Nije Rikardo prvi: Deset vozača F1 koji su raskinuli ugovor

Formula 1 24. avg 202217:13 0 komentara
Charles Coates/Getty Images

Danijel Rikardo na kraju sezone napušta Meklaren, iako je imao još jednu godinu ugovora.

Tim povodom, podsećamo se ostalih F1 vozača koji su pre isteka ugovora napuštali timove.

SERHIO PEREZ (REJSING POINT)

Peres je imao ugovor sa ovim timom do 2021, pa je u teoriji mogao da ostane u ekipi i kada ona promeni naziv u Aston Martin. Ipak, tokom sezone 2020, bilo je jasno da će doći do prevremenog razlaza, nakon što je počela priča o dovođenju Sebastijana Fetela.

AJRTON SENA (TOLMAN)

Legendarni Sena je sa Tolmanom potpisao svoj prvi ugovor u F1, koji je bio važeći od 1984. do 1986. Ali sjajni ruki brzo je privukao pažnju bogatijih timova, pa nije bilo čudo kada je Lotus isplatio novac za njegovu otkupunu klauzulu.

NIKITA MAZEPIN (HAS)

Dok se Mazepin spremao za svoju drugu sezone u Formuli, dogodio se napad Rusije na Ukrajinu koji je zakomplikovao stvari. Tim Hasa je raskinio ugovor sa sponzorom Uralkalijem, čiji vlasnik je Mazepinov otac. Zajedno sa ovim ugovorom, raskinut je i ugovor sa vozačem.

POVEZANO

ANDREA DE CEZARIS (LIGIJER)

De Cezaris je tokom 80-ih bio poznat po brojnim udesima, što ga je na kraju koštalo ugovora sa timom Ligijera.

„Zbog De Cezarisa gubimo mnogo novca“, glasilo je obrazloženje njegove ekipe.

RALF ŠUMAHER (DŽORDAN)

Šumaher je avanturu sa Džordanom započeo 1997, i urpkos obećavajućoj prvoj sezoni, već u drugoj nastaju veliki problemi. Prste je umešao i Ralfov brat Mihael, a sve se završilo prevremenim odlaskom Šumahera i prelaskom u Vilijams.

ALAN PROST (RENO)

Otkaz Alanu Prostu u Ferariju 1991. jedan je od najfamoznijih u istoriji F1, ali ovaj vozač i početkom 80-ih bio meta kontroverzi kada je prvo prešao iz Meklarena u Reno, a potom se 1984. vratio u Meklaren, sa kojim je osvojio tri titule.

HAJNC HARALD FRENCEN (DŽORDAN)

Frencen se u Džordanovom bolidu borio za titulu 1999, pa je bilo veliko iznenaženje kada je nakon devet trka u sezoni 2001. dobio otkaz. O tome je obavešten putem faksa, neposredno pre trke u njegovoj Nemačkoj.

FERNANDO ALONSO (FERARI)

Kada je dvostruki šampion Alonso potpisao za Ferari 2010, činilo se da je to početak uspešne i trofejne ere. Španac se borio za titulu, međutim 2014. došlo je do sukoba sa timom, pa je opcija o produžetku ugovora do 2019. otpala. Ne samo to, Alonso je već naredne godine napustio Ferari i otišao u Meklaren.

VALTERI BOTAS (VILIJAMS)

Kada se Niko Rozber nakon osvajanje titule 2016. neočekivano povukao, Valteri Votas iz Vilijams je viđen kao njegova zamena. Ipak, u Vilijamsu nisu imali nameru da ga se odreknu tako lako, s obzirom da je bio pod ugovorom sa njima. Na kraju je plaćena kompenzacija od čak deset miliona evra.

KIMI RAIKONEN (FERARI)

Osvajač poslednje titule za Ferari je 2010. bio precrtan nakon dolaska Fernanda Alonsa. Italijanska ekipa bila je primorana da plati 25 miliona kako bi „oslobodila“ Finca.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!