Mirco Lazzari gp/Getty Images

Jelena Trajković

15.03.2018 | 09:00

Moto GP – stiže revolucija

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Za ljubitelje motociklizma ne postoji duže čekanje od onog između dve sezone Moto GP šampionata. Srećom, njemu je došao kraj, pošto nas sati dele od početka akcije na stazi „Losail“ koja je već tradicionalno poprište prvih okršaja u godini.

Mark Markes

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Prošla sezona nam je pružila sjajno trkanje, mnogo uzbuđenja, izuzetno iznenađujuću borbu za titulu, ali i starog šampiona. Mnogo je preduslova koji ukazuju da možemo da očekujemo da ćemo nastavak svega viđenog tokom 2017. godine videti počevši od Katara pa sve do zatvaranja sezone u Valensiji 18. novembra. Jer, neki će ovogodišnji šampionat pokušati da iskoriste za nastavak dominacije, neki za iskljupljenje i osvetu, a neki za dokazivanje.

Definitivno, kao glavni favorit u novu sezonu ulazi branilac titule Mark Markes, a razloga za to je mnogo. Prošle godine je najbliži tome da ga ugrozi bio Andrea Doviciozo, koji je pokušao da Dukatiju donese tek drugu titulu, a poslednjih nedelja jasno je svima stavio do znanja da želi da nadoknadi propuštenu šansu.

Lista onih koji nisu iskoristili priliku ne završava se italijanskim motociklistom, već njime tek počinje. Na njoj se nalaze vozači Jamahe Valentino Rosi i Maverik Vinjales iz potpuno drugačijih razloga, ali i Markesov timski kolega iz Repsol Honde Dani Pedrosa.
Njima treba dodati još jedno i te kako očigledno ime – Horhe Lorenco, ali ima još nekoliko vozača koji vrebaju iz prikrajka. Među njima se izdvaja Žoan Zarko, koji je već na svom debiju pokazao da ga velika scena nimalo ne plaši.

Valentino Rosi

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Pored toga ko će biti šampion, glavno pitanje koje se postavlja pred početak sezone je i ono da li će ona biti poslednja za ’Doktora’? Čini se da neće, ali zvaničan odgovor još nismo dobili. Mnogo toga će zavisiti od prvih nekoliko trka bar što se tiče Rosija, ali prošla sezona ukazuje da sâm početak sezone ne znači i da će sve tako izgledati na kraju. Vinjales to najbolje zna, zar ne? Za sve, kako motocikliste, tako i njihove timove, ali i navijače, najvažnije je strpljenje, pošto ono garantuje ono što svi priželjkujemo – nezaboravnu sezonu.

Šta se promenilo između dve sezone?

Ove godine nije bilo nikakvih
velikih promena pravila u odnosu na prethodne dve sezone. Pre dve godine je nastupila nova era, a prošle su ukinuta aerodinamična pomagala u vidu krilaca. Međutim, to timove nije sprečilo da pronađu rešenje u okviru postojećih pravila, pa su se tako u drugom delu prošlogodišnjeg šampionata pojavila različita rešenja oplate. Dukati je izmislio najradikalnije, koje je popularno nazvano ’ćekićarom’, a mnogi timovi na neki način kopirali, ali će ove sezone biti određenih ograničenja. Timovi će morati da izaberu jednu verziju oplate i tokom sezone će u nekom trenutku moći da je promene, a na timovima je da odrede kada.

J
edan od razloga za sprečavanje većeg uticaja aerodinamike je i činjenica da takve troškove mogu da podnesu samo fabrički timovi, čak ne svi, dok privatni o tome ne bi mogli ni da razmišljaju. To bi, takođe, sprečilo napore Dorne da smanji jaz između bogatih i onih koji to nisu, na čemu se posebno radilo poslednjih godina. Setimo se samo kako je šampionat izgledao pre samo nekoliko sezona, kada je postojala klasa unutar kraljevske klase, što ništa dobro nije donelo.

Oplata na motoru Horhea Lorenca

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Praktično najveća promena između dve sezone tiče se toga da je sedam trka skraćeno. To skraćivanje će varirati od jednog do tri kruga, a trke koje će biti kraće u odnosu na ranije su one u Ostinu, Heresu, Le Manu, Barseloni, Brnu, Mizanu i Valensiji. Takva odluka će najviše uticati na poslednju trku sezone – Veliku nagradu Valensije, koja će ostati bez tri kruga. Promene će zahvatiti i Moto2 kategoriju, u kojoj će čak devet trka biti skraćeno.

Druga velika promena se tiče imena ekipe Aspar, koja se sada zove Anhel Nijeto po legendarnom španskom motociklisti. Nijeto je preminuo u avgustu prošle godine od posledica saobraćajne nesreće koju je doživeo na Ibici, a tokom karijere je osvojio 13 titula svetskog šampiona. Njegov veliki prijatelj i rival Horhe Martines Aspar odlučio je da mu promenom imena svog tima oda počast, a za šefa ekipe je imenovan Nijetov sin Helete.

U odnosu na prošlu godinu promenilo se još nešto, a to je da će LCR Honda po drugi put imati dvojicu vozača od ulaska tima u najjaču kategoriju. Italijanski tim se ponovo proširio na nagovor Honde, a prethodno je takav slučaj bio pre tri godine, kada je Džek Miler debitovao u kraljevskoj klasi. Ovoga puta, šansa je uz Kala Kračloua ukazana najvećoj nadi japanskog motociklizma Takakiju Nakagamiju,
a tim je tako dobio znatnu veću podršku japanske kompanije.

Žoan Zarko

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Treba pomenuti još jednu promenu, ali onu koja će nastupiti na kraju ove sezone. Ekipa Teh 3 je pre dve nedelje najavila da posle 18 godina na kraju sezone prekida saradnju sa Jamahom, a nekoliko dana kasnije došla je potvrda da će joj novi partner biti KTM. Dorna je još ranije objavila da pre 2021. godine neće biti novih timova u kraljevskoj klasi osim ukoliko Rosi ne odluči da sa svojim uđe u najjaču konkurenciju, ali je ’Doktor’ negirao da mu je to plan. Avintija i Aspar su već izrazili zainteresovanost za Jamahine motore, a postoji još jedna ne tako nemoguća opcija, a to je da se LCR prikloni drugoj japanskoj kompaniji.

Tu je i revolucija...

Od ove sezone menja se način praćenja Moto GP šampionata na Sport Klubu. Kao i do sada, kompletnu akciju ćete moći da pratite u direktnim prenosima na našim kanalima, ali sada uvodimo novosti. Uz standardni prenos, na još nekoliko kanala ćemo pratiti dešavanja na samoj stazi, od kamere iz helikoptera do onih koji će se nalaziti na motorima pojedinih vozača.

Maverik Vinjales

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Za trke, kvalifikacije, a vrlo često i treće treninge u sve tri klase imaćemo četiri ili pet različitih ’fidova’, koji će biti dostupni na kanalima SK7, 8, 9 i 10. Za sada je ta ponuda ograničena samo na one ljubitelje motociklizma koji imaju EON, ali će već od druge trke tu opciju će imati svi korisnici d3 ponude SBB. Već od subote ćete moći da uživate u pravoj revoluciji kada je u pitanju praćenje auto-moto sporta, ne samo na ovim prostorima, već i šire.

Prelazni rok

Najbolji vozači su svi redom već imali ugovore za ovu sezonu, ali to ne znači da nije bilo zanimljivih transfera, naprotiv. Najzanimljiviji je definitivno prelazak Džeka Milera u Pramak Dukati, gde je zamenio Skota Redinga, koji je utočište pronašao u Apriliji. Redingov dolazak značio je i odlazak Sema Lousa iz tima, uprkos tome što je prvobitno potpisao ugovor do kraja ove godine, ali je Aprilija iskoristila klauzulu u ugovoru da ga raskine ranije.

Pored Milera, i Esteve Rabat je napustio Mark VDS rejsing, a umesto njih dvojice stigli su prošlogodišnji šampion Moto2 kategorije Franko Morbideli i njegov veliki rival Tom Luti. Morbideli je ostao u istom timu, pošto je prošle godine sa belgijskim timom osvojio titulu u srednjoj kategoriji, a Luti u elitu stiže posle više od decenije u klasi do 250 kubika i Moto2. Rabat će ove sezone braniti
boje Avintije, zajedno sa još jednim debitantom Gzavijeom Simeonom. Njihov angažman doveo je do povratka Ektora Barbere u Moto2, kao i Lorisa Baza u Svetski superbajk šampionat.

Franko Morbideli

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Petog debitanta imaćemo u Jamahi Teh 3 i to potpuno neočekivano, pošto je Jonas Folger još pre svog debija potpisao dvogodišnji ugovor. Nažalost, bolest zbog koje je propustio sâm kraj prošle sezone, odvojila ga je sa staze u potpunosti što se tiče ove, a francuski tim je odlučio da ga zameni Hafizom Sarinom. Na taj način, Sarin je postao prvi Malezijac koji će voziti u kraljevskoj klasi Svetskog šampionata. Više o novajlijama u ovogodišnjem Moto GP šampionatu možete da pročitate u posebnom blogu.

Favoriti

Malo ko bi mogao da kaže da postoji veći favorit od Marka Markesa pred početak ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Ako se porede njegove titule, prošlogodišnja spada u dve do kojih je najteže došao, uz onu u svojoj debitantskoj sezoni. Ali, na putu do nje je pokazao neverovatnu zrelost jer mu na početku sezone ništa nije išlo od ruke, čemu u prilog ide činjenica da je na prvih pet trka imao dva odustajanja, a dva podijuma. Jedan od ta dva pobednička postolja bila je u pobeda u Ostinu, koju po pravilu možemo da upišemo njemu i pre nego što se svetla na startu pogase.

Testiranja
su po Markesa i Repsol Hondu izvesno prošla onako kako su se nadali, a i da nisu niko ne bi smeo da se kladi protiv njih. Kada dođe vreme za ono pravo, mladi Španac je više puta pokazao da mu nema ravnog kada treba da se reaguje na nešto neočekivano, a o slučajevima kada mu je jednostavno dan, da ne pričamo. Ipak je najsposobniji da pronađe vreme koje mu nedostaje, pa makar to značilo da i po pet puta tokom vikenda padne. Za njega je najvažnije da to ne učini tokom trke.

Andrea Doviciozo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Uz rame Markesu je Andrea Doviciozo, koji je željan osvete, a i ne samo toga, već i da pokaže da prošla sezona nije bila slučajnost. Od debija u kraljevskoj klasi 2008. godine do prošlogodišnjeg šampionata samo dva puta se našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, da bi prošle godine na prvih sedam trka upisao dva trijumfa. Do kraja sezone, još četiri puta je slavio, pružio nam je nezaboravne borbe i jasno svima stavio do znanja da nije više voljan da bude drugi vozač bilo kog tima.

Priče o tome bile su očekivane zbog dolaska Horhea Lorenca u tim, ali je Doviciozo pokazao da su ga mnogi prerano otpisali i da ima materijal da postane šampion. Italijanski motocikli
sta je izuzetno ozbiljno radio tokom testiranja, a prošle godine je bilo evidentno da je broj staza na kojima Dezmosediči ne može da se vozi sve manji. Ako je italijanski tim uspeo da otkloni probleme kakvi su se pojavili, na primer, na „Filip Ajlandu“, ne postoji razlog zašto Doviciozo ne bi imao još jednu sjajnu sezonu, možda i najbolju. Jer, ono što je popularnog Dovija do sada najviše sprečavalo da se pokaže u pravom svetlu većim delom je bilo u njemu, a prošla godina je dokaz da je taj problem rešio.

Nešto dalje od Markesa i Dovicioza nalaze se svi ostali kandidati za titulu, a među njima prednjače vozači Jamahe Valentino Rosi i Maverik Vinjales. Japanski tim je tokom predsezonskih testiranja imao mnogo uspona i padova, ali ih je po rečima ’Doktora’ odradio mnogo bolje nego prošle godine. Testovi često i skrivaju, koliko otkrivaju, a to što je Jamaha bila među najbržima na poslednjem testiranju znači vrlo malo, pošto su odrađena na stazi „Losail“ u specifičnim uslovima. Koliko testiranja ne garantuju ništa najbolje zna Vinjales, kojeg su mnogi prošle godine na osnovu rezultata na njima proglasili za sigurnog šampiona.

Maverik Vinjales

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Mladi Španac se nije najbolje snašao u toj ulozi, a problemi koje je Jamaha imala vrlo brzo su ga sprečili da ozbiljnije izazove najbolju dvojicu. Posle tri pobede na prvih pet trka, Vinjales je nestao i kada biste ga videli tokom trkačkog vikenda bilo je jasno da se ne oseća komforno. Za neke loše rezultate u njegovoj prvoj sezoni sa Jamahom odgovoran je on sâm, a za neke tim, ali ako želi drugu titulu svetskog šampiona svoje greške mora da svede na minimum. Pravo je pitanje da li je sposoban za to.

Jamaha jeste napredovala između dve sezone, ali je pitanje koliko. Od toga će zavisiti i Rosijeve šanse za osvajanje desete titule, od koje ne odustaje, uprkos tome što je nedavno napunio 39. godina. Štaviše, italijanski motociklista je time što je odbio mogućnost da svoj tim uvede u kraljevsku klasu nagovestio da želi da vozi još dve godine. Na neki način je i jasno da Jamaha želi da ga zadrži, a odgovor na to da li će se ’Doktor’ trkati i u petoj deceniji saznaćemo vrlo brzo.

Poslednji put kada je produž
io ugovor sa japanskim timom, Rosi je paraf stavio pred otvaranje sezone, kao grom iz vedra neba. Ranije je odluku donosio oko trke u Muđelu, a izvesno je da ovoga puta nećemo toliko morati da čekamo na razrešenje situacije. Do tada će svakako biti jasno da li će ’Doktor’ biti u konkurenciji za titulu, ali njemu to nije najvažnija stvar, koliko to da li može da bude konkurentan ili pobeđuje.

Valentino Rosi

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Uprkos tome što je znatno stariji od svojih glavnih rivala, Rosi je mnogo puta do sada pokazao da su godine za njega samo broj. Jeste da mu neke stvari teže padaju nego, na primer, Markesu i Vinjalesu, koji su 14 i 16 godina mlađi od njega, ali je naučio kako da nadoknadi svoje nedostatke. I pod tim nedostacima se misli samo na tu razliku u godinama i to šta jedan 23-godišnjak i 39-godišnjak mogu fizički da izdrže.

Tokom testiranja, Rosi je pokazao da je i dalje brz, ali
je na Jamahi neko brži od njega – Žoan Zarko, i to na prošlogodišnjem modelu. Dvostruki svetski šampion je oduševio sve svojom vožnjom prošle sezone, pa svi očekuju da će ove sezone napraviti korak napred. Markes ga je okarakterisao svojom glavnom pretnjom na otvaranju sezone, uz Dovicioza, a to nije bez razloga. Francuski motociklista je prošle godine sigurno vodio na svom debiju do greške koju je napravio zbog prevelike želje.

Tokom sezone, Zarko se više puta iskupio za svoju grešku i ubedljivo je poneo titulu najboljeg novajlije. Svakome ko pomno prati njegovu karijeru jasno je da mu rezultati koje je imao prošle sezone neće biti dovoljni ove godine, ali je još misterija koliko on tačno može. Šef Jamahe Teh 3 Erve Ponšaral najavio je u intervjuu za Sport Klub prošle godine na „Katalunji“ da veruje da će se njegov tim ove godine boriti za pobede. I to je izvesno, barem po Zarkovoj formi, samo što je teško misliti da će moći da parira fabričkim timovima, posebno da li će joj Jamaha to dozvoliti u poslednjoj godini ugovora.

Horhe Lorenco

Mirco Lazzari gp/Getty Images

U sličnoj situaciji kao Zarko je i Lorenco, s tim što španski motociklista i te kako zna kako se pobeđuje u kraljevskoj klasi, ali i osvajaju titule. Petostruki svetski šampion je prošle godine posle devet sezona prešao u Dukati i privikavanje na Dezmosediči nije donelo rezultate kakve je on očekivao. Lorenco se tri puta prošle sezone našao na podijumu, a najbolji rezultat bilo mu je drugo mesto u Maleziji, koje je pokazatelj njegovog napretka.

Za vozača Dukatija je, ipak, problem to ne može pouzdano da se ustanovi da li je dovoljno napredovao da bi se borio za titulu. Njegova prva pobeda u italijanskom timu je moguća, ali je za titulu potrebna konstantnost, a što se tiče nekoga ko vozi Dukati, to dolazi sa godinama. Doviciozu je bilo potrebno pet sezona da u potpunosti ovlada svojim motorom, izvesno je da Lorencovo prilagođavanje neće potrajati toliko dugo, ali je rano govoriti o njegovom povratku na s
âm vrh.

I tu je još jedno ime koje treba da bude pomenuto, ali najviše zbog činjenice da zbog toga što vozi za Repsol Hondu mora da bude među kandidatima za šampiona. Dani Pedrosa je definitivno sjajan vozač, to potvrđuje i činjenicom da se
u poslednjih 12 sezona zaredom svake godine barem jednom našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, ali mu uvek nešto fali da bi postao šampion u kraljevskoj klasi.

Dani Pedrosa

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Iskusni španski motociklista iza sebe ima tri titule, jednu u klasi do 125 kubika i dve u 250 kubika, a tri puta je bio vicešampion u najjačoj kategoriji. Bilo je trenutaka kada je zaista pokazao da zaslužuje da objedini titule u sve tri klase, međutim, poslednjih godina se čini da nema baš materijal da to učini. I izvesno je da je svoje najbolje šanse propustio pre Markesovog dolaska u tim, pa je teško poverovati da u Repsol Hondi može da bude bilo šta osim drugog vozača. Ako i naredne sezone ostane u timu, znaćemo da se pomirio sa tim, a ukoliko bude promenio sredinu biće jasno da ipak želi da se pozabavi nedovršenim poslom.

Ko čeka svoju šansu?

Spisak onih koji čekaju svoju šansu je poduži, ali na samom čelu nalaze se preostale tri fabričke ekipe u šampionatu – Suzuki, KTM i Aprilija. Nijedna od njih tri nema ono što je potrebno da bi se borila za titulu ove sezone, a od svih njih, najveći potencijal trenutno ima austrijski tim, koji je ujedno i najmlađi u kompletnoj kraljevskoj klasi. KTM možda nije još sazreo za samo čelo karavana, ali izvesno je da ima ono što je potrebno za stalnu borbu za bodove.

Predvođena Polom Espargarom, austrijska kompanija je svoju debitantsku sezonu završila na petom mestu među konstruktorima, iza Suzukija, a ispred Aprilije. Espargaro je zasluženo zadržao svoje mesto, dok se Bredli Smit skoro nije ni video, ali je ostao u timu. Španski motociklista je zbog operacije kile propustio deo predsezonskih testiranja, ali je uspeo da se vrati na stazu i nedovoljno oporavljen bude sekundu i po iza Zarka na kraju akcije na stazi „Losail“. Smit je bio samo tri desetinke ispred njega, što mnogo toga govori.

Pol Espargaro

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Suzuki jeste prošle godine bio najbolji među ostalim fabrikama, kada se izuzmu tri najjače, ali daleko od onoga što je prikazivao samo sezonu ranije. Japanski tim je doveo Andreu Janonea i Aleksa Rinsa, koji nisu mogli bolje od četvrtog mesta u dva navrata. Kada se zna da je Vinjales tokom 2016. godine četiri puta doneo Suzukiju podijum, uključujući i pobedu na „Silverstonu“, evidentno je da je to daleko od onoga što tim želi.

Rins je još propustio pet trka zbog povrede, pa nije mogao da se
ozbiljnije upusti u borbu za najboljeg debitanta, ali bi ove godine mogao da se pokaže u pravom svetlu. Janone je zasijao u jednom trenutku tokom testiranja, potom je sledećeg dana propustio akciju zbog bolesti, ali je to prava slika njegove karijere. Ako je raspoložen, može da bude fantastičan, a ako nije, sledi strmoglavi pad, što je nedopustivo za vozača sa tolikim iskustvom.

Tu je i Aprilija, koja je zadržala Aleša Espargara, a umesto Sema Lousa dovela Skota Redinga. Stariji Espargaro je prošle sezone po ko zna koji put tokom svoje karijere pokazao da zaslužuje mnogo bolje mesto od onoga koje ima, pošto uvek izvlači i više od maksimuma iz motora. Još jedan dokaz za to dobili smo i tokom priprema za novu sezonu, ali će njegov tim morati da mu pruži mnogo veću podršku ako žele bolje rezultate. Da bi to izvukli angažovali su i Skota Redinga, a zajedno sa Espargarom čini izuzetno zanimljivu vozačku postavu.

Kal Kračlou

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Među privatnim timovima izdvaja se LCR Honda, čije boje će ove sezone braniti Kal Kračlou i Takaki Nakagami. Čini se da je italijanski tim savršeni tim za Kračloua, što se posebno videlo pre dve sezone, kada se dva puta našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Nije uspeo da nastavi u istom ritmu prošle sezone, ali je ove godine zahvaljujući dolasku Nakagamija u tim dobio i veću podršku Honde. Pravi je trenutak da Britanac to iskoristi i ponovo priredi neko iznenađenje, kao, na primer, u Brnu 2016. godine.

Ulogu kakvu je Kračlou imao pre dve godine prošle sezone preuzeo je Danilo Petruči, kojem će ova sezona biti poslednja u Pramak Dukatiju. Italijanski motociklista je imao sjajne trke prošle godine, a bio je i vrlo blizu toga da dođe do prve pobede u Asenu, ali su mu se na putu isprečili Rosi i Rins. Petručiju se u timu pridružio Džek Miler, kojem bi Dukati mogao više da odgovara u odnosu na Hondu, što se i videlo tokom testiranja. Od njih dvojice treba očekivati borbu za mesto među najboljom desetoricom, a ko zna, možda i nešto više ako se pojavi šansa.

Ostala su još tri tima – Mark VDS rejsing, Anhel Nijeto i Avintija. Belgijski tim se uzda u prošlosezonske zvezde Moto2 kategorije Franka Morbidelija i Toma Lutija, a debitanta će u svojim redovima imati i Avintija – Gzavijea Simeona. Uz njega, u Avintiju je stigao i Esteve Rabat, koji je bio nevidljiv tokom svoje prve dve sezone u kraljevskoj klasi. S druge strane, Asparov tim se odlučio za Alvara Bautistu i Karela Abrahama, kojima vreme ističe da pokažu da mogu da imaju barem sporednu ulogu u najjačoj konkurenciji.
Posebno nije pomenut još samo Sarin, koji se potpuno nenadano obreo u kraljevskoj klasi, ali je za sada svoju priliku iskoristio. Bio je impresivan tokom testiranja, a ako nastavi sa napretkom uz Zarka i Ponšarala, teško je predvideti koje su mu granice.

Moto2: Oliveira nastavlja gde je stao u 2017?

Pošto je Morbideli prešao u kraljevsku klasu, isto kao i Luti, zbog svega viđenog prošle sezone Migel Oliveira se izdvaja kao glavni favorit za titulu u srednjoj klasi. Mladi Portugalac je prošlogodišnji šampionat završio nizom od tri trijumfa, a ukoliko nastavi u istom ritmu teško će bilo ko moći da mu pripreti.

Migel Oliveira

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Migel Oliveira

Oliveira je poznat po buđenju pri kraju sezone, setimo se samo 2015. godine, kada je uspeo da izazove Denija Kenta u Moto3 kategoriji, ali je bez titule ostao za šest bodova. Portugalski motociklista je ostao u Red Bul KTM Ajo timu, unutar kojeg ga čeka prvi konkurent za titulu – Bred Binder. Mladi Južnoafrikanac je prošle godine debitovao u srednjoj kategoriji, ali je zbog povrede ruke propustio tri trke, što mu je otežalo prilagođavanje. Sezonu je, ipak, završio nizom od tri podijuma i tako nagovestio da će ove godine biti mnogo bolji.

Pored Bindera, titula je definitivno cilj još jednog šampiona Moto3 kategorije – Aleksa Markesa. Mlađi brat Marka Markesa
je odlučio da četvrtu godinu zaredom ostane u srednjoj klasi, a to iskustvo dobro će mu doći ove sezone. Tokom prošle je slavio tri puta, ali nije bio ni izbliza konstantan kao njegov timski kolega, a pad u Mizanu definitivno ga je izbacio iz konkurencije za naslov prvaka. Morbidelija je u timu zamenio aktuelni šampion Moto3 kategorije Đoan Mir, kojem će ovo biti sezona za učenje, ali treba očekivati da zasija.

Prošlogodišnji najbolji debitant Frančesko Banjaja pokušaće da postane drugi vozač iz Akademije Valentina Rosija koji će postati svetski šampion.
Ukoliko bude uspeo u tome, Banjaja će to učiniti kao vozač Rosijevog tima – Skaj VR46, za razliku od Morbidelija. Mladi italijanski motociklista je tokom debitantske sezone imao praktično samo dva kiksa i na kraju je bio peti u poretku, a bio je nerealno očekivati više. Zato su ove godine očekivanja od njega znantno veća, posebno jer se već zna da će naredne sezone voziti za Pramak Dukati u kraljevskoj klasi.

Sem Lous

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Iz najjače konkurencije se u srednju klasu vratio Sem Lous, koji će voziti za nekadašnji Interveten. Britanski motociklista ima bogato iskustvo, već se dokazao u Moto2 kategoriji, a dodatni plus mu je i to što će se naći na motoru na kojem je Luti prošle godine postao vicešampion. Lous se dobro pokazao tokom testiranja i jasno svima pokazao da želi titulu, ali se lista onih koji će moći da se bore za podijume, pobede, pa tako i titulu ne završava njegovim imenom.

Ne treba zaboraviti ni najiskusnijeg vozača srednje kategorije Matiju Pazinija, koji se prvi put u karijeri u istom timu zadržao tri sezone. Italijan se u Muđelu prošle sezone prvi put posle osam godina našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, a nekonstantnost ga je mnogo koštala. Na tome će morati da poradi ukoliko želi najbolju sezonu karijere, a
izvesno je da je tako.

Tu su i vozači koji
možda i ne toliko strpljivo čekaju svoju šansu, a među njima su Barbera i Lorenco Baldasari, koji će voziti za Pons, polubrat Valentina Rosija Luka Marini, kao i dvojac Spid Apa Deni Kent i Fabio Kvartararo. Ne treba zaboraviti ni Ćavija Vjerhea i Marsela Šretera, koji čine vozačku postavu Intakta, ali i debitante Romana Fenatija i Boa Bensnajdera.

Moto3: Ko će naslediti Mira?

Pošto su šampion i vicešampion prešli u jaču klasu, u Moto3 kategoriji ćemo takođe dobiti novog prvaka. Po pravilu je najteže prognozirati ko će osvojiti naslov prvaka u najslabijoj klasi, a takav slučaj je definitivno i ove sezone. Mnogi su za favorita proglasili Horhea Martina, posle njegovog trijumfa na zatvaranju prošlogodišnjeg šampionata. Španac je imao velike probleme sa povredama, a ako ih je ostavio iza sebe, mogao bi da bude onaj kojeg će svi želeti da pobede. Martin je ostao u Gresiniju, isto kao i Fabio di Đanantonio, koji sa identičnim ambicijama kao njegov timski kolega ulazi u novu sezonu.

Enea Bastijanini

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Enea Bastijanini

Posle odlaska Mira u Moto2, njegovo mesto u Leopard rejsingu zauzeo je Enea Bastijanini. Italijan je još pre nekoliko sezona pokazao da ima veliki potencijal, ali ga je ‚luda glava‘ mnogo koštala. Ukoliko su u Leopardu uspeli da ga smire, mogu da se nadaju trećoj tituli za četiri godine, ako ne, izvesno je da će morati da nađu nekog novog Kenta ili Mira.

Kada se pogledaju prošlosezonski rezultati, najbolju poziciju od svih onih koji su ostali u Moto3 kategoriji imao je Aron Kane, koji će opet voziti za Estelja Galisiju. Španac
ima dobar pristup, razmišlja od trke do trke, što bi moglo da mu donese mnogo toga dobrog, ali bi nekad bi mogao i nešto agresivnije da reaguje nego prethodnih sezona. Među konkurente za titulu treba ubrojati i Darina Bindera, koji je šansu dobio u Red Bul KTM Ajo timu, za koji je njegov stariji brat Bred osvojio titulu pre dve godine.

Svakako treba obratiti pažnju i na vozače koji su već nekoliko godina u najslabijoj klasi Nikola Antonelija, Nikola Bulegu, Džona Mekfija i Andreu Minja,
između ostalih. Od debitanata su tu Kazahstanac Makar Jurčenko, koji stiže kao šampion CEV, šampion Red Bulovog kupa novajlija Kazuki Masaki i Haume Masija, koji je prošle godine menjao povređenog Bindera na četiri trke.

19 trka – od Katara do Valensije

Moto GP šampionat već tradicionalno počinje pod reflektorima na stazi „Losail“, a završava se Velikom nagradom Valensije. Ipak, u odnosu na prethodne godine kalendar će brojati 19 trka, a sama sezona će trajati nešto duže. Počeće nedelju dana ranije nego prošla, a isto tako će se i završiti nedelju dana kasnije.

Marc Marquez

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Razlog za pomeranje je uvođenje trke u Tajlandu u kalendar, što je najavljeno pre nekoliko godina. Sve ostale trke su ostale iste, čak je i njihov raspored identičan, osim što je Velika nagrada Tajlanda dodata pre azijske turneje i niza od tri trke za tri nedelje u Japanu, Australiji i Maleziji, pre povratka na ’Stari kontinent’ na veliko finale. Vozači su imali testiranja u Buriramu, pa su već upoznali stazu, što će im olakšati prilagođavanje kada dođe vreme za premijernu trku u Tajlandu.

Uz Tajland je jedina veća promena to što akcija u Dohi neće trajati četiri dana, već će ona početi u petak, kao i na ostalim stazama. Sama satnica otvaranja sezona je zato promenjena, ali ćete kao i prethodnih godina u potpunosti moći da je pratite na kanalima Sport Kluba. Takav slučaj će biti za sve trke u narednih osam meseci, a sva dešavanja moći ćete da ispratite i na našem sajtu.

Kalendar Moto GP šampionata za 2018. godinu:
18. mart Velika nagrada Katara (Losail)
8. april Velika nagrada Argentine (Termas de Rio Ondo)
22. april Velika nagrada Amerika (Ostin)
6. maj Velika nagrada Španije (Heres)
20. maj Velika nagrada Francuske (Le Man)
3. jun Velika nagrada Italije (Muđelo)
17. jun Velika nagrada Katalonije (Katalunja)
1. jul Velika nagrada Holandije (Asen)
15. jul Velika nagrada Nemačke (Sahsenring)
5. avgust Velika nagrada Češke (Brno)
12. avgust Velika nagrada Austrije (Red Bul ring)
26. avgust Velika nagrada Britanije (Silverston)
9. septembar Velika nagrada San Marina (Marko Simončeli)
23. septembar Velika nagrada Aragona (Motorlend)
7. oktobar Velika nagrada Tajlanda (Burinam)
21. oktobar Velika nagrada Japana (Tvin Ring Motegi)
28. oktobar Velika nagrada Australije (Filip Ajland)
4. novembar Velika nagrada Malezije (Sepang)
18. novembar Velika nagrada Valensije (Rikardo Tormo)

Komentari (17)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Busa

Ja sam i sutra uz bracu Markez starijeg pogotovo pratim ga non stop od moto dva i mislim tj ubedjen sam da ce biti foktor dva, kazu bezobrzan ne nije nego se probija trazi svoje mesto pod suncem i nasao ga je

Odgovori 0 0

NR

Napokon! Mozda ste mogli da reprizirate neke trke cisto da ne budemo toliko zeljni Moto GPa. Jedva cekam sutra i prvi trening.

Odgovori 18 0

Motogp Lover

jel ce biti i dalje na sk123? Posto 1% ljudi ima sk 7 8 9 10

11 0

* Sva polja su obavezna

Dovijev ples po kiši u Valensiji za kraj sezone!

Dovijev ples po kiši u Valensiji za kraj sezone!

Dovijev ples po kiši u Valensiji za kraj sezone!

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo slavio je na Velikoj nagradi Valensije, kojom je stavljena tačka na ovogodišnji Moto GP šampionat.

Oliveira stavio tačku na Hondinu eru u Moto2

Oliveira stavio tačku na Hondinu eru u Moto2

Oliveira stavio tačku na Hondinu eru u Moto2

Portugalski motociklista Migel Oliveira trijumfovao je na Velikoj nagradi Valensije, poslednjoj trci sezone u Moto2 kategoriji Svetskog šampionata.
Loading...