SK

Ostalo

07.10.2019 | 19.13 > 19:16

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Autor

Dobro isplanirana i izbalansirana ishrana je veoma važna ukoliko poznajemo nutritivne potrebe veoma aktivnih ljudi – sportisti, rekreativci. Saveti koji će biti predstavljeni, u značajnoj meri, mogu da usmere kako je potrebno jesti i piti kada ste fizički aktivni, da imate dovoljno energije, da funk

Fizio tim

Piše: Slađana Rakić, Fizio tim

Vrlo često se može sresti sportista /oba pola/ koji je na vrhunskom nivou takmičenja i da se hrani neredovno i neplanski. Neretko se dešava da ovakve situacije dovode do nedostatka određenih nutrijenata u organizmu koje uzrokuju različite deficite i predstavljaju preduslov za brojne povrede. Čini se neverovatnim da je ovaj faktor jedan u nizu ključnih od kojih zavisi adekvatan i pravovremen oporavak sportista.

Uglavnom se obroci zamenjuju energetskim/proteinskim čokoladicama, napicima, preskaču se, ne unosi se dovoljno energetski/kalorijski kvalitetan obrok, konzumira se sve što se „vidi“ ili što se servira. Proteinski napici su osmišljeni kao vid dopune ugljeno-hidratnog i proteinskog obroka, kao obrok-užina nakon treninga sa ciljem bržeg oporavka i nadoknade mišićnog glikogena, ali je potrebno imati konkretan obrok, minimum 2h, nakon treninga.

Proteinske čokoladice-energetski blokovi su, takođe, oblik užine i nije poželjno svakodnevno unositi ih i podrazumevati ih kao redovan i konkretan obrok u toku dana. U ishrani se potencira na prevelikom unosu proteina, izbegavaju se ugljeni hidrati i masti. Međutim, ugljeni hidrati i masti su nutrijenti koji obezbeđuju enrgiju potrebnu za trening/takmičenje i zajedno sa određenom količinom proteina se unose u toku jednog /i više/ obroka, u zavisnosti od sporta /ili aktivnosti/ u toku dana, na nedeljnom, mesečnom, godišnjem nivou.

Dakle, preskakanjem obroka, sportisti, ustvari vaše telo dovodite do iscrpljivanja, manjka energije i nepotrebnog umora koji će umanjiti vašu efikasnost na treningu/utakmici/takmičenju. Uz planski napravljen i dobro izbalansiran obrok pred i posle treninga, zalihe glikogena u mišićima će biti konstantne i obezbediće dovoljne energije za naporne i iscrpljujuće zadatke koji se svakodnevno nalaze na putu ka najboljim rezultatima.

Fizio tim

Kao što je bitno uneti sve nutrijente u toku dana, važan je i tajming unosa istih, ali i količinski deo svakog od njih u skladu sa trenutnim stanjem sportiste, vrstom sporta, fazom takmičenja i celokupnog trenažnog ciklusa. Poznato je da sportisti imaju veliku potrošnju energije i samim tim, kako bi održali trenutnu formu i bili još bolji, treba da unesu veliki broj kalorija putem ishrane i napitaka. U praksi se dešava da se pribegava „praznim“ kalorijama i obrocima koji su kalorijske „bombe“, ali ne donose ništa dobro. Mogu samo da doprinesu manjku energije i smanjenju performansi ukoliko se često nađu kao nutritivni izbor sportista.

Vrlo važan sastojak u oporavku putem ishrane jesu napici – voda, ali i mnogobrojni sportski napici koji se konzumiraju pre, za vreme i nakon treninga/utakmice/takmičenja. Pojam dehidratacije bi trebalo izbeći i, na vreme, biti rehidriran u zavisnosti od sporta u kom se pojedinac nalazi. Dakle, zarad zdravlja, bolje energije, oporavka, najboljeg nastupa, sportisti, razmislite o kvalitetnoj i izbalansiranoj ishrani koja je prilagođena samo vama. Za dug vek trajanja u sportu.

Komentari (0)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

* Sva polja su obavezna

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Populacija žena se, vrlo često, odlučuje na kardio aktivnosti – aktivnosti tipa izdržljivosti kao model putem kog će postići idealan fizički izgled, ali su vežbe sa tegovima i drugim rekvizitima sredstvo kojim se postiže jako i zategnuto telo.

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

U duhu promocije zdravih stilova života nastavljamo sa objavom kompleksa vežbi koji obuhvata donji deo tela dominantno i, ovog puta, namenski je osmišljen za populaciju muškaraca. Pored vežbi za donji deo tela, biće pokazane i dve vežbe za jačanje mišića prednje i zadnjestrane trupa.

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Autor

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

U osnovnoj piramidi ishrane, pored makronutrijenata (proteini, ugljeni hidrati, masti), sastavni deo svakodnevnog unosa kalorija bi trebalo da čine vitamini i minerali kao deo koji čini mikronutrijente.

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Autor

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Lakat predstavlja kompleksan zglob koji je formiran od tri kosti - dve podlaktice i jedne nadlaktice. Između njih se nalazi sinovijalna opna ispunjena tečnošću i hrskavica koja smanjuje trenje u samom zglobu čime se olakšava pokretljivost.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Naredni tekst je nastavak ciklusa koji je započet prethodnom objavom. Za razliku od muškog dela populacije, žene su osetljivije na vreme preplavljeno suncem i garderobom koja odgovara datim vremenskim prilikama, pa se ažurnije pripremaju u kontekstu treninga.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Trenutno je period godine kada svuda oko vas možete primetiti ljude koji vežbaju. Izbori su različiti – neko vozi bicikl, neko se šeta, neko ide u teretanu, neko igra basket, odbojku, fudbal, neko preskače vijaču... Dakle, ko želi i ima volju – može.

Povreda ramena – opšte činjenice

Autor

Povreda ramena – opšte činjenice

Povreda ramena – opšte činjenice

Povreda ramena je jedna od najčešćih i najtežih kod sportista, vrlo često je uzrok mnogih prekinutih karijera ili neostvarenih snova i ambicija.

Sportska ishrana – uvodne smernice

Autor

Sportska ishrana – uvodne smernice

Sportska ishrana – uvodne smernice

Pravilna i izbalansirana ishrana je jedan od faktora od kojeg zavisi ne samo zdravstveno stanje sportista, već i rezultati koje postižu tokom pripremnog i takmičarskog perioda, ali i sam period oporavka, prelazni period (u nekim sportovima) u velikoj meri zavisi od ishrane.

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Autor

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Pored, do sada, objašnjenih uzročnika i simptoma koji prate jedan od najčešćih zdravstvenih problema čoveka, predstavljamo vam još jedan set vežbi koji će značajno pomoći pokretljivosti vašeg kičmenog stuba.

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Autor

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (I deo)

Sport Klub u saradnji sa Fizio timom nastavlja da vam predstavlja vežbe koje bi mogle da vam pomognu u svakodnevnom životu.

Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom

Autor

Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom

Vežbajte sa Sport Klubom i Fizio timom

Sport Klub i Fizio tim donose vam seriju tekstova u kojima ćemo vam opisivati vežbe. Za početak smo odlučili da se pozabavimo time što nepravilan položaj glave dovodi do skraćenja mišića vrata, pa smo spremili vežbe za istezanje mišića vrata i ramenog pojasa.
Loading...