SK

Ostalo

03.12.2019 | 17.53 > 17:59

Prevencija sportskih povreda

Autor

Sama reč „prevencija“ ukazuje na činjenicu da je potrebno nešto preduprediti. U narednim redovima biće reči o predupređenju povreda u sportu, ali se sve navedene činjenice mogu odnositi i na populaciju rekreativaca, samo je razlika u trenažnom opterećenju jednih, odnosno drugih.

vežbe, prevencija sportskih povreda

Fizio tim

Piše: Slađana Rakić, Fizio tim

Pod uticajem spoljašnjih i unutrašnjih faktora, bitno je naći balans kako bi sportista u takmičarsku sezonu ušao, ali i iz nje izašao bez povrede bilo kog tipa.

Treneri – stručnjaci u oblasti sporta ne mogu uticati na starost, pol, genetiku, ali na fleksibilnost, mišićnu snagu, nivo utreniranosti i te kako mogu. Pored pomenutih faktora, izuzetno je bitno poznavati anamnezu zdravstvenog stanja sportiste sa kojim se radi kako bi se obuhvatile sve okolnosti sportskog staža koji je sportista imao pre dolaska na trening – takmičarsku sezonu.

Delovi celine koji su prethodno navedeni se odnose na unutrašnje faktore, a kada je reč o spoljašnjim – misli se na trening, oporavak, ishranu, psihološko stanje, socijalni život, klimatske faktore... – i sve opisano je sastavni deo preventive od mogućih povreda u sportu.

Svaki deo celine do najsitnijih detalja ima svoju ulogu u prevenciji:

vežbe, prevencija sportskih povreda

Fizio tim

- Trening – poštovanje svih delova treninga od zagrevanja do istezanja, prilagođavanje treninga svakom pojedincu, sportu u kom učestvuje, poziciji (mestu) na kojoj igra, kontrola izvođenja vežbi, intenzitet vežbi, korišćenje zaštitnih elemenata pri izvođenju vežbi…

- Psihološki faktor – faktor stresa je vrlo izražen u sportu. Navodeći ovaj razlog, stručnjak koji radi sa sportistima treba da prepozna kada je neophodan odmor, kada je važna podrška u vidu motivacije, a kada sugestija za neku vrstu korekcije kod sportiste. Pored klasičnog stresa koji je nezaobilazan činilac sporta, na treningu je izuzetno potrebno da sportista bude fokusiran, koncentrisan na to što treba da radi, kao i da poseduje sposobnost da izoluje sve ometajuće faktore kako bi svoj trening ili utakmicu realizovao/realizovala na najbolji mogući način.

- Ishrana – neadekvatna ishrana i nepravovremena nadoknada depoa glikogena nakon intenzivnih treninga, mogu da umanje sportske karakteristike i dovedu do povređivanja. Neophodno je poznavati princip obnove mišićnog glikogena nakon vežbanja kako bi se sačuvalo meko tkivo.

- Voda – hidratacija – sastavni deo oblasti nutricije predstavlja važnu ulogu u prevenciji od povreda jer može da dovede do dehidratacije što doprinosi smanjenju efikasnosti mišićnog sistema, smanjuje se volumen krvi što remeti termoregulaciju i dovodi do poremećeja cirkulacije. Dakle, pre, za vreme i nakon treninga (takmičenja) je vrlo važan unos tečnosti.

- Uz konkretnu, izbalansiranu ishranu, vodu, unos mikronutrijenata, sprečava se nastanak povreda, odnosno, utiče se na brzinu oporavka u pozitivnom smislu.

Komentari (0)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

* Sva polja su obavezna

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Autor

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob ili gornji nožni zglob (lat. articulatio talocruralis - ATC) je anatomska struktura lokomotornog aparata donjeg uda koja u jedinstvenu celinu spaja zglobne površine dve kosti potkolenice (golenjaču i lišnjaču) i gležanjsku kost stopala (talus).

Oporavak u sportu

Autor

Oporavak u sportu

Oporavak u sportu

Pojam oporavka u sportu podrazumeva period od završetka rada do uspostavljanja funkcije organizma na približnom ili u nivou stanja mirovanja.

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Autor

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob ručja i šaka su funkcionalno izuzetno bitni za ljudsko telo – od obezbeđivanja funkcije hvata do najsitnijih i najfinijih pokreta prstiju. Ovaj segment gradi veliki broj kostiju, ligamenata, mišića i tetiva, tako da je mogućnost povreda različita.

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Autor

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Dobro isplanirana i izbalansirana ishrana je veoma važna ukoliko poznajemo nutritivne potrebe veoma aktivnih ljudi – sportisti, rekreativci. Saveti koji će biti predstavljeni, u značajnoj meri, mogu da usmere kako je potrebno jesti i piti kada ste fizički aktivni, da imate dovoljno energije, da funk

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Fizio tim na SK - povrede, oporavak, rehabilitacija

Gost u studiju Sport kluba bio je Milan Aslimoski iz Fizio tima, a sa Marinom Sekulić je razgovarao o oporavku sportista nakon velikih i napornih turnira, različitim oblicima rehabilitacije, kao i o oporavku posle težih i lakših povreda.

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – žene (II deo)

Populacija žena se, vrlo često, odlučuje na kardio aktivnosti – aktivnosti tipa izdržljivosti kao model putem kog će postići idealan fizički izgled, ali su vežbe sa tegovima i drugim rekvizitima sredstvo kojim se postiže jako i zategnuto telo.

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Autor

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

Kompleks vežbi za donji deo tela – muškarci (II deo)

U duhu promocije zdravih stilova života nastavljamo sa objavom kompleksa vežbi koji obuhvata donji deo tela dominantno i, ovog puta, namenski je osmišljen za populaciju muškaraca. Pored vežbi za donji deo tela, biće pokazane i dve vežbe za jačanje mišića prednje i zadnjestrane trupa.

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Autor

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

Vitamini i minerali – elementi ishrane za svakoga

U osnovnoj piramidi ishrane, pored makronutrijenata (proteini, ugljeni hidrati, masti), sastavni deo svakodnevnog unosa kalorija bi trebalo da čine vitamini i minerali kao deo koji čini mikronutrijente.

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Autor

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Zglob lakta – anatomija, povrede, rehabilitacija

Lakat predstavlja kompleksan zglob koji je formiran od tri kosti - dve podlaktice i jedne nadlaktice. Između njih se nalazi sinovijalna opna ispunjena tečnošću i hrskavica koja smanjuje trenje u samom zglobu čime se olakšava pokretljivost.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za žene (I deo)

Naredni tekst je nastavak ciklusa koji je započet prethodnom objavom. Za razliku od muškog dela populacije, žene su osetljivije na vreme preplavljeno suncem i garderobom koja odgovara datim vremenskim prilikama, pa se ažurnije pripremaju u kontekstu treninga.

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Pripreme i oporavak sportista? Sve na jednom mestu

Filip Volšek iz Fizio tima bio je gost Sport Kluba i tom prilikom otkrio kako izgleda priprema košarkaša za Svetsko prvenstvo i koliko im je potrebno da se oporave za početak nove sezone.

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Autor

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Kompleks vežbi za gornji deo tela – za muškarce (I deo)

Trenutno je period godine kada svuda oko vas možete primetiti ljude koji vežbaju. Izbori su različiti – neko vozi bicikl, neko se šeta, neko ide u teretanu, neko igra basket, odbojku, fudbal, neko preskače vijaču... Dakle, ko želi i ima volju – može.

Povreda ramena – opšte činjenice

Autor

Povreda ramena – opšte činjenice

Povreda ramena – opšte činjenice

Povreda ramena je jedna od najčešćih i najtežih kod sportista, vrlo često je uzrok mnogih prekinutih karijera ili neostvarenih snova i ambicija.

Fizio tim: Kako se tempira forma (VIDEO)

Autor

Fizio tim: Kako se tempira forma (VIDEO)

Fizio tim: Kako se tempira forma (VIDEO)

Razgovarali smo sa Filipom Volšekom, fizioterapeutom i trenerom u Fizio timu, o tome kako se tempira forma, kako da se igrači spreme posle klupske sezone za reprezentativne obaveze, o tome koje su osobine dobrog fizioterapeuta…

Sportska ishrana – uvodne smernice

Autor

Sportska ishrana – uvodne smernice

Sportska ishrana – uvodne smernice

Pravilna i izbalansirana ishrana je jedan od faktora od kojeg zavisi ne samo zdravstveno stanje sportista, već i rezultati koje postižu tokom pripremnog i takmičarskog perioda, ali i sam period oporavka, prelazni period (u nekim sportovima) u velikoj meri zavisi od ishrane.

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Autor

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Bol u leđima – ’verni’ pratilac svakog čoveka (II deo)

Pored, do sada, objašnjenih uzročnika i simptoma koji prate jedan od najčešćih zdravstvenih problema čoveka, predstavljamo vam još jedan set vežbi koji će značajno pomoći pokretljivosti vašeg kičmenog stuba.
Loading...