O Lorencu sa čovekom koji ga je naučio kako da slavi

Moto GP 15. nov 201914:07 > 14:15
Mirco Lazzari gp/Getty Images

Verovatno ne postoji osoba u Svetskom šampionatu u motociklizmu koja bolje poznaje Horhea Lorenca od Vilka Zilenberga. Sarađivali su tokom najvećih uspeha španskog motocikliste, kada je za šest sezona osvojio tri titule svetskog šampiona.

sport klub

Lorenco je u četvrtak objavio povlačenje, a iako je ta vest šokirala mnoge, takav je slučaj bio zbog činjenice kada je to učinio. Međutim, oni najbliži njemu, pa čak i vozači sa kojima se borio poslednjih godina nisu bili iznenađeni. Pol Espargaro nam je rekao da se tako nešto i očekivalo, ali da je zbunjujuće bilo to što je petostruki svetskih šampion demantovao navode da bi mogao da završi karijeru i svojim objavama na društvenim mrežama pokazivao ljudima da trenira vrednije nego ikada ranije.

Povezano

Možda je time pokušavao sebe da ubedi da kraj nije tako blizu, pošto je na konferenciji za medije rekao da je posle pada u Asenu pomislio: „Horhe, šta ti ovo treba u životu?“. Zilenberg, sada šef Petronas Jamahe, koji je sa Lorencom radio šest sezona, u razgovoru za Sport Klub istakao je da nije iznenađen, ali da se nadao da kraj velike karijere njegovog prijatelja neće nastupiti u nedelju.

Nisam iznenađen jer se posle padova na Katalunji i Asenu videlo da ima problem da pronađe dobar osećaj na motoru, to je svima bilo očigledno. Kada je poslao pozivnicu za konferenciju za medije, nadao sam se da će predstaviti novi dizajn kacige za ovaj trkački vikend, ali je, nažalost, odlučio da se povuče“, rekao je Zilenberg za Sport Klub, „S druge strane, to je hrabar potez. Svi znamo da je Horhe fantastičan vozač. Pobeđivao je prošle godine, to je bilo neverovatno. Ponosan sam jer sam bio deo najuspešnijih momenata njegove karijere. Prijatelji smo od 2010, kada su nam se prvi put putevi ukrstili, i bio sam šef njegovog tima. To se nikada neće promeniti jer nas vežu toliko divne emocije. Svaki put kada se vidimo i dalje uživamo u svim uspesima koje smo imali sa Jamahom“.

Lorenco nije samo jedan od najboljih vozača svoje generacije, već u istoriji. Pet titula, od toga dve u klasi do 250 kubika, a tri u kraljevskoj, kao i 66 pobeda i ukupno 148 podijuma, govori u prilog tome. Zilenberg je i te kako imao veliku ulogu u njegovom razvoju, a na pitanje šta ga čini velikim vozačem, rekao je:

#related-news_0

Mislim da je to bila njegova odlučnost. Dobro nikada nije bilo dovoljno dobro. Kada bi pobedio, ne bi bio zadovoljan sa kolikom je razlikom trijumfovao. Na početku karijere bi zaboravljao da proslavi, pa sam ga ja tome naučio. Sa svakim dostignućem potrebno je osloboditi se pritiska i uživati u trenutku, posebno kada ste nešto postigli zajedno sa nekim. Dakle, na početku karijere nikada nije bio srećan jer ako bi pobedio sa jednom sekundom prednosti, želeo bi da je bilo 10 sekundi. Bio je toliko motivisan i odlučan, nikada zadovoljan postignutim. Mislim da ga je to učinilo neverovatno brzim. I zbog toga ima pet svetskih titula u vitrinama“.

Samog španskog motociklistu smo na konferenciji za medije pitali da izdvoji najdraže trenutke tokom svoje karijere, a on je, zanimljivo, među njih ubrojao i pad u Asenu 2013. godine. Tada je braneći boje Jamahe pao i slomio ključnu kost na slobodnom treningu, ali je odlučio da ode na operaciju i vrati se na stazu dva dana kasnije. Po današnjim pravilima to ne bi bilo moguće, a tada je stigao do neverovatnog petog mesta, ali je samo dve nedelje kasnije obnovio povredu.

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Horhe je već rekao da je bilo mnogo lepih uspomena. Jedna od njih je ona u Asenu, kada je doživeo prelom ključne koristi. Rekao sam mu: ’Idi na operaciju i moći ćeš da voziš u nedelju’. Nije mogao da veruje, a ja sam bio uporan. Rekao sam mu da sam ja imao takvu operaciju – stave vam metalnu pločicu na ključnu kost i odmah možete da radite sklekove. Kao što je napomenuo na konferenciji za medije, to je bio trenutak u kojem je mentalni sklop veoma bitan za vozača. Trku je završio peti, ali je na nesreću ponovo pao u Sahsenringu i nije želeo da ponovo prolazi kroz sve to. Pokušao da ga nagovorim, rekao sam mu da su mu potrebni bodovi, a te 2013. je ostao bez titule zbog samo jednog boda. Da je otišao u Sahsenring, osvojili bismo još jednu titulu. Asen je jedna od uspomena, ali tu je i poslednja trka 2015. godine, odvozao je neverovatnu trku, nadoknadio je bodove u odnosu na Valea zbog svega što se desilo u Sepangu, bila je to užarena situacija, ali je uspeo da se zadrži 26 krugova ispred dvojice vozača Repsol Honde i dođe do titule i došlo je do prave eksplozije“, istakao je Zilenberg za Sport Klub u Valensiji.

Mi ćemo u toku dana najverovatnije imati priliku da malo porazgovaramo sa Lorencom, a malo ćemo se više baviti i drugim vozačima. Od jutros smo već razgovarali sa Kolinom Edvardsom, kada se završe treninzi čekaju nas razgovori sa Lorencom dala Portom i Miodragom Koturom, čovekom koji posle svih uspeha u Formuli 1 sa Ferarijem sada sa velikim uspehom vodi Leopard rejsing. I to neće biti sve, budite uz Sport Klub, ne samo televiziju i sajt, već i društvene mreže, i ispratite šta smo sve zanimljivo spremili.