Mirco Lazzari gp/Getty Images

Jelena Trajković

01.11.2018 | 09:00

Lorenco za SK: Gde je nestao anđeo? Uplašio se

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Na pomen strastvenog ’braka’ u Moto GP šampionatu, malo kome bi na pamet pali Horhe Lorenco i Dukati. Međutim, upravo tako španski motociklista definiše dve sezone u timu iz Bolonje jer su ga one učinile boljim vozačem.

Jorge Lorenzo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

I to je zaista istina. Lorencu jeste bilo potrebno vreme da nauči da vozi Dukati, a kada je to učinio rezultati su došli. Nažalost, u italijanskom timu nisu imali strpljenja za njega, pa su ga otpisali i bukvalno naterali da utočište nađe u Repsol Hondi. Upravo to su teme kojih smo se dotakli tokom intervjua koji smo uradili u Brnu, a bilo ih je još i može se reći da je čekanje na kraju vredelo.

Španski motociklista je na kraju sezone 2016. posle devet godina napustio Jamahu i vrlo brzo je svima postalo jasno da će privikavanje na Dezmosediči potrajati. Dok se Andrea Doviciozo borio za titulu sa Markom Markesom prošle sezone, Lorenco se mučio, i to mnogo više nego što je iko mogao da pretpostavi, posebno on. Na prve 23 trke u italijanskom timu najbolji rezultat bilo mu je drugo mesto u Sepangu prošle godine, a sve se promenilo od Muđela.

Velika nagrada Italije svima je pokazala da je onaj pravi Horhe Lorenco tu, a da promena pozicije rezervoara za gorivo na motociklu može da napravi čudo, barem što se njega tiče. Da ono što se desilo u Toskani nije slučajno svima je bilo jasno kada je trijumfovao dve nedelje kasnije, na Velikoj nagradi Katalonije, a potom se na najvišem stepeniku pobedničkog postolja našao i na „Red Bul Ringu“, pre niza povreda koje je doživeo od sredine septembra.

Jorge Lorenzo, Jelena Trajković

Marko Trajković

Na ove dve godine gledam veoma pozitivno, ne samo zbog mene samog. To me je učinilo kompletnijim vozačem jer sam u potpunosti morao da promenim svoj stil vožnje da bih bio brz i konkurentan na ovom motoru. To vas čini boljim vozačem. Ali, takođe i zbog Dukatija jer su mojim dolaskom počeli da unapređuju neke stvari na kojima nisu radili u prošlosti. Zbog mene su te stvari dobile na značaju. Mislim da je ovo bio dobar ’brak’ za obe strane, očigledno ne sa rezultatima kakve smo očekivali, posebno tokom prve sezone i prvog dela druge. Ali, pobedili smo potom na dve trke, pokazali da možemo još. Ovo je na kraju krajeva bio strastven ’brak’ i dobra stvar za obe strane, mislim“, rekao je Lorenco na početku intervjua za Sport Klub.

Taj ’brak’ je kasno proradio, može da se kaže. Lorenco je u Le Manu, dve nedelje pre trijumfa u Muđelu, shvatio da u Dukatiju ne planiraju da ga zadrže. Posle te pobede, činilo se da postoji mogućnost da španskog motociklistu naredne sezone ne vidimo u kraljevskoj klasi, a potom je kao grom iz vedra neba stigla vest da će biti Markesov timski kolega. Niko to nije mogao da pretpostavi takav rasplet, ali je jasno zbog čega je Honda možda bila i logičan izbor.

Honda je za mene bila izazov zbog želje da pokušam da budem ponovo konkurentan na drugom motoru, kao što je slučaj na Dukatiju. Da pokušam da dođem do trijumfa na trećem motoru, sa trećim proizvođačem i budem što bliže mogu nivou na kojem je moj timski kolega, koji je izuzetno jak“, naglasio je Lorenco.

Jorge Lorenzo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Svoje najveće uspehe Lorenco je ostvario vozeći za Jamahu, sa kojom je tri puta bio svetski šampion – 2010, 2012. i 2015. godine. Pokazao je da Dukati ima potencijal da postane šampionski motor, isto kao i Doviciozo, a na pitanje koji su glavni kvaliteti motora koje je do sada vozio, Španac kaže:

Veoma su različiti, potpuno su različiti jer je Jamaha izuzetno prijateljski nastrojena prema vozaču. Na primer, novajlije koje dolaze, kao Šarin, Folger i Zarko prošle godine, osećaju se izuzetno brzima na motoru jer je veoma prijateljski, uglađen je što se tiče pogonske jedinice. Generalno je izuzetno miran motor, dok Dukati ima veliku snagu, veoma je snažan, izuzetno je brz na pravcima, a isto tako veoma stabilan na kočenju. Takođe je tačno i da je izuzetno fizički motor, nervozan, težak za ulazak u krivine. Morate u potpunosti da promenite svoj stil ako želite da budete konkurentni, ako dođete iz Jamahe, a želite da budete dobri na Dukatiju“.

Mladi vozači koji su dobili priliku da debituju u kraljevskoj klasi na Jamahi naglašavaju da Lorencov stil uzimaju kao polaznu osnovu prilikom privikavanja. Žoan Zarko je bio najglasniji poslednjih godina u pohvalama na račun petostrukog svetskog šampiona, koji ne krije da mu to godi.

Jorge Lorenzo

© 2018 Ducati Motor Holding spa

Osećam se ponosnim jer to pokazuje da sam dostigao izuzetno visok nivo na tom motoru. Proveo sam devet godina sa istim proizvođačem, na istom motoru, tako da sam ga upoznao veoma dobro. A taj motor savršeno odgovara mom stilu jer kada sam došao iz klase do 250 kubika bio sam veoma uglađen vozač, bio sam perfekcionista. Pokušao sam da unapredim taj stil iz godine u godinu, bivao sam sve brži i brži kako su godine prolazile, tako da sam stigao do visokog nivoa, imao sam veliki broj pol pozicija, mnogo pobeda, verovatno sam vozač koji je najviše izvukao iz tog motora i verovatno zato su me Zarko, Vinjales i Folger uzeli kao primer što se tiče vožnje tog motora“, ističe Lorenco.

Mnogi su mislili da je Lorenco zajedno sa Valentinom Rosijem činio tim snova, ali svi znaju da su tenzije između njih dvojice obeležile period od ’Doktorovog’ povratka u Jamahu. Zbog svega što se dešavalo poslednjih godina, ali i njihovog rivaliteta, logično je pitati se kako će Lorenco i Markes funkcionisati u istom timu, ali takav slučaj nije sa vozačem Dukatija.

Mislim da smo izuzetno iskusni vozači, ja ću imati 32 godine, a Markes 26-27, imamo veliko iskustvo, veoma smo zreli i razumemo da smo obojica sjajni. Sve zavisi od toga šta će se dešavati na samoj stazi, ako ne bude udesa i nečega za šta jedan vozač misli da je drugi postupio nepravedno ili je izveo neki opasan potez, smatram da neće biti mnogo tenzija“, kaže špansko motociklista.

Jorge Lorenzo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

U Moto GP šampionatu, a takođe i Formuli 1, mnogi vozači kažu da je njihov timski kolega prvi kojeg žele da pobede. Bilo je sezona kada je Rosi pobeđivao Lorenca, kada je bilo obrnuto, a prošle godine se Doviciozo pokazao boljim od Španca. Bio je to prvi put tokom njihovih karijera da se popularni Dovi našao ispred Lorenca.

Da, Dovi je imao najbolju sezonu života prošle godine, sve je bilo savršeno za njega, profitirao je od svog iskustva koje je prikupio u Dukatiju za savršenu sezonu, a ja sam se mučio više nego što smo očekivali. To je bila razlika. Ove godine, sa jednom sezonom više iskustva, sile su postale poprilično jednake, zar ne? Očigledno, kao što sam rekao ranije, prva godina u Dukatiju je bila teška za mene, mučio sam se više nego što sam očekivao jer, kako sam već pomenuo, Jamaha je bila prijateljski nastrojena prema vozačima, veoma uglađena, dok je Dukati potpuno drugačiji motor i tokom svih ovih meseci sam morao u potpunosti da promenim svoj stil da bih bio konkurentan. Ali, Doviju je to bila peta godina u timu, u potpunosti je poznavao motor i zato je to bila savršena godina za njega“, rekao je Lorenco.

Tokom karijere u kraljevskoj klasi Lorenco je nosio dva broja – 48 i 99. Nekada se 99 sastojao od anđela i đavola, ali je odjednom nestao. Morali smo da pitamo šta se tačno desilo.

Jorge Lorenzo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Pobegao je. Želeo sam da ostane, ali je pobegao kada sam stigao u Dukati. Možda se uplašio crvene boje“, istakao je Lorenco.

Na konstataciju da je anđeo nestao još 2015. godine, dok je bio u Jamahi, Lorenco je odgovorio:

Bila su dva crvena broja, ali nisu oba imala đavolje rogove. Mislim da se uplašio crvene boje, anđeo je želeo samo plavu, crvena mu se nije mnogo svidela“.

Da li će se anđeo vratiti kada pređe u Hondu, pitanju je sad.

Ne znam da li će mu se svideti narandžasta boja“, rekao je Lorenco uz osmeh za Sport Klub.

Komentari (3)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Coa

Zelimo svu srecu,I bravo decko

Odgovori 21 0

Vlada

Hahahah pa vi niste normalni specijal brno a sad je novembar...bas ste brzi

Odgovori 38 12

Demijurg

Bogami, reklo bi se na osnovu ove gornje fotke, da Lorenco bezecuje, skrozira i uopste uzev, pozitivno reaguje na Jelenu?

Odgovori 51 7

* Sva polja su obavezna

Rosi: Hamilton mora da dođe na ranč

Rosi: Hamilton mora da dođe na ranč

Rosi: Hamilton mora da dođe na ranč

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi poručio je šampionu Formule 1 Luisu Hamiltonu da mora da poseti njegov ranč u Tavulji, pošto je prošle nedelje testirao Jamahu R1 u Heresu.

Lorenco mora na još jednu operaciju

Lorenco mora na još jednu operaciju

Lorenco mora na još jednu operaciju

Petostruki svetski šampion Horhe Lorenco u ponedeljak će biti operisan po drugi put za nešto više od mesec dana zbog problema sa desnim stopalom, koje je povredio tokom Velike nagrade Aragona u septembru.
Loading...