Prvenac Gaslija u Monci, veliki kiks Hamiltona!

Podeli:
Pool via REUTERS/Luca Bruno

Vozač Alfa Taurija Pjer Gasli došao je do prvog trijumfa u karijeri, pošto je slavio na Velikoj nagradi Italije, osmoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.

Gasli je na taj način postao 109. pobednik u istoriji Formule 1, a 13. Francuz koji se našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Prethodnu pobedu pod francuskom zastavom upisao je još 1996. godine Olivije Pani na Velikoj nagradi Monaka.

Zanimljivo je da je Gasli svom timu doneo drugi trijumf u istoriji, 12 godina pošto je Sebastijan Fetel takođe u Monci stigao do prvenca za ekipu koja se tada zvala Toro Roso.

Francuski automobilista je najveći uspeh u karijeri ostvario je pošto je u samom finišu na legendarnoj „Monci“ uspeo da se odbrani od napada Karlosa Sainsa u Meklarenu. Njih dvojicu su na kraju delile četiri desetinke, a na podijumu im se pridružio vozač Rejsing Pointa Lens Strol.

Pored neverovatne borbe za trijumf, za koji je bilo jasno da će otići u ruke nekoga ko se ranije nije našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, trku je obeležio veliki kiks vozača Mercedesa Luisa Hamiltona. Britanac je držao vođstvo od starta, da bi u 20. krugu na stazu izašlo bezbednosno vozilo jer se Kevin Magnusen u Hasu zaustavio pored ulaska u boks. Zbog toga je bio zatvoren ulazak u pitlejn, ali je uprkos tome Hamilton otišao na zamenu pneumatika, zbog čega je dobio kaznu ’stani-kreni’ od 10 sekundi.

Situaciju je dodatno zakomplikovalo izletanje vozača Ferarija Šarla Leklera vrlo brzo pošto je trka nastavljena posle izlaska bezbednosnog vozila sa staze. To je izazvalo prvo novo usporavanje trke, a zatim i prekid trke, a posle pola sata kada su se bolidi vratili na stazu Hamilton je odmah morao da odradi kaznu, Gasli je nasledio prvu poziciju i nije se osvrtao. Tek u samom finišu je Sains počeo da ga sustiže, u pretposlednjem krugu mu je prišao na manje od sekunde, ali je Francuz odvozao maestralno i zasluženo slavio.

Strol je na kraju bio tri sekunde iza vodećeg dvojca, ali njegovo treće mesto nije bilo ugroženo, uprkos tome što je napravio grešku kada je trka nastavljena posle prekida. Četvrto mesto pripalo je Landu Norisu u drugom Meklarenu, ispred vozača Mercedesa Valterija Botasa, koji je mnogo izgubio na startu i od tada nije uspeo da se oporavi. Botasa je sledio Danijel Rikardo u Renou, ispred Hamiltona koji je morao da se zadovolji sedmom pozicijom, i to pošto je posle odrađene kazne pao na samo začelje, pola minuta iza Gaslija.

Britancu za utehu ide i najbrži krug trke, koji je bio u njegovom posedu gotovo sve vreme, ali mu je bod sledovao tek kada se probio među desetoricu najboljih. Pored prosečnog rezultata njegovog timskog kolege, štetu koju je pretrpeo u Monci na minimum je svelo i odustajanje vozača Red Bula Maksa Ferstapena zbog kvara. Preostali bodovi otišli su u ruke Estebana Okona, koji je u drugom Renou bio osmi, drugog vozač Alfa Taurija Danila Kvjata i Serhija Peresa iz Rejsing Pointa.

Novu trku za zaborav imao je Ferari, pošto je pored Leklera, koji je izleteo u trenutku kada je bio četvrti, i Sebastijan Fetel ostao bez plasmana zbog eksplozije kočnica. Bodove nije osvojio ni Red Bul, pošto je Aleksander Albon bio tek 15.

Pored svega toga, Veliku nagradu Italije obeležilo je i to što je to bila poslednja trka za sera Frenka Vilijams i Kler Vilijams na čelu porodičnog tima. Vilijams je nedavno prodat Dorilton kapitalu, zadržaće to ime u narednom periodu, ali je trka u Monci označila kraj ere porodice Vilijams u timu. Vozači britanske ekipe Nikolas Latifi i Džordž Rasel zauzeli su 11. i 15. poziciju, a između njih su bili Roman Grožan u bolidu Hasa i vozač Alfa Romea Kimi Raikonen, čiji timski kolega Antonio Đovinaci je napravio istu grešku kao Hamilton, zbog čega je i kažnjen.

Posle takvog raspleta, Hamilton na čelu generalnog plasmana sada ima 164 boda, a prate ga Botas sa 117 i Ferstapen sa 110.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se već naredne nedelje trkom za Veliku nagradu Toskane na stazi „Muđelo“, uz direktne prenose na Sport Klubu 1.