SK

Ostalo

02.07.2019 | 14.08 > 14:16

Povreda ramena – opšte činjenice

Autor

Povreda ramena je jedna od najčešćih i najtežih kod sportista, vrlo često je uzrok mnogih prekinutih karijera ili neostvarenih snova i ambicija.

oporavak ramena

Fizio tim

Autori: Dario Simonović, Slađana Rakić, Fizio tim

Zglob ramena grade kosti: humerus, scapula i clavicula sa svojim zglobnim površinama, brojni ligamenti, zglobna kapsula, mišići sa svojim tetivama. Rame je najpokretljiviji zglob u našem telu. Njegovu mobilnost obezbeđuju: anatomija zgloba (plitka glenoidna fossa), veliki broj mišića koji imaju ulogu da ga pokreću u različitim ravnima i pravcima.

Mobilnost je jedna od osobina koja je značajna za rame. Njegova stabilnost je, takođe, bitna osobina, jer ne dozvoljava spoljnim silama da ga izvedu iz pravilnog položaja u bilo kom obimu pokreta i tom prilikom ga povrede. Ova karakteristika (stabilnost) ramenog zgloba zavisi od statičkih stabilizatora (kapsula i ligamenti) i mišića koji se na kompleksan način pružaju i pripajaju.


„Rotatorna manžetna“ je skup mišića u rameno-lopatičnoj regiji koju čine m.supraspinatus, m.infraspinatus, m.subscapulari i m.teres minor. Upravo ovi misići uz dugu glavu m.biceps-a su, najčešće, povređivani u rekreativnom i profesionalnom sportu, naročito u odbojci, rukometu, vaterpolu. Treniranje ostalih sportova ili treniranje u teretani ne isključuju mogućnost povrede ovih struktura. Njihova nepovoljna anatomija (mala mišićna tela, a nezgodno pružanje i pripajanje tetiva) ih čini podložnim povredama. Najučestalije povrede ove grupe mišića su istegnuća, rupture ili upala njihovih tetiva koje nastaju zbog preopterećenja. Najčešće povređeni mišići iz ove grupe su: m.supraspinatus, m.infraspinatus i povreda tetive duge glave m.biceps brachii.

Postoji još mnogo povreda koje nastaju na zglobu ramena. Traumatske povrede koje dovode do nastanka preloma (fraktura) kostiju, kidanje dela labruma (mekotkivna tvorevina koja produbljuje glenoidnu foss-u i povećava kongruentnost zglobnih površina), povrede tkiva nastale iščašenjem, nastanak hematoma u mekotkivnim i koštanim strukturama su, takođe, česte i zahtevaju pregled i konsultaciju sa ortopedom ili fizijatrom radi odabira najboljeg načina lečenja. Pojava kalcifikata nakon nekih ranijih povreda je, takođe, česta. Kalcifikati svojim prisustvom kasnije mogu izazvati velike probleme i dovesti do još većih povreda ramenih struktura. Najčešće nastaju upravo u mišićima rotatorne manžetne.

Pravovremena i kvalitetna fizikalna terapija, pošteda od provocirajućih aktivnosti i kasnije dobra kineziterapija omogućava pravilan i kvalitetan oporavak. Ignorisanje prvih simptoma i nastavak treninga mogu samo da odmognu i pogoršaju povredu što kasnije otežava i produžava vreme oporavka, a mogu uticati i na kvalitet oporavka.

Komentari (0)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

* Sva polja su obavezna

Prevencija sportskih povreda

Autor

Prevencija sportskih povreda

Prevencija sportskih povreda

Sama reč „prevencija“ ukazuje na činjenicu da je potrebno nešto preduprediti. U narednim redovima biće reči o predupređenju povreda u sportu, ali se sve navedene činjenice mogu odnositi i na populaciju rekreativaca, samo je razlika u trenažnom opterećenju jednih, odnosno drugih.

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Autor

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob ili gornji nožni zglob (lat. articulatio talocruralis - ATC) je anatomska struktura lokomotornog aparata donjeg uda koja u jedinstvenu celinu spaja zglobne površine dve kosti potkolenice (golenjaču i lišnjaču) i gležanjsku kost stopala (talus).

Oporavak u sportu

Autor

Oporavak u sportu

Oporavak u sportu

Pojam oporavka u sportu podrazumeva period od završetka rada do uspostavljanja funkcije organizma na približnom ili u nivou stanja mirovanja.

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Autor

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob ručja i šaka su funkcionalno izuzetno bitni za ljudsko telo – od obezbeđivanja funkcije hvata do najsitnijih i najfinijih pokreta prstiju. Ovaj segment gradi veliki broj kostiju, ligamenata, mišića i tetiva, tako da je mogućnost povreda različita.

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Autor

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Dobro isplanirana i izbalansirana ishrana je veoma važna ukoliko poznajemo nutritivne potrebe veoma aktivnih ljudi – sportisti, rekreativci. Saveti koji će biti predstavljeni, u značajnoj meri, mogu da usmere kako je potrebno jesti i piti kada ste fizički aktivni, da imate dovoljno energije, da funk

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Gost u studiju Sport kluba bio je Milan Aslimoski iz Fizio tima, a sa Marinom Sekulić je razgovarao o oporavku sportista nakon velikih i napornih turnira, različitim oblicima rehabilitacije, kao i o oporavku posle težih i lakših povreda.

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Populacija žena se, vrlo često, odlučuje na kardio aktivnosti – aktivnosti tipa izdržljivosti kao model putem kog će postići idealan fizički izgled, ali su vežbe sa tegovima i drugim rekvizitima sredstvo kojim se postiže jako i zategnuto telo.

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

U duhu promocije zdravih stilova života nastavljamo sa objavom kompleksa vežbi koji obuhvata donji deo tela dominantno i, ovog puta, namenski je osmišljen za populaciju muškaraca. Pored vežbi za donji deo tela, biće pokazane i dve vežbe za jačanje mišića prednje i zadnjestrane trupa.

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Autor

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

U osnovnoj piramidi ishrane, pored makronutrijenata (proteini, ugljeni hidrati, masti), sastavni deo svakodnevnog unosa kalorija bi trebalo da čine vitamini i minerali kao deo koji čini mikronutrijente.

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Autor

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Lakat predstavlja kompleksan zglob koji je formiran od tri kosti - dve podlaktice i jedne nadlaktice. Između njih se nalazi sinovijalna opna ispunjena tečnošću i hrskavica koja smanjuje trenje u samom zglobu čime se olakšava pokretljivost.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Naredni tekst je nastavak ciklusa koji je započet prethodnom objavom. Za razliku od muškog dela populacije, žene su osetljivije na vreme preplavljeno suncem i garderobom koja odgovara datim vremenskim prilikama, pa se ažurnije pripremaju u kontekstu treninga.

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Filip Volšek iz Fizio tima bio je gost Sport Kluba i tom prilikom otkrio kako izgleda priprema košarkaša za Svetsko prvenstvo i koliko im je potrebno da se oporave za početak nove sezone.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Trenutno je period godine kada svuda oko vas možete primetiti ljude koji vežbaju. Izbori su različiti – neko vozi bicikl, neko se šeta, neko ide u teretanu, neko igra basket, odbojku, fudbal, neko preskače vijaču... Dakle, ko želi i ima volju – može.

Fizio tim: Kako se tempira forma (VIDEO)

Autor

Fizio tim: Kako se tempira forma (VIDEO)

Fizio tim: Kako se tempira forma (VIDEO)

Razgovarali smo sa Filipom Volšekom, fizioterapeutom i trenerom u Fizio timu, o tome kako se tempira forma, kako da se igrači spreme posle klupske sezone za reprezentativne obaveze, o tome koje su osobine dobrog fizioterapeuta…

Sportska ishrana – uvodne smernice

Autor

Sportska ishrana – uvodne smernice

Sportska ishrana – uvodne smernice

Pravilna i izbalansirana ishrana je jedan od faktora od kojeg zavisi ne samo zdravstveno stanje sportista, već i rezultati koje postižu tokom pripremnog i takmičarskog perioda, ali i sam period oporavka, prelazni period (u nekim sportovima) u velikoj meri zavisi od ishrane.

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Autor

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Pored, do sada, objašnjenih uzročnika i simptoma koji prate jedan od najčešćih zdravstvenih problema čoveka, predstavljamo vam još jedan set vežbi koji će značajno pomoći pokretljivosti vašeg kičmenog stuba.
Loading...