SK

Ostalo

24.05.2019 | 11.14

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Autor

Sport Klub u saradnji sa Fizio timom nastavlja da vam predstavlja vežbe koje bi mogle da vam pomognu u svakodnevnom životu.

Fizio tim, vežbe

Fizio tim

Piše: Slađana Rakić, Fizio tim

Problem sa leđima vrlo često može biti indikovan kao bol. Vrsta bola koja se javlja, kategorizuje se kao akutni (pojavljuje se odmah-iznenada i traje nekoliko dana ili nedelja) ili hronični (pojavljuje se lagano-kulminacijom i traje dugo, čak i mesecima).

Ukoliko je pokretljivost ograničena, a bol se kreće u opsegu od blagog ka intenzivnom i, u većini primećenih situacija, posledica je naglih pokreta (cimanja), klizanja, istezanja, najčešće je akutni problem. Međutim, ukoliko je bol prisutan svakodnevno i “naučili” ste da živite sa njim, reč je o hroničnom bolu. O kojoj god da je vrsti reč, vrlo je važno da se obratite stručnoj osobi na vreme kako bi, u najkraćem mogućem roku, započeli fazu oporavka.

Posmatrano prema mestu bola, on može da se javi u donjem, srednjem i gornjem delu leđa. Shodno regiji u kojoj se nalazi, vrlo često, taj bol je praćen dodatnim simptomima – neadekvatan san (nesanica), odraz bola u celom telu, anksioznost, gubitak ravnoteže, povećanje ili gubitak telesne težine i mnogim drugim.

Za sva navedena stanja postoje rešenja koja će ublažiti bolove u vidu uzimanja medikamenata, ali da bi bol izlečili i dugotrajno unapredili sopstveno zdravlje, preporuka je da se fizički aktivirate – vežba je najjeftiniji, ali u nekim trenucima i najskuplji lek koji svako od nas može sebi da priušti.

vežbe, Fizio tim

Fizio tim

Kroz nekoliko narednih vežbi možete da nastavite (ovaj tekst je nadogradnja prethodnog teksta - “Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom” sa vežbama koje će, uz svakodnevnu primenu, pomoći pokretljivosti kičmenog stuba i ojačati torakalni deo (mišiće) kičmenog stuba.

Vežba 1.

Početni položaj – ležeći na levom boku, leva noga opružena, desna savijena u kolenu (pod 90 stepeni) ispod koje se nalazi roler (ili urolan peškir), leva ruka u predručenju (ispred sebe u visini ramena), desna ruka preko leve. Odručiti (pokret desnom rukom ka nazad iz početnog položaja) desnom uz pokret praćenja glavom, kukove ne pomerati pri pokretu. Zadržati 2-3s, pa vratiti u početni položaj (p.p.). Vežbu ponoviti 10x, pa druga strana isto.

Vežba 2.

Početni položaj – polusedeći položaj sa nogama savijenim u kolenima u širini kukova, roler (urolan peškir) u visini torakalnog (grudnog) dela, šake ukršteno na potiljku, laktovi zategnuti. Laganim pokretom povući laktove ka podlozi uz sve vreme aktivan trbušni zid kako ne bi došlo do povećanja lumbalne krivine pri pokretu na dole. Zadržati 3-5s, pa vratiti u početni položaj. Vežbu ponoviti 8-10x.

Vežba 3.

Početni položaj – oslonac šakama o kocku (krevet, gelender, ogradu..), stopala u širini kukova, trup u pretklonu iznad visine kukova, glava u produžetku kičmenog stuba. Laganim povlačenjem kukova ka nazad, doći u položaj pretklona u visini kukova, zadržati 5s i vratiti se u p.p. Sve vreme pokreta, aktivna je muskulatura trbušnog zida. Vežbu uraditi 8-10x.

Vežba 4.

Početni položaj – sedeći položaj na lopti (stolici, krevetu, ..), predručiti obema u visini ramena. Pokret laktovima ka nazad u visini ramena do spajanja lopatica, zadržati 2-3s i vratiti u početni položaj. Vežbu uraditi 10-12x.

Vežba 5.

Početni položaj – pretklon (trup u visini kukova), stopala u širini kukova, noge malo savijene u kolenima, oslonac levom rukom o kocku (krevet, stolicu, ..) u visini ramena, desna šaka na potiljku, lakat u visini ramena. Pokret laktom na gore iznad visine ramena, zadržati 2-3s, pa vratiti u početni položaj. Obratiti pažnju da je prednja i zadnja strana trupa sve vreme zategnuta i da se, pri pokretu laktom, kukovi ne pomeraju. Uraditi 10x jednu stranu, pa drugu isto.

Komentari (1)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

Mile

Čim pročitam ovo 'pretklon' i predručiti', prođe me volja za vežbanjem.

Odgovori 3 2

* Sva polja su obavezna

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Autor

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Prednje ukršteni ligament se nalazi u zglobu kolena i povezuje unutrašnju površinu lateralnog femoralnog kondila (butne kosti) i dijagonalno, kroz sredinu kolenog zgloba do prednjeg dela cevanice (platoa tibie). Ligament je koštano-fibroznog porekla, dužine oko četiri centimetra.

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Autor

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Ciklus tekstova u vezi sa jednim od najkompleksnijih i najvažnijih zglobova u ljudskom telu, nastavljamo kroz prikaz vežbi koje svako od nas može da primenjuje u praksi.

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Autor

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Zglob kolena (articulatio genus) je najveći zglob u ljudskom telu kojeg čine tri kosti: donji okrajak butne kosti (femur), gornji okrajak golenjače (tibia) i čašica (patella).

Prevencija sportskih povreda

Autor

Prevencija sportskih povreda

Prevencija sportskih povreda

Sama reč „prevencija“ ukazuje na činjenicu da je potrebno nešto preduprediti. U narednim redovima biće reči o predupređenju povreda u sportu, ali se sve navedene činjenice mogu odnositi i na populaciju rekreativaca, samo je razlika u trenažnom opterećenju jednih, odnosno drugih.

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Autor

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob ili gornji nožni zglob (lat. articulatio talocruralis - ATC) je anatomska struktura lokomotornog aparata donjeg uda koja u jedinstvenu celinu spaja zglobne površine dve kosti potkolenice (golenjaču i lišnjaču) i gležanjsku kost stopala (talus).

Oporavak u sportu

Autor

Oporavak u sportu

Oporavak u sportu

Pojam oporavka u sportu podrazumeva period od završetka rada do uspostavljanja funkcije organizma na približnom ili u nivou stanja mirovanja.

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Autor

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob ručja i šaka su funkcionalno izuzetno bitni za ljudsko telo – od obezbeđivanja funkcije hvata do najsitnijih i najfinijih pokreta prstiju. Ovaj segment gradi veliki broj kostiju, ligamenata, mišića i tetiva, tako da je mogućnost povreda različita.

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Autor

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Dobro isplanirana i izbalansirana ishrana je veoma važna ukoliko poznajemo nutritivne potrebe veoma aktivnih ljudi – sportisti, rekreativci. Saveti koji će biti predstavljeni, u značajnoj meri, mogu da usmere kako je potrebno jesti i piti kada ste fizički aktivni, da imate dovoljno energije, da funk

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Gost u studiju Sport kluba bio je Milan Aslimoski iz Fizio tima, a sa Marinom Sekulić je razgovarao o oporavku sportista nakon velikih i napornih turnira, različitim oblicima rehabilitacije, kao i o oporavku posle težih i lakših povreda.

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Populacija žena se, vrlo često, odlučuje na kardio aktivnosti – aktivnosti tipa izdržljivosti kao model putem kog će postići idealan fizički izgled, ali su vežbe sa tegovima i drugim rekvizitima sredstvo kojim se postiže jako i zategnuto telo.

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

U duhu promocije zdravih stilova života nastavljamo sa objavom kompleksa vežbi koji obuhvata donji deo tela dominantno i, ovog puta, namenski je osmišljen za populaciju muškaraca. Pored vežbi za donji deo tela, biće pokazane i dve vežbe za jačanje mišića prednje i zadnjestrane trupa.

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Autor

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

U osnovnoj piramidi ishrane, pored makronutrijenata (proteini, ugljeni hidrati, masti), sastavni deo svakodnevnog unosa kalorija bi trebalo da čine vitamini i minerali kao deo koji čini mikronutrijente.

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Autor

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Lakat predstavlja kompleksan zglob koji je formiran od tri kosti - dve podlaktice i jedne nadlaktice. Između njih se nalazi sinovijalna opna ispunjena tečnošću i hrskavica koja smanjuje trenje u samom zglobu čime se olakšava pokretljivost.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Naredni tekst je nastavak ciklusa koji je započet prethodnom objavom. Za razliku od muškog dela populacije, žene su osetljivije na vreme preplavljeno suncem i garderobom koja odgovara datim vremenskim prilikama, pa se ažurnije pripremaju u kontekstu treninga.

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Filip Volšek iz Fizio tima bio je gost Sport Kluba i tom prilikom otkrio kako izgleda priprema košarkaša za Svetsko prvenstvo i koliko im je potrebno da se oporave za početak nove sezone.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Trenutno je period godine kada svuda oko vas možete primetiti ljude koji vežbaju. Izbori su različiti – neko vozi bicikl, neko se šeta, neko ide u teretanu, neko igra basket, odbojku, fudbal, neko preskače vijaču... Dakle, ko želi i ima volju – može.
Loading...