Mirco Lazzari gp/Getty Images

Jelena Trajković

13.11.2018 | 11:00

Rins za SK: Suzuki će uskoro biti šampionski motor

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Za Moto GP šampionat kaže da je sve ono o čemu je sanjao. Posle problematične debitantske sezone, uspeo je mnogo da napreduje i bori se za podijume, a što je možda još važnije zajedno sa svojim timskim kolegom vratio je Suzuki na pravi put.

Alex Rins

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Aleks Rins je šansu u japanskom timu zaslužio time što se u četiri sezone u nižim klasama isto toliko puta borio za titulu. Na njegovu žalost, svaki put je ostao kratkih rukava, ali ga je zato Suzuki, na primer, izabrao ispred Žoana Zarka, dvostrukog šampiona Moto2 kategorije.

Njegovu prvu sezonu obeležili su problemi sa povredom zgloba ruke, ali je uspeo da je završi svojim najboljim rezultatom – četvrtim mestom u Valensiji. Nije mu mnogo vremena bilo potrebno da nađe pravi ritam ove godine, pa je posle odustajanja u Kataru u Argentini stigao do prvog podijuma. Još tri puta se našao na pobedničkom postolju, zbog čega zasluženo drži peto mesto u generalnom plasmanu pred poslednju trku, a iza njega su, između ostalih, Zarko, Kal Kračlou, Horhe Lorenco, Dani Pedrosa, kao i drugi vozač Suzukija Andrea Janone.

Između dva naša susreta sa španskim motociklistom prošlo je tačno dve godine, a u međuvremenu se mnogo toga promenilo. U intervjuu koji smo uradili u Brnu razgovarali smo o tome, dolasku Đoana Mira u Suzuki, kao i potencijalu koji ima njegov motor u sezonama koje dolaze, pošto je produžio ugovor sa japanskom ekipom do kraja 2020. godine.

Rins je povredu zgloba ruke doživeo u Ostinu, zbog čega nije propustio samo trku tog vikenda, već i četiri naredne. Trke u Asenu i Sahsenringu poslužile su mu za privikavanje, a od tada je postepeno napredovao.

Alex Rins

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Za mene je prva sezona bila pomalo teška jer sam doživeo povredu šake na trećoj trci. Pokušao sam da se oporavim što sam brže mogao, vratio sam se jak, dobro sam se osećao. Prošlu sezonu smo završili sa dobrim osećajem na motoru i zahvaljujući tome sam ove godine mogao da budem još bolji. Moj osećaj i moja očekivanja su viši nego prošle godine i zahvaljujući tome radim bolje“, rekao je Rins.

Privikavanje na motor od 1.000 kubika nije lako, to će reći svaki vozač u kraljevskoj klasi. Na pitanje šta je glavna stvar na kojoj je morao da radi prilikom prelaska iz Moto2 u Moto GP šampionat, španski motociklista je odgovorio:

Smatram da je najteža stvar koju sam morao da promenim bio stil vožnje. U kraljevskoj klasi morate mnogo više da kontrolišete na davanju gasa, kao i elektroniku. U trci morate da kontrolišete pneumatike, da se pomalo igrate sa elektronskim mapama, a toga nije bilo u Moto2. Mislim da su svi prelasci pomalo teški jer se posle Moto3 sve menja – gume, motor je teži, a promena kod prelaska iz Moto2 u kraljevsku klasu je izuzetno velika. Manje-više, mislim da su na istom“.

Alex Rins, Jelena Trajković

Marko Trajković

Utisak je da je ovogodišnji motor Suzukija mnogo kompletniji u odnosu na prošlogodišnji, a Rins je saglasan sa tom ocenom. Njegovi rezultati, kao i Janoneovi, govore u prilog tome, pa će japanski tim izgubiti koncesije, što znači da će se takmičiti u istim uslovima kao Honda, Jamaha i Dukati.

Uspeo sam da odradim kompletnu predsezonu jer sam prošle godine kada sam prvi put seo na Suzuki doživeo povredu leđa i pripreme za sezonu su za mene bile katastrofa. Ali, ove godine sam bio fokusiran na unapređenje prošlogodišnjeg motora, a tokom celih testiranja sam bio veoma konkurentan. Mislim da je naš motor izuzetno dobar sada“, naglašava Rins.

Od početka sezone Rins i Janone su Suzukiju doneli osam podijuma, ali u timu ne žele da se zaustave samo na tome, naglašava mladi Španac.

Da, sigurno. Mislim da Suzuki i ja imamo manje-više iste ciljeve, a to su pobede. Smatram da ove sezone sve funkcioniše veoma dobro, ali mi spremamo motor za sledeću godinu“, ističe Rins.

Alex Rins

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Rins otkriva da je teško u kraljevskoj klasi voziti samouverenije ili opuštenije, ali da mu je drago što je rano rešio svoju budućnost. Iako je već drugu godinu u kraljevskoj klasi, Rinsa praktično svi još gledaju kao novog vozača u toj kategoriji. Zbog toga smo ga pitali na šta se svode podešavanja njegovog motora, na njegov osećaj ili informacije koje dobija od samog tima.

Manje-više. Kada imam probleme, dajem svoje komentare momcima, inženjerima i momcima iz Japana, a oni pokušavaju to da analiziraju i kažu mi da treba da promenim svoju vožnju ili da će naći nešto za mene. Mislim da naši zahtevi, i tima i mene, idu u istom smeru, a to je važno za razvoj motora“, otkriva Rins.

Od povratka u Moto GP šampionat pre skoro četiri godine, Suzuki je svoj najbolji rezultat ostvario 2016. na „Silverstonu“, gde mu je Maverik Vinjales doneo trijumf. Lepo bi bilo videti vozače japanskog tima ponovo u borbi za trijumf, a Rins smatra da nećemo još dugo morati da čekamo da se Suzuki opet nađe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja.

Mislim da je potencijal našeg motora izuzetno visok. Iskreno, da ste me ovo pitali prošle godine rekao bih da nemamo nikakav potencijal da budemo pri vrhu, ali sam sada, posle prvih nekoliko trka, siguran sam u dobru sezonu“, istakao je Rins i dodao, „Definitivno je moguće da Suzuki uskoro dođe do pobede. Sve je moguće, na dobrom smo putu, na putu smo da razvijemo motor tako da bismo pokušali da pobedimo. Što da ne, bićemo spremni, daću 100 odsto od sebe“.

Alex Rins

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Naredne sezone, Rinsu će se u timu pridružiti prošlogodišnji šampion Moto3 kategorije Đoan Mir, kojem mnogi predviđaju veliku karijeru u najjačoj kategoriji. Vozač Suzukija najavljuje teško privikavanje za svog sunarodnika, ali ne sumnja da će biti brz.

Smatram da Đoan ima dobar potencijal. Sigurno će za njega biti teško da razume motor, njegovu snagu, ali će sigurno biti brz. Da me pita za savet, odgovorio bih mu na ono što me pita. Jasan sam, nemam šta da izgubim i nisam uplašen“, naglasio je Rins.

Kada pogleda u budućnost, u narednu godinu ili sezonu koja dolazi posle nje, španski motociklista ne sumnja da će njegov tim moći da parira najvećima u borbi za pobede, ali i titule. Podsetimo, poslednji naslov prvaka japanskoj ekipi doneo je Keni Roberts junior 2000. godine.

Radimo na tome. Na nekim trkama smo bili ispred nekih vozača Jamahe, Dukatija i Honde, mislim da će se možda sledeće godine ili za dve godine Suzuki boriti za titulu“, rekao je Aleks Rins u intervjuu za Sport Klub.

Komentari (2)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

NR

Rins je kao bioskop.

Odgovori 3 3

nenad

Jelena, samo ovako nastavi!!

Odgovori 6 4

* Sva polja su obavezna

Rosi: Hamilton mora da dođe na ranč

Rosi: Hamilton mora da dođe na ranč

Rosi: Hamilton mora da dođe na ranč

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi poručio je šampionu Formule 1 Luisu Hamiltonu da mora da poseti njegov ranč u Tavulji, pošto je prošle nedelje testirao Jamahu R1 u Heresu.

Lorenco mora na još jednu operaciju

Lorenco mora na još jednu operaciju

Lorenco mora na još jednu operaciju

Petostruki svetski šampion Horhe Lorenco u ponedeljak će biti operisan po drugi put za nešto više od mesec dana zbog problema sa desnim stopalom, koje je povredio tokom Velike nagrade Aragona u septembru.
Loading...