Izvor: Clive Mason/Getty Images
Jelena Trajković 13.10.2017 | 13:30

Smejali ste se Alonsu...

U ovoj vesti

Jelena Trajković

„Ne, nisam pogrešio time što sam napustio Ferari i prešao u Meklaren“. To je izjava koju je nebrojeno puta Fernano Alonso ponovio u poslednje tri godine, a malo ko mu je uopšte verovao. Čak su mu se mnogi i podsmevali.

Fernando Alonso

Izvor: Mark Thompson/Getty Images

Istina, samo oni koji su razumeli zašto je dvostruki svetski šampion otišao iz Ferarija, shvatali su sve vreme šta on zapravo govori. U bolidu italijanskog tima je pobeđivao, borio se za titulu, a spreman je da se toga odrekne za nešto što je potpuno nesigurno. Ni tri godine kasnije to nešto nije postalo sigurno, a Ferari nije otišao dalje od same borbe za titulu.

Na neki način bi se moglo reći i da je izjednačeno po pitanju toga ko je bolje prošao u celoj pruči. Doduše, za nijansu i samo po tome kome je više zabavno. Ferariju sigurno nije, a Alonsu i te kako jeste, pošto je broj onih koji veruju u njega porastao, a onih koji imaju veru u italijanski tim sve manje.

Španski automobilista je pet godina proveo u Ferariju, najavljivao je da će doživotno ostati u Skuderiji, međutim, sudbina nije tako htela. Jednostavno, od privrženosti najvećem timu u Formuli 1 postoji nešto veće, a to je obaveza prema samom sebi. Alonsu je dosadilo da uvek izvlači apsolutni maksimum iz svog bolida, a da bude drugi. Ne zato što je neko toliko bolji od njega, već jer u timu nema dovoljno sposobne ljude koji bi mu omogućila da ne ulaže toliki napor, a potom ostane kratkih rukava.

Fernando Alonso

Izvor: Clive Mason/Getty Images

Za pet godina, tri puta sam bio drugi u šampionatu. Zaista ne želim više da budem drugi, tako da sam na pravom mestu sada“, rekao je Alonso posle trijumfa Sebastijana Fetela, svog naslednika u Ferariju, na Velikoj nagradi Malezije 2015. godine, „Pokušavali su pet godina, tako da je bilo teško zadržati poverenje. Čak i ne samo poverenje, postoje još neki faktori zbog kojih je Meklaren za mene bio atraktivniji“.

Što se tiče rezultata, Meklaren definitivno nije pravo mesto, kako sam kaže, za Alonsa, ali je na neki način mirnije. Frustracija zbog toga što je na podijumu poslednji put bio u aprilu 2014. godine, u Kini, postoji, ali ako ništa drugo sve ono što je pokazao za volanom Meklarena svima je potvrdilo da je jedan od trojice najboljih vozača u ovom trenutku.

Nažalost, nova era saradnje Meklarena i Honde nije se pokazala toliko uspešnom kao što su mnogi očekivali, zapravo se pokazala potpunim debaklom. Tako vest da će dve velike kompanije raskinuti saradnju na kraju ove sezone nije bila nimalo iznenađujuća. Britanski tim će od sledeće godine koristiti Renoove motore, što bi trebalo da bude potez koji će osigurati budućnost dvostrukog svetskog šampiona u Meklarenu.

Fernando Alonso

Izvor: Mark Thompson/Getty Images

Za ove tri godine, Alonso je bezbroj puta imao problema sa motorom, pa praktično na polovini trka nije ni mogao da pokaže šta može. Zaradio je toliko kazni zbog promene motora, menjača i drugih komponenata, da je postao rekorder Formule 1 po tom pitanju. Ali, kada ga bolid nije izdao, gotovo svaki put se borio za bodove, a najbolji rezultat za ove tri godine mu je peto mesto. Ukupno 13 puta je osvajao bodove zaključno sa prošlonedeljnom trkom u Japanu, pa su svaki njegov plasman među desetoricom najboljih njegovi navijači proslavljali kao pobedu.

Ono što je dobro za sve ljubitelje Formule 1 jeste i to što su dobili priliku da vide i drugu Alonsovu stranu. U vreme dok je vozio za Ferari, za koji je upisao 11 pobeda i ukupno 44 podijuma, španski vozač je bio izuzetno ozbiljan i nije odavao da je zapravo neko ko ima dobar smisao za humor. Sve se promenilo, možemo reći, zahvaljujući povratku u Meklaren i problemima koji su ga zadesili.

Sve je krenulo od toga što je posle eliminacije u kvalifikacijama za Veliku nagradu Brazila 2015. godine Alonso pored staze našao stolicu i odlučio da na njoj isprati ostatak akcije na „Interlagosu“. Španac je u roku od nekoliko minuta postao apsolutni hit na društvenim mrežama, ali tu nije bio kraj – zajedno sa timskim kolegom Džensonom Batonom popeo se na podijum. Obojica su uz osmeh rekli da im je to bila jedina prilika za pobedničko postolje te sezone, pa su iskoristili to što put do podijuma niko nije obezbeđivao.

Izvor: Formula 1


Godinu dana kasnije, na istom mestu, dvostruki svetski šampion se posle ranijeg kraja slobodnog treninga, ponovo zbog problema sa bolidom, okušao kao kamerman. Ako želi da se bavi tim poslom, moraće još da vežba, ali, srećom, za njega još ima mesta u Formuli 1. I to nije sve – na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Mađarske Formula 1 je poželela svima srećnu letnju pauzu muralom onoga što se desilo u Brazilu dve godine ranije, pa je Alonso uzeo ležaljku i legao pored. Dok su Fetel, Kimi Raikonen i Valteri Botas slavili na podijumu, sve oči su bile uprte u Španca, što mnogo toga govori.

I dok Alonso pokušava da gleda neku vedrijuu stranu, u Ferariju nije toliko veselo. Od početka nove turbo ere, italijanski tim je imao sporednu ulogu u šampionatu Formule 1, pošto je uporno kaskao za Mercedesom. U prvoj sezoni tu je bio Alonso, koji je upisao jedan podijum, dok Raikonen nije ni prišao pobedničkom postolju. Usledio je odlazak španskog automobiliste i Fetelov dolazak, za koji su mnogi smatrali da će doneti prevagu na stranu Ferarija.

Uprkos tome što je Fetel trijumfovao već na drugoj trci u Ferariju i podsetio na dane kada je Mihael Šumaher u bolidu sa crvenim konjićem vladao Formulom 1, nije sve išlo onim putem kao što su u italijanskom timu priželjkivali. Četvorostruki svetski šampion je do kraja 2015. godine ostvario još dve pobede i bio je treći u generalnom plasmanu, iza Hamiltona i Rozberga.

Sebastian Vettel

Izvor: Clive Mason/Getty Images

Očekivano je bilo da će Ferari nastaviti u istom ritmu i vršiti pritisak na Mercedes u sezoni koja je sledila, ali je utisak da je napravljen korak unazad. Fetel se nijednom nije našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, a za Raikonena se to nekako podrazumeva od povratka u Ferari. To je i te kako trebalo da zabrine italijanski tim, posebno zbog činjenice da su pobede imala obojica vozača Red Bula – Maks Ferstapen i Danijel Rikardo.

Početak ovogodišnjeg šampionata ukazivao je na to da se Ferari probudio, a da je Fetel i te kako motivisan da baš ove godine osvoji svoju petu titulu. Iako nije imao brzinu kojom bi mogao da pripreti Hamiltonu u kvalifikacijama, na startu je uvek sjajno reagovao i tako dolazio i do ponekad ključne prednosti. Do Monce, sve je išlo na ruku nemačkom automobilisti, ali tada kao da je sve palo u vodu.

Tog vikenda, na Ferarijevom terenu, Hamilton je prvo postao rekorder po broju pol pozicija, pretekavši Šumahera, da bi potom uspeo da se nađe i ispred Fetela u generalnom plasmanu. Velika nagrada Singapura usledila je dve nedelje kasnije i bila je idealno mesto da Nemac uzvrati udarac – osvojio je pol poziciju, dok je Hamilton bio peti. Međutim, posle starta, Fetel je u borbi sa Ferstapenom, kojeg je napadao i Raikonen, napravio grešku posle koje je za svu trojicu trka bila gotova.

Izvor: SK_F1


To što se desilo u Singapuru ide na dušu Fetelu, ali sve ono što je usledilo nikako. Ferari titulu čeka od 2007. godine, kada je Raikonen nadmudrio Alonsa i Luisa Hamiltona, ali treba imati na umu da je to još bio tim koji je za sobom ostavio Šumaher posle prvog povlačenja 2006. godine. Od tada, veliki broj ljudi, stručnih i nestručnih prošao je kroz trofejni tim, što dolazi do izražaja baš kada ne treba – kada je najvažnije.

Iz Singapura, Formula 1 se preselila u Sepang, gde je Fetel zbog kvara motora bio primoran da startuje sa samog začelja. Na toj trci nemački automobilista je svima pokazao kakav je vozač stigavši do četvrtog mesta, ali su nekako svi više pridavali pažnju onome što se desilo po završetku trke, kada je vozač Vilijamsa Lens Strol naleteo na njega. Srećom, nije bilo velikih posledica po njegov menjač, pošto se strahovalo da bi mogao da dobije kaznu, ali je jasna poruka tog vikenda – Fetel ne odustaje, želi da se bori do kraja.

Za njega bi bilo sjajno da ima sposobne ljude koji bi mu dali vetar u leđa za to, ali možda više nego ikada ranije to je izašlo na videlo na legendarnoj „Suzuki“ proteklog vikenda. Fetel je trebalo da startuje drugi, iza Hamiltona, ali je imao određene probleme na bolidu pre samog starta, za koje se činilo da su njegovi mehaničari uspeli da uklone. Ipak, već posle starta je bilo jasno da nešto nije u redu, pošto je nemački automobilista iz krivine u krivinu samo gubio pozicije.

Sebastian Vettel

Izvor: Mark Thompson/Getty Images

Velika nagrada Japana za njega je trajala četiri kruga, a ispostavilo se da je problem njegovog odustajanja svećica. I to svećica koja košta 59 evra u bolidu vrednom nekoliko miliona. Što je potpuno neverovatno za tim koji se diči svojom profesionalnošću, uspesima i tradicijom. U kombinaciji sa ostalim rezultatima, a posebno Hamiltonovim trijumfima u Singapuru i na „Suzuki“, Fetelov zaostatak je sa tri boda za samo tri trke porastao do 59.

Do kraja sezone ostale su još četiri trke, što znači da je na raspolaganju 100 bodova. Šanse četvorostrukog šampiona za još jednu krunu su svedene na minimum, ali i dalje postoje. Samo što, uprkos tome što je svestan da treba da stane u odbranu svog tima, Fetel zna da praktično ništa ne zavisi od njega, već prvenstveno od onoga šta će Hamilton uraditi, a potom i njegov tim.

Britanac prvu priliku da osvoji četvrtu titulu i izjednači se sa Fetelom ima na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država 22. oktobra. Da bi to učinio već u Ostinu, Hamiltonu je u slučaju pobede potrebno da njegov najveći rival bude ispod petog mesta. Ali, vratimo se Ferariju. Problemi koji potresaju italijanski tim traju već neko vreme, sve otkako su ga napustili Žan Tod i Ros Bron, pod čijim vođstvom je Ferari bio apsolutno dominantan u Formuli 1.

Sebastian Vettel, Fernando Alonso

Izvor: Dan Mullan/Getty Images

Od tada su svi koji su vodili Ferari bili Italijani, a to je izvesno i glavni razlog svega onoga što de dešava. Italijanski tim ne bira najbolje ljude, bira svoje ljude, jasno je u kom smislu. Pre nekoliko godina sam, dok sam pisala za B92, pitala Miodraga Kotura šta je glavni razlog toga što Ferari nikako ne uspeva da stigne do titule i njegov odgovor je bio upravo to – previše se oslanja na Italijane.

Hteli su da stave što više Italijana u tim, ali su ovo danas međunarodne trke, u kojima se takmiče međunarodne firme. Treba da se na prava mesta stave najbolji ljudi – Englez, Nemac... Pričao sam sa ljudima koji su radili sa mnom, nekako smo sve predvideli. To je kao kada bacite loptu, ona se kotrlja i kotrlja, a onda počne da usporava. Sve je bilo kako treba, ali u Ferariju više tu loptu nije imao ko da gura i sve je polako stalo“, rekao je Kotur tada.

Srećom, u međuvremenu se u Ferariju našao neko ko je počeo da gura tu loptu, ali očigledno to nije dovoljno. To se videlo u Alonsovom slučaju, a evidentno je i sada, u Fetelovom. Lepo je to što prvi čovek italijanske kompanije Serđo Markjone nije odmah upirao prstom posle katastrofe zbog svećice od 59 evra, ali je izvesno da nešto mora da se promeni. Mnogi govore da je Mercedesova dominacija dosadna, ali za to nije nemački tim glavni ’krivac’, za to su krivi oni koji su mu dozvolili da se toliko odvoji.

I zato će biti lepo videti da li Red Bul može da se trgne, kako će izgledati Meklarenova saradnja sa Renoom i možda i najvažnije šta će Ferari uraditi. Jer, ako sve ostane isto, postoji velika mogućnost da će oni biti ti kojima će se svi smejati, uprkos pobedama i podijumima. Jeste da se sve to broji, ali na kraju je najvažnije ko je šampion, a zabavno je samo ako ste to vi.

Komentari (14)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

deki

i smejem se jos

Odgovori 2 5

O Fenômeno

Sto osvojio s Renoom osvojio..

Odgovori 7 11

milan

Jelena ravne ti nema :)

Odgovori 23 2

* Sva polja su obavezna

Žene mogu mnogo, ali koliko mogu u fudbalu?

Žene mogu mnogo, ali koliko mogu u fudbalu?

Naučno je dokazano da muški mozak znatno teže registruje ženski glas. To ne znači da u takozvanom muškom svetu nema mesta za žene na važnim pozicijama, naprotiv, već da im niko ništa neće pokloniti i da moraju da se postaraju da se i njihov glas čuje. Jer, odgovor je uvek ne ako ne pokušate.

Fetel: Prekinite da kukate što nema preticanja

Fetel: Prekinite da kukate što nema preticanja

Četvorostruki šampion Formule 1 Sebastijan Fetel izjavio je da svi koji se žale zbog manjka preticanja u "najbržem cirkusu na svetu" bi trebalo da se smire.
Loading...