Gary Tyson

Jelena Trajković

01.01.2020 | 16.00

Kvartararo za SK: Pričali su da ništa nisam postigao...

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Zbog njega je pomerena starosna granica za ulazak u Svetski šampionat u motociklizmu, ali su prošle godine pre nego što je pokazao svoje pravo lice. A za to je bio potreban njegov iznenađujući prelazak u kraljevsku klasu.

Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Pre sada već skoro pet godina Fabio Kvartararo je kao dvostruki šampionat Španije, zbog čega mu je omogućeno da debituje u Moto3 kategoriji i pre svog 16. rođendana. Mnogi su mu još te 2015. godine predviđali titulu svetskog šampiona, ali se on zapravo tek na Velikoj nagradi Katalonije 2018. u Moto2 kategoriji našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. I to pošto je promenio četiri tima za četiri sezone u dve klase, a u petoj je stigao do najjače kategorije zahvaljujući Petronas Jamahi.

Sam početak njegove karijere u kraljevskoj klasi nije baš ukazivao na takav rasplet, ali je kako je vreme odmicalo bivao sve bolji. Nagovešaj onoga što sledi dobili smo na stazi „Anhel Nijeto“ u Heresu, gde je osvojio prvu pol poziciju, a nekoliko nedelja kasnije je na „Katalunji“ stigao do svog prvog podijuma. Na kraju sezone ih je bilo ukupno sedam, uz šest najboljih vremena u kvalifikacijama, za peto mesto u generalnom plasmanu i titulu najboljeg debitanta.

Sa Kvartararom smo tokom ove sezone razgovarali u nekoliko navrata, a tema je bilo mnogo. Od toga da li je Moto GP šampionat sve ono o čemu je sanjao, preko toga šta je najviše naučio, do ambicija za narednu sezonu, koje su se, bez sumnje, promenile posle sjajne godine kakvu je on imao. A za početak, otkrio nam je da živi svoj san.

Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Mislim da je san svakog vozača da vozi u kraljevskoj klasi. I, da, od prošle sezone živim san, a radimo vredno da bi ovaj san nastavio da živi“, rekao je Kvartararo.

Kada se gleda sa strane, ono što mladi Francuz radi deluje lako, ali je istina baš suprotna. Za to je potrebno mnogo vrednog rada da bi bio u odabranoj grupi vozača.

Naravno da nije lako, mnogo toga se ne vidi, a iziskuje mnogo rada, treninga. Mislim da ljudi samo vide, rekao bih, uspeh, a vredan rad obuhvata sve ono što radite kod kuće, treninge, rad na motociklu. To je najteži deo, ali čim se nađete na motoru zaboravljate sve i uživate u toj ’zveri’“, istakao je Kvartararo.

Utisak je da je da je Kvartararo sazreo mnogo u poslednje dve sezone, da je on razuzdanog dečaka, kakav je bio kada je stigao u Moto3 kategoriju, praktično preko noći postao fokusiran na svoj posao.

Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Saglasan sam sa time. Takođe na MotoGP motoru morate više da razmišljate o mnogo više aspekata, kao što je vožnja, u Moto3 i Moto2 uvek morate da budete na 100 odsto. Što se tiče ovog motora znatno više morate da razmišljate o pneumaticima, mapiranju, mislim da vas to i čini zrelijim. Radeći sa velikim brojem inženjera i mehaničara, koristim iskustvo celog tima, a takođe je i organizacija bolja nego prethodnih godina, smatram da je i to učinilo da sazrim više u odnosu na prethodne sezone“, kaže mladi francuski motociklista.

Vratimo se nekoliko godina unazad, na činjenicu da su pravila promenjena zbog njega kada je ušao u Svetski šampionat. Pritisak da postigne rezultate je bio ogroman, ali oni nikako nisu došli.

Kada vas sa 15 godina porede sa vozačem kakav je Markes, to je definitivno veliki pritisak. Taj pritisak očigledno nije bio dobar za mene u prošlosti, ali sada me ljudi ponovo porede sa dobrim vozačima. Mislim da je taj pritisak iz prošlosti za mene sada dobar jer sam miran, radim svoj posao sa timom, dajemo sve od sebe, a naš cilj je i dalje isti“, naglašava Kvartararo.

Marc Marquez, Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Neke lekcije je definitivno naučio, a na pitanje šta bi rekao koje su najvrednije, vozač Petronas Jamahe kaže:

Prvenstveno je tu pritisak, u nekom aspektu sam želeo da dođem do rezultata, previše sam razmišljao o podijumima. I sada je dogovor sa timom takav da radimo svoj posao, u subotu uveče razgovaramo o našoj osnovi, a videćemo šta možemo da uradimo tokom trke, bez pritiska. Ne moramo da dođemo ovde i kažemo da želimo podijum, naš cilj je bio da pokušam da budem najbolji novajlija sezone, mislim da je bio dobar, a korak po korak, rekao bih, prikupljam iskustvo i bivam sve brži na motoru“.

Iako se od njega očekivala barem jedna titula pre dolaska u najjaču kategoriju, Kvartararo to nije ispunio, ali to ne znači da žali za nečim, baš naprotiv.

Mislim da nam ide veoma dobro, ne žalim ni za čim, mislim da sam doneo pravu odluku. Istina je da nisam imao sreće u pojedinim trenucima, da je tim doneo pogrešne odluke, ali, kao što sam već rekao, loši rezultati su dobri za iskustvo, mislim da sam došao u pravi tim da bih prikupio iskustvo u kraljevskoj klasi. Na svakoj trci naučim nešto i zato nema kajanja“, ističe Kvartararo, a zatim se nadovezuje na ocenu da se čini da je Jamaha savršen motor za njega, „Ne znam šta je čini savršenom jer vozim samo Jamahu, ali je istina da je to prijateljski nastrojen motor, ne bih rekao da je lak, pošto nijedan nije lak za vožnju. Ali je za novajlije posebno lak za prilagođavanje, izgleda da ga je lako voziti, osećam se zaista komforno na njemu, rukovanje njim je veoma dobro. Ima pozitivne strane, neke su to manje, ali je motor veoma dobar za moj stil“.

Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Prvi pad u kraljevskoj klasi francuski motociklista je doživeo tokom vikenda za Veliku nagradu Katalonije, kada se i prvi put našao na podijumu. Do tada se mnogo pričalo o tome kada će se to desiti, a Kvartarato to ovako komentariše:

Neću reći da sam bio srećan jer sam pao, pošto nikada niste srećni zbog toga, ali posle šest trka se pričalo: ’Fabio nije imao nijedan pad’. Čim sam pao i video da je motor u redu, da nije uništen, bio sam srećan jer ljudi više neće moći da pričaju da ne padam, a sada je prvi pad iza mene. Ne bih rekao da je to bio pritisak, pošto nisam bio pod njim, da padnem, ali sam znao da će od tada ljudi manje pričati o padovima, a mi ćemo se fokusirati na ono što je naš cilj“.

Poznato je da je u jednom intervjuu, dok se još trkao u Formuli 1, Žak Vilnev rekao da je odličan osećaj ponekad i izleteti, samo da bi osetio svoje granice. Kvartararo nije baš saglasan sa tom konstatacijom, najviše zbog razlika između dvotočkaša i četvorotočkaša.

Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Iskreno, mogu da osetim granicu i bez izletanja, u automobilu je drugačije. Na motoru osećate to kada vam se zatvara prednji kraj, kretanje zadnjeg dela motora. Znam koje su mi granice kada sam na motoru, šteta je ako imamo pad, ali i bez toga osećam svoje limite“.

Iako je tokom prošle sezone bio debitant, Kvartararo je imao sjajne borbe sa šampionima kao što su Valentino Rosi i Mark Markes, a među njima se jedna izdvaja.

Definitivno je bio poseban osećaj voditi u Asenu jer čim me je Mark pretekao napravio je malu grešku i ja sam mu uzvratio. To što sam bio u vođstvu je zaista lepo iskustvo jer kada je Mir bio prvi rekao je da je bio pod stresom, a kada sam se ja probio osećaj je bio čudan jer sam pomislio da vodim na MotoGP trci, a svi moji idoli iz detinjstva su bili iza mene, to je zaista bilo posebno“, otkriva Kvartararo.

Kako je sezona odmicala, Kvartararo je praktično postao glavni Markesov konkurent u borbi za pobede, ali ga je osmostruki svetski šampion ’slomio’ u finišu trka u Tajlandu i Japanu. Uprkos tome što nije osetio slast trijumfa, 2019. godina je bila sezona za pamćenje za njega.

Fabio Quartararo

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Bila je ovo savršena sezona, mislim da niko nije mogao da zamisli da ćemo se naći na podijumu, a imali smo ih sedam. Bilo ih je sedam, uz šest pol pozicija, zaista sam srećan i ponosan na ono što smo uradili kao tim. Čekaju nas još testiranja, što će biti prilika da pokušamo da budemo brzi i naučimo nešto za narednu godinu, ali moram da se zahvalim timu što mi je dao ovu priliku“, kaže Kvartararo i dodaje, „Iskreno, nisam razočaran što nisam pobedio. Da smo došli do pobede bilo bi još bolje, ali zaista nisam razočaran jer sam naučio mnogo toga ove godine da bih se pripremio za sledeću. Nismo još odredili cilj, ali bi ambiciozno bilo boriti se za podijum na svakoj trci. Sam sebi sam postavio taj cilj, ali moramo da vidimo unutar tima, kao i kako motor za narednu godinu funkcioniše, ali smatram da je ovo interesantan cilj za sledeću sezonu“.

Za kraj, Kvartararo je imao poruku za sve one koji su mislili da je požurio sa prelaskom u kraljevsku klasu, kada se već nije pokazao u niže dve kategorije.

Kada smo doneli odluku da pređem u MotoGP skoro svi su govorili da sam previše mlad, da nemam potrebno iskustvo za kraljevsku klasu, da nisam ništa postigao u Moto2. A mogu da zamislim da je bilo koji vozač u Moto2 dobio ovu priliku definitivno bi je prihvatio, doneo sam pravu odluku i hvala svima koji su verovali u mene u teškim trenucima“, rekao je Fabio Kvartararo u intervjuu za Sport Klub.

Sport Klub Youtube

Komentari (7)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Kiki

I naravno krece Miodrag sa njegovim pedalskim znanjem MotoGP-a....1.2.3...sad

Odgovori 6 9

Miodrag

Kiki 47, pa dokle više ???

6 8

Miodrag

Ysmaha mu je sada mirna i ugodna za vožnju (njegova izjava) a šta će se dogoditi u 2020. ako je ubrzaju pa ona izgubi tu udobnost i postane recimo divlja kao Honda ??? Ko će onda biti konkurentan na tom motoru ??? Da vas podsetim.Kad je Markez posle poraza od Dukatija (na čisto uvrtanje gasa) tražio motor sa više snage opomenut je da će uz to dobiti i lošu stabilnost,podrhtavanje rama i sve što uz sirovu snagu bez kontrole ide...On je rekao: Just give me more speed and power, leave everything else to me ... toliko o tome...

Odgovori 28 8

* Sva polja su obavezna

Rosi: Borba za titulu je gotova za mene

Rosi: Borba za titulu je gotova za mene

Rosi: Borba za titulu je gotova za mene

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da ne želi da očajava zbog propuštene prilike koju je imao na Velike nagrade Katalonije, ali da mu je jasno da su šanse za titulu minimalne.

Mir: Još je rano da budem favorit

Mir: Još je rano da budem favorit

Mir: Još je rano da budem favorit

Vozač Suzukija Đoan Mir rekao je da još ne razmišlja o tituli, uprkos tome što je posle novog podijuma stigao do drugog mesta u generalnom plasmanu Moto GP šampionatu.
Loading...