Mark Thompson/Getty Images

Jelena Trajković

11.11.2019 | 18.00

Hamilton bolji nego ikada ranije

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Iako je šestostruki svetski šampion postao tek u novembru, na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država, već posle osam trka je bilo jasno da je titula njegova. Na putu do nje nije bilo mnogo trenutaka od kojih zastaje dah, ali je izvesno ova sezona najbolja u karijeri Luisa Hamiltona.

Lewis Hamilton

© 2019 Daimler AG/Steve Etherington

To je možda i logično zaključiti zbog činjenice da je 10 puta na 19 trka stajao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Međutim, to nije glavni razlog, već činjenica da je bio konstantniji više nego ikada ranije i za razliku od većine prethodnih sezona, bilo je jasno da nikako ne uspeva da nađe pravi ritam u onome što mu je bilo jedno od najjačih oružja, a to je borba za pol poziciju.

Ako se vratimo godinu dana unazad, setićemo se da je Hamilton dominacijom u kvalifikacijama u većini slučajeva stvarao podlogu za ono što bi radio dan kasnije. Njegova brzina je bila impresivna, čak i u trenucima kada je Mercedes kaskao za Ferarijem, a konačni udarac svojim rivalima zadao je u drugom delu sezone, posle letnje pauze. Ovoga puta mu je brzina u kvalifikacijama nedostajala, ali ga to nije sprečilo da sve praktično reši u prvih osam trka, naprotiv.

U tom periodu vozač Mercedesa je ostvario šest pobeda, uz dva druga mesta, a iako
nije usledio niz jednako uspešnih trka, ne može da se kaže da je napravio neku veliku grešku. Pravu konkurenciju nije imao, mnogi bi rekli jer mu je glavni rival bio timski kolega Valteri Botas, ali iako za Finca ova sezona najbolja u karijeri, izvesno je da nikoga nije ubedio da je šampionskog kalibra. Verovatno nije ni samog sebe.

Formula 1


S druge strane, Ferari je pobedio samog sebe nizom pogrešnih odluka, kao mnogo puta od poslednje šampionske sezone italijanskog tima 200
7. godine. Bilo je tu favorizovanja Sebastijana Fetela u odnosu na Šarla Leklera, odbijanja da jedan drugoga propuste, pa i tehničkih problema. Tako je do trenutka kada je mladi Monegašanin doneo svom timu prvu pobedu ove sezone bilo već prekasno da u Ferariju uopšte pokušaju da izazovu Hamiltona.

Do te Velike nagrade Belgije, na kojoj je Lekler došao do prvenca, Red Bul je već iskusio slast pobede, i to dve, zahvaljujući Maksu Ferstapenu. Time što je slavio na Velikoj nagradi Austrije, mladi Holanđanin je doneo Hondi prvi trijumf još od 2006. godine i trke na „Hungaroringu“, na kojoj je slavio Dženson Baton. Od austrijskog tima se nije moglo očekivati da će ozbiljno pretiti Mercedesu i Ferariju u prvoj sezoni saradnje sa Hondom, ali je i te kako začinio sezonu. I to uprkos problematičnom prilagođavanju Pjera Gaslija i odluci da Francuza u timu zameni Aleksander Albon, a ostali su standardno bili daleko iza ’velike trojke’.

Ali, vratimo se Hamiltonu. Ne možemo da kažemo da je odjednom postao ’nedeljni vozač’, kako zovu one koji zablistaju kada dođe dan trke, što je nešto što je tokom većeg dela karijere pratilo, na primer, Valentina Rosija.
I pre ove godine imao je veliki broj trka na kojima je trijumfovao, a da nije startovao sa pol pozicije ili uopšte iz prvog reda. Zapravo, ova sezona je za Britanca ukupno gledano najbolja, ali je kada se izdvoje kvalifikacije jedna od najlošijih. Manje pol pozicija imao je u samo dva navrata – po jednu 2010. i 2011, kada je vozio za Meklaren, a četiri još samo 2009, posle svoje prve šampionske sezone.

Formula 1


Ove godine je tri od četiri puta došao do pobede posle starta sa pol pozicije, a dve trke su bile ekstremno dosadne jer takvima mogu da se okarakterišu 1.000. u istoriji, koja je vožena u Kini, i Velika nagrada Španije. U Monaku je, s druge strane, morao konstantno da se brani od Ferstapenovih napada na istrošenim pneumaticima, a upravo tada je došlo do izražaja kakav je vozač. Pored već pomenute dve trke samo još jedna nije bila zanimljiva kada je Hamilton poveo u prvoj krivini, a to je bila Velika nagrada Francuske, posle koje je bilo jasno da će morati pravo čudo da se desi da on ne osvoji titulu.

Problem za Hamiltona je ove godine bilo to što za razliku od prethodnih sezona nije toliko često dolazio u poziciju da povede na startu. To se zapravo desilo još samo jednom, i to na Velikoj nagradi Nemačke, na kojoj se u izuzetno teškim uslovima okrenuo na stazi u trenutku dok je vodio i morao je da se zadovolji devetim mestom. Praktično je tada napravio jedinu pravu grešku, ali koja mu se ne može uzeti za zlo zbog uslova na stazi „Hokenhajm“. I to mu je najlošiji plasman ove sezone, a još samo dva puta se našao van podijuma – u Austriji i Singapuru.

Što se tiče ostalih trka na kojima
je prvi prošao kroz cilj, sada već šestostruki svetski šampion je i te kako morao da se bori. U nekolim slučajevima je naterao svoje rivale na grešku, i to kada je bio u podređenom položaju, kao što je slučaj bio u Bahreinu ili Kanadi, kada je nadmudrio Fetela. I dalje smatram da nemački automobilista nije trebalo da bude kažnjen zbog onoga što se desilo na stazi „Žil Vilnev“, ali pravila su pravila.

Lewis Hamilton

© 2019 Daimler AG/LAT Images

Tu je i trijumf na „Hungaroringu“, gde je tokom cele trke pritiskao Ferstapena, a slomio je njegov otpor u samom finišu i još jednom pokazao koliko mu ta staza odgovara. Iako su se te pobede izdvojile, a Hamilton još ima šansu da izjednači ili nadmaši svoj rekord (11 trijumfa u jednoj sezoni), pošto nas čekaju još dve trke, nije to samo razlog zašto je ovo njegova najbolja sezona. U stvari to je činjenica da i na onim trkama na kojima nije slavio imao je šansu da to učini, a u najlošijoj poziciji bio je na „Red Bul ringu“ i otvaranju sezone u Australiji, zbog oštećenja na bolidu.

U Ostinu je drugim mestom obezbedio titulu, i to posle starta sa pete pozicije, posle kojeg je pretekao dvojac Ferarija, a na kraju se našao između Botasa i Ferstapena. Imao je lošiju strategiju od obojice, u jednom trenutku se činilo da bi mogao i da slavi, ali nije imao šanse kada ga je napao timski kolega. Predugo je ostao na stazi na tvrđoj komponenti pneumatika, što ga je koštalo, pa ga je vozač Red Bula sustigao u finišu. Mnogi bi sada dodali da bi ga mladi Holanđanin pretekao da je trka potrajala još koji krug, ali nije.

Uz to, u Bakuu je Hamilton pritiskao Botasa do samog kraja, možda ne baš koliko je mogao, kao što je slučaj bio u duelima sa Leklerom u Spa i Monci. Na Velikoj nagradi Italije je viđena i diskutabilna odbrana pozicije mladog Monegašanina, pa je morao da se zadovolji drugim mestom. U Singapuru je bio četvrti, najviše zbog loše odluke tima kada da ga pozove u boks, dok ga je na neki način previše sigurna strategija koštala na „Suzuki“.

Formula 1


Britanski automobilista je jednostavno bio najbolji ove godine, što mnogi ne bi okarakterisali impresivnim dostignućem kada ostali vozači, uz određene izuzetke, nisu mogli da vežu dve sjajne trke. Stoji činjenica da je Mercedes bio klasa za sebe u odnosu na ostale, ali je u mnogim situacijama do izražaja došla Hamiltonova veština. U Montrealu bi možda još neki vozač Fetela uspeo da natera na grešku, ali niko osim Britanca verovatno ne bi mogao da se spase da ne udari u vozača Ferarija ili zid u takvoj situaciji. Botas u identičnom bolidu Hamiltonovom sigurno ne bi mogao, pa ni Ferstapen, kojeg mnogi smatraju najboljim vozačem mlade generacije.

Dominacija nemačkog tima je ove sezone prevazišla i onu viđenu krajem prošlog veka i početkom ovog, kada je Ferari vezao pet titula zahvaljujući Mihaelu Šumaheru. Međutim, Hamilton je, voleli ga ili ne, ubedljivo najbolji vozač u šampionatu, koji je to postao najviše zbog toga što ga je Niko Rozberg pobedio u borbi za titulu 2016. godine. Da se to nije desilo, izvesno je da bi se Britanac pomalo opustio, ali je umesto toga oslobođen vozač kojem trenutno nema granica.

Hamilton je ove godine osvojio šestu titulu, pa ga samo jedna deli od Šumaherovog rekorda. Broj dvojih pobeda je doveo do 83, dok je legendarni Nemac tokom karijere 91 put stajao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. S obzirom na to čega smo svedoci u poslednjih šest godina, ništa ne nagoveštava da će se bilo šta promeniti naredne sezone, a to potencijalno znači da ćemo u ovo doba dogodine imati novog barem statistički najboljeg svih vremena. Jer, da bi ga neko pobedio moraće da se posveti u potpunosti tom cilju, kao što je slučaj bio sa Rozbergom, a ne deluje da je iko spreman na toliku žrtvu. Ali, ko zna, možda nas neko i demantuje...

Komentari (22)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Navijac F1

Ma Hamilton je nesporno najbolji, licno ga ne gotivim, ali covek je ubedljivo najbolji vozac i vozac decenije. Kapa dole. Ali gledam 5 put replej trke od 65 kruga, zena kaze da sam bolestan. Ali koje razocarenje komentatora, da li ste primetili, covek i dalje trazi opravdanje za Fetela. Navijam za Lekelera, Hamiltona postjem, max realno nije to to. 1 trku predobar 5 trka ga nema, nije to to. Hamilton, lekler, pa 5 slobodni mesta pa onda ostali. To je trenutno stanje...

Odgovori 1 0

Miodrag3

Gde su bili njegovi fanovi pre 2014 ? Svaka cast onim od 07 ali ovo od 14 pa nadalje to su ovi sto prate F1 od 2015

Odgovori 2 7

Nenad

The Wolf Dal si ti dete normalan ?

Odgovori 0 4

* Sva polja su obavezna

Laudi posthumno nagrada za ličnost godine

Laudi posthumno nagrada za ličnost godine

Laudi posthumno nagrada za ličnost godine

Trostruki svetski šampion Niki Lauda posthumno je proglašen za ličnost godine na gala večeri Svetske automobilske federacije (FIA) u Parizu.

Gotovo (ne)moguća sezona

Gotovo (ne)moguća sezona

Gotovo (ne)moguća sezona

Mnogo puta do sada Mark Markes nas je naterao da pomislimo da je nemoguće u stvari moguće, a verovatno najbolji primer za to je sezona iza nas. Niz pobeda i drugih mesta omogućio mu je da se bukvalno prošeta do šeste titule u kraljevskoj klasi, a osme ukupno.
Loading...