Rosi: Kad je Lin pozvao, mislio sam da me čeka otkaz

Moto GP 26. sep 202014:02 > 18:23
Monster Energy

Vozač Jamahe Valentino Rosi rekao je da je srećan što će nastaviti karijeru i naredne sezone, pošto je potpisao ugovor sa Petronas Jamahom.

O tom dogovoru se spekulisalo mesecima, nedeljama se znalo da je ostalo samo da se ugovor potpiše, a potvrda je stigla u subotu. ’Doktor’ će na taj način napustiti fabrički tim Jamahe, gde će ga zameniti Fabio Kvartararo, ali će i 26. sezonu zaredom biti u Svetskom šampionatu.

Povezano

Srećan sam što ću nastaviti da vozim i naredne godine i što ću to učiniti u Petronas Jamahi. Mnogo sam razmišljao pre donošenja ove odluke, pošto je izazov bio sve veći i veći. Da biste bili u Moto GP šampionatu, morate da radite mnogo i vredno, da trenirate svakog dana i vodite sportski život, ali ja i dalje to volim, a i dalje želim da vozim. Doneo sam odluku u prvoj polovini godine, razgovarao sam sa Jamahom, koja je bila saglasna sa mnom. Rekli su mi da iako nema mesta za mene u fabričkom timu, imaću garantovan fabrički motor, kao i potpunu podršku fabrike“, naglasio je Rosi u zvaničnom saopštenju Jamahe.

Italijanski motociklista je naglasio da mu se sviđa atmosfera u Petronasu i da je to jedan od glavnih razloga zašto je odlučio da pređe u taj tim.

Petronas Jamaha je mlad tim, ali su pokazali da su jedan od najboljih. Ozbiljni su i dobro organizovani. Za ovu godinu sam promenio šefa tima, zadovoljan sam saradnjom sa Davidom i mislim da još nismo pokazali svoju najbolju stranu. To je jedan od razloga zašto sam odlučio da nastavim karijeru, kao i jer mi se atmosfera u timu mnogo sviđa. Biće lepo imati Franka za timskog kolegu, on je vozač moje Akademije. Verujem da zajedno možemo da ostvarimo mnogo“, istakao je Rosi.

Rosi je posle osvajanja trećeg mesta u kvalifikacijama za Veliku nagradu Katalonije imao posebnu konferenciju sa šefom Jamahe Linom Džarvisom na kojoj je objasnio kako je doneo odluku da nastavi karijeru.

U jednom trenutku, kada sam video da su sledeći najstariji vozači u šampionatu posle mene mlađi šest-sedam godina pomislio sam da je vreme da se povučem, ali u srcu nisam verovao u tom. Znam da nisam u stanju da kao pre desetak godina pobeđujem na 10 trka u sezoni, ali kada se osećate dobro u svom telu, motivacija može da napravi razlike. Zbog toga sam i napravio određene u promene u timu i verujem da možemo da se borimo za podijume i pobede“, naglasio je Rosi i dodao, „Još pre pandemije koronavirusa, Lin me je pozvao i rekao da želi da dođe, a odmah sam znao da me ne čeka dobra vest. Očekivao sam tako nešto jer su Maverik i Fabio bili sjajni prošle godine, znao sam da će teško biti mesta za mene. Mislio sam da dolazi da me otpusti, a ne mogu da kažem da je sve to što se desilo dobro, ali je normalno. Ali, tražio sam treću Jamahu za sebe ako nastavim, rekao mi je da to mogu da očekujem. Moj odnos sa Jamahom je poseban, radili smo vredno na ovom projektu i na kraju sam srećan što je ovako ispalo jer zaista uživam“.

Rosiju će timski kolega naredne godine biti Franko Morbideli, inače prvi polaznik Akademije VR46, ali i prvi šampion iz njenih redova. ’Doktor’ će sa sobom u Petronas povesti šefa tima Davida Munjosa, inženjera Matea Flaminjija i svog trenera Idalija Gaviru, a neće nastaviti saradnju sa svojim mehaničarima Aleksom Brigsom i Brentom Stivensom.

REUTERS/Massimo Pinca

Sa Aleksom i Brentom radim od 2000, ali sam shvatio tokom godina da ne može da bude sve savršeno. Pokušao sam da zadržim sve, ali nije bilo moguće da povedem sa sobom i njih dvojicu i tužan sam zbog toga. Dobro je što ću biti sa Frankom u timu, on je naš vozač, da ste nam pre pet godina rekli da ćemo voziti zajedno obojica bismo rekli da to nije moguće“, rekao je Rosi.

Italijan je potpisao jednogodišnji ugovor samo za narednu sezonu, ali ima dogovor sa Jamahom da do sredine 2021. donese odluku da li će ostati još godinu dana. Glavni razlog za to je što svi ugovori koje timovi imaju sa Dornom ističu na kraju sledeće godine, a postoji mogućnost i da Rosi napravi svoju ekipu.

Rano je za priču o tomu, ali će na kraju 2021. biti prostora za nove ugovore, možda možemo da napravimo tim. Međutim, to nije lako, naša organizacija je dobra za Moto2 i Moto3, ali je kraljevska klasa veliki korak. Ako možemo da dobijemo Jamahine motore, što da ne, pričali smo o tome, ali moramo da odlučimo da li ćemo uopšte da uđemo u kraljevsku klasu ili ne“, istakao je Rosi.