Razlozi zašto Ferstapenu nije oduzeta pobeda

Formula 1 1. jul 201912:43 > 12:48
Podeli:
Mark Thompson/Getty Images

Trkačka direkcija Formule 1 objavila je da je poređenje manevra kojim je vozač Red Bula Maks Ferstapen došao do pobede na Velikoj nagradi Austrije i greške Sebastijana Fetela u Kanadi može da se okarakteriše kao priča o ‚babama i žabama‘.

Holandski automobilista je izbegao kaznu pošto je Šarla Leklera u Ferariju izgurao sa staze u borbi za trijumf, a direkcija trke je procenila da obojica vozača imaju svoju ulogu u tom incidentom. Mnogi su ga uporedili sa kontroverznom kaznom koja je izrečena Fetelu, koji se posle izletanja na stazi „Žil Vilnev“ nije bezbedno vratio na nju ispred Luisa Hamiltona u Mercedesu. Vozač Ferarija je kažnjen dodavanjem pet sekundi na postignuto vreme, zbog čega je ostao bez trijumfa u Montrealu, a ona je otišla Britancu.

Povezano

Ti incidenti su doveli do debate oko toga šta bi trebalo da bude dozvoljeno u Formuli 1, a šta ne. Posle odluke da se Ferstapen ne kazni, prvi čovek Ferarija Matija Binoto je rekao da postoje jasna pravila koje sprečavaju da vozači kao Lekler ne budu izgurani sa staze, a da su ona primenjena na prethodnim trkama.

Međutim, trkački direktor Formule 1 Majkl Masi kaže da pomenuti incidenti ne mogu da se porede, pošto je Fetel kažnjen jer je izgurao Hamiltona posle izletanja. Nemac je vodio u Montrealu kada je napravio izlet van staze i nije se bezbedno vratio na nju, a pritom je naterao Britanca da ode široko u pokušaju da izbegne kontakt. Po Masijevim rečima, Ferstapen je izveo legitiman pokušaj preticanja u trenutku kada je došlo do incidenta, imao je kontrolu nad bolidom i nije napustio stazu.

Svaki incident mora da se posmatra odvojeno, različite su krivine, drugačiji prekršaji, različite okolnosti. U pitanju su različiti incidenti. Po mišljenju direkcije trke, to je bio trkački incident. U pitanju je bilo dobro, oštro trkanje iz njihove perspektive“, istakao je Masi, a prenosi motorsport.com.


Ferstapen je pokušao da pretekne Leklera u prethodnom krugu na istom mestu – trećoj krivini na vrhu brda, ali je Monegašanin držao unutrašnju liniju. Masi je istakao da je direkcija trke smatrala da je vozač Red Bula izvukao pouku iz toga što se tada desilo i da je potom izveo potpuno drugačiji manevar.

Ušao je u krivinu, kasnije je kočio, Šarl ga je jasno video i otišao je šire. A Maks jer je kočio mnogo kasnije, imao je ubrzanje na izlasku iz krivine. Nije se ponovila situacija iz kruga pre tog“, naglasio je Masi.

U donošenju odluke, četvoročlana trkačka direkcija, u kojoj je bio i legenda trke 24 časa Le Mana Tom Kristensen, pregledala je prethodne slične incidente. Među njima se našao i okršaj Hamiltona i Nika Rozberga u Austriji pre tri godine, u istoj krivini u kojoj je došlo do kontakta između Ferstapena i Leklera. Tada je Rozberg, koji je bio sa unutrašnje strane, bio kažnjen, ali je i sam incident bio drugačiji, pošto je Nemac pokušao da odbrani poziciju, a ne da pretekne svog timskog kolegu.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 se nastavlja Velikom nagradom Britanije na stazi „Silverston“ 14. jula.