Najgledanije igre na Twitchu u 2018. godini

Ostale igre 31. dec 201815:50 > 15:58
Fortuna eSports

Naravno, nismo ni sumnjali ko je pobednik, ali gde su kraljevi esporta u poređenju sa kraljem zabave u gejming svetu?

Fortnite je na više različitih načina uveo revoluciju u svet video igara, prvenstveno kada je reč o strimovanju. Za manje od godinu dana Twitch su preuzeli influenseri kao što je Ninja, praveći sadržaj gledaniji čak i od najvalitetnijih esport takmičenja.

U ovoj godini smo naučili šta gledaoci najviše žele, bar na Twitchu. Mlađa populacija sve više prati i gleda esport, ali im je zabavni karakter slavnih gejmera prioritet kada je gledanje Twitcha u pitanju. Uz impresivne brojke od kako je igra izašla, nije ni čudo što je Fortnite za kratko vreme prikupio veliki broj poznatih imena koji su se sjatili iz različitih igara, a sve to je dovelo i do velikog brojka kolaboracija između strimera i slavnih ličnosti iz sveta zabave i sporta.

Fortnite je zbog svega toga prešao cifru od milijardu sati pregleda, a kolika je popularnost Battle Royal igrača potvrđuje i to što je njegov poraženi rival, PUBG, zauzeo visoku petu poziciju i pored gubitka velikog broja igrača.

Na Twitchu je sve popularniji i „IRL“ sadržaj, strimovanje svakodnevnice i razgovor sa gledaocima, za sve one koji se zasite gejming i esport sadržajem, tako da čak dva mesta u top 10 odlazi na ovu kategoriju.

Preostalih šest pozicija su zauzeli vodeći esport trio League of Legends, Dota 2 i CS:GO, kao i Blizzardove igre Hearthstone, Overwatch i World of Warcraft.

LoL je i dalje ispred svoja dva najveća rivala zajedno, Dote i CS:GO-a, dok je od Blizzardovih naslova jedino Hearthstone zabeležio pad za skoro četvrtinu, verovatno zahavaljući naglom porastu popularnosti Magic The Gathering Arene, dok su Overwatch i WoW doživeli solidan napredak.

To što se sem fenomena zvani Fortnite mnogo toga nije promenilo na vrhu najgledanijeg sadržaja, potvrđuje to da publika na Twitchu preferira da se drži sadržaja koji već prate, ali i da ukoliko se pojavi nešto dovoljno zanimljivo, vrlo lako može doći do smene na tronu.

Ovu godinu su obeležile Battle Royal igre, koje još uvek nisu pronašle svoje mesto u esportu, a pitanje je koliko im je to uopšte i potrebno? Epic Games je čini se shvatio da im popularnost Fortnite-a raste preko strimera, a ne preko kompetitivnih takmičenja, ali oni i dalje pokušavaju oba da implementiraju u jednu celinu jer su svesni da će ozbiljnim uplivom u esport dodatno učvrstiti svoju popularnost.

I dok su pomenute igre ostvarile uspeh u ovoj godini, treba izdvojiti i neuspeh Valvea u vidu kartične igra Artifact koja je za kratko vreme spala na ispod 10.000 aktivnih igrača i pored pompe koja se oko nje gradila skoro godinu dana. Ona ipak nije uspela da pronađe svoje mesto između igara kao što su Magic the Gathering i Hearthstone, što će verovatno naterati i ostale kompanije da dobro razmisle i ispitaju tržište pre nego što se upuste u nove projekte.

Konkurencija na gejming i esport tržištu raste iz dana u dan, ali i publika, svedoci smo sve više i više kreativnog sadržaja koji će nesumnjivo dovesti do promena i u godini koja je pred nama, a glavno pitanje će naravno biti – koliko dugo može da traje Fortnite i uopšteno Battle Royal hajp.