Veber: Strah od nesreća jedan od razloga za povlačenje

Podeli:
Ker Robertson/Getty Images

Nekadašnji vozač Red Bula u Formuli 1 Mark Veber rekao je da je strah od velikih nesreća jedan od razloga za odluku da se povuče na kraju sezone.

Veber je Formulu 1 napustio 2013. godine i od tada je branio boje Poršea u Svetskom šampionatu izdržljivosti, a povlačenje je najavio prošlog meseca.

Australijanac tada nije dao razloge za takvu odluku, iako je ona bila iznenađujuća, a nekoliko nedelja kasnije ih je otkrio, prisećajući se teške nesreće koju je pre dve godine imao u Sao Paulu. Veber je posle udesa na stazi „Interlagos“ završio u bolnici sa potresom mozga i srećom bez težih povreda.

Uz to, njegov timski kolega Brendon Hartli je imao težak udes tokom prve trke ovogodišnjeg šampionata na „Silverstonu“, a iako je i on izašao iz prototipa nepovređen, to je doprinelo Veberovoj odluci.

„Udes u Brazilu je bio težak za En, moju suprugu, to je bio baš težak trenutak za nju. Imao sam sreću u Brazilu, pošto je to bio izuzetno jak udarac. I posle toga je usledio najduži period za oporavak posle nekog udesa. To mi je bilo za nauk. I onda videti Brendona u Silverstonu… Ali, to je trkanje, ta opasnost uvek postoji. I činjenica da sam u poslednje vreme sedeo u kokpitu i pitao se šta radim tu, to je bio znak da treba da stanem. Tokom trkačkih vikenda sam previše često razmišljao o tome da bih radije bio negde drugde, a to nije dobro“, istakao je Veber.

Ker Robertson/Getty Images

Iako kaže da ne žali što nikada nije trijumfovao na trci 24 časa Le Mana, Veber je priznao da je njegovo iskustvo iz 1999. godine, kada je imao dva teška udesa za volanom Mercedesa, uticalo na njegov odnos prema legendatnoj trci.

„Trka 1999. godine je bio jedan od najtežih trenutaka moje karijere koji je trebalo da prebolim. Iskreno, nikada nisam voleo to dvonedeljno iskustvo. Svake godine, ići tamo deset dana pre trke, samo mislite: Čoveče, hoće li više krenuti trka. Možda se ta trka i ja nismo jednostavno voleli. Što se tiče rezultata, Le Man je ove godine bio sjajan za mene. Dobio sam pojašnjenje da sam uradio sve što sam mogao, a bio sam najbrži za volanom Poršea. Možete to da radite još pet godina, da imate tehničke kvarove, udese timskih kolega, sve je to trka. Da nisam ostvario zapažene rezultate u Formuli 1, možda bi bilo drugačije. Ali, drago mi je zbog svega što sam uradio za Porše, a deo mene je pobeedio na Le Manu, pošto sam ja ipak razvijao prototip koji je pobedio ove i prošle godine“, naglasio je Veber.