Sarah Crabill, Getty Images Sport

Jelena Trajković

08.01.2020 | 20.00

Espargaro za SK: Ne volim borbe sa Alešom, a zabavne su

U ovoj vesti

Jelena Trajković

Kaže da uvek želi više, a ta želja ga je pre tri godine odvela u KTM, koji je tada ušao u kraljevsku klasu. Korak po korak austrijski tim napreduje, a jedan od najzaslužnijih za to je upravo on – Pol Espargaro.

Pol Espargaro

Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Španski motociklista je kao šampion Moto2 kategorije stigao u najjaču kategoriju 2014. godine i prve tri sezone je proveo u Jamahi Teh3. U tom periodu mu je najbolji rezultat bilo četvrto mesto, da bi već u drugoj sezoni vozeći za KTM nadmašio taj plasman i na zatvaranju sezone 2018. stigao do prvog podijuma.

Tokom prošlogodišnjeg Moto GP šampionata austrijski tim nije uspeo da ponovi takav rezultat, ali je Espargaro bio jedan od najkonstantnijih vozača. Osvojio je ravno 100 bodova, što je skoro duplo više nego sezonu ranije, a samo jednu trku nije završio – Veliku nagradu Austrije, dok u Aragonu nije startovao zbog povrede zgloba leve ruke koju je zadobio tokom treninga. Zbog svega toga, Espargaro kaže da u timu moraju da budu srećni, samo da nikako ne smeju da se opuste zbog toga.

Smatram da moramo da budemo zadovoljni. Uvek želimo više, uvek zaslužujemo više, mnogo radimo da bismo malo više bili pri vrhu. Nikada nam nije dosta što se tiče rezultata, ali mislim da smo ove godine odradili dobar posao, osvojili smo 100 bodova u šampionatu, što zapravo nije toliko loše. Imamo mnogo više bodova nego prošle godine, završavamo trke na veoma dobrim pozicijama, jednom sam startovao iz prvog reda, bili smo blizu najboljim momcima mnogo puta. Moramo da budemo srećni, imali smo dobru sezonu, ali, kao što sam već rekao znamo da to nije dovoljno, pa ćemo nastaviti da radimo da bismo dostigli svoj potencijal“, kaže Espargaro na početku intervjua za Sport Klub.

Pol Espargaro

Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Više puta tokom sezone iza nas 28-godišnji Španac je pokazao da same pozicije na kraju trku ne pokazuju pravi napredak koji je KTM ostvario. To se vidi po vremenima po krugu, a u nekoliko navrata Espargaro je bio i za 20 sekundi bliži pobedniku nego što je slučaj bio samo godinu dana ranije.

Problem u ovom trenutku je da je začelje veoma blizu, razlika između svih vozača je veoma mala, svi motocikli su sve bolji i bolji. Nivo je sada izuzetno visok u kraljevskoj klasi, što je i dobro jer naš projekat čini težim, ali će osećaj biti bolji kada rezultati dođu. Ali, istina je da smo posebno početkom godine imali dobre rezultate, bili smo blizu samog čela, bliži nego ikada ranije, ali su sami rezultati bili slični ostalima jer su svi napredovali. Mnogo smo brži nego prošle sezone, pokazali smo na mnogim trkama na kojima smo sada imali 20 sekundi zaostatka, a godinu dana ranije možda 40 sekundi, kao u Barseloni, gde smo se mnogo mučili prošle sezone. Nismo bili konstantni tada, sada smo napredovali po tom pitanju, što se tiče rezultata, videćemo šta će sledeća sezona doneti jer mislim da moramo da napravimo korak napred u tome, kao i rezultatima u trkama. Jer, to nam je potrebno“, naglašava Espargaro.

A šta je realističan cilj za sledeću sezonu – najboljih osam, najboljih pet, možda podijumi?

Da, moramo da se borimo za mesto među prvom osmoricom konstantno.  Da budemo unutar prve desetorice, da se borimo, ne samo ponekad, ne samo da se borimo za najboljih šest na stazama na kojima smo bolji, kao što je Le Man, na primer. Moramo da imamo tu priliku da se borimo sa ostalima na više trka, a onda kada se borite sa tim momcima koji se nalaze na najboljih pet-šest-sedam pozicija učite jer kod vozača sa kojima se borite možete da vidite kako voze, kako im motori funkcionišu, a onda pravite korak napred brže. Moramo da napravimo taj korak napred“, ističe španski motociklista.

Pol Espargaro

Gold & Goose/Red Bull Content Pool

KTM je od ulaska u kraljevsku klasu isprobavao mnoge stvari, a radikalne promene nas, čini se, čekaju vrlo brzo, čini se po svemu viđenom tokom testiranja po završetku prošle sezone. Na pitanje šta misli koja je snaga njegovog motocikla, a koje su mu slabosti, Espargaro je odgovorio:

Snaga su zaustavljanje i ulasci u krivine, to je neverovatno velika stvar. Možda su najveća startovi, u kojima smo uvek bili veoma dobri. Uvek nadoknadimo barem po jednu poziciju do kraja pravca, što je izuzetno važno i od velike pomoći. Tu su i ulasci u krivinu, kočenje, prolasci kroz same krivine, u tome smo veoma jaki. Ono što nam pomalo nedostaje u ovom trenutku, posebno na poslednjih nekoliko trka, jeste najveća brzina i prijanjanje pozadi, što pomaže pri skretanju i boljem ubrzanju, ali mislim da će novi model imati mnogo toga“.

Espargaro iza sebe ima šest sezona u najjačoj kategoriji, tokom kojih je vozio samo dva motocikla – Jamahu i KTM. Nas je zanimalo da ih uporedi, ako je to ikako moguće.

Veoma su drugačiji motori. Njihovi karakteri su izuzetno različiti. Jamaha je posebno dobra u prenosu brzine u krivinama, ali kada to ne uspeva, kada se bore sa drugim vozačima, imaju mnogo problema, a mi smo veoma dobri u tome jer možemo da kočimo poprilično kasno, možemo da usporimo. Nismo brzi kao oni usred krivine, ali možemo da otvorimo gas i ubrzamo brže od njih. Naša brzina je malo bolja nego njihova. Motori su izuzetno drugačiji, oni su blizu toga da su crni i beli, ali uprkos tome i mi imamo svoje jače strane, isto kao i oni“, otkriva Espargaro.

Pol Espargaro

Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Španskom motociklisti je u prve dve godine u austrijskom timu društvo u garaži pravio Bredli Smit, sa kojim je prethodno proveo tri sezone u Jamahi Teh3. Britanca je zamenio Žoan Zarko, ali se on nije ni kompletnu sezonu zadržao u timu, a njegovo mesto zauzeo je test vozač Mika Kalio. Espargaro je za ovu godinu dobio novog timskog kolegu – Breda Bindera, za kojeg veruje da će doneti mnogo toga dobrog ekipi.

Bred je neverovatan vozač, imao je fantastične rezultate u Moto2 kategoriji, čak iako su se na početku godine mučili, pokazao je svoj duh i dušu, borac je i borio se mnogo, pa su krajem sezone stigli i rezultati. Bio je blizu toga da uvali Markesa u krizu, pomalo, krajem godine, imao je neke greške sredinom sezone koje su ga mnogo koštale, ali je bio dobar kandidat da postane svetski šampion na kraju godine. Supertalentovan je, borac je i ono što je nam je potrebno ovde“, kaže Espargaro.

KTM od prošle sezone ima još jedan tim – Teh3, što je sigurno takođe doprinelo napretku koji je viđen tokom 2019. Espargaro kaže da spolja i ne može da se vidi zapravo koliko je upoređivanje podataka pomoglo fabričkoj ekipi.

To nam je bilo od velike važnosti, ne samo meni, kao vozaču, jer mnogo pomažem oko tih podataka, ali i timu pošto dobijamo više informacija o pneumaticima, šasiji, pogonskoj jedinici, svim parametrima motora. U pojedinim trenucima smo se prošle sezone mnogo mučili sa svim što se dešava, ali smo sada dobili mnogo više ’alata’ kojima možemo da se igramo. Mogli smo da napredujemo tokom vikenda zahvaljujući Teh3 timu, mnogo više nego prethodne sezone, rešavali smo probleme koje smo imali. Na kraju su informacije to što vam omogućava napredak unutar ovog motogp sveta, koji je sada na neverovatno visokom nivou, tako da nam Teh3 mnogo pomaže“, otkriva Espargaro.

Pol Espargaro

GEPA pictures/Red Bull Content Pool

Boje francuskog tima prošle sezone branili su Hafiz Šarin i Migel Oliveira, koji je definitivno bio jedno od najvećih iznenađenja u kraljevskoj klasi. Mladi Portugalac je propustio finiš sezone zbog povrede, ali je gotovo konstantno učestvovao u borbama za bodove, a najbolji rezultat ostvario je na „Red Bul ringu“, gde je bio osmi.

Migel je, kada se izuzmu povrede koje je zadobio pri kraju sezone, zbog čega nije bio 100 odsto spreman, imao veoma dobre trke. Iskreno govoreći, dobar je vozač, brz je, takođe je borac, želi da stigne do vrha što brže je moguće, ne okoliša da bi radio vredno ili ako KTM traži da isprobaju nešto novo na motoru. Bio je veoma pažljiv ove godine, posebno na početku sezone, čak iako nije imao mnogo informacija, ni iskustva u kraljevskoj klasi, koristio sam njegove podatke da bih naučio i razumeo sve malo više. Bio je od velike pomoći svima nama“, naglašava Espargaro.

Španski motociklista je od dolaska u najjaču kategoriju u jedinstvenoj situaciji, pošto nije jedini Espargaro u njoj. Tu je i njegov dve godine stariji brat Aleš, koji vozio za Apriliju, a njih dvojica imaju potpuno drugačije viđenje toga što se bore na stazi – jedan uživa, jedan to i ne voli mnogo. A koji je od njih dvojice Pol?

Pol Espargaro, Aleix Espargaro

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Iskreno, nikad nisam mnogo ni uživao u našim borbama jer kada je drugi vozač vaš brat to nije baš toliko lepo. Mislim da sam na Velikoj nagradi Malezije najveću i najtežu borbu sa njim, koja nije mogla da se vidi u prenosu, ali je bilo smešno jer smo pretekli jedan drugoga nekoliko puta u finišu trke. Zabavno je, ali za nas nije nešto najbolje jer borbe sa bratom nikad nisu lepe“, ističe vozač KTM rejsinga.

Na pitanje da li upoređuju stilove vožnje ili slične stvari posle trkačkih vikenda, Pol odgovara:

Znate, ne toliko. Pokušavamo da ne pričamo o tome. Definitivno razgovaramo o drugim vozačima i ko će preću u neki tim, posebno sada zbog svih dešavanja oko ugovora. Ali, nikada ne razgovaramo o našim motorima, kako vozimo i koji su nam problemi. Pokušavamo da tajne zadržimo za sebe, ja ga ne pitam, a ni on mene, takva je situacija“.

Naredne sezone Aleš i Pol neće biti jedina braća u kraljevskoj klasi, pošto se osmostrukom svetskom šampionu Marku Markesu u Repsol Hondi pridružio njegov mlađi brat Aleks. Njih dvojica zajedno imaju deset titula, znatno su trofejniji od braće Espargaro, ali Pol uz osmeh kaže da se nada da će Aleš i on nadmašiti svoje sunarodnike.

Pol Espargaro

Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Biće zanimljivo. Iskreno, biće superzanimljivo. Nadam se da ćemo nas dvojica biti najbrža braća u šampionatu (smeh). Ali, u ovom trenutku imamo veoma dobar napredak, Aprilija se nešto više muči. Jedan od njih će biti veoma brz, za drugog još ne znamo, pa ćemo videti“, kaže mlađi Espargaro.

Sa Espargarom smo se susreli u Valensiji, na poslednjoj trci prošlogodišnjeg šampionata, koju je obeležilo povlačenje Horhea Lorenca. Španac je istakao da nije bio mnogo iznenađen odlukom petostrukog svetskog šampiona i odao mu je poštovanje za ono što je okarakterisao hrabrim potezom.

Za momka kao što je Horhe, koji je pobeđivao celog svog života, u nižim kategorijama i najjačoj, to što je jedne sezone bez podijuma, bez pobeda, bez plasmana među prvom petoricom, čak i najboljom desetoricom, na pobedničkom motoru, kakav je Honda, na kojoj je njegov timski kolega osvojio veliki broj bodova, sigurno je teško. Iskreno govoreći, definitivno nije imao sjajnu godinu, mnogo se mučio, patio je i na kraju momak sa takvom karijerom mora da sagleda situaciju spolja i razmisli pre nego što nastavi u istom timu. Zbog loših rezultata, lošeg osećaja, morao je da razmisli šta je sve postigao u prošlosti, shvati i povuče se, kao što je on i uradio. Bio je to hrabar potez“, rekao je Espargaro, a zatim dao i svoje viđenje da li će se Lorenco u nekoj drugoj ulozi vratiti u šampionat, „Ne znam, možda hoćemo. Dani je prihvatio ponudu KTM da nam bude test vozač, pomaže nam mnogo, možda će i on napraviti isti korak za neku drugu fabriku. Ne znamo još, mislim da mora da razmisli o tome, ali šta god da radi, mnogi će to poštovati jer je on veoma dobar vozač“.

Komentari (1)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

NR

Dok Ktm napravi masinu Pol ce biti u penziji. Nadam se da Milorad ne vozi Tomos po ovoj hladnoci.

Odgovori 11 1

* Sva polja su obavezna

Zeleno svetlo za Tajland, Valensiji novi ugovor, ali…

Zeleno svetlo za Tajland, Valensiji novi ugovor, ali…

Zeleno svetlo za Tajland, Valensiji novi ugovor, ali…

Organizatori Velike nagrade Tajlanda potvrdili su da će trka u okviru Moto GP šampionata biti održana po planu, uprkos epidemiji koronavirusa u Aziji.

Poseban vozač, poseban ugovor - Markes u Hondi do 2024.

Poseban vozač, poseban ugovor - Markes u Hondi do 2024.

Poseban vozač, poseban ugovor - Markes u Hondi do 2024.

Mark Markes i Repsol Honda će sarađivati čak do 2024. godine. Osmostruki svetski šampion je potpisao u četvrtak četvorogodišnji produžetak ugovora što je neobično za MotoGP jer se ugovori uglavnom potpisuju na dve godine.
Loading...