Hamiltonova plata ipak veća od Ferstapenove

Formula 1 20. dec 202210:304 komentara
Lars Baron/Getty Images

U toku sezone 2022 u Formuli 1, pojavili su se podaci o visinama plata vozača u svetskom šampionatu, a po njima je broj 1, aktuelni svetski prvak Maks Ferstapen. Ipak, po završetku sezone, sajt racingnews365.com, objavio je sopstvene podatke o tome, za koji novac piloti voze tokom sezone.

Prema pisanju magazina Forbs, plata Maksa Ferstapena je najveća u Formuli 1 i iznosi 40 miliona dolara, plus 20 miliona na bonuse i premije. Međutim, taj podatak na specijalizovanom sajtu za motosport je malo drugačiji.

Podsećamo i to, da su do finansijskih izveštaja timova, koji su akcionarska društva, podaci indikativni, ali i nezvanično potvrđeni po završetku sezone. I da ne zaboravimo da su plate vozača van okvira gornje granice budžeta u Formuli 1, te da su najveće zvezde ovog sporta čvrsto protiv toga da njihova primanja podležu finansijskim ograničenjima.

I još nešto – ovi podaci se odnose samo na novac koji vozači dobijaju kao platu od tima, njihova druga primanja – uglavnom od reklama i sponzorskih ugovora ne spadaju u ove iznose.

Posle svih ovih pojašnjenja – u 2022. godini najveću platu među vozačima Formule 1 imao je sedmostruki svetski šampion Luis Hamilton sa 40 miliona dolara po sezoni i sa ugovorom do kraja 2023. godine, koji bi tek trebalo da bude obnovljen. Šef Mercedesa Toto Volf i Hamilton već su objavili da žele da nastave zajedničku saradnju, ali je u medijima bilo natpisa da će Luis možda morati da prihvati manju platu.

Šampion u poslednje dve sezone, Holanđanin Maks Ferstapen, drugi je na ovoj rang-listi sa godišnjom platom od 35 miliona dolara. Ispostavilo se da je to čovek, koji je uspeo da promeni politiku Red Bula. Donedavno, ova ekipa se oslanjala na vozače sa manjim platama, ali i većim bonusima, kao i ne baš dugim ugovorima. Međutim, Maksov najnoviji važeći ugovor trajaće sve do kraja 2028. godine.

Poslednja godina u Alpini, Fernandu Alonsu, dvostrukom svetskom šampionu Formule 1, donela je 20 miliona dolara, dok je Sebastijan Fetel, četvorostruki prvak sveta, u Aston Martinu imao platu od 15 miliona dolara. Pretpostavlja se da će Alonso, koji menja Nemca u britanskom timu, dobiti platu blizu one koju je imao u Alpini.

Danijel Rikardo je napustio Meklaren krajem 2022. godine, godinu dana pre isteka ugovora, ali sa novcem za ovu i sledeću sezonu – 15 miliona dolara godišnje. Za istu platu vozio je i drugi član tima – Lando Noris – 15 miliona dolara, s tim što Britanac ima ugovor do kraja 2025. godine.

Povezane vesti

Plata Šarla Leklera u Ferariju je 12 miliona dolara, a dogovor traje do kraja 2024. Takođe, do kraja 2024. godine, ugovor ima i drugi vozač Skuderije – Karlos Sains, čija plata iznosi 10 miliona dolara. Zvezda Alfa Romea, Valteri Botas, zarađuje godišnje isto kao Španac – 10 miliona dolara i ima ugovor do kraja 2025. godine.

Još dvojica vozača godišnje zarade 10 miliona dolara. To su Lens Strol u Aston Martinu, koji ima jedinstven ugovor, pošto isti nema „rok trajanja“, te Serhio Peres, koji je ove godine potpisao saradnju sa Red Bulom do kraja 2024.

Džordž Rasel, Esteban Okon, Pjer Gasli i Kevin Magnusen imaju plate od pet miliona dolara po sezoni, s tim što će Okon i Gasli 2023. godine postati klupski drugovi u Alpini.

Aleks Albon zarađuje 2 miliona dolara za sezonu u Vilijamsu i ima ugovor do kraja 2024, a Gvang Džou vozeći bolid Alfa Romea zarađuje milion dolara po sezoni, sa ugovorom do kraja 2023.

Mik Šumaher, koji je ove godine napustio Has, imao je ugovor vredan milion dolara za jednu godinu, kao i Nikola Latifi, koji više nije vozač Vilijamsa.

Na dnu tabele je japanski vozač u Alfa Tauriju, Juki Cunoda, čija je godišnja plata 750 hiljada dolara, a njegov ugovor traje do kraja sledeće godine.

Komentari

Vaš komentar