Dan Istitene/Getty Images
Jelena Trajković 22.03.2018 | 10:35

F1 – borba za najboljeg vozača generacije

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Tradicionalno, sezona u Formuli 1 startuje Velikom nagradom Australije, a pred početak ovogodišnjeg šampionata jedno od glavnih pitanja pored toga ko će biti šampion je i ono da li ćemo videti više uzbuđenja nego prethodnih godina.

Lewis Hamilton, Sebastian Vettel

Dan Istitene/Getty Images

Prošlogodišnji šampionat je predstavljao ulazak u novu eru prvenstveno jer je bio prvi posle četiri i po decenije bez Bernija Eklstona na čelu Formule 1, ali i toga što su uvedena pravila s ciljem da sportu vrate sjaj koji je nekada imao. Iako je evidentno da su bolidi postali brži, da smo bili svedoci nekih zaista zanimljivih trka, utisak je da sve to još nije ono što bi zadovoljilo ljubitelje Formule 1.

Opet smo bili svedoci nastavka dominacije Mercedesa koja traje još od uvođenja nove turbo ere 2014. godine. Ferari jeste donekle pretio nemačkom timu, čak je na početku sezone nagovestio veliko iznenađenje, ali je posustao dva meseca pre kraja sezone. Luis Hamilton se vratio na tron i osvojio svoju četvrtu titulu, treću u poslednje četiri godine, pobedivši Sebastijana Fetela za 46 bodova.

Ostali vozači nijednog trenutka nisu mogli ozbiljnije da se umešaju u borbu za titulu, pa su praktično kupili mrvice koje su im Hamilton i Fetel ostavili. Najbolje se među njima pokazao drugi vozač Mercedesa Valteri Botas, koji je upisao tri trijumfa, ali je od dolaska u nemački tim umesto šampiona Nika Rozberga morao da se zadovolji sporednom ulogom. Kimi Raikonen, iako je na raspolaganju imao isti bolid kao Fetel, praktično je bio nevidljiv, dok su dvojac Red Bula, Danijela Rikarda i Maksa Ferstapena, mnogo koštali problemi sa pouzdanošću.

Lewis Hamilton

Mark Thompson/Getty Images

Testiranja su nagovestila da bismo ove godine mogli da vidimo znatno neizvesniju borbu za titulu, u kojoj neće učestvovati jedan ili dva tima, već barem tri. Međutim, sve što se desilo tokom sedam dana akcije na stazi „Katalunja“ može i da zavara, pa će nekoliko trka biti potrebno da bi se video pravi odnos snaga. Pouzdane odgovore o tome ne bi trebalo tražiti na „Albert parku“, ali će nam prva trka pokazati da li je čekanje između dve sezone vredelo ili ne.

Ono što se promenilo od trke u Abu Dabiju do danas prvenstveno je vizuelni identitet Formule 1. Za Liberti mediju je prošla sezona predstavljala prelaznu fazu, a tokom nje je više puta najavljeno da će se distancirati od svega što ima dodirne tačke sa Eklstonom i njegovom erom. Jedan od koraka u tom smeru je bilo i predstavljanje novog logoa odmah pošto je spuštena zavesa na prošlu sezonu, a nedavno je Formula 1 dobila i novu muzičku temu. Za sve ostale promene što se tiče onoga što će se dešavati na samoj stazi odgovorna je Svetska automobilska federacija i krećemo od najvažnije.

Jednostavno, ’oreol’

U odnosu na uvođenje ’oreola’ kao zaštite glava vozača u kokpitu, sve ostale promene između dve sezone blede. Iako se većina vozača pobunila jer će im taj dodatak, kako su rekli, poružneti bolide, morali su da se pomire sa tim da je bezbednost važnija od estetike. Neki od vozača su još prošle godine testirali ’oreol’, a ostali su tu priliku dobili tokom priprema na stazi „Katalunja“.

Sebastian Vettel

Mark Thompson/Getty Images

O dodatnoj zaštiti vozača pričalo se duže vreme, ali je sve dodatno ubrzala tragedija na Velikoj nagradi Japana koje je doživeo Žil Bjanki, u kojoj je doživeo povrede od kojih je preminuo devet meseci kasnije. Pominjana je mogućnost da bi ona mogla da bude uvedena još prošle godine, ali je sve odloženo za ovu sezonu da bi se obavila dodatna testiranja. Nekoliko timova je imalo svoje predloge, ali se ispostavilo da Ferarijev ’oreol’ može da istrpi znatno veću silu u odnosu na ostale vidove zaštite, pa izbor nije bio toliko težak.

’Oreol’ je napravljen od titanijuma, timovima nije dozvoljeno da ga sami razvijaju, već im je dat izbor dobavljača koji je odredilo vladajuće telo Formule 1. Zbog toga i ne izgleda identično na bolidima svih timova, ali ima istu namenu – da prvenstveno zaštiti vozače od udaraca letećih objekata, ali i udara o tlo ili zid u slučaju okretanja.

Istraživanjem koje je Svetska automobilska federacija obavila pre odluke o uvođenju ’oreola’ nije pouzdano utvrđeno da bi Bjanki preživeo nesreću na „Suzuki“ da ga je imao na svom bolidu. Isti slučaj je i sa incidentom koji se desio tokom kvalifikacija za Veliku nagradu Mađarske 2009. godine, kada je Felipe Masa doživeo teške povrede pošto ga je udario deo bolida Rubensa Barikela. U preostalih 15 nesreća koje su se desile poslednjih godina, ishod bi bio promenjen, što dovoljno govori o neophodnosti da se bezbednost stavi na prvo mesto.

Max Verstappen

Mark Thompson/Getty Images

Ipak, ono što treba napomenuti je da ’oreol’ nije nešto što u potpunosti može da zaštiti vozača u slučaju novog bizarnog incidenta kao što je bio taj sa „Hungaroringa“. Izdržljivost pomenute zaštite ispitana je lansiranjem malih objekata pri različitim brzinama i iz drugačijih uglova i ustanovljeno je da je ona bila efektna u 17 odsto slučajeva. Bez ikakve zaštite, velike nesreće, koje bi mogle da budu i fatalne, ne bi mogle da budu izbegnute.

Sâm ’oreol’ može da istrpi silu od 116 kilonjutna, što ga čini znatno bezbednijim od krova standardnih drumskih automobila, ali je to i očekivano. Jer, ipak se zna da kompanije koje su umešane u Formulu 1 nju koriste kao platformu za razvijanje nekih stvari koje potom mogu da primene na drugim poljima kojima se bave. Svakako, kakvu ulogu će ’oreol’ imati u zaštiti vozača znaćemo kada dođe vreme za trke i desi se nešto nepredviđeno. Nadamo se da prilika za testiranje ’oreola’ biti što manje.

Šta se još promenilo između dve sezone?

Pravila koja su uvedena prošle sezone uticala su na izgled, ali i brzinu bolida, pa ove godine očekivano nije bilo toliko velikih promena pored ’oreola’. Među ostalim se izdvaja ona da će proizvođači motora timovima kojima su dobavljači morati na raspolaganju da daju pogonske jedinice istih specifikacija kao one koji sami koriste. Razlog za takvu odluku je činjenica da je Mercedes imao dodatna podešavanja za svoje motore, a ona nisu bila dostupna Vilijamsu i Fors Indiji.

Esteban Ocon

Dan Istitene/Getty Images

U odnosu na prošlu sezonu, vozači će imati po jednu pogonsku jedinicu manje, što znači ukupno tri. Samo što se više neće gledati broj motora u celini, već će se svaka komponenta brojati posebno, pa će od njih zavisiti i kazne u slučaju da se on prekorači. Promenjena su i pravila koja se tiču sagorevanja ulja, pošto su timovi prošle sezone imali praksu da to koriste da bi poboljšali svoj učinak. Pojedini su tako sagorevali 1,2 litra na 100 kilometara, a sada je dozvoljena količina prepolovljena, a ekipe će morati pre svake trke morati da se odluče za jednu specifikaciju.

Što se tiče kazni, sistem je posle brojnih kritika poslednjih godina izmenjen, pa će vozači u slučaju promene određenih komponenata dobiti kaznu po kojoj će na startu trke biti pomereni za pet ili deset mesta u odnosu na rezultat u kvalifikacijama. Ako promene dve komponente, biće pomereni na samo začelje, a ako takav slučaj bude sa više vozača, poredak će biti ustanovljen na osnovu redosleda kojim je koja promena izvršena.

Uz sve to, treba pomenuti i to da je Pireli uveo još dve nove vrste pneumatika – hipermeke i supertvrde, koje su postale najudaljenije komponente na kompletnoj ’lestvici’. To znači da će timovi ove godine imati na raspolaganju devet različitih komponenata, ali će Pireli birati po tri koje će se koristiti tokom svakog trkačkog vikenda. Hipermeke će biti obeležene roze bojom, supertvrde narandžastom, koja je do sada bila rezervisana za tvrde pneumatike, koji će imati svetlo plavu oznaku.

Valtteri Bottas

Mark Thompson/Getty Images

Ono što će mnogo više uticati na gledaoce nego same vozače je raspored Gran Pri vikenda, pošto je start većine trka pomeren. Iako smo već decenijama navikli da evropske trke počinju u 14 časova, ta tradicija je ukinuta, pa će trke startovati u 15.10. Krug za zagrevanje na svim trkama više neće kretati na puni sat, već deset minuta kasnije, pošto su novi vlasnici Formule 1 ustanovili da se mnogi vlasnici prava u prenos uključuju za sâm start. Biće potrebno vreme za privikavanje na novi raspored, ali je on osmišljen da bi ljubitelji Formule 1 imali bolji uvid u to šta se dešava pre same trke. Na Sport Klubu ćete već od prvog trkačkog vikenda sezone moći da pratite akciju na više kanala, kao što je bio slučaj sa Velikom nagradom Katara Moto GP šampionata.

Prelazni rok

Za razliku od prošle sezone, za ovu nismo doživeli šok kakav nam je priredio Niko Rozberg odlukom da se povuče posle osvajanja titule, pa tako nije bilo ni velikih promena vozačkih postava. Svi vodeći vozači koji nisu imali ugovor za ovu sezonu, taj problem su rešili tokom prošlogodišnjeg šampionata, pa je tako Ferari zadržao Sebastijana Fetela do 2020. godine, dok je sa Kimijem Raikonenom produžio saradnju do kraja sezone, isto kao i Mercedes sa Valterijem Botasom.

Zanimljivi transferi desili su se pri kraju prošle sezone, a oni su omogućili da postoje samo dve nepoznanice po završetku sezone. Red Bul je ustupio Karlosa Sainsa juniora Renou za ovu sezonu, ali je on već na četiri trke branio boje francuskog tima u prošlogodišnjem šampionatu. U Toro Roso su umesto njega i Danila Kvjata stigli Pjer Gasli i Brendon Hartli u različitim trenucima, a pošto su se odlično pokazali bilo je logično i da ih ekipa zadrži.

Gasliju i Hartliju će ovo biti prva kompletna sezona u Formuli 1, pošto između sebe imaju tek devet trka, ali ipak nisu pravi debitanti. Takvu ulogu će imati Šarl Lekler, koji će braniti boje Zaubera, i novi vozač Vilijamsa Sergej Sirotkin.

Brendon Hartley

Mark Thompson/Getty Images

Lekler je aktuelni šampion Formule 2 i u švajcarski tim je došao u okviru dogovora sa Ferarijem u vezi sa dobavljanjem motora, ali i partnerstvom sa Alfa Romeom, koji je postao novi glavni sponzor Zaubera. Mladi Francuz je u timu zamenio Paskala Verlajna, koji se vratio u Šampionat nemačkih turing automobila (DTM). Sirotkin je, s druge strane, u borbi za mesto u Vilijamsu pobedio Roberta Kubicu, koji se ipak vratio u Formulu 1 kao test vozač britanskog tima. Mesto u Vilijamsu je ostalo upražnjeno posle drugog povlačenja Felipea Mase, koji je završio karijeru barem što se tiče Formule 1.

Favoriti

Kada neko osvoji tri titule za četiri godine, a u jednoj sezoni mu ona izmakne za pet bodova, on mora da bude glavni favorit za novi naslov prvaka. I Hamilton to zaista jeste iz mnogo razloga, među kojima je i onaj da je pokazao impresivan ritam u simulaciji trke tokom testiranja. Britanac je više puta naglasio da ga uzbuđuje sama pomisao da bi mogao da se izjednači sa Huanom Manuelom Fanđom u borbi za titulu, ali je ulog mnogo veći od toga.

Ispred Hamiltona su po broju titula samo Fanđo sa pet i Mihael Šumaher sa sedam, ali je izjednačen sa Fetelom i Alenom Prostom. To ujedno znači da ukoliko ove godine odbrani titulu njemu ide titula najboljeg vozača generacije u borbi sa nemačkim automobilistom, što bi, znajući kakav je on, verovatno bilo i veće dostignuće od toga da stoji uz rame sa Fanđom. Mercedes je učinio sve što je mogao da bi britanskog automobilistu doveo u najbolji mogući položaj, time što je pokušao da anulira mane prošlogodišnjeg bolida, a koliko je u tome uspeo znaćemo veoma brzo.

Lewis Hamilton

Clive Mason/Getty Images

Za razliku od prošle godine, Hamilton je i te kako svestan toga da u sezonu ulazi kao najveći favorit, dok Fetel, s druge strane, pokušava da umanji svoje šanse. Ferari je pokušao da iskopira dobre strane Mercedesa, koje su nemačkom timu prošle godine donele prednost, a da je u tome uspeo govori i rekordni krug staze „Katalunja“ koji je Nemac ostvario tokom testiranja. Fetel je istakao da novi bolid italijanskog tima predstavlja dobru bazu, ali je naglasio da je Mercedes i dalje taj kojeg svi ostali moraju da pobede ako žele da se nađu na tronu.

Četvorostruki svetski šampion je iznenadio sve svojim trijumfom na otvaranju prošle sezone, a čelo generalnog plasmana držao je do Velike nagrade Italije u septembru. Od tada je usledila jedna njegova greška i veliki pad Ferarija, što legendarni tim mora da izbegne ako želi da osvoji prvu titulu od 2007. godine. Za to će mu biti potrebna sreća, ali i napredak tokom sezone, pošto je evidentno da Fetel može da izvuče maksimum iz bolida, samo što nekad ne zavisi sve od njega samog.

Hamiltonove i Fetelove timske kolege imaju šanse, ali se nisu pokazali ni izbliza dobrima kao njih dvojica. Botas je od dolaska u Mercedes pristao na ulogu timskog igrača, koja mu jeste donela najbolju sezonu u karijeri, ali takav slučaj bi verovatno bio i da je bilo koji drugi vozač doveden na njegovo mesto. Finac je pomogao aktuelnom šampionu u nekoliko navrata, a da bi ga svi ozbiljnije shvatili moraće mnogo bolje da koristi svoje šanse i da se ne predaje lako. Mercedes mu je izvesno pružio odličan bolid, a na njemu je da to iskoristi.

Kimi Raikkonen

Mark Thompson/Getty Images

Raikonen je bleda senka šampiona kakav je bio pre samo nekoliko godina, a otkako mu se Fetel pridružio u timu navikao je na sporednu ulogu. ’Ledeni’ čeka pobedu pet godina, a prekid posta je možda ono što mu je potrebno da bi se trgao i počeo da izaziva prvenstveno svog timskog kolegu, a potom i ostale. Na njega su, isto kao i na Fetela, uticali problemi unutar Ferarija, koji vas teraju da se zapitate da li je uopšte u pitanju ozbiljan tim, ali će i sâm morati u nekim situacijama da reaguje mnogo bolje nego u poslednje vreme.

Ako je suditi po testiranjima, ali i samom finišu prošle sezone, u borbu za titulu, čak više nego Botas i Raikonen, mogli bi da se umešaju Rikardo i Ferstapen. Njihov ritam na stazi „Katalunja“ je bio jednako dobar onom koji je imao Fetel, ali je i dalje prisutan problem sa pouzdanošću Renoovih motora. Od pete trke sezone bi mogla da se očekuju poboljšanja, pa ukoliko austrijski tim izvuče mogući maksimum do tada, možda neće biti kasno za borbu na samom vrhu.

Rikardo je prošlu sezonu završio ispred Ferstapena, ali je mladi Holanđanin u finišu šampionata uspeo dva puta da se nađe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Borba za prevlast unutar Red Bula mogla bi da bude izuzetno zanimljiva, posebno jer Ferstapen ima ugovor do 2020. godine, dok australijski automobilista još razmatra svoje opcije, a to bi i te kako moglo da začini sezonu na zanimljiv način.

Ko vreba svoju šansu?

Po svemu sudeći, previše optimistično bi bilo očekivati da bi neki od preostalih sedam timova mogao da izazove Mercedes, Ferari i Red Bul, za koje su poslednjih godina rezervisana prva tri mesta. U poslednje dve sezon, najbolja među ostalima bila je Fors Indija, koja je odlučila da zadrži Serhija Peresa i Estebana Okona, što je bio pravi potez. Njih dvojica su imali nekoliko žestokih okršaja prošle godine, ali su obojica jasno istakli pred početak sezone da je ekipa na prvom mestu. Indijski tim će izvesno moći ponovo da se bori za veoma dobru poziciju, ali će imati veliku konkurenciju jer je timova koji žele da napreduju sve veći.

Carlos Sainz

Dan Istitene/Getty Images

Prvi na toj listi je Reno, koji je krajem prošle sezone doveo Karlosa Sainsa juniora i on zajedno sa Nikom Hilkenbergom sada čini jednu od najzanimljivijih vozačkih postava. Francuski tim, isto kao i Red Bul, ima problem sa pouzdanošću svojih motora, ali se tokom testiranja pokazao kao veoma brz. Španski automobilista je bio devet desetinki iza Fetela na kraju akcije na „Katalunji“, što je znatno manji zaostatak nego prošle sezone.

Mnogi bi očekivali i Vilijams u istom društvu, ali Lens Strol i Sergej Sirotkin tek treba da pokažu da mogu da pariraju iskusnijim kolegama. Njih dvojica između sebe imaju tek jednu sezonu, Strol jeste bio impresivan tokom prethodne, ali će ona na značaju tek ako se dobro pokaže i tokom ovogodišnjeg šampionata. Sirotkin je možda i najveća nepoznanica pred ovogodišnji šampionat, posebno jer su mnogi mišljenja da je britanski tim pogrešio time što je izabrao njega, a ne Kubicu. Zbog toga će biti pod dodatnim pritiskom, koji evidentno u ovom trenutku utiče na njega.

Kao jedno od najvećih iznenađenja priprema za novu sezonu izdvojio se Toro Roso, koji ove sezone sarađuje sa Hondom. U poslednje tri sezone japanska kompanija je sarađivala sa Meklarenom i taj period su obeležili veliki problemi sa pouzdanošću, ali je zanimljivo da su Hartli i Gasli testiranja odradili bez ikakvih trzavica. Čak je kilometraža koju su prešli bila impresivna, a ni vremena koja su postavili nisu bila toliko loša. Najbrži krug u Montmelu ostvario je mladi Francuz, koji je bio za nešto više od sekunde sporiji od Fetela.

Fernando Alonso

Patrik Lundin/Getty Images

Što se tiče Meklarena, to što je Hondu zamenio Renoom ne znači da su problemi nestali, naprotiv. Britanski tim je najmanje prešao tokom testiranja, a treće mesto u ukupnom poretku koje je ostvario Fernando Alonso nije ni pravi pokazatelj dešavanja na stazi. Dvostruki svetski šampion je bio šest desetinki iza rekorda staze, njegov timski kolega Stofel Vandorne još sekundu dalje, što je dobra polazna osnova. Nije to baš ono što bi Španac želeo, ali treba očekivati borbu vozača Meklarena za bodove, možda i podijum uz sreću.

Bolju sezonu očekuju i u timu Hasa, koji je prošle godine zauzeo osmo mesto u poretku konstruktora. Američkom timu je predstojeća sezona treća u Formuli 1, zadržao je Romana Grožana i Kevina Magnusena, što bi moglo da mu bude od velike koristi. Grožan je u Hasu pokazao da je u prošlosti mnogo puta bivao potcenjen, mnogo više nego Magnusen, koji se prethodnih godina više puta našao na udaru zbog svog stila vožnje. Ukoliko se malo smiri, za njegovo dobro, ali i svih ljubitelja Formule 1, bilo bi lepo da se konačno pokaže u pravom svetlu.

I za kraj je ostao Zauber, koji je praktično spasen zahvaljujući partnerstvu tima sa Alfa Romeom. Sam povratak italijanske kompanije u Formulu 1 je sjajna vest, ali isto tako sa sobom donosi veća očekivanja od švajcarskog tima. Pitanje je, ipak, koliko zapravo Markus Erikson i Šarl Lekler zapravo mogu, ali ako pomere Zauber sa samog začelja u poretku njihov zadatak će biti uspešan.

21 stanica – od Australije do Abu Dabija

Tek drugi put u istoriji, kalendar Formule 1 će brojati 21 trku, a tradicionalno će početi Velikom nagradom Australije, a biti završen u sumrak u Abu Dabiju. Prethodni put je takav slučaj bio pre dve sezone, ali prošle godine tako nešto nije bilo moguće zbog finansijskih problema staze „Nirburgring“ koja deli domaćinstvo trke u Nemačkoj sa „Hokenhajmom“. Staza koja je u vlasništvu Mercedesa ove godine će ugostiti najbolje vozače današnjice, a u kalendar se vraća i Velika nagrada Francuske posle devetogodišnje pauze.

Daniil Kvyatt

Mark Thompson/Getty Images

Francuska runda neće biti vožena na „Manji Kuru“ kao pre deset godina, već na na stazi „Pol Rikar“ na jugu Francuske, koja je 14 puta bila domaćin trke Formule 1 u svojim različitim verzijama, poslednji put 1990. godine. U međuvremenu, stazu je kupio Berni Eklston i ona je uglavnom korišćena za testiranja, ali se duže vreme spekulisalo o njenom povratku u šampionat pre zvanične potvrde krajem 2016. godine. Sadašnja verzija staze uključuje i šikanu na pravcu Mistral, koji je jedna od njenih glavnih odlika. Zanimljivo je da je u šest navrata vozač koji je slavio u Kasteleu osvajao titulu te sezone, a od svih pobednika na toj pisti jedino Roni Peterson i Rene Arno nikada nisu postali šampioni.

Pored povratka te dve trke, u odnosu na prošlu sezone je uoščljiv izostanak Velike nagrade Malezije, koja je od 1999. do 2017. godine bila neizostavan deo kalendara. Iako je staza „Sepang“ imala ugovor i za ovu sezonu, organizatori su odlučili da odustanu od trke zbog velikih troškova i pada interesovanja za Formulu 1 u svojoj zemlji. Kao jedan od razloga je i navedeno to da je u trenutku kada se prvi put pojavila u kalendaru trka u Maleziji bila tek druga u Aziji, a sada ima ukupno pet bez nje.

Pored toga, došlo je promena u samom rasporedu trka, pa je Velika nagrada Azerbejdžana pomerena za april da bi se u junu napravilo mesto za povratak u Francusku. Takođe, umesto u aprilu, vozači Formule 1 će Soči posetiti u oktobru, ko što je prethodno bio slučaj u prve dve godine njenog održavanja. Ostale trke zadržale su približno iste termine kao prošle sezone.

Kalendar šampionata Formule 1 za 2018. godinu
25. mart Velika nagrada Australije (Albert park)
8. april Velika nagrada Bahreina (Sakir)
15. april Velika nagrada Kine (Šangaj)
29. april Velika nagrada Azerbejdžana (Baku)
13. maj Velika nagrada Španije (Katalunja)
27. maj Velika nagrada Monaka (Monte Karlo)
10. jun Velika nagrada Kanade (Žil Vilnev)
24. jun Velika nagrada Francuske (Pol Rikar)
1. jul Velika nagrada Austrije (Red Bul ring)
8. jul Velika nagrada Britanije (Silverston)
22. jul Velika nagrada Nemačke (Hokenhajmring)
29. jul Velika nagrada Mađarske (Hungaroring)
26. avgust Velika nagrada Belgije (Spa Frankoršamp)
2. septembar Velika nagrada Italije (Monca)
16. septembar Velika nagrada Singapura (Marina bej)
30. septembar Velika nagrada Rusije (Soči)
7. oktobar Velika nagrada Japana (Suzuka)
21. oktobar Velika nagrada Sjedinjenih Država (Ostin)
28. oktobar Velika nagrada Meksika (Ermanos Rodriges)
11. novembar Velika nagrada Brazila (Interlagos)
25. novembar Velika nagrada Abu Dabija (Jas Marina)

Komentari (12)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Zoran Bojic

Povodom najnovijih vesti o tome da Ferrari koristi MGUH za povechanje snage MGU-K ,moslim da to nije tachno jer bi se u tom sluchaju RPM MGU-H smanjio i motor bi se narodski recheno UDAVIO. Mislim da je stvar OBRNUTA !!! MGU-K daje dodatnu snagu MGU-H tako da u tom sluchaju motor radi na na nekoj vrsti FORSAZA . POZDRAV. Speed Junky .

Odgovori 0 0

Sebb-2018

Smatram da cu Botas ove godine pokazati zube Hamiltonu,cak i po cijenu prestanka saradnje sa Mercedesom. Kimi standardno sam svoj,prosle godine vise odmogao nego pomogao Fetelu. Alonso zedan pobjeda,Rikardu i Verstapenu porasli apetiti. Van Dorn zeli uzburkati timsku dominaciju Alonsa,jer se bori za mjesto u Mercedesu kao njihov vozac. Force India sa istim specifikacijama kao i fabricki Mercedes moze napraviti cudo. Iskreno od Zaubera,Toro Rosa i Vilijamsa ocekujem borbu za 8 mjesto. Haas ce pretpostavljam pokusati parirati Renou u borbi za 6 mjesto.

Odgovori 2 9

Nikola

Mislim da će ove godine jako zanimljivo biti pratiti Reno, Fors Indiju i Meklaren. Tu se nalazi 6 odličnih vozača, i nadam se da će biti i odličnih duela. I nadam se da će Verstapen i Rikardo uspevati da preteknu Raikonena i Botasa, pa da se zakuva malo i gore. Vilijams mi se zgadio izborom vozača, i iskreno ih očekujem uz Zauber na začelju. Spremni smo sa novu sezonu, vikend nikad da dođee!

Odgovori 8 3

* Sva polja su obavezna

Hamilton: Magija, ne znam gde sam izvukao krug

Hamilton: Magija, ne znam gde sam izvukao krug

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da je oduševljen posle osvajanja pol pozicije pred Veliku nagradu Singapura, 15. trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1.

Lekler menja Raikonena u Ferariju

Lekler menja Raikonena u Ferariju

Vozač Zaubera Šarl Lekler od naredne sezone će braniti boje Ferarija, zvanično je potvrdio italijanski tim.
Loading...