Kultard za SK: Ljudi su ključ uspeha Red Bula

Formula 1 16. sep 202218:436 komentara
Podeli:
Dejvid Kultard
SK

Proslavljeni škotski automobilista Dejvid Kultard stigao je u Beograd, gde će u subotu biti glavna zvezda spektakla Red Bull Show Run u centru prestonice Srbije, a u intervjuu za Sport Klub pričao je, između ostalog, o izazovima vožnje na ulicama, pojedinim trenucima koji su obeležili njegovu karijeru i evoluciji tima u kojem je završio karijeru.

Povezano

Kultard je karijeru završio pre skoro 14 godina, ali nije okrenuo leđa Formuli 1, baš naprotiv. Pobednik 13 trka u šampionatu Formule 1 se posle povlačenja okrenuo novinarskom poslu, ali je takođe ostao ambasador Red Bula i baš u toj ulozi se nalazi u Beogradu, gde će u centru grada voziti šampionski bolid Sebastijana Fetela iz 2011. godine – sve u prenosu na Sport Klubu 1.

“Veoma sam srećan što sam ovde, uzbuđen sam. Svaka prilika koju dobijemo da dođemo u novu zemlju, u novo okruženje je šansa da vidimo gde je baza navijača Formule 1, a ponekad da, naravno, utičemo na mlađu generaciju ili novu generaciju usmerimo ka sportu. Imao sam priliku da vidim gde ćemo voziti bolid, sve izgleda dobro, vremenski uslovi nisu baš tako blagonakloni prema nama. Showrun po suvom je uvek bolja opcija, zbog spektakla, ali čak i kad je mokro zvuk motora bolida Formule 1 na ulicama je poprilično impresivan”, rekao je Kultard na početku razgovora za Sport Klub.

Za razliku od brojnih svojih kolega, Kultard je završio sa trkanjem onog trenutka kada je završio karijeru u Formuli 1. Ipak, zahvaljujući ulozi koju ima u Red Bulu, nekadašnji vozač Vilijamsa i Meklarena istakao je koliko se njegov sadašnji i nekadašnji posao razlikuju.

Dejvid Kultard
Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

“Kada ste Gran Pri vozač poprilično ste fokusirani na uspeh i pokušaje da pobedite, a to radite sa svojim timom kao celinom. Slavimo vozače koji su na podijumu, ali oni ne zaboravljaju ko im pomaže da kreiraju tu priliku. Voleo sam taj deo svog života i on je imao tok, ali on je došao do svog prirodnog kraja, ali sam i dalje veoma aktivan u samom sportu, radim na televiziji, imam svoju produkcijsku kuću koja se bavi drugim sportovima, uživam u otkrivanju toga. Zapravo nema veze koji je sport u pitanju, fokus i posvećenost su identični. Sve manje od 100 odsto vam ne donosi uspeh. To što i dalje imam priliku da obučem svoje trkačko odelo i vozim bolid Formule 1 sjajan je podsetnik koliko su tehnički napredni ovi bolidi i koliko su izazovni. Sećanje me i dalje toliko služi da mogu da se setim kako je to zapravo biti Gran Pri vozač”.

Otkako se on povukao, bolidi Formule 1 su se mnogo promenili, a na pitanje da li bi mogao da vozi ovogodišnji ili prošlogodišnji, odgovorio je:

“Mogao bih da vozim nekoliko krugova, ali da se trkam, ne, ne postoji šansa. Fizički sam daleko od potrebnog stanja, a to je čak i kad ne uzimate u obzir proces starenja, koliki uticaj to ima na vaše oči i sve ostalo. Postoji razlog zašto sportisti i sportistkinje moraju da budu određene starosti kada dostižu vrhunac svojih fizičkih i psihičkih mogućnosti. To ne znači da mi, ljudi mojih godina i stariji, nismo više korisni u svetu, baš naprotiv, imamo iskustvo i jasnoću prilikom donošenja odluka koju nemate kada ste mlađi, ali nije iznenađujuće što je sadašnji šampion Formule 1 24-godišnjak, koji je došao do svoje prve pobede sa 17 ili 18 godina. U sportu morate da budete mladi i sveži, fokusirani i motivisani, druga stvar je da kada ste mladi kada ne znate koliko je lepo kada ne morate da trenirate svakog dana i koliko je lepo kada možete da uživate u čaši lokalnog vina ovde u Beogradu, a ne da pijete mineralnu vodu i ležete u krevet u osam uveče. Život je putovanje i postoji vreme za sve”.

Dejvid Kultard
Ivaylo Donchev / Red Bull Content Pool

Svoje najveće uspehe Kultard je ostvario kao vozač Meklarena, čije boje je branio od 1996. do 2004. godine, a u tom periodu je jednom bio vicešampion, a tri puta treći u šampionatu. Pomalo iznenađujuće posle britanskog tima je prešao u Red Bul, koji je tada tek ušao u Formulu 1, otkada je prošlo 17 godina. S obzirom na to da je praktično od prvog dana do danas, kada je Red Bul dominantan u Formuli 1, Škot je savršena osoba za pitanje o evoluciji austrijskog tima.

“Evolucija je apsolutno logično putovanje do pozicije na kojoj je tim sada, pošto imaju i svoje pogonske jedinice, tačnije dizajniraće svoje motore za sezonu 2026. godine. Tim je sada istinski konstruktor kao Ferari, Mercedes i Alpin. Neće dizajnirati samo šasiju, već i pogonske jedinice i smatram da je to fantastičan rast tokom vremena, kada ste u konkurenciji Ferarija i drugih timova koji su tu decenijama. Put uspeha, pod vođstvom Kristijana Hornera i Helmuta Marka, koji vodi tim u ime Red Bula, jednostavno je bio predodređen. Oni donose odluke na osnovu svojih najboljih resursa, a to su ljudi – ko su najbolji ljudi da dizajniraju vaš bolid, a kada to imate ko su onda najbolji vozači koji treba da voze taj bolid. U dugom periodu donosili su sjajne odluke, i te kako su ulagali u mlade talente, što je ključ za budućnost. Istina je da je Maks Ferstapen jedan od velikana današnjice, za 10 godina će to biti neko drugi za kojeg će se nadati da će biti bolji od Maksa jer svaka nova generacija treba da bude bolja”, naglasio je Kultard.

Tokom 15 sezona u Formuli 1 Kultard je imao mnogo uspona i padova, a na pitanje da izdvoji svoju najbolju i najlošiju trku odgovorio je:

Red Bulov bolid RB14
Predrag Vuckovic / Red Bull Content Pool

“Najbolja je verovatno Manji-Kur 2000. kada sam morao da pobedim i Rubensa Barikela i Mihaela Šumahera u Ferarijima da bih slavio. Brzina, fokusiranost i energija koje sam uložio su bili neverovatni. Timski kolega mi je bio Mika Hakinen, bio sam bolji od njega u njegovom bolidu, pošto sam imao tehnički problem na svom. Bio je to briljantan vikend, na izuzetno visokom nivou, ali nažalost nisam uspeo da održim tako visok i konstantan nivo tokom cele karijere. Bilo je pobeda koje su mi izmakle kad sam vodio, grešaka koje napravite nesvesno, pravite jer ste čovek i ponekad izgubite fokus. Celo to putovanje me je dovelo do tačke gde sam sada, tako da su dobro, loše i ružno oblikovali moj život, do sada je ono bilo zdravo, nadam se da će tako ostati što duže je moguće”.

Kultard će model RB7 voziti na trasi od Studentskog trga, preko Trga republike i Terazija, do Hotela Moskva. Spektakl počinje u 13 časova, a ukoliko se ne nađete u centru grada, budite uz Sport Klub 1, gde vas čeka direktan prenos.

Komentari

Vaš komentar