SK

Ostalo

24.05.2019 | 11.14

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Autor

Sport Klub u saradnji sa Fizio timom nastavlja da vam predstavlja vežbe koje bi mogle da vam pomognu u svakodnevnom životu.

Fizio tim, vežbe

Fizio tim

Piše: Slađana Rakić, Fizio tim

Problem sa leđima vrlo često može biti indikovan kao bol. Vrsta bola koja se javlja, kategorizuje se kao akutni (pojavljuje se odmah-iznenada i traje nekoliko dana ili nedelja) ili hronični (pojavljuje se lagano-kulminacijom i traje dugo, čak i mesecima).

Ukoliko je pokretljivost ograničena, a bol se kreće u opsegu od blagog ka intenzivnom i, u većini primećenih situacija, posledica je naglih pokreta (cimanja), klizanja, istezanja, najčešće je akutni problem. Međutim, ukoliko je bol prisutan svakodnevno i “naučili” ste da živite sa njim, reč je o hroničnom bolu. O kojoj god da je vrsti reč, vrlo je važno da se obratite stručnoj osobi na vreme kako bi, u najkraćem mogućem roku, započeli fazu oporavka.

Posmatrano prema mestu bola, on može da se javi u donjem, srednjem i gornjem delu leđa. Shodno regiji u kojoj se nalazi, vrlo često, taj bol je praćen dodatnim simptomima – neadekvatan san (nesanica), odraz bola u celom telu, anksioznost, gubitak ravnoteže, povećanje ili gubitak telesne težine i mnogim drugim.

Za sva navedena stanja postoje rešenja koja će ublažiti bolove u vidu uzimanja medikamenata, ali da bi bol izlečili i dugotrajno unapredili sopstveno zdravlje, preporuka je da se fizički aktivirate – vežba je najjeftiniji, ali u nekim trenucima i najskuplji lek koji svako od nas može sebi da priušti.

vežbe, Fizio tim

Fizio tim

Kroz nekoliko narednih vežbi možete da nastavite (ovaj tekst je nadogradnja prethodnog teksta - “Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom” sa vežbama koje će, uz svakodnevnu primenu, pomoći pokretljivosti kičmenog stuba i ojačati torakalni deo (mišiće) kičmenog stuba.

Vežba 1.

Početni položaj – ležeći na levom boku, leva noga opružena, desna savijena u kolenu (pod 90 stepeni) ispod koje se nalazi roler (ili urolan peškir), leva ruka u predručenju (ispred sebe u visini ramena), desna ruka preko leve. Odručiti (pokret desnom rukom ka nazad iz početnog položaja) desnom uz pokret praćenja glavom, kukove ne pomerati pri pokretu. Zadržati 2-3s, pa vratiti u početni položaj (p.p.). Vežbu ponoviti 10x, pa druga strana isto.

Vežba 2.

Početni položaj – polusedeći položaj sa nogama savijenim u kolenima u širini kukova, roler (urolan peškir) u visini torakalnog (grudnog) dela, šake ukršteno na potiljku, laktovi zategnuti. Laganim pokretom povući laktove ka podlozi uz sve vreme aktivan trbušni zid kako ne bi došlo do povećanja lumbalne krivine pri pokretu na dole. Zadržati 3-5s, pa vratiti u početni položaj. Vežbu ponoviti 8-10x.

Vežba 3.

Početni položaj – oslonac šakama o kocku (krevet, gelender, ogradu..), stopala u širini kukova, trup u pretklonu iznad visine kukova, glava u produžetku kičmenog stuba. Laganim povlačenjem kukova ka nazad, doći u položaj pretklona u visini kukova, zadržati 5s i vratiti se u p.p. Sve vreme pokreta, aktivna je muskulatura trbušnog zida. Vežbu uraditi 8-10x.

Vežba 4.

Početni položaj – sedeći položaj na lopti (stolici, krevetu, ..), predručiti obema u visini ramena. Pokret laktovima ka nazad u visini ramena do spajanja lopatica, zadržati 2-3s i vratiti u početni položaj. Vežbu uraditi 10-12x.

Vežba 5.

Početni položaj – pretklon (trup u visini kukova), stopala u širini kukova, noge malo savijene u kolenima, oslonac levom rukom o kocku (krevet, stolicu, ..) u visini ramena, desna šaka na potiljku, lakat u visini ramena. Pokret laktom na gore iznad visine ramena, zadržati 2-3s, pa vratiti u početni položaj. Obratiti pažnju da je prednja i zadnja strana trupa sve vreme zategnuta i da se, pri pokretu laktom, kukovi ne pomeraju. Uraditi 10x jednu stranu, pa drugu isto.

Komentari (1)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Mile

Čim pročitam ovo 'pretklon' i predručiti', prođe me volja za vežbanjem.

Odgovori 3 2

* Sva polja su obavezna

Sindrom trkačkog kolena

Autor

Sindrom trkačkog kolena

Sindrom trkačkog kolena

Neretko se dešava situacija da čoveka zaboli koleno, a da nije imao nikakav preterano težak napor, čak ni trening.

Volšek o održavanju forme sportista u doba korone

Autor

Volšek o održavanju forme sportista u doba korone

Volšek o održavanju forme sportista u doba korone

Posle najava da se sport u mnogim zemljama vraća, zanimalo nas je kako tokom pauze koja je usledila zbog pandemije virusa korona, sportisti održavaju formu.

Zglob kolena – sindrom “trkačkog” kolena

Autor

Zglob kolena – sindrom “trkačkog” kolena

Zglob kolena – sindrom “trkačkog” kolena

Jedna od najčešćih tegoba koje doživljavaju rekreativni, ali i profesionalni trkači (duge pruge posebno) jeste “trkačko” koleno. Osnovna karakteristika ovog sindroma jeste povreda na patelofemoralnom zglobu, pa se može dijagnostikovati i kao patelofemoralni bolni sindrom ili kao hondromalacija.

Vežbajte i hranite se kao mornaričke foke

Autor

Vežbajte i hranite se kao mornaričke foke

Vežbajte i hranite se kao mornaričke foke

World of Warships teži da poboljša opšte stanje zajednice sa trening režimom i režimom ishrane mornaričkih foka koje su inspirisale vojne pomorske tradicije.

Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Autor

Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Prethodni tekst se odnosio na opšte pojmove o jednoj od zglobnih struktura – meniskusima. Rečeno je i opšte je poznato da ljudski organizam /u svakom zglobu kolena/ poseduje po dva meniskusa.

Zglob kolena – meniskusi – opšti pojam/povreda/oporavak

Autor

Zglob kolena – meniskusi – opšti pojam/povreda/oporavak

Zglob kolena – meniskusi – opšti pojam/povreda/oporavak

Zglob kolena u svom sastavu sadrži fibrozno-hrskavičave umetke (meniscusi) koji su smešteni uz periferne ivice odgovarajućih zglobnih površina golenjače (tibie).

Zglob kolena – vežbe posle povrede/operacije MCL i LCL

Autor

Zglob kolena – vežbe posle povrede/operacije MCL i LCL

Zglob kolena – vežbe posle povrede/operacije MCL i LCL

Uz prethodni tekst o povredi LCL i MCL (lateralni i medijalni ligament kolena), narednih nekoliko redova će obuhvatiti vežbe koje se primenjuju u prvoj fazi oporavka, nakon perioda fizikalne i dela kinezi terapije.

Zglob kolena – LCL i MCL - povreda

Autor

Zglob kolena – LCL i MCL - povreda

Zglob kolena – LCL i MCL - povreda

Lateralni (lateral collateral ligament - LCL) i medijalni kolateralni ligament (medial collateral ligament - MCL) se nalaze sa spoljašnje i unutrašnje strane kolena i imaju za ulogu kontrolu bočnih pokreta kolena, kao i u održavanju stabilnosti i balansa samog zgloba.

Zglob kolena – ACL – oporavak – vežbe

Autor

Zglob kolena – ACL – oporavak – vežbe

Zglob kolena – ACL – oporavak – vežbe

S obzirom na to da je napravljen uvod o jednoj od najčešćih povreda koja se dešava kod populacije rekreativaca i sportista, da je bilo reči o metodama prevencije od povrede, u narednim redovima teksta i nekoliko videa, biće predstavljen postupan oporavak (početne faze nakon operativnog zahvata).

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Autor

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Prednje ukršteni ligament se nalazi u zglobu kolena i povezuje unutrašnju površinu lateralnog femoralnog kondila (butne kosti) i dijagonalno, kroz sredinu kolenog zgloba do prednjeg dela cevanice (platoa tibie). Ligament je koštano-fibroznog porekla, dužine oko četiri centimetra.

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Autor

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Ciklus tekstova u vezi sa jednim od najkompleksnijih i najvažnijih zglobova u ljudskom telu, nastavljamo kroz prikaz vežbi koje svako od nas može da primenjuje u praksi.

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Autor

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Zglob kolena (articulatio genus) je najveći zglob u ljudskom telu kojeg čine tri kosti: donji okrajak butne kosti (femur), gornji okrajak golenjače (tibia) i čašica (patella).

Prevencija sportskih povreda

Autor

Prevencija sportskih povreda

Prevencija sportskih povreda

Sama reč „prevencija“ ukazuje na činjenicu da je potrebno nešto preduprediti. U narednim redovima biće reči o predupređenju povreda u sportu, ali se sve navedene činjenice mogu odnositi i na populaciju rekreativaca, samo je razlika u trenažnom opterećenju jednih, odnosno drugih.

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Autor

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob ili gornji nožni zglob (lat. articulatio talocruralis - ATC) je anatomska struktura lokomotornog aparata donjeg uda koja u jedinstvenu celinu spaja zglobne površine dve kosti potkolenice (golenjaču i lišnjaču) i gležanjsku kost stopala (talus).

Oporavak u sportu

Autor

Oporavak u sportu

Oporavak u sportu

Pojam oporavka u sportu podrazumeva period od završetka rada do uspostavljanja funkcije organizma na približnom ili u nivou stanja mirovanja.

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Autor

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob ručja i šaka su funkcionalno izuzetno bitni za ljudsko telo – od obezbeđivanja funkcije hvata do najsitnijih i najfinijih pokreta prstiju. Ovaj segment gradi veliki broj kostiju, ligamenata, mišića i tetiva, tako da je mogućnost povreda različita.
Loading...