Volf: Oreol je spasao Hamiltonu život

Formula 1 12. sep 202119:52 > 19:57 7 komentara
Maks Ferstapen, Luis Hamilton
Peter Van Egmond/Getty Images

Šef ekipe Mercedesa Toto Volf rekao je da su zahvaljujući oreolu izbegnute moguće katastrofalne posledice u incidentu između Maksa Ferstapena i Luisa Hamiltona na Velikoj nagradi Italije.

VN Italije

Do incidenta je došlo u 26. krugu, kada je Hamilton izašao iz boksa ispred Holanđanina, koji je krenuo da ga napadne u prvoj krivini. Vozač Red Bula je prešao preko ivičnjaka i udario pravo u bolid britanaskog automobiliste i obojicu izbacio iz trke. Usporeni snimak koji je mogao da se vidi tokom prenosa pokazao je da je točak sa Ferstapenovog bolida udario Hamiltona o kacigu, ali je oreol sprečio veći kontakt.

Oreol je definitivno spasao Hamiltonu život danas. Mogla je to da bude strašna nesrećna, ne želim ni da razmišljam šta bi bilo da nema oreola“, rekao je Volf.

Oreol je u Formulu 1 uveden 2018. godine, na insistiranje prvog čoveka Svetske automobilske federacije Žana Toda, zbog velikog broja smrtonosnih incidenata zbog otvorenog kokpita. U to vreme je većina iz estetskih razloga bila protiv te naprave, međutim, od tada je oreol spasao nekolicinu vozača ozbiljnih povreda, uključujući Romana Grožana, u stravičnom udesu koji je doživeo prošle godine u Bahreinu.

Pomenuti incident bio je drugi veći između Hamiltona i Ferstapena ove godine, a do prethodnog je došlo na Velikoj nagradi Britanije u julu. Direkcija trke je tada procenila da je Hamiltonova krivica veća, zbog čega je kažnjen sa 10 sekundi, ali je uprkos tome uspeo da slavi pred domaćom publikom. Ovoga puta Ferstapen je kažnjen pomeranjem za tri pozicije na startu naredne trke, koja se vozi u Rusiji za dve nedelje.

Volf je posle trke, a pre izrečene kazne Ferstapenu, potez vozača Red Bula okarakterisao taktičkim faulom, ali je naglasio da ne može da bude objektivan u takvoj situaciji.

VN Italije

Moraju da nađu način kako da se trkaju, ili da ostave prostora svuda oko sebe ili će biti incidenata. U Silverstonu je doneta odluka o dominantnoj krivici. Oni u bolidu znaju šta rade i kako se trkaju. Mi treba da gledamo sa zanimanjem i da se nadamo da nećemo imati osam incidenata na preostalih osam trka. Ne želimo da se ovakve situacije dešavaju u budućnosti, a pod time mislim da jedan vozač izgubi poziciju i da je jedini način da zaustavi rivala je da ga izbaci sa staze. Obojica moraju da ostave prostora, da se trkaju, ali da izbegavaju incident. Bilo je zabavno do tog trenutka, ali videli smo da je oreol spasao Luisu život, a da je Maks pretrpeo jak udarac u Silverstonu. Ne želimo da dođemo u situaciju da treba da se interveniše tek kada neko bude povređen“, naglasio je Volf.

Na trci za Veliku nagradu Italije trijumfovao je Danijel Rikardo u Meklarenu i tako doneo svom timu prvi trijumf posle skoro devet godina. Dvostruko slavlje za britanski tim omogućio je Noris osvajanjem drugog mesta, dok je treći stepenik pobedničkog postolja zauzeo vozač Mercedesa Valteri Botas, i to posle starta sa začelja.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Rusije u Sočiju 26. oktobra.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare