi može realno da sagleda šta je zapravo postigao. Nešto ima i do toga što mnogi i nemaju utisak da se on tek ove sezone našao u borbi za sâm vrh. Neki će se začuditi, ali do otvaranja ovogodišnjeg šampionata u Kataru samo četiri puta našao se na pobedničkom postolju i najbolji plasman bilo mu je treće mesto.

Preko noći je postao drugi vozač, a zasluge za to, pored njegove promene fokusa, imaju dve osobe. Jedna je potpuno očigledna, to je Aki Ajo, prvi čovek Red Bul KTM tima, čije boje Binder brani. Druga je njegov prošlogodišnji timski kolega Migel Oliveira. Njih dvojica su dva razloga zašto je mladi Južnoafrikanac osvojio titulu, pored njegove nesumnjivo sjajne vožnje i činjenice da niko od rivala nijednog trenutka nije mogao da mu pripreti. 

Ajo je čovek koji stvara šampione i potencijalno velike vozače, a imamo prave primere i za jedne i za druge. Sandro Korteze i Binder su se upisali u jednu grupu, sa njima i Maverik Vinjales na drugi način, a Džek Miler i Migel Oliveira u drugu od nastanka Moto3 kategorije. Mesta u drugoj ima i za Luisa Saloma, ali nas je njegova prerana smrt nažalost sprečila u tome da svi spoznaju njegov pravi potencijal.

I dalje živim u Južnoj Africi, ali imam kuću u Španiji, u kojoj boravim kada je mali razmak između trka. Južna Afrika je moj dom i podrška koju dobijam je neverovatna. Ono što mi je najdraže je da sve više ljudi prati motociklizam, pa tako i mene, iz godine u godinu

Svima njima zajedničko je to što su se u poslednjih pet sezona borili za titulu, ali samo su Korteze i Binder kao vozači Ajovog tima prošli kroz cilj kao šampioni. Vinjales je uradio isto, ali je u njegovom slučaju legendarni Finac imao drugačiju ulogu – menadžera i savetnika. Međutim, to što su Miler i Oliveira ostali kratkih rukava ne znači da nisu jednako dobri vozači, čak smatram da je mladi Portugalac bolji motociklista od svih šampiona Moto3 kategorije.

Upravo
je Oliveira pravi primer vozača koji je svestan svojih mogućnosti, svojih ciljeva, a pritom stoji čvrsto na zemlji i voljan je da radi kako bi postigao uspeh. Toga je očigledno svestan bio i Binder, iako je Portugalac tek sedam meseci stariji od svog bivšeg, ali i budućeg timskog kolege. Oliveirinu borbu za titulu iskoristio je na najbolji mogući način i sâm profitirao više od njega. Upoređivao je njihove podatke, s akcentom na onome šta to njegov timski kolega radi bolje od njega, i što je najvažnije – smirio se.

Do ove sezone Binder je bio poznat kao nimalo konstantan vozač –
mogao je da se umeša u borbu za podijum, a mogao je isto tako i da izleti bez ikakvog povoda. Po sopstvenom priznanju, do sada je ceo svet motociklizma shvatao previše ozbiljno i vršio je veliki pritisak na sebe. Svi znamo da smo sami sebi najstroži kritičari, pa nas to mnogo puta i košta, ali isto tako dolaze trenuci kada shvatite šta vam je činiti.

Bred Binder i Aki Ajo posle osvajanja titule u Aragonu

Izvor: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Bred Binder i Aki Ajo posle osvajanja titule u Aragonu

Srećom po Bindera, takav trenutak je za njega došao pre ovogodišnjeg šampionata i rezultat se video već u Kataru, kada je kroz cilj prošao kao drugoplasirani, iza Nikola Antonelija. U Argentini je potom zauzeo treće mesto, što mu je bilo dovoljno da preuzme vođstvo u generalnom plasmanu i od tada se nije osvrtao, iako je i na narednoj trci zauzeo treće mesto. Onda je usledila trka koja je promenila sve, a možda i već tada rešila šampionat – Velika nagrada Španije.

Ko nije odgledao trku, bolje bi mu bilo da nadoknati propušteno, pošto je
na njoj viđena jedna od najboljih vožnji nekog vozača u istoriji. Binder je zbog nedozvoljene softverske mape za agregat diskvalifikovan iz kvalifikacija i poslat na začelje startnog poretka. Da je u pitanju kraljevska klasa, verovatno bi startovao sa dvadeset i nekog mesta, ali u Moto3 kategoriji, na stazi „Heres“ za Bindera je bila rezervisana 35. pozicija.

Mnogi su ga već otpisali, ali on nije mariou Andaluziji je viđena pobeda Južnoafrikanca, sa tri sekunde prednosti u odnosu na Nikola Bulegu. Na takvo dostignuće čekali smo još od Velike nagrade Valensije 2012. godine, kada je Mark Markes sa poslednje pozicije na startu došao do trijumfa u Moto2 kategoriji.

Brand Binder

Izvor: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Bred Binder

„Nisam ni znao da sam prvi koji je to učinio posle Markesa. Neverovatno je kul čuti tako nešto – moje ime uz Marksovo, to je nekako i potpuno ludo. U tom trenutku nisam razmišljao ni o čemu drugom osim o tome da sam konačno pobedio“, rekao je Binder posle trke

Niz trijumfa potom je nastavio u Le Manu i Muđelu, dok se na „Katalunji“ našao na drugom stepeniku pobedničkog postolja. Iako je u Asenu i na „Saksenringu“ bio daleko od podijuma, to mu nije naškodilo u borbi za titulu, pošto njegovi rivali nisu bili baš raspoloženi.

Austrija je označila njegov povratak na podijum, pre greške u Brnu, kada je izleteo sa staze po kiši u trenutku kada je vodio. Koliko je mentalno jak, demonstrirao je vrativši se pobedom na „Silverstonu“, a potom je zasijao u Mizanu, da bi titulu obezbedio mesec i po dana pre kraja sezone.
I svestan je da je to uspeo zahvaljujući svoj tim, a kakav je Binderov svedoči i činjenica da gotovo svi vozači sanjaju poziv Akija Aja.


Ključ titule je u tome što sam imao najbolji tim u istoriji iza sebe. Nije bilo trke na kojoj nisam osećao potpunu podršku svog tima, svog menadžera i KTM-a. Nisam trpeo nikakav stres jer sam verovao da će uraditi svoj posao 100 odsto kako treba. Ono što se desilo u Heresu mi je donelo veliko zadovoljstvo – probiti se sa 35 mesta do prvog. Kada dođete do prve pobede, nešto vam klikne u glavi. Svaki put kada bih imao problem, podsetio bih sebe – ako sam pobedio jednom, mogu opet. To mi je dalo motivaciju i samopouzdanje“, istakao je Binder u Aragonu.

Naredni izazov Bindera čeka već u Japanu, potom u Australiji, pa u Maleziji, i na kraju u Valensiji. Srećom po njega, pritiska na tim trkama neće biti, ali to ne znači da ga neće zanimati ništa osim uživanja. Za njega su pobede uživanje, što se i vidi po njegovom osmehu svaki put kada skine kacigu.

Posle Valensije će doći vreme za razmišljanje o onome što dolazi naredne godine, kada ga čeka prelazak u Moto2. Timski kolega će mu biti Oliveira, a šef tima Ajo – to se već pokazala kao dobitna kombinacija, pa možemo već da kažemo da su njih dvojica potencijalni šampioni srednje klase u naredne dve godine. Do naredne sezone ima još vremena, a sada se okrećemo ludim trkama do kraja ove i žestokim borbama u preostala dve klase do poslednjih krugova na stazi „Rikardo Tormo“.

Izvor: MotoGP


Komentari (2)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

zho

Sjajan tekst, prava milina citati ovakve tektove. Sve pohvale za celu ekipu SK. Ispraviti moto2 u moto3 na pocetku teksta. Pozdrav

Odgovori 4 0

Milos Mudrinski

Sjajan vozac

Odgovori 1 0

* Sva polja su obavezna

Ruši se tradicija, ko će najbolje leteti?

Ruši se tradicija, ko će najbolje leteti?

Skokovi u Visli ovog vikenda označiće početak sezone u ski skokovima. Tokom nje, najbolji skakači će se boriti na tri fronta, ali na nešto drugačiji način u odnosu na prethodne sezone. Kristalni globus u Svetskom kupu brani Štefan Kraft, a lista onih koji žele da ga svrgnu je podugačka.

Magični Markes: Titula uz 27 padova

Magični Markes: Titula uz 27 padova

Kada neki vozač padne 27 puta sa motora tokom MotoGP sezone, onda je logično da završi u bolnici, a ne sa šampionskim peharom.
Loading...