Robert Cianflone/Getty Images

Jelena Trajković

09.11.2018 | 09:00

Janone za SK: Manijak sam jer sam precizan u svemu

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Mnogi su u njemu videli naslednika Valentina Rosija, ali za sada nije uspeo da u potpunosti ispuni svoj potencijal. Zahvaljujući njegovom stilu vožnje broj njegovih navijača je sve veći, ali je zapravo istina da smo u kraljevskoj klasi samo u nekoliko navrata videli pravog Andreu Janonea.

Andrea Iannone

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Za razliku od pre dve godine, kada smo se susreli sa njim u Barseloni dok je branio boje Dukatija, italijanski motociklista ovoga puta nije izjurio sa intervjua. Doduše, i ovoga puta smo mu postavili nekoliko nezgodnih pitanja, ne može se reći da je bio raspoložen, ali je barem ostao do kraja, a na kraju je čak i mahnuo u kameru.

Vozač Suzukija je u intervjuu za Sport Klub, koji smo uradili u Brnu, pričao o tome šta njegovom timu fali u odnosu na najveće u šampionatu, ali i tome kakav izazov za njega predstavlja Aprilija za koju će voziti naredne godine. Takođe nam je otkrio zašto nosi baš broj 29 i koje su mu omiljene krivine.

Do kraja ovogodišnjeg Moto GP šampionata ostala je još samo Velika nagrada Valensije, koja se vozi 18. novembra, a Janone je dočekuje na devetom mestu plasmana. Ova sezona bila je izuzetno promenljiva za italijanskog motociklistu, ali znatno bolja od prethodne, čemu u prilog govori to da se četiri puta našao na pobedničkom postolju.

Andrea Iannone

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Na početku sezone smo se našli u teškoj poziciji, ali smo reagovali veoma dobro, veoma jako, ostvarili smo nekoliko podijuma, što je dobro po nas. Na svakoj trci smo veoma blizu vrha, smatram da imamo dobar potencijal, ali se ponekad mučimo sa elektronikom i stabilnošću, pa ne možemo da se borimo svaki put sa najboljima. U svakom slučaju to pokazuje da je Suzuki na dobrom putu“, rekao je Janone na početku intervjua za Sport Klub.

Janone i njegov timski kolega Aleks Rins su ove godine ukupno osam puta stigli do podijuma. Iako je napredak u odnosu na prethodnu sezonu, kada to nisu učinili nijednom, evidentan, utisak je da Suzukiju još nešto fali da bi mogao da se bori sa Dukatijem, Hondom i Jamahom.

U Brnu nismo koristili meke pneumatike da bismo ostvarili brzi krug na treninzima, ali jesmo gume na kojima je moguće ostvariti dobra vremena tokom polovine trke i bili smo veoma blizu samom vrhu. To nam je važno, ali se nekad mnogo mučimo na trkama jer mislim da sa strane elektronike ne možemo da pariramo ostalim konstruktorima, posebno Hondi i Dukatiju. Ali, svakog vikenda pokušavamo da napredujemo, razgovaram sa inženjerima i pokušavam da im objasnim situaciju, šta bih želeo da mi koristimo za mene, u poređenju sa drugim fabričkim timovima. Mislim da smo na dobrom putu, da radimo veoma dobro da bismo nadoknadili razliku ove godine“, naglasio je Janone.

Andrea Iannone, Jelena Trajković

Dragan Kašerić

Na pitanje u kojim stvarima je japanski tim posebno napredovao u poređenju sa prošlom sezonom, Italijan je odgovorio:

Suzuki je napredovao na mnogim poljima, u agilnosti, na skretanju, na tačkama kočenja mnogo bolje koristimo brzinu, mnogo bolje ubrzavamo, ali najveći korak smo napravili na tačkama kočenja. Smanjujemo brzinu mnogo bolje nego što je slučaj bio prošle godine“.

Janone je u kraljevskoj klasi debitovao 2013. godine i od tada je vozio za Pramak Dukati, Dukati i Suzuki. Najveći uspeh ostvario je na Velikoj nagradi Austrije 2016. godine, kada je upisao svoj prvi i za sada jedini trijumf u najjačoj kategoriji, braneći boje Dukatija. Međutim, zanimljivo, italijanski vozač kaže da se ne seća šta je najjača tačka motora italijanskog tima.

Andrea Iannone

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Teško je porediti motore, Suzuki je potpuno drugačiji u odnosu na Dukati. Za mene je to veoma dobar motor, ima dobru osnovu, važno je da radimo na detaljima da bismo smanjili zaostatak u odnosu na konkurente. U svakom slučaju, ovo je druga godina da vozim Suzuki, ne sećam se baš dobro svog starog motora. U ovom trenutku želim da ostanem pri vrhu na svakoj trci, da se na svakoj borim za podijum, radimo i pokušavamo da dođemo do toga“, kaže Janone.

Janone i Rins imaju potpuno drugačije stilove vožnje, pa nije ni iznenađujuće što na različitim stazama uspevaju da dođu do dobrih rezultata. Italijan naglašava da su obojica odradili sjajan posao za tim, što je najvažnije, a iako to znači gubitak koncesija za narednu sezonu, u Suzukiju se niko ne žali zbog toga.

Nekoliko puta sam ja bio na podijumu, na drugim trkama je Aleks bio na pobedničkom postolju, smatram da smo ostvarili dobar rezultat da bi Suzuki ostao pri vrhu. Ponekad se previše mučim da bih 100 odsto mogao da iskoristim potencijal motora jer imam drugačiji stil u poređenju sa Aleksom. Na nekim stazama vozim brže, na nekima sam bolji, a onda je na nekima on bolji od mene, ali je u svakom slučaju potencijal motora manje-više dobar. Važno je da poradimo na još nekim detaljima da bismo imali dobru brzinu na svakoj stazi“, naglasio je ’Manijak’.

Andrea Iannone

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Janone, očigledno, u prvih godinu i nešto dana u Suzukiju nije uradio dovoljno da bi ga japanski tim zadržao i naredne sezone. Na njegovo mesto stiže Đoan Mir, a italijanski motociklista prelazi u Apriliju.

To je veliki izazov za mene, u pitanju je italijanski proizvođač sa italijanskim ljudima. Mnogo verujem u ovaj izazov, imam veliku motivaciju, mislim da sam za dve godine mnogo unapredio Suzukijev motor, nadam se da ću to učiniti i sa Aprilijom. Interesantan je to izazov, definitivno ću dati sve od sebe“, istakao je Janone.

’Manijak’ će se u timu pridružiti Alešu Espargaru, koji nam je u intervjuu koji smo sa njim uradili u Barseloni rekao da se raduje Janoneovom dolasku. Italijan takođe veruje u odličnu saradnju, koja bi italijanski tim trebalo da učini konkurentnijim nego što je slučaj bio poslednjih sezona.

Da, i ja sam zadovoljan. On je dobar vozač, ima veliki talenat i iskustvo na Apriliji, tu je mnogo godina, zaista je interesantno. Mislim da zajedno možemo mnogo da pomognemo fabrici, fabrici Aprilije, tako da se nadam da će tako i biti“, naglašava Janone.

Svi Janonea znaju kao ’Manijaka’, što je nadimak koji mu je dao Valentino Rosi, ali je utisak da je mnogo mirniji sada nego u prethodnih nekoliko godina. On, međutim, nije saglasan sa tom ocenom.

Andrea Iannone

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Ne, mislim, ne... Manijak sam jer sam precizan u svemu, kao ostali sam momci, ali kod mene sve mora da bude na pravom mestu. Zbog toga je. Takođe, kada radim na motoru, želim da podesim sve detalje najbolje što mogu, ali u svakom slučaju da li sam mirniji nego u prošlosti, to ne znam. Uvek sam isti, pokušavam da napredujem svake godine, definitivno, u stilu vožnje, kao osoba, to je takođe životni izazov“, otkriva italijanski motociklista.

Tokom cele karijere Janone nosi broj 29, a ovoga puta smo ga pitali zašto se odlučio baš za njega.

Kada sam bio mlađi, vozio sam mini motore, moj brat je nosio broj dva, dok sam ja imao devetku. Kada je on preostao da se takmiči, odlučio sam da stavim njegov broj ispred svog jer je on stariji od mene i zbog toga nosim 29“, ističe Janone.

Za kraj, Janone je otkrio koje tri krivine bi izabrao kao svoje omiljene i nije nas mnogo iznenadio.

Sigurno Arabijatu 1 i Arabijatu 2 u Muđelu...Teško je jer volim sve staze i nemam omiljenu. U svakom slučaju, uvek se setim Arabijate 1 i Arabijate 2 u Muđelu, a na drugim stazama, tu su prva i poslednja krivina u Australiji, definitivno su veoma dobre“, rekao je Andrea Janone u intervjuu za Sport Klub.

Komentari (43)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Aleksandar Djuric

Miodrag..seo si ti na motor marke Racku250mm,zajedno sa AM..te ste vecali koji ga bolje voza.

Odgovori 2 1

IceMan

Precizan je u svemu, sem u vožnji. Doduše kad treba nekoga da obori preciznost mu se ne može osporiti.

Odgovori 2 3

Miodrag

Za ovog sto pita sta reci...reći da se Duan sa pet uzastopnih titula povukao ne pobeđen a svoju prvu titulu je odbranio pet puta.Dok deka svoju poslednju vec deset godina ne uspeva da obnovi.

Odgovori 10 10

* Sva polja su obavezna

Zarko za SK: Markes je najveći problem Jamahe

Zarko za SK: Markes je najveći problem Jamahe

Zarko za SK: Markes je najveći problem Jamahe

Ako bismo birali najprijatnije iznenađenje Moto GP šampionata u poslednje dve sezone, malo kome prvi pik ne bi bio Žoan Zarko. Francuski motociklista je na privatnoj Jamahi pravio čuda, pa nije iznenađenje što je zaslužio da ga KTM angažuje od naredne godine.

Ćijabati: Pritisak je na Petručiju

Ćijabati: Pritisak je na Petručiju

Ćijabati: Pritisak je na Petručiju

Sportski direktor Dukatija Paolo Ćijabati priznao je da Danilo Petruči naredne sezone mora da pokaže da je zaslužio mesto u fabričkom timu.
Loading...