Botas naplatio dug Bakuu!

Formula 1 28. apr 201915:49 > 15:52
Clive Mason/Getty Images

Vozač Mercedesa Valteri Botas trijumfovao je na Velikoj nagradi Azerbejdžana, četvrtoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.

Finac je na uličnoj stazi u Bakuu došao do druge pobede ove sezone, a pete u karijeri, i to godinu dana pošto je u samom finišu ostao bez trijumfa u prestonici Azerbejdžana.

U borbi za trijumf, Botas je bio bolji od svog timskog kolege Luisa Hamiltona, a njima dvojici se na podijumu pridružio Sebastijan Fetel u Ferariju.

Za razliku od prethodnih izdanja, ovogodišnja trka u Bakuu je bila znatno mirnija, a borba za pobedu svela se na dva slova već posle samog starta. Botas je tada uspeo da se odupre Hamiltonovim napadima, koji su usledili i u samom finišu, ali je finski automobilista imao mnogo više sreće nego prošle sezone. Podsetimo, pre godinu dana bio je na sigurnom putu do trijumfa kada je naleteo na krhotine na stazi, koje su mu oštetile pneumatik i dovele do njegovog odustajanja.

Ovoga puta, Hamilton je krug pre kraja napravio grešku u pokušaju napada, a zatim su obojica naišli na vozača Vilijamsa Džordža Rasela, koji je bio dva kruga iza njih, pa Botas nije ni morao da strahuje. Zasluženo je slavio, ali nije vodio sve vreme, pošto je neko vreme na čelu bio drugi vozač Ferarija Šarl Lekler, koji je imao drugačiju strategiju u odnosu na trojicu vozača koji su se našli na podijumu.

Mladi Monegašanin je posle greške u kvalifikacijama startovao sa osme pozicije, vrlo brzo se probio, a kasnije otišao u boks nego što je slučaj bio sa dvojcem Mercedesa i njegovim timskim kolegom, koji je bio treći posle starta.  Međutim, ispostavilo se da njegova strategija nije odgovarajuća jer su na novim pneumaticima počeli da ga sustižu, a Ferari je napravio još jednu grešku u nizu ne pozvavši ga ranije u boks.

Lekler je na kraju morao da se zadovolji petim mestom, iza Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula, ali i najbržim krugom trke, koji je ostvario u samom finipu trke. Najbolji među ostalima bio je vozač Rejsing Pointa Serhio Peres, ispred dvojca Meklarena Karlosa Sainsa juniora i Landa Norisa. Osvajače bodova kompletirali su Lens Strol u drugom bolidu Rejsing Pointa i vozač Alfa Romea Kimi Raikonen, koji je diskvalifikovan iz kvalifikacija, pa je morao da startuje iz boksa, ali se sjajno probio i stigao do poslednjeg boda.

Pored Botasove naplate duga Bakuu, četvrtu trku sezone obeležio je incident koji je izazvao vozač Renoa Danijel Rikardo, koji je u borbi sa Danilom Kvjatom iz ekipe Toro Roso napravio dve greške. Obojica su uspeli da se vrate na stazu, ali ne zadugo, pošto su se parkirali u boksu. Ove godine nije bilo pravog bezbednosnog vozila, ali jeste virtuelnog, koje je usporilo trku na dva kruga kada se drugi vozač Red Bula Pjer Gasli zbog kvara zaustavio pored staze.

Botasu je trijumf u Bakuu doneo povratak na čelo generalnog plasmana, sa bodom prednosti u odnosu na Hamiltona, a šampionat se nastavlja Velikom nagradom Španije 12. maja.

Tok trke:

Od starta u Bakuu poveo je Botas, ispred Hamiltona, Fetela, Peresa, Ferstapena i Norisa, dok je Lekler pao na deseto mesto. Britanac je konstantno, ali bez uspeha, u prvih nekoliko krivina pokušao da pretekne svog timskog kolegu, a umesto toga Botas se brzo odvojio na više od dve sekunde do drugog kruga. Dvojac Mercedesa je bio ubedljivo brži od svih rivala, Lekler se posle nekoliko krugova probio na sedmo mesto, a promena na pozicijama ispred njega u odnosu na start nije bilo.

Ferstapen je u šestom krugu konačno napao Peresa i uspešno ga pretekao u borbi za četvrto mesto, a ispred Meksikanca se ubrzo našao i Lekler. Monegašanin je potom krenuo u poteru za vozačem Red Bula, a malo dalje iza došlo je do duela između vozača Meklarena, u kojoj je Sains uspeo da pretekne Norisa. Holanđanin je timu prijavljivao problem sa kočenjem motora, što je omogućilo Lekleru da ga napadne, a odmah i pretekne.

Mladi vozač Ferarija je bio za više od sekunde po krugu brži od svog timskog kolege, a italijanska ekipa je pozvala Fetela u boks u 12. krugu. Lekler je imao sjajan tempo i bio je na deset sekundi iza Botasa, koji je produžio po nove pneumatike i on se vratio na stazu iza Ferstapena, a ispred Fetela. Hamilton je učinio isto krug kasnije, koji je izašao svog timskog kolege, a vrlo brzo se i Ferstapen našao u boksu, pa je Lekler vodio ispred dvojca Mercedesa.

Kako je vreme odmicalo, vodeći vozač Ferarija je gubio vreme u odnosu na Botasa i Hamiltona, a na polovini trke iz Mercedesa su Fincu poručili da pokuša da sustigne Leklera. S druge strane, aktuelni šampion je bio brži od Botasa, a baš kada su se razlike smanjile na ispod sekunde, došlo je incidenta između Kvjata i Rikarda, koji ih je usporio. Obojica su pogrešili tačku kočenja i zaustavili se na stazi, da bi Australijanac izazvao kontakt, koji je koštao i njega i vozača ekipe Toro Roso.

Botas je potom bez problema pretekao Leklera i uspeo da se malo odvoji dok je Hamilton pokušavao da se nađe ispred mladog Monegašanina, što mu je brzo pošlo za rukom. Rikardo se nedugo zatim parkirao u boksu, isto kao i Kvjat, dok je Fetel pretekao svog timskog kolegu, koji je tražio da ode po nove pneumatike, ali ga Ferari nije zvao do 35. kruga. Lekler se vratio na šesto mesto, tik iza Gaslija, kojeg je pokušao odmah da pretekne, ali je to uspeo krug kasnije.

Razlika između Botasa i Hamiltona bila je oko jedne i po sekunde, Britanac je bio nešto brži od njih dvojice. U 40. krugu Gasli je završio trku zbog kvara, ali se zaustavio pored staze i proglašen je period virtuelnog vozila bezbednosti, koji je završen dva kruga kasnije. Vozači Mercedesa su se u samom finišu smenjivali kao vlasnici najbržeg kruga, a Ferari je pred poslednja tri kruga ponovo u boks poslao Leklera, koji se bez problema vratio na peto mesto.

Britanac je tri kruga pre kraja prišao na manje od sekunde Botasu, kojem je malo pomogao Rasel, kojeg su preticali za ceo krug. Takođe, Hamilton je napravio grešku, koja ga je onemogućila da napadne timskog kolegu u pretposlednjem krugu. Na kraju je razlika između njih dvojice bila sekundu i po, dok je Fetel bio još deset sekundi dalje.