
Posada Tojote sa brojem sedam trijumfovala je na 89. izdanju 24 časa Le Mana i na taj način nastavila dominaciju svog tima na prestižnoj trci.
Četvrtu pobedu zaredom japanskom proizvođaču doneli su Majk Konvej, Kamui Kobajaši i Hose Marija Lopes, koji su za 24 sata kompletirali 371 krug. Oni su ispisali nove stranice istorije pobedom u modelu GR010 hibrid, prvom u klasi hiperautomobila.
Trijumf Tojote nijednom tokom cele trke nije doveden u pitanje, samo se nije znalo da li će pobedu odneti posada sa brojem sedam ili sa brojem osam. Na kraju je prvoplasiranu i drugoplasiranu posadu delilo nešto više od pola minuta, a u timu su se postarali da u istom kruguj završe trku pozvavši obe u boks desetak minuta pre isteka 24 sata.
HISTORIC?@TGR_WEC #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/zgU8tIMNlc
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Drugo mesto zauzeli su branioci titule Sebastijan Buemi, Brendon Hartli i Kazuki Nakađima, a od njih trojice samo Novozelanđanin nije bio deo tima koji je slavio u Le Manu i u dve godine ranije. Hartli je u postavi zamenio dvostrukog šampiona Formule 1 Fernanda Alonsa, koji je sa Buemijem i Nakađimom pokorio Le Man 2018. i 2019. godine.
Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našla se posada Alpina u sastavu Nikola Lapjer, Andre Negrao i Matje Viksivjer, koji su u odnosu na pobednika imali četiri kruga zaostatka. Zanimljivo je da su svih pet hiperautomobila stigla do cilja, a pored dve Tojote i jednog Alpina u konkurenciji su bile i dve posade Glikenhaus rejsinga, tima kojem je to bila prva trka duža od šest sata na kojoj je učestvovao.
?Chequered Flag ?
This ends a crazy 24 hours of Le Mans!
Congratulations to all the teams ?P1:??#7 @TGR_WEC
P2:??#8 @TGR_WEC
P3:??#36 @SignatechAlpine #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/O43MxDwRvC— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
I dok je u najjačoj konkurenciji izostalo neizvesnosti, s obzirom da se pobednička postava izdvojila na čelu već posle nekoliko sati, a branilac titule prevazišao incident na startu i vodio neko vreme, borba za trijumf u LMP2 kategoriji je bila dramatična. Trijumf je odneo tim WRT za koji su vozili Robert Frijns, Ferdinand fon Habsburg i Šarl Milesi, i to pošto je preuzeo vođstvo u poslednjem krugu, kada je posada čiji član je Robert Kubica zbog kvara stala na stazi.
Kubičina posada je tako ostala bez plasmana, dok j Frijns u cilju za sedam desetinki pobedio Toma Blomkvista iz Džota Sporta.
Team WRT No.31 car of @RFrijns, @Fhabsburg62 and @Charles_Milesi take dramatic last gasp win in LM2 on La Sarthe debut after sister car retires on final lap of the race!#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/YEfUanA9s4
— WEC (@FIAWEC) August 22, 2021
Ovogodišnje izdanje 24 časa Le Mana je počelo po kiši, zbog čega su vožena dva dodatna kruga za zagrevanje. Sama trka započeta je incidentom u kojem je deblji kraj izvukao Buemi, ali je uspeo da se vrati na stazu i čak vodi neko vreme, ali je morao da se zadovolji drugim mestom posle tri trijumfa. Tokom 24 sata viđeno je još nekoliko incidenata, srećom bez većih posledica, a posle nekoliko prekida i izlazaka bezbednosnog vozila na stazu trka je mirno privedena kraju.