SK

Ostalo

02.07.2019 | 14.08 > 14:16

Povreda ramena – opšte činjenice

Autor

Povreda ramena je jedna od najčešćih i najtežih kod sportista, vrlo često je uzrok mnogih prekinutih karijera ili neostvarenih snova i ambicija.

oporavak ramena

Fizio tim

Autori: Dario Simonović, Slađana Rakić, Fizio tim

Zglob ramena grade kosti: humerus, scapula i clavicula sa svojim zglobnim površinama, brojni ligamenti, zglobna kapsula, mišići sa svojim tetivama. Rame je najpokretljiviji zglob u našem telu. Njegovu mobilnost obezbeđuju: anatomija zgloba (plitka glenoidna fossa), veliki broj mišića koji imaju ulogu da ga pokreću u različitim ravnima i pravcima.

Mobilnost je jedna od osobina koja je značajna za rame. Njegova stabilnost je, takođe, bitna osobina, jer ne dozvoljava spoljnim silama da ga izvedu iz pravilnog položaja u bilo kom obimu pokreta i tom prilikom ga povrede. Ova karakteristika (stabilnost) ramenog zgloba zavisi od statičkih stabilizatora (kapsula i ligamenti) i mišića koji se na kompleksan način pružaju i pripajaju.


„Rotatorna manžetna“ je skup mišića u rameno-lopatičnoj regiji koju čine m.supraspinatus, m.infraspinatus, m.subscapulari i m.teres minor. Upravo ovi misići uz dugu glavu m.biceps-a su, najčešće, povređivani u rekreativnom i profesionalnom sportu, naročito u odbojci, rukometu, vaterpolu. Treniranje ostalih sportova ili treniranje u teretani ne isključuju mogućnost povrede ovih struktura. Njihova nepovoljna anatomija (mala mišićna tela, a nezgodno pružanje i pripajanje tetiva) ih čini podložnim povredama. Najučestalije povrede ove grupe mišića su istegnuća, rupture ili upala njihovih tetiva koje nastaju zbog preopterećenja. Najčešće povređeni mišići iz ove grupe su: m.supraspinatus, m.infraspinatus i povreda tetive duge glave m.biceps brachii.

Postoji još mnogo povreda koje nastaju na zglobu ramena. Traumatske povrede koje dovode do nastanka preloma (fraktura) kostiju, kidanje dela labruma (mekotkivna tvorevina koja produbljuje glenoidnu foss-u i povećava kongruentnost zglobnih površina), povrede tkiva nastale iščašenjem, nastanak hematoma u mekotkivnim i koštanim strukturama su, takođe, česte i zahtevaju pregled i konsultaciju sa ortopedom ili fizijatrom radi odabira najboljeg načina lečenja. Pojava kalcifikata nakon nekih ranijih povreda je, takođe, česta. Kalcifikati svojim prisustvom kasnije mogu izazvati velike probleme i dovesti do još većih povreda ramenih struktura. Najčešće nastaju upravo u mišićima rotatorne manžetne.

Pravovremena i kvalitetna fizikalna terapija, pošteda od provocirajućih aktivnosti i kasnije dobra kineziterapija omogućava pravilan i kvalitetan oporavak. Ignorisanje prvih simptoma i nastavak treninga mogu samo da odmognu i pogoršaju povredu što kasnije otežava i produžava vreme oporavka, a mogu uticati i na kvalitet oporavka.

Komentari (0)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

* Sva polja su obavezna

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Autor

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Lakat predstavlja kompleksan zglob koji je formiran od tri kosti - dve podlaktice i jedne nadlaktice. Između njih se nalazi sinovijalna opna ispunjena tečnošću i hrskavica koja smanjuje trenje u samom zglobu čime se olakšava pokretljivost.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Naredni tekst je nastavak ciklusa koji je započet prethodnom objavom. Za razliku od muškog dela populacije, žene su osetljivije na vreme preplavljeno suncem i garderobom koja odgovara datim vremenskim prilikama, pa se ažurnije pripremaju u kontekstu treninga.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Trenutno je period godine kada svuda oko vas možete primetiti ljude koji vežbaju. Izbori su različiti – neko vozi bicikl, neko se šeta, neko ide u teretanu, neko igra basket, odbojku, fudbal, neko preskače vijaču... Dakle, ko želi i ima volju – može.

Sportska ishrana – uvodne smernice

Autor

Sportska ishrana – uvodne smernice

Sportska ishrana – uvodne smernice

Pravilna i izbalansirana ishrana je jedan od faktora od kojeg zavisi ne samo zdravstveno stanje sportista, već i rezultati koje postižu tokom pripremnog i takmičarskog perioda, ali i sam period oporavka, prelazni period (u nekim sportovima) u velikoj meri zavisi od ishrane.

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Autor

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Pored, do sada, objašnjenih uzročnika i simptoma koji prate jedan od najčešćih zdravstvenih problema čoveka, predstavljamo vam još jedan set vežbi koji će značajno pomoći pokretljivosti vašeg kičmenog stuba.

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Autor

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Sport Klub u saradnji sa Fizio timom nastavlja da vam predstavlja vežbe koje bi mogle da vam pomognu u svakodnevnom životu.

Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom

Autor

Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom

Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom

Sport Klub i Fizio tim donose vam seriju tekstova u kojima ćemo vam opisivati vežbe. Za početak smo odlučili da se pozabavimo time što nepravilan položaj glave dovodi do skraćenja mišića vrata, pa smo spremili vežbe za istezanje mišića vrata i ramenog pojasa.
Loading...