Hamiltonova krivica je veća, ali je kriv i Ferstapen

Formula 1 21. jul. 202112:28 > 14:0429 komentara
Podeli:
Luis Hamilton, Maks Ferstapen
Mark Thompson/Getty Images

Borba za titulu šampiona Formule 1 između branioca Luisa Hamiltona i Maksa Ferstapena, kao izazivača, pružila je ljubiteljima auto-moto sporta mnogo uzbuđenje ove sezone, a svedoci nove epizode bili smo proteklog vikenda na Velikoj nagradi Britanije.

Sve se desilo u prvom krugu – vozač Red Bula je poveo sa pol pozicije, Britanac ga je konstantno izazivao, a kada je krenuo u napad u krivini „Kops“ došlo je do kontakta. Holandski automobilista je izleteo sa staze, a pri udaru u zaštitnu ogradu doživeo je silu od 51G, dok je Hamilton ostao u trci, uz određena oštećenja.

Crvena zastavica koja je istaknuta zbog udesa pomogla je miljeniku domaće publike da bez odlaska u boks zameni prednje krilo, a kada je trka nastavljena kažnjen je sa 10 sekundi. Uprkos tome, do kraja trke uspeo je da sustigne Šarla Leklera u Ferariju, koji je iskoristio incident u prvom krugu da se nađe na čelu, i slavi po osmi put na „Silverstonu“.

Pomenuti incident je izazvao oprečna mišljenja, posebno zbog posledice i silovitog Ferstapenovog udara o zaštitnu ogradu. Neki misle da je Ferstapen trebalo da ostavi više prostora, neki da je Hamilton apsolutni krivac, mnogi da je to bio trkački incident, ali tu su i pojedini elementi koji se zapostavljaju, prenosi autosport.com.

VN Britanije

Iz Red Bula su još tokom trke osuli paljbu na Hamiltona i tražili njegovu diskalifikaciju, dok je Ferstapen potez sedmostrukog svetskog šampiona okarakterisao kao „opasan“. S druge strane, iz Mercedesa su istakli da sve što se desilo nije ništa čudno i da smo to videli mnogo puta tokom istorije u borbama legendi Formule 1 – što jeste istina.

Ono što je takođe istina jeste i činjenica da je direkcija trke u objašnjenju kazne koja je izrečena Hamiltona istakla da on nije u potpunosti kriv za incident. Ono što je dobro kod Formule 1 je to da za svaku odluku o kaznama ili odsustvu iste postoji jasno objašnjenje odluke, a na „Silverstonu“ je procenjeno da je „Hamilton više kriv“ – ne apsolutno kriv. Ako se vratimo samo dan ranije, na incident između Džordža Rasela i Karlosa Sainsa juniora u sprint trci, zbog kojeg je vozač Vilijamsa kažnjen pomeranjem za tri mesta na startu u objašnjenju jasno stoji da je Britanac jedini krivac. Svakako, mi nikada nećemo saznati da li je direkcija trke smatrala da je Hamiltonova krivica 51 odsto, 60 ili 90 odsto.

Mnogi su kao razlog da je Hamilton glavni krivac naveli to da nije bio potpuno uz Ferstapena u toj krivini, što ih je takođe navelo da on i nema nikakva prava na tu krivinu, što bi se reklo u trkanju. Upravo to je poručio i šef ekipe Red Bula Kristijan Horher u radio poruci Majklu Masiju, odmah pošto se incident desio. Hamilton zaista nije bio u potpunosti uz Ferstapena, što daje potvrdu stavu da je Holanđanin imao pravo na tu krivinu i da je za bilo kakav kontakt kriv drugi vozač.

Luis Hamilton, Maks Ferstapen
REUTERS/Peter Cziborra

VN Britanije

Međutim, kada se određuje ko ima pravo na krivinu, važno je znati da vozač koji napada sa unutrašnje strane i ne mora da bude u istoj ravni. U pravilima se zapravo navodi da vozač zapravo treba da bude određenim delom uz drugog vozača pred krivina da bi imao pravo na taj prostor. Upravo su na to ukazivali iz Mercedesa, a veruje se da je baš to u svom mejlu, koji je pomenuo tokom radio komunikacije sa Masijem, poslao trkačkom direktoru posle kontakta.

I iako u zvaničnim pravilima ne stoji u kom trenutku vozaču koji pretiče rival mora da ostavi prostora, za direkciju trke postoje jasne preporuke po tom pitanju. Iako one nisu javno dostupne, autosport.com prenosi da se veruje da u njima stoji da vozač koji napada sa unutrašnje strane ima pravo na korner, sve dok u njega uđe na čist način, a već je nekim delom bolida uz rivala. S druge strane, ukoliko vozači u napad krenu sa spoljašnje strane, da bi imali pravo na tu krivinu moraju da budu u potpunosti u ravni sa rivalom. Zbog toga je, na primer, kažnjen Lando Noris na Velikoj nagradi Austrije, zbog incidenta sa Serhiom Peresom.

Direkcija trke je u ovom konkretnom slučaju procenila da Hamilton nije na ’čist’ način ušao u krivinu, a ne da nije imao pravo na prostor u njoj, pa je tako propustio da izbegne kontakt. Taj argument je dobio na težini kasnije tokom trke, kada je Britanac na drugačiji način ušao u istu krivinu kada je napao Leklera, čime je obezbedio trijumf na Velikoj nagradi Britanije. A kada se objašnjenje kazne izrečene Hamiltonu pogleda detaljnije jasno je da ni Hamilton ni Ferstapen nisu u ovom slučaju ni apsolutni krivci, ni u potpunosti bez krivice.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Mađarske na „Hungaroringu“ 1. avgusta.

Komentari

Vaš komentar