Staje se na put varalicama na Dakaru

Podeli:
Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

Organizatori relija Dakar, koji će ove godine prvi put biti održan u Saudijskoj Arabiji, najavili su da su preduzeli mere da bi suzbili korišćenje ilegalnih pomagala za navigaciju.

Novi direktor relija David Kastera je pokrenuo inicijativu koja je rezultat stalnih sumnji da timovi uspevaju da zaobiđu propise koji se tiču navigacije na poslednjih nekoliko izdanja relija i da za to koriste razne alatke.

Sajt motorsport.com prenosi da je uvedena do sada neviđena mera po kojoj će 25 najboljih u konkurenciji automobilista u kokpitima svojih vozila imati po dve kamere koje će snimati svaku etapu. I to sve s ciljem da se ustanovi potencijalno korišćenje zabranjenih elektronskih naprava.

Povezano

Timovima je posebno zabranjeno korišćenje radio transmitera i risivera, satelitskih linkova i sistema za prenos podataka, osim ukoliko su dobili posebno odobrenje. Kamere će se napajati preko akumulatora samog automobila, a testirali su ih Kastera i njegov tim poslednjih meseci.

Uz sve to, članovi vodećih 10 posada će morati da predaju svoje mobilne telefone, koji će biti stavljeni u posebnu kutiju, za koju će biti odgovoran jedan od redara, a dobiće ih nazad po završetku etape.

Radili smo mnogo više da bismo iskonstrolisali sve informacije koje mi iz relija dajemo o ruti. Pokušavamo da za sebe zadržimo što više informacija jer će u suprotnom uvek biti priče o tome ko ima GPS u automobilu, mapu rute i sve ostalo. Moramo tome da stanemo put. Stavićemo kamere unutar kokpita da bismo proverili šta se dešava, bilo da neko ima GPS, telefon ili nešto slično. Želimo da reli bude izbalansiran, tako da svi imaju jednaku šansu“, istakao je Kastera.

Putnu knjigu za svaku od etapa svi učesnici dobijaju tokom popodneva dan ranije, ali u pravilniku sada stoji da će za pojedine dobiti ujutro, pred sam start. I takav slučaj će biti barem za između četiri i šest od 12 etapa, sve u cilju da bi se smanjila prednost koju veći timovi imaju zahvaljujući satelitskoj analizi rute.

Tokom prošlogodišnjeg izdanja Dakara, organizatori su uveli pravila po kojem takmičari nisu smeli da dodaju informacije u putnu knjigu ili sa sobom nose dodatne beleške na svojim vozilima ili odeći. Ta pravila ostaju na snazi i dalje.

Ovogodišnje izdanje Dakara startuje u nedelju u Džedi, a najteži reli na svetu traje do 17. januara.