Izvor: Clive Mason/Getty Images
Jelena Trajković 15.09.2017 | 11:00

Šumaher i Hamilton – priča o Monaku, Monci i velikanima

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Vraćamo se pet godina unazad, u maj 2012. godine, na kvalifikacije za Veliku nagradu Monaka. Sve je ukazivalo na to da će Mihael Šumaher doći do svoje prve pol pozicije u Mercedesu, a rekordne 69. u karijeri. Legendarni Nemac jeste bio najbolji u kvalifikacijama, ali...

Michael Schumacher, Lewis Hamilton

Izvor: Clive Mason/Getty Images

Zbog kazne za izazivanje udesa sa Brunom Senom, koju je zaradio na „Katalunji“ dve nedelje ranije, Šumaher je ostao bez pol pozicije. Sedmostruki svetski šampion je pomeren na šestu poziciju, a najbolje startno mesto nasledio je Mark Veber, koji je tada branio boje Red Bula.

Svi oni koji se sećaju tih kvalifikacija u Kneževini, tu pol poziciju pripisuju Šumaheru, koji je tog dana pokazao da nije ’zarđao’. To je potvrdio i nekoliko nedelja kasnije, kada je na Velikoj nagradi Evrope u Valensiji upisao svoj poslednji, 155. podijum u karijeri. Na kraju te sezone se povukao po drugi put i sve što je postigao postalo je istorija.

Kada je Šumaher za volanom Ferarija redom nizao rekorde, činilo se da će mnogo vremena proći dok neko ne stigne do takvog nivoa. Istina, slična situacija je bila kada je nemački automobilista jurio rekorde koje su postigli Aerton Sena i Alen Prost pre nego što je iko počeo da ga smatra kandidatom za titulu.

Michael Schumacher

Izvor: Clive Mason/Getty Images

Ispostavilo se da je čekanje na rušenje jednog od Šumaherovih najvažnijih rekorda bilo mnogo kraće, a sudbina je učinila da kvalifikacije na kojima se to desilo budu baš onakve kakve treba – apsolutno nezaboravne. Takođe se postarala da rekord nadmaši čovek koji je nasledio sedmostrukog svetskog šampiona u Mercedesu, na mestu na kojem je Nemac ni manje, ni više nego pravi Bog.

Luis Hamilton je to uradio na legendarnoj „Monci“, gde je osvojio 69. pol poziciju, bez koje je Šumaher ostao tog 26. maja 2012. godine. I to je učinio u kvalifikacijama koje su trajale više od tri i po sata zbog potopa na severu Italije. Neko bi pomislio da se sve urotilo protiv trostrukog svetskog šampiona, u želji da Britanac ne postavi novi rekord baš na Šumaherovom terenu.

Vozač Mercedesa je bio jači ne samo od svih svojih rivala, već i vremenskih uslova, koji su i kada je dato zeleno svetlo da kvalifikacije krenuli bili izuzetno teški. Hamilton je tada još jednom pokazao da kao Sena, njegov idol, uživa u vožnji po kiši, ali gotovo nikome nije jasno odakle je izvukao krug za novi rekord. Imao je više od sekunde prednosti u odnosu na Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula, koji je i sâm bio maestralan tog dana. Samo, ne kao Britanac.

Izvor: Sport klub


Utisak je da je malo ko bio svestan šta je Hamilton zapravo učinio tog dana ili se jednostavno izgubilo to oduševljenje rekordima. Možda nečega ima i u tome što mnogima smeta njegovo ponašanje van staze, međutim, to ne bi trebalo da ima veze kada je na njoj maestralan. Ipak, čini se da je veću pažnju dobio kada se izjednačio po broju pol pozicija sa Senom u Kanadi, nego kada je postao novi rekorder.

Na stazi „Žil Vilnev“ je napravljena pompa zbog toga što je Senina porodica odlučila da Hamiltonu pokloni originalnu kacigu legendarnog Brazilca. Tri meseca kasnije, od Šumaherove porodice dobio je čestitke, koje je preneo Ros Bron, čovek bez kojeg legendarni Nemac možda danas ne bi bio najuspešniji vozač u istoriji Formule 1. I to je bilo to. O stanju legendarnog Nemca posle nesreće na skijanju pre skoro četiri godine malo se zna, pa je očekivano da je došao trenutak da se samo Hamilton nađe u centru pažnje.

Simbolika je bila u tome što je Bron blisko sarađivao sa Šumaherom, a jedan je od onih koji su nagovorili Hamiltona da napusti Meklaren i pređe u Mercedes. Proslava ili njen izostanak u meri koja se očekuje, rekord trostrukog svetskog šampiona ne umanjuje, a samo garantuje da će granica biti dodatno pomerena u narednim mesecima i godinama. Jer, on je samo potvrda da kada se gleda brzina po jednom krugu, kada se to računa, Britancu nema ravnog u ovom trenutku.

Lewis Hamilton

Izvor: Dan Istitene/Getty Images

U istoriji, bolji procenat osvojenih pol pozicija imaju četvorica vozača, od kojih nijedan više, nažalost, nije među živima. Kada se pogleda odnos između broja trka i pol pozicija, najuspešniji je petostruki svetski šampion Huan Manuel Fanđo, a slede ga Džim Klark, Alberto Askari i Sena, dok je Hamilton peti.

Vozaču Mercedesa je za rekord bila potrebna 201 trka, dok je Šumaher svojih 68 pol pozicija upisao na 308. Poslednju je ostvario na stazi „Manji Kur“ 2006. godine, posle koje je imao još 65 startova, a to je samo jedno od dostignuća koje je Šumahera uvrstilo među najbolje u istoriji. Sigurno je 91 pobeda, uz sedam titula više uticalo na taj epitet, a iako Hamilton još po tom pitanju ima mnogo posla u želji za novim uspesima, njemu je mesto među velikanima.

Jasno je da britanski automobilista mnogima smeta zbog svog ponašanja i toga što mu Formula 1 nije jedina preokupacija u životu i tu dolazi jedno veliko ’ali’. Kada se gleda ono što je najvažnije, a to sigurno nije da li je prošlog vikenda bio na modnoj reviji sa Hajdi Klum, malo ko može da pripreti Hamiltonu. On je jedan od vozača koji se ne zadovoljava postignutim i koji je nekad u stanju da ide na sve ili ništa.

Lewis Hamilton

Izvor: Mark Thompson/Getty Images

Istina, mnogi se sećaju 2010. godine, kada je dozvolio da problemi u privatnom životu utiču na njegovu vožnju, ali je srećom od tada sve to ostavio za sebe. Kada je ’sredio’ glavu, a Mercedes zajedno sa Nikom Rozbergom učinio najbržim bolidom u Formuli 1, pokazao je da su ga mnogi potcenili. To potcenjivanje i dalje traje, on više ne haje za to, inače ne bismo bili svedoci nekih njegovih sjajnih izdanja koje treba pamtiti.

Svakako se tu ubraja niz od šest pobeda na poslednjih sedam trka 2014. godine posle odustajanja u Belgiji, zahvaljujući kojem je osvojio svoju drugu titulu. Ranije tokom te sezone, na Velikoj nagradi Bahreina, Rozberg i on su imali ubedljivo najbolji duel, a uprkos tome što se sve urotilo protiv njega – izlazak bezbednosnog vozila na stazu i činjenice da je u samom finišu imao tvrđu i sporiju komponentu pneumatika, ispostavilo se da je to Hamiltonov dan.

Iste godine, zbog kvara motora u prvom delu kvalifikacija na „Hungaroringu“ morao je da startuje iz boksa, ali je uspeo da se probije i stigne do podijuma. Na kraju ga je Fernando Alonso pobedio u borbi za drugo mesto tek za pola sekunde i na neki način je podsetio na sada već legendu Veliku nagradu Japana 2005. godine. Tada je Kimi Raikonen došao do trijumfa posle starta sa 17. mesta i to se bez sumnje smatra najboljom trkom svetskog šampiona iz 2007.

Lewis Hamilton

Izvor: Clive Mason/Getty Images

Među najveće trenutke sjaja britanskog automobiliste treba ubrojati i trku za Veliku nagradu Amerika pre dve godine, na kojoj je obezbedio treći naslov prvaka. Hamilton je to učinio pretekavši Rozberga u samom finišu, iskoristivši pad koncentracije svog tadašnjeg timskog kolege. Kasnije se ispostavilo da je baš taj potez i te kako uticao na Nemca da uzvrati udarac Hamiltonu naredne godine, a potom iznenadi sve odlukom o povlačenju samo pet dana posle osvajanja titule.

Na njegovo mesto stigao je Valteri Botas, koji se očekivano, namerno ili slučajno, nije pokazao kao velika pretnja Hamiltonovim ambicijama. Ove godine, glavni rival mu je u drugom taboru i tera britanskog automobilistu da se pomuči možda i više nego ikada ranije tokom svoje karijere. Dok Britanac juri svoju četvrtu titulu, Sebastijan Fetel se bori za svoju petu, prvu u bolidu Ferarija.

Fetela su mnogi videli kao onog ko će nadmašiti sve Šumaherove rekorde, pošto mu od 2010. do 2013. godine nije bilo ravnog. Tada je na scenu stupio Mercedes i sve promeni, ali je nešto kvrcnulo i u Ferariju, što ovu sezonu čini drugačijom od prethodnih. O tome ćemo, ipak, nekom drugom prilikom...

Lewis Hamilton

Izvor: Dan Istitene/Getty Images

Do kraja ovogodišnjeg šampionata ostalo je sedam trka, po svemu sudeći biće lude i nezaboravne, a vi budite uz Sport Klub do velikog finala u Abu Dabiju krajem novembra. Hamilton ili Fetel, recite nam svoje mišljenje – ko će biti šampion Formule 1 za 2017. godinu?

Komentari (16)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Yo

Da li ste zaboravili da se u eri Schumachera vozilo 10-12 trka po sezoni , a sad 20+. Tako da mislim da je tesko porediti ovu i onu eru. Sad je cista komercijala....ko vise plati ima vece sanse

Odgovori 1 4

milan

@Yo - Nije istina, eto u Šumaherovoj poslednjoj šampionskoj sezoni je bilo 18 trka, 2005. ih je bilo 19. To je daleko više od 12, toliko ih je bilo pre 30 godina. Uostalom pročitaj tekst koliko trka je bilo potrebno Šumaheru za rekord, nigde se ne broje sezone.

0 0

Marko

I ja bi poobarao sve rekorde da sam ceo zivot vozio u najboljim timovima. Pa pogledajte Botasa npr., u Vilijamsu 4 godine 3-4 podijum ja mislim a u Mercedesu vec 8-9 a nije ni sezona zavrsena. F1 ne osvaja vozac nego bolid, nazalost.

Odgovori 8 5

* Sva polja su obavezna

Luis Hamilton žali za prošlim lepim danima u Formuli 1

Autor

Luis Hamilton žali za prošlim lepim danima u Formuli 1

Formula 1 suočava se sa još jednom promenom na bolidima, vozači će dobiti takozvane oreole zbog veće sigurnosti. Vozači su već nezadovoljni budućim izgledom njihovih ljubimaca četvorotočkaša.

Niz Niksa 28:0 za istoriju

Niz Niksa 28:0 za istoriju

Košarkaši Njujork Niksa odigrali su sjajnu utakmicu protekle noći u duelu sa Toronto Reptorsima, protiv kojih su slavili sa 108:100, a usput su postavili i novi rekord franšize.
Loading...