Sarah Crabill, Getty Images Sport

Jelena Trajković

04.01.2020 | 10.00

"Ko će ga znati sa Rosijem, može da vozi do 46. godine"

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Poznat je po nadimku ’Teksaški tornado’ i jedan je od najzanimljivijih vozača koje smo poslednjih decenija imali priliku da gledamo u Moto GP šampionatu, uprkos tome što nikada nije osetio slast pobede.

Colin Edwards

Donald Miralle/Getty Images

Dvostruki je šampion sveta u Superbajku, ali je njegovu karijeru najviše obeležio period koji je proveo u Jamahi u kraljevskoj klasi. Vozio je i Apriliju, Hondu, Kavasaki, a čak i trijumfovao na Osam sati Suzuke zajedno sa Valentinom Rosijem. Upravo sa ’Doktorom’ je jedno vreme činio tim snova Jamahe, a baš to vreme smatra i svojim najsrećnijim u karijeri. Proveo je 12 godina u najjačoj kategoriji, 12 puta se našao na podijumu, a tri puta je startovao sa pol pozicije.

Naravno, u pitanju je Kolin Edvards, a sreli smo ga na poslednjoj trci sezone, Velikoj nagradi Valensije, kojoj je prisustvovao zahvaljujući svom poslu komentatora, što je postao otkako je završio karijeru. Tema koje smo prošli je bilo mnogo, a krenuli smo od onoga što je obeležilo vikend na stazi „Rikardo Tormo“, a to je povlačenje Horhea Lorenca.

Nikome kada dođe do tog trenutka nije lako da kaže da je vreme za kraj. Ali, posle takve sezone sa Hondom, bilo je teško, imao je težak udes u Asenu, slomio je leđa, pršljen, a kada se tako nešto desi neke čudne misli prolaze kroz glavu. Potreban je samo jedan pogrešan udes i možete da završite u invalidskim kolicima ili kao invalid. Mislim da je doneo ono što je u njegovoj glavi ispravna odluka“, rekao je Edvards na početku intervjua za Sport Klub.

Edvards je bio u sličnoj poziciji kao Lorenco, odluku je doneo takođe neočekivano, uprkos godinama koje je imao tada. Jer, povlačenje je objavio usred sezone 2014. godine, a kraj je došao na Velikoj nagradi Indijanapolisa te sezone, pre letnje pauze.

Colin Edwards

Getty Images/Getty Images

Imao sam 40 godina, sve se desilo u Teksasu, znao sam da nam predstoji moj kamp pre trke, a verovatno sam mesec dana pre toga rekao supruzi: ’Znaš, mislim da je vreme’. Nisam imao nikakvu motivaciju, ne onakvu kada sam imao 32 godine ili 29, tu je i porodica, imam troje dece i suprugu. Znao sam da je vreme, bilo je lako doneti tu odluku u tom trenutku“, naglasio je Edvards.

S druge strane, nekadašnji timski kolega američkog motocikliste je i dalje tu, u šampionatu, iako će u februaru napuniti 41. godinu. Na pitanje da li misli da će ’Doktor’ nastaviri karijeru i po završetku sezone koja sledi, na kraju koje mu ističe ugovor, Edvards kaže:

Ne znam, sa Valentinom ko to još i zna. Ako ceo paket bude bolji i bude mogao da bude pri vrhu ponovo, mogao bi da nastavi, ali morate da sagledate sve. Valentinov ceo život se svodi na motocikle, nema ženu, nema decu, samo motore. Ne bih se iznenadio, možda će voziti dok ne bude imao 46, kao njegov broj, nikad se ne zna“.

Poslednjih godina smo svedoci dominacije Marka Markesa u Moto GP šampionatu i trenutno se čini da ne postoji neko ko bi u skorije vreme mogao da ga zaustavi. Edvards u Jamahi i njenoj novoj zvezdi vidi potencijalnu pretnju za osmostrukog svetskog šampiona.  

Jelena Trajković,  Colin Edwards

Filip Ilić

To je dobro, ali i teško pitanje, mislim da možete da pogledate Fabija Kvartarara i kažete da je pokazao da je moguće voziti u istom ritmu kao Markes. Jamahi pomalo nedostaje najveća brzina, četvrta i peta brzina, da bi motocikl mogao da nastavi da vozi, ako bi to mogli da unaprede bilo bi zaista interesantno“, kaže Edvards.

Od četvorice vozača, koliko ih Honda ima, Markes jedini uspeva da konstantno vozi motocikl japanskog tima na visokom nivou. Dukati, Suzuki i Jamaha su pri vrhu, ali se čini da ne postoji savršeni motor, a na pitanje ko ima najbolji paket, ’Teksaški tornado’ odgovara:

U ovom trenutku je definitivno najbolji paket Hondin, sa Markesom na njoj. Ali, Kal je imao probleme na modelu za 2019. godinu. Honda definitivno ima plan, ideju da promeni motocikl malo da bi prednji kraj pružio bolji osećaj. Što se tiče potpuno najboljeg, ako bih morao da izaberem jedan, da se bilo ko nađe na njemu, to bi bila Jamaha. Jeste da joj nedostaje snaga, ali sam vozio Jamahu mnogo godina i uvek je to bio motor koji je lako voziti i izvući najviše iz njega. A to Fabio, takođe  Morbideli i Vinjales rade“.

Edvards nema dilemu da će sve u Jamahi biti dobro kada dođe vreme za život posle Rosija, možda već na kraju ove godine. Ali, koga bi on izabrao za vozačku postavu dogodine u tom slučaju?

Colin Edwards

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Mislim da u ovom trenutku morate da razmišljate da ako se Valentino povuče izbor treba da padne na Fabija i Vinjalesa. Smatram da Fabio vozi motor pomalo drugačije u odnosu na Vinjalesa i takođe Valentina, oni su morali više da se adaptiraju da bi shvatili kako je toliko brz. Očigledno je da ako imate nekoga ko je brži na istom motoru pitate se kako to uspeva, pa menjate malo motor, prilagođavate svoj stil, što smo i videli kod vozača Jamahe, ali mislim da bi Vinjales i Fabio činili dobar tim“, otkriva Edvards.

Svoje najbolje rezultate u kraljevskoj klasi Edvards je ostvario sa Jamahom, ali je vozio motocikle još tri proizvođača. Nas je zanimalo koji je od tih modela bio najbolji.

Teško je reći, u Superbajk danima, Honda SP2 Twin je bio motor koji je lako voziti, osvojili smo titulu svetskog šampiona na njemu i bilo je zabavno. Što se tiče Gran Pri motocikala, mnogo više su mi se sviđali ono od 990 kubika, prešli smo na 800 kubika, mislim, 2007. godine, a ja nisam bio vozač za 800 kubika. Nikada nisam uspeo da se složim sa njima dovoljno dobro. Ali, u isto vreme... Rekao bih Jamaha, motori iz 2005. i 2006. su bili zabavni“, ističe legendarni američki motociklista.

A što se tiče uspomena...

Valentino Rossi, Colin Edwards

Julian Finney/Getty Images

2002. godina, očigledno, Imola, borba za titulu sa Trojem Bejlisom, delio nas je jedan bod, to je bio, mogli biste reći, najsvetliji trenutak, ali ne znam, bio je to jedan od njih. Takođe i Osam sati Suzuke sa Valentinom, Daiđirom Katom, Norijukijem Hagom. I to što sam tri godine bio Valentinov timski kolega, bili smo prijatelji, dobro smo se slagali. Imam mnogo lepih uspomena, ne žalim ni za čim“, kaže Edvards.

Bilo je vremena kada su Amerikanci bili brojni u kraljevskoj klasi, pre desetak godina bili su tu pokojni Niki Hejden i on, a onda je usledio period kada nije bilo nijednog u Svetskom šampionatu. Poslednjih sezona tu je Džo Roberts u Moto2 kategoriji, pojavljuju se povremeno još neki momci, a na pitanje šta misli ko bi sledeći od njegovih sunarodnika mogao da se probije, Kolin kaže:

Garet Gerlof se probio u Svetski superbajk šampionat, veliki je talenat, takmičio sam se u motokrosu sa njegovim bratom, ali... Džo Roberts mora da bude konstantniji, rekao bih, ali radujem se Garetu Gerlofu, mislim da je veliki talenat“.

Za kraj, Edvardsa smo pitali da nam otkrije kako izgleda njegov život sada, pošto je vozačka karijera iza njega.

Posao komentatora je dobar, lak, samo ne smem da psujem uživo u programu. Lako je pričati o motociklizmu. Očigledno, zbog elektronike, pneumatika, sve se menja, morate da budete u toku sa promenama da biste znali to o čemu pričate, ali uživam u tome. Uz to, trener sam bejzbol tima svog sina, vodim kamp, tek smo se vratili iz Tajlanda, gde smo bili sa momcima sa kampa. Svašta radim svuda, radim mnogo toga i tata sam“, rekao je Kolin Edvards u intervjuu za Sport Klub.

Komentari (24)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

NR

Odlican interview. Kolin je uvek bio faca.

Odgovori 9 1

Englez

Miodrag moze samo da lupeta ovde po komentarima kolko ja vidim za nista drugo i nije. Vredja kao Rosi je homos i sve ostalo a sebe ne vidi sta pise. Imas li ti uopste pameti MILENCE. Mene Markezove pobede uopste ne bole ni titule samo volim da gledam zanimljive trke. Glupo je da stalno jedan vozac ili tim pobedjuje.

Odgovori 24 10

Miodrag

Ivan ®...kojih vrenena u ovo vreme mu nešto ne ide...a to se odužilo na 11 sezona.

Odgovori 11 28

* Sva polja su obavezna

Lous ostaje u Kavasakiju i 2021.

Lous ostaje u Kavasakiju i 2021.

Lous ostaje u Kavasakiju i 2021.

Ekipa Kavasakija potvrdila je da će Aleks Lous ostati vozač fabričko tima i u narednoj sezoni Svetskog superbajk šampionata.

Moto GP motori ponovo na stazi – KTM testira u Austriji

Moto GP motori ponovo na stazi – KTM testira u Austriji

Moto GP motori ponovo na stazi – KTM testira u Austriji

KTM je postao prvi tim koji se našao na stazi otkako je početak sezone u Moto GP šampionatu odložen zbog pandemije koronavirusa, pošto su Pol Espargaro i Dani Pedrosa započeli dvodnevna testiranja na stazi „Red Bul Ring“.
Loading...