‘Pakao’ na 22 stepena

Moto GP 15. jun 201918:17 > 18:27
Dragan Kašerić

Znam da su uslovi u Beogradu i okolini daleko od idealnih, saosećam se sa apsolutno svima jer isti mene čekaju kad se vratim kući, ali teško mogu da vam opišem kakav je osećaj na 22 stepena na suncu u Barseloni pre 10 ujutro.

Nemojte pogrešno da me shvatite, divno je, ali kada ste kao ja ’margarinske sorte’, onda je to veliki problem. Krema za sunčanje je obavezna u mojoj torbi od prve trke na kojoj sam bila, a danas mi je i te kako bila potrebna. Kada sam se spustila do garaža pred treće treninge, jurila sam svaki delić hladovine koji sam mogla da ugrabim jer je sunce pržilo. Znali smo i za paklenije dane na „Katalunji“, ali nikada ranije temperatura nije govorila jedno, a sam osećaj drugo.

Povezano

Pakleno je bilo i što se tiče same akcije na stazi, a za to se postarao Fabio Kvartararo. Još u petak sam najavila da tipujem na njega što se tiče pobede i mislim da sam posle današnjeg razgovora sa njim još više ubeđena u to. Odavno nam je, inače, bilo jasno da je poseban, zbog njega je, uostalom, promenjeno jedno od izuzetno važnih pravila u Svetskom šampionatu, samo je bilo potrebno vremena da počne da ispunjava svoj potencijal.

Pre tačno godinu dana, na istom mestu na kojem se sada nalazimo, mladi Francuz je ostvario svoju prvu pobedu u karijeri. Bilo je to u Moto2 kategoriji, u njegovoj četvrtoj sezoni u šampionatu, pošto je u svakoj od njih vozio za četiri različita tima u dve klase. Na red je stigao i peti, ali u kraljevskoj klasi, a utisak je da mu je najjača kategorija donela spoznaju šta je potrebno da bi ispunio ono što su mnogi od njega očekivali još pre njegovog 16. rođendana. Pre dva meseca je, inače, napunio tek 20.

Jeste da je imao mnogo uspona i padova ove sezone, ali je mnoge naterao da se zapitaju kako Valentino Rosi i Maverik Vinjales ne mogu da rade na Jamahi isto što i on. Japanski motor očigledno i te kako zaostaje za Hondom i Dukatijem u trkama, ali nas Kvartararo na treninzima i kvalifikacijama navode da pomislimo da ima nešto što je Jamahi baš potrebno. U Heresu nas je iznenadio pol pozicijom, a iako je ovoga vikenda usledila druga, posle izuzetno dobrih treninga, moramo da kažemo da ono što radi u Montmelu nije baš očekivano.

Fabio je između trke u Muđelu i na „Katalunji“ imao operaciju ruke, ali nije dozvolio da ga to uspori, naprotiv. U razgovoru posle kvalifikacija nam je otkrio da u petak i subotu nije pio lekove protiv bolova, ali da još nije doneo odluku da li će takav slučaj biti i za dan trke. Utisak je da stoji čvrsto na zemlji, ne zanosi se time što startuje sa prve pozicije jer je svestan da je dug put do prve krivine, a pored njega u prvom redu trebalo je da budu Mark Markes i Maverik Vinjales. Međutim, vozač Jamahe je upropastio krug baš Kvartararu i zbog toga je pomeren na šestu poziciju, a treću je nasledio Franko Morbideli. Pored pomenute trojice, tu su i svi ostali koji slede iza Kvartarara, a u takvom razmišljanju je razlika između onog mladog Francuza od pre samo godinu i po dana i ovoga sada.

Markes je za tek 15 hiljaditinki ostao bez pol pozicije na stazi na kojoj nije pobedio godinama, a isto kao i Kvartararo umanjuje svoje šanse u priči za Sport Klub jer je svestan da trka neće biti nimalo laka. U Montmelu je u subotu u vreme kvalifikacija bilo izuzetno toplo, uslovi su se potpuno promenili ne samo u odnosu na dan ranije, već i četvrti trening slobodan trening koji je vožen baš pre borbe za pol pozicije. To je dovelo i do nove ’akrobatske tačke’ branioca titule, koji se ponovo na spektakularan način spasao pada. Posle kvalifikacija smo, inače, saznali da je mladi Španac tek prošle nedelje dobio vozačku dozvolu za motor, možemo samo da zamišljamo šta bi bilo da nije položio vozački ispit.

Uz Kvartarara i Markesa u prvom startnom redu naći će se Morbideli, od kojeg je za samo hiljaditinku brži bio Vinjales, koji je drugi od četvorice vozača Jamahe koji su se našli u prvih pet u kvalifikacijama. Sledili su ga Morbideli i Valentino Rosi, ali imam utisak da takav rasplet pomalo i maskira probleme koje ima japanski proizvođač. Situacija je daleko od idealne jer su Honda i Dukati bolji od svih ostalih, Suzuki ih sledi, a KTM vreba svoju šansu i samo je pitanje kada će je ugrabiti.

Rosija će od njegovog timskog kolege odvojiti Andrea Doviciozo, a trećem startnom redu slediće Danilo Petruči na drugom Dukatiju, vozač Suzukija Aleks Rins, na kojeg treba obratiti pažnju u nedelju, i Kal Kračlou i Horhe Lorenco na Hondama. Sve to nam garantuje sjajnu trku u nedelju, mi priželjkujemo i najbolju ove sezone, a „Katalunja“ retko kad zaista razočara. I u preostale dve klase biće uzbudljivo, čemu u prilog ide činjenica da su pol pozicije osvojili Gabrijel Rodrigo i Augusto Fernandes.

Pored toga što smo intervjuisali momke koji će se u nedelju u 14 časova naći u prvom startnom redu, imali smo problem sa strujom, što ste već mogli da vidite na našim društvenim mrežama, a uskoro ćete biti u prilici da to učinite na sajtu. Uradili smo zanimljivu priču sa Mateom, kuvarom Petronas Jamahe, koji nam je otkrio kako se vozači malezijskog tima u sve tri klase hrane, koja su im omiljena jela, a odlično smo se sporazumeli iako je on pričao na italijanskom, a ja na engleskom. Dan na stazi nije još gotov za nas, pošto nas čeka još intervju sa Bredlijem Smitom posle nekoliko odlaganja. On je sjajan sagovornik, nikada ne razočara, a u nedelju ću vam otkriti neke detalje, pa vas do tada pozdravljam sa „Katalunje“.