Mirco Lazzari gp/Getty Images

Jelena Trajković

10.11.2018 | 11:00

Mir za SK: Uvek se poredim sa Vinjalesom

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Osvajanjem titule u Moto3 kategoriji prošle godine nagovestio je smo svedoci nastajanja buduće velike zvezde Moto GP šampionata. U kraljevsku klasu ide mnogo brže nego što se činilo u ovo vreme pre godinu dana, ali jednostavno nije mogao da propusti priliku kakva je poziv Suzukija.

Joan Mir

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Đoanu Miru je samo 11 trka bilo potrebno da bi se našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja prvi put u karijeri, a već u drugoj sezoni našao se na tronu u najslabijoj kategoriji Svetskog šampionata. I to je učinio tako što je bio klasa za sebe, pa nije bilo iznenađenje što je još pre osvajanja titule potvrdio da će braniti boje Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga u Moto2 kategoriji. Kada mu je titula već posle nekoliko trka bila u vidokrugu rekao nam je da je prerastao motor od 250 kubika i da ne može da zamisli sebe da i treću sezonu provede u Moto3.

Zbog prošle sezone, mnogi su očekivali mnogo više od mladog Španca, brzo su stigla i poređenja sa Maverikom Vinjalesom, koji je blistao u srednjoj klasi, iako nije stigao do titule. Da se ta poređenja ne stišaju postarao se time što je isto kao njegov stariji sunarodnik odlučio da posle jedne sezone u Moto2 pređe u kraljevsku klasu kao vozač Suzukija, isto kao Vinjales. I Honda je ozbiljno ’zagrizla’ za Mira u jednom trenutku, ali pošto je propustila rok da ga kapariše, Suzuki je uskočio i, čini se, izvukao premiju.

Na samom početku intervjua, koji smo uradili u Brnu, 21-godišnjeg Španca smo upitali da nam pojasni kako se tačno izgovara njegovo ime, pošto smo čuli razne varijacije. Odgovorio nam je da ga Španci zovu Hoan, ali da je najispravnije oslovljavati ga sa Đoan. Razgovarali smo i o privikavanju na veći motor, izazovu koji mu predstavlja Suzuki, kao i još nekim temama. Za početak, osvrnuo se na tok svoje karijere do sada.

Joan Mir

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Sve je proteklo brzo. Sećam se da sam pre tri godine bio debitant u Svetskom šampionatu, potom je usledila moja druga sezona u Moto3, osvojio sam titulu, sada sam u Moto2 i sledeće godine idem u Moto GP, sve ide brzo“, rekao je Mir.

Istina jeste da se sve odvija brzo, ali može da se kaže da mladi Španac nije potpisao ugovor sa Suzukijem za narednu sezonu, verovatno bi sledeću šansu za ulazak u kraljevsku klasu imao 2021. Jer, većina fabričkih timova obavezuje svoje vozače na po dve godine, a jedini izuzetak je Danilo Petruči, kojem je samo sledeća godina zagarantovana u Dukatiju.

Jeste, upravo tako. Bilo je poprilično teško. Rekao sam na početku sezone da ako osetim da sam konkurentan u Moto2 vrlo brzo voleo bih da pređem u Moto GP sledeće godine. Bilo je tako, zaista. Stigao sam do podijuma, u Ostinu, na trećoj trci sezone umalo se nisam borio za pobedu. Moj osećaj na motoru je izuzetno dobar, a ne uspeva veliki broj vozača da ostvari ovakve rezultate u svojoj prvoj godini u Moto2. Zaista je teška kategorija... Posle toga sam uvideo da imam ponude nekoliko timova, ali ona koju mi je predstavio Suzuki je bila najbolja“, naglasio je Mir.

Joan Mir, Jelena Trajković

Dragan Kašerić

Vraćamo se na sam prelazak iz Moto3 u Moto2 i ono na čemu je Mir morao da radi da bi bio spreman za izazove koji ga čekaju ove sezone.

Jedna od stvari je snaga. Sećam se prošle godine da mi je u Moto3 težina bila 62 kilograma, sada imam 68. Dobijam na težini i ove sezone moram da dobijem još. Takođe rastem i to je lako, ali takođe moram da radim u teretani, na motokros motoru da bih dobio na snazi i to mi zaista dobro ide“, ističe španski motociklista.

U intervjuu koji smo uradili u Brnu sa Mirovim trenerom Štefanom Prajnom, on nam je rekao da Španac mora da iskoristi priliku i pređe u Moto GP već naredne godine jer raste veoma brzo. Mir je saglasan sa time.

Joan Mir

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Kao što sam rekao, poprilično sam iznenađen kako sam se privikao na Moto2. Sve je brzo, sve ide jako brzo, rezultati dolaze, borili smo se za pobede na velikom broju trka, stižemo do podijuma, borimo se sa najboljima i to je važno za mene“, kaže Mir.

Zbog toga kako teče njegova karijera, poređenje sa Vinjalesom je neizostavno. Obojica su posle titula u najslabijoj kategoriji prešli u Moto2, a vrlo brzo i u kraljevsku klasu, i baš u Suzuki. Na pitanje da li se nada da će emulirati naredne godine, Mir odgovara:

Da, manje ili više. Sviđa mi se šta je Vinjales postigao jer je osvojio titulu u Moto3, onda je kao ja bio izuzetno dobar u Moto2 i brzo je želeo da pređe u Moto GP. I sada je on među najboljima u kraljevskoj klasi. Sa njim se uvek poredim jer je veoma dobar vozač i sledeće godine ću deliti stazu sa njim, što će biti poseban osećaj“.

Joan Mir

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Mirov trener nam je pre nekoliko meseci rekao da je jedna stvar koju govori svim vozačima sa kojima radi da moraju da razumeju da ništa ne mogu da postignu za pet ili šest trka u nekoj kategoriji, da im je potrebna cela sezona. Od njega se očekuje da će postati velika zvezda u najjačoj kategoriji, ali on sâm ne želi ništa da predviđa.

Ne znam, nadam se. Radim na tome, naravno. Ne prelazim u Moto GP da bih bio samo jedan od vozača na stazi. Želim da budem jedan od najvećih i zato želim da pređem u kraljevsku klasu, da bih iskoristio priliku koju mi je Suzuki dao, da bih im vratio za ovu zahvalnost koju osećam u ovom trenutku dobrim rezultatima“, naglasio je Mir i dodaje, „Pokušavam da to što ljudi pričaju ne utiče na mene jer na kraju krajeva ako to kažu to znači da radite stvari kako treba. To je važno. Voleo bih da budem jedan od najvećih, to je moj cilj, zbog toga radim vredno svakog dana i nadam se da ću to dostići“.

Iako je prvu sezonu u Svetskom šampionatu vozio pre dve godine, za ove tri sezone je imao borbe sa velikim brojem vozača. Među njima se jedan, ipak, izdvaja kao onaj kojeg je najteže preteći na stazi.

Prošle godine u Moto3 je to bio Fenati, to je istina. Ove godine je u Moto2 zaista teško preteći vozače koji su među najboljima, teško ih je pobediti. Sledeće sezone će takođe biti teško. Ne bih mogao da izaberem jednog, ali su svi najbolji u Moto2 naravno teški za preticanje“, rekao je Đoan Mir u intervjuu za Sport Klub.

Komentari (4)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Bojan Todorović

Pa iskreno, očekivao sam malo više u moto 2. Delovao je suvereno u trojci pa sam se ustvari ponadao da će ovde zablistati. Uspešan je, nesporno, ali nije onako eksplodirao kako bismo voleli. Iskreno mislio sam da će biti nalik Markezu i da bi za par godina mogao da mu konkuriše. Čini se da ipak nije tako. Videćemo uskoro.

Odgovori 3 0

Kaokakao

Mali malo preskace korake u razvoju. Aj da vidimo da li je stvarno toliki talenat ili ga neko gura, tj. ima dobre sponzore.

Odgovori 8 2

Boža

Pa vidi decko ko zna da vozi pa se s njim i poistovećuje.

2 0

* Sva polja su obavezna

Ćijabati: Pritisak je na Petručiju

Ćijabati: Pritisak je na Petručiju

Ćijabati: Pritisak je na Petručiju

Sportski direktor Dukatija Paolo Ćijabati priznao je da Danilo Petruči naredne sezone mora da pokaže da je zaslužio mesto u fabričkom timu.

Šarin za SK: Poziv usred planine je promenio sve

Šarin za SK: Poziv usred planine je promenio sve

Šarin za SK: Poziv usred planine je promenio sve

Uopšte nije bilo planirano da već ove godine dobije priliku u kraljevskoj klasi. Samo nekoliko dana pre predsezonskih testiranja Jonas Folger je obavestio Teh3 da zbog zdravstvenih razloga neće voziti ove sezone. I tu je uskočio Hafiz Šarin.
Loading...