Šef KTM: Najteže bilo nadoknaditi desetinke, ne sekunde

Moto GP 11. avg. 202015:28 > 15:38
Podeli:
Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Direktor KTM zadužen za motociklizam Pit Bajrer rekao je da se u austrijskom timu ne zanose, uprkos pobedi Breda Bindera na Velikoj nagradi Češke.

Južnoafrikanac je u nedelju u Brnu ispisao nove stranice istorije, pošto je doneo prvu pobedu KTM od ulaska u kraljevsku klasu pre tri i po godine. Austrijska kompanija je, inače, Bindera pratila skoro celim putem od početka karijere, pošto je za nju vozio u Red Bulovom kupu novajlija, potom je sa njom postao šampion u Moto3 kategoriji, a zatim je i pobeđivao za nju u Moto2.

Ne znam šta da kažem, smejem se od nedelje. Neverovatan je bio trenutak naći se na najvišem stepeniku, emotivno je jer je to bila duga borba, a sve je krenulo od nule. Krećete od papira, želite da vidite motor, onda ga crtate, čekate da se napravi, pa prvo vozite, zatim se trkate, primate teške udarce od rivala, ali smo sve vreme bili pozitivni i uvereni da ćemo pobediti. Presrećni smo zbog tima i Breda, on je imao neverovatnu karijeru sa nama. Mnogo je posebnih stvari, ne mogu ni da se setim svega“, istakao je Bajrer tokom konferencije na koju je bio pozvan i Sport Klub.

Kao kompanija koja je tek 2017. godine ušla u Moto GP šampionat, KTM još ima koncesije, koje obuhvataju olakšice za testiranja, ali i veći broj pogonskih jedinica koje su njihovim vozačima na raspolaganju. Austrijski tim bi mogao da ostane bez njih ukoliko nastavi u istom ritmu kao u Brnu, a Bajrer kaže da će to rado prihvatiti.

Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Posle prvog podijuma koncesije su nešto što nam je poslednje na umu, ali smo spremni za to jer bi bilo veliko dostignuće. Kada god da se to desi neće mnogo uticati na nas jer smo imali privilegije za novajlije, to nam je pomoglo u početku, ali kada idete ka cilju morate da budete dobri i bez toga. Potpisao bih odmah da nam oduzmu koncesije ako to znači da ćemo ponovo biti na podijumu“, naglasio je Bajrer, „Naš cilj je i dalje isti, da nam vozači redovno budu među najboljih deset, da se neki bore za prvih pet, ne samo na jednoj trci i ne samo jer je neko izleteo. Ako to možemo da obezbedimo u narednim nedeljama projekat će biti podignut na potpuno drugačiji nivo, ali ne želim da se bavim podijumima“.

Bajrer se potom osvrnuo na to kako je KTM zapravo postao pobednički motor jer se prošle godine činilo da nije baš blizu tome.

Ljudi su se najviše bunili da možemo da napravimo motor samo za Pola (Espargara), a on rizikuje život za nas. To je i bila istina, hvala Polu na tome, ali ništa ne može da se ostvari preko noći. Kada napravite motor shvatite da ste tri i po sekunde iza najboljih, onda lako nadoknadite dve i po, ali nedostaju vam desetinke. Mi smo hteli da pravimo motor za više vozača, lako je to znati, ali nije lako učiniti. Nisam ni prošle godine bio razočaran, nažalost, desile su nam se Polova i Migelova povreda. Ali, od početka smo na svakoj trci imali nove delove, imali smo plan da to radimo dve godine i onda napravimo presek, da promenimo, a ako se ne isplati vratićemo se tome. Shvatili smo da motor za narednu sezonu mora da se razvija tokom ove koja je u toku i svi će imati koristi od toga. U tome nam je pomogao Dani (Pedrosa), Mika (Kalio) je sjajnio učestvovao u procesu. Ali, Dani nam je dao drugi pravac za razvoj, inženjeri su naučili mnogo, ali mi imamo sve svoje, ne kopiramo druge i neke stvari smo shvatili na teži način. Znali smo da je ovaj motor bolji od prethodnog, ali to nismo mogli da potvrdimo dok se ne pokaže zapravo na stazi. I tako je i bilo, zbog rezultata koje smo ostvarili po suvom. Jednostavno, ne može mnogo brže, a to nismo ni očekivali jer se boljimo sa najboljima na njihovom terenu“, jasan je Bajrer.

Jedan od čelnika austrijskog tima istakao je i da mu je krivo što Pol Espargaro nije došao do te prve pobede za KTM, ali da je u isto vreme presrećan zbog Bindera. Espargaro je od prve sezone austrijskog tima u njemu, a u nedelju se takođe borio za visok plasman sve dok posle kontakta sa Žoanom Zarkom nije završio pored staze.

Povezano

Pol je zaslužio tu prvu pobedu, a i on je deo nje jer da nije bio toliko posvećen sada ne bismo bili ovde. Žao mi je zbog njega, ali pobediti sa Bredom je nešto najlepše što možete da postignete zajedno. Zajedno smo od Red Bulovog kupa novajlija, bio je šampion Moto3 sa nama, bilo nam je teško da uđemo u Moto2, ali se isplatilo jer nisam želeo da izgubimo svoje vozače zbog drugih jer nemamo tim u srednjoj kategoriji. Lepo je videti ga kako pobeđuje, ima smisla pratiti nekoga celu karijeru jer kada dođe do kraljevske klase znate kakav je, svi vozači su drugačiji, ali ne morate da krećete od nule, da ga tek upoznajete. Hvala i Akiju jer je odškolovao momke“, rekao je Bajrer.

Bajrer je istakao da velike zasluge za razvoj projekta ima Majk Lajtner, koji je šef tima KTM,  ali i da su svi vozači koji su prošli kroz austrijsku ekipu zaslužni.

Dani nam je dao povratne informacije kao vozač, Mika je imao iskustvo iz prve dve godine, a Majk je tu najkonstantniji. On nijednog trenutka za sve ove godine nije promenio stil rada, stalno sve vodi, meni je govorio šta treba da radimo, šta da promenimo, sve nas je gurao. I ja bih ga izbacio napolje, ali se on uvek vraćao. Dani je promenio projekat, ali tu je i iskustvo tokom godina jer vreme je potrebno, za to nema prečica“, naglasio je direktor KTM zadužen za motociklizam.

Moto GP šampionat se sada seli na domaći teren za KTM, na dve trke na „Red Bul ringu“, od kojih se prva, za Veliku nagradu Austrije, vozi već narednog vikenda, uz direktne prenose na Sport Klubu.