SK

Ostalo

23.05.2020 | 17.57 > 18:05

Sindrom trkačkog kolena

Autor

Neretko se dešava situacija da čoveka zaboli koleno, a da nije imao nikakav preterano težak napor, čak ni trening.

zglob kolena

Fizio tim

Autori: dr Slađana Rakić, Milan Aslimoski,Fizio Group

Većina ljudi povrede ili bol koji oseća u zglobovima, povezuje sa nekim pokretom ili vežbom, ali to nije nužno neophodno da bude posledica jedno drugog. Vrlo duga česta stajanja i sedenja su, takođe, činioci bolnih stanja koja za posledicu imaju prelaz u sindrome ili neka ozbiljnija stanja. Naravno, pored ovih uzročnika, nagli – iznenadni pokreti /trening, takmičenje, proklizavanje, udarac.../ su jedan od češćih faktora koji doprinose izazivanju neprirodnih položaja zglobova.

U narednih nekoliko videa, biće predstavljene vežbe koje će pomoći u obezboljivanju spomenutog područja /zglob kolena, specifično – sindrom trkačkog kolena/. Važno je napomenuti da, prilikom izvođenja bilo koje od vežbi, ne bi bilo poželjno da bol bude prisutan.

Fizio tim


Podizati stopalo na petu uz „zaključavanje“ zgloba kolena, zadržati 2-3s i vratiti na početak. Vežbu ponoviti 10x, 2-3 serije.

Fizio tim


Čučanj sa loptom iza leđa, oslonac na petama. Uraditi 10x, 2-3 serije.

You Tube

Čučanj na jednoj nozi uz pridržavanje za TRX. Obratiti pažnju na to da se ne vuče leđima unazad, već da pokret bude dominantno u zglobu kolena. Uraditi 8-10x, 2-3 serije.


Fizio tim

Podizanje kukova, oslonac na petama, ruke ka plafonu. Voditi računa da se radi pun obim pokreta i da se, pri podizanju, ne potiskuje leđima unazad. Uraditi 10x, 2-3 serije.


Fizio tim

Podizanje kukova uz „šetnju“ stopalima ka napred i vraćanje unazad u gornjoj poziciji. Obratiti pažnju da, prilikom pokreta ka napred, kukovi sve vreme budu u jednoj ravni, bez pomeranja ka podlozi. Vežbu uraditi 8-10x, 2-3 serije.


Fizio tim

Kretanje u četvoronožnom položaju sa kolenima podignutim od podloge. Sinhronizovan pokret, kratak korak, paziti da se kukovi ne rotiraju pri „hodanju“. Uraditi 5x jedna strana, 5x druga, pa unazad, 3-4 serije.


Fizio tim

Pravolinijsko kretanje sa gumom ispod kolena. Paziti na položaj stopala, kolena i biti fokusiran na aktivaciju mišića celog tela pri kretanju. Uraditi 15-20 koraka jednom i drugom nogom, 3-4 serije.


Fizio tim

Ukoliko je bol minimalan ili su zglobne veze kolena ojačale, uraditi trčanje uz naskok na jednu nogu, nastavak trčanja, pa naskok na drugu nogu. Vežbu ponoviti 5-6x po nozi, 3-4 serije.

Bitno je napomenuti da svaki sindrom ima različit nivo bolnog stanja, pa se na taj način prilagođavaju i vežbe.

Komentari (0)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Neispravan kod, pokušajte ponovo

* Sva polja su obavezna

Volšek o održavanju forme sportista u doba korone

Autor

Volšek o održavanju forme sportista u doba korone

Volšek o održavanju forme sportista u doba korone

Posle najava da se sport u mnogim zemljama vraća, zanimalo nas je kako tokom pauze koja je usledila zbog pandemije virusa korona, sportisti održavaju formu.

Zglob kolena – sindrom “trkačkog” kolena

Autor

Zglob kolena – sindrom “trkačkog” kolena

Zglob kolena – sindrom “trkačkog” kolena

Jedna od najčešćih tegoba koje doživljavaju rekreativni, ali i profesionalni trkači (duge pruge posebno) jeste “trkačko” koleno. Osnovna karakteristika ovog sindroma jeste povreda na patelofemoralnom zglobu, pa se može dijagnostikovati i kao patelofemoralni bolni sindrom ili kao hondromalacija.

Vežbajte i hranite se kao mornaričke foke

Autor

Vežbajte i hranite se kao mornaričke foke

Vežbajte i hranite se kao mornaričke foke

World of Warships teži da poboljša opšte stanje zajednice sa trening režimom i režimom ishrane mornaričkih foka koje su inspirisale vojne pomorske tradicije.

Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Autor

Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Prethodni tekst se odnosio na opšte pojmove o jednoj od zglobnih struktura – meniskusima. Rečeno je i opšte je poznato da ljudski organizam /u svakom zglobu kolena/ poseduje po dva meniskusa.

Zglob kolena – meniskusi – opšti pojam/povreda/oporavak

Autor

Zglob kolena – meniskusi – opšti pojam/povreda/oporavak

Zglob kolena – meniskusi – opšti pojam/povreda/oporavak

Zglob kolena u svom sastavu sadrži fibrozno-hrskavičave umetke (meniscusi) koji su smešteni uz periferne ivice odgovarajućih zglobnih površina golenjače (tibie).

Zglob kolena – vežbe posle povrede/operacije MCL i LCL

Autor

Zglob kolena – vežbe posle povrede/operacije MCL i LCL

Zglob kolena – vežbe posle povrede/operacije MCL i LCL

Uz prethodni tekst o povredi LCL i MCL (lateralni i medijalni ligament kolena), narednih nekoliko redova će obuhvatiti vežbe koje se primenjuju u prvoj fazi oporavka, nakon perioda fizikalne i dela kinezi terapije.

Zglob kolena – LCL i MCL - povreda

Autor

Zglob kolena – LCL i MCL - povreda

Zglob kolena – LCL i MCL - povreda

Lateralni (lateral collateral ligament - LCL) i medijalni kolateralni ligament (medial collateral ligament - MCL) se nalaze sa spoljašnje i unutrašnje strane kolena i imaju za ulogu kontrolu bočnih pokreta kolena, kao i u održavanju stabilnosti i balansa samog zgloba.

Zglob kolena – ACL – oporavak – vežbe

Autor

Zglob kolena – ACL – oporavak – vežbe

Zglob kolena – ACL – oporavak – vežbe

S obzirom na to da je napravljen uvod o jednoj od najčešćih povreda koja se dešava kod populacije rekreativaca i sportista, da je bilo reči o metodama prevencije od povrede, u narednim redovima teksta i nekoliko videa, biće predstavljen postupan oporavak (početne faze nakon operativnog zahvata).

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Autor

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Zglob kolena, prednje ukršteni ligament – povreda

Prednje ukršteni ligament se nalazi u zglobu kolena i povezuje unutrašnju površinu lateralnog femoralnog kondila (butne kosti) i dijagonalno, kroz sredinu kolenog zgloba do prednjeg dela cevanice (platoa tibie). Ligament je koštano-fibroznog porekla, dužine oko četiri centimetra.

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Autor

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Zglob kolena – vežbe prevencije od povreda

Ciklus tekstova u vezi sa jednim od najkompleksnijih i najvažnijih zglobova u ljudskom telu, nastavljamo kroz prikaz vežbi koje svako od nas može da primenjuje u praksi.

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Autor

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Zglob kolena – opšti pojmovi i prevencija

Zglob kolena (articulatio genus) je najveći zglob u ljudskom telu kojeg čine tri kosti: donji okrajak butne kosti (femur), gornji okrajak golenjače (tibia) i čašica (patella).

Prevencija sportskih povreda

Autor

Prevencija sportskih povreda

Prevencija sportskih povreda

Sama reč „prevencija“ ukazuje na činjenicu da je potrebno nešto preduprediti. U narednim redovima biće reči o predupređenju povreda u sportu, ali se sve navedene činjenice mogu odnositi i na populaciju rekreativaca, samo je razlika u trenažnom opterećenju jednih, odnosno drugih.

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Autor

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob i stopalo - sinonim za stabilnost tela

Skočni zglob ili gornji nožni zglob (lat. articulatio talocruralis - ATC) je anatomska struktura lokomotornog aparata donjeg uda koja u jedinstvenu celinu spaja zglobne površine dve kosti potkolenice (golenjaču i lišnjaču) i gležanjsku kost stopala (talus).

Oporavak u sportu

Autor

Oporavak u sportu

Oporavak u sportu

Pojam oporavka u sportu podrazumeva period od završetka rada do uspostavljanja funkcije organizma na približnom ili u nivou stanja mirovanja.

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Autor

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob šake – osnovni pojmovi/povrede/rehabilitacija

Zglob ručja i šaka su funkcionalno izuzetno bitni za ljudsko telo – od obezbeđivanja funkcije hvata do najsitnijih i najfinijih pokreta prstiju. Ovaj segment gradi veliki broj kostiju, ligamenata, mišića i tetiva, tako da je mogućnost povreda različita.

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Autor

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Optimalna ishrana za bolje sportske karakteristike

Dobro isplanirana i izbalansirana ishrana je veoma važna ukoliko poznajemo nutritivne potrebe veoma aktivnih ljudi – sportisti, rekreativci. Saveti koji će biti predstavljeni, u značajnoj meri, mogu da usmere kako je potrebno jesti i piti kada ste fizički aktivni, da imate dovoljno energije, da funk
Loading...